Te 2800 to była niska cena jak na namiot dachowy - dlatego wolałem rozwijać twórczo wątek "spanie w Dusterze" zamiast "spanie na Dusterze"
wątek finansowy to jedno a możliwości (wytrzymałość) dachu w Dusterze to drugie, w kontekście problemów poruszanych w temacie "Dacia Duster tajemnicze zagniecenia na dachu" obciążenie dachu ciężarem 150 kg (i więcej) może nie być wskazane w sytuacji gdy niewłaściwa mata wygłuszająca potrafi go zniekształcić...
dla zainteresowanych bagażnikiem, poniżej zdjęcie bagażnika o którym pisałem w poprzednim poście
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-27, 15:57
TD Pedro napisał/a:
możliwości (wytrzymałość) dachu w Dusterze to drugie
tego aspektu już nie brałem pod uwagę. Gdy zrezygnowałem z powodów finansowych nie zastanawiałem się nad wytrzymałością itp. Taki ze mnie leń
Pytałeś o rozmiary płyt. Po zejściu do domowego Hadesu już podaję - 2 szt o rozmiarach 46,5X85 cm i 2 szt 61,5X79 cm. Sklejka budowlana grubości 9 mm. na każdą płytę tylną przypada 5 szt zaczepów - 2 na boku, 2 na tej rurce dzielącej część przednią i tylną oraz 1 na tej rurce krańcowej - tej zupełnie z tyłu. Na przodzie są 4 zaczepy na każdą płytę - 2 na boku i po 1 na przodzie i na tyle. Powodem jest fakt, że użyłem łączników kątowych z półką, w efekcie narożniki wspierają się na tej półeczce - a to aluminium ok 3 mm grubości.
Link do katalogu producenta tutaj
Edit - jednostki miary poprawiłem
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-07-27, 19:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-27, 17:00
Parę razy próbowałem, przyłożyłem się. To tylko zależy od siły Jak mocno pociśniesz, to blachy się naciągną jak guma od majtek
Sam jestem zaskoczony, że w Rosji i Norwegii są takie szerokie drogi Chyba mogę wynajmować Wampira na kolejne Euro jako boisko piłkarskie
Oczywiście miały być cm, ale "cuś" się klawiatura "zatła" bo to nie może być moja wina
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-07-27, 20:11, w całości zmieniany 2 razy
kurde, tak bezkrytycznie i z takim zaufaniem to przeczytałem, że nawet takiej "subtelności" nie dostrzegłem ...dopiero kol. elektryk1 to wychwycił (gratuluję czujności )... ale pewnie przy montażu i tak by wyszło ...
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-07-27, 19:00
TD Pedro napisał/a:
tak bezkrytycznie i z takim zaufaniem to przeczytałem
Jesteś kolejnym przykładem, że widzimy to co chcemy widzieć i słyszymy to co chcemy słyszeć. Mam to codziennie w pracy. Ostatnio nawet założyłem się - w przypadku przegranej miałem stawiać skrzynkę brandy, przy wygranej klient miał powiedzieć "przepraszam". Aż się zdziwiłem, że poszedł na taki zakład, bo przecież na pierwszy rzut oka było widać, że muszę być absolutnie pewny swego
z treści postu to jednoznacznie nie wynikło... a niedomówienie odczytałem jako skromność... natomiast zestawienie słów niestety i wygrałem to chyba pasuje tylko w takim przypadku ... (parę luidorów zostało w kieszeni)
nie chciałbym zaczynać nowego tematu więc mam pytanie : czy jest na forum coś o przystosowaniu MCV do spania .... taki ew. kampingowóz ( spanie + szafki itd )
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 08 Maj 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-25, 20:23 "Starym" MCV w wersji "spalnej" po kraja
Hejka!
Wróciliśmy z wyprawy MCV po krajach baltyckich. Wyprawa niskobudźetowa, Logan przerobiony na "campera" w 1 popołudnie (parę desek, większy kawałek sklejki z odzysku).
Dla tych, co mają ochotę we dwójkę pojeździć po campingach bez konieczności ciągania przyczep, czy rozbijania namiotów - rozwiązanie idealne.
W "mojej" wersji campera w ok. 2 minuty mozna przywrócić samochód do wersji pasażerskiej (5-os), kosztem zwiększenia bałaganu w bagażniku.
Uprzedzając komentarze "photo or didn't happen", załączam foto wnętrza.
BTW - metoda podróżowania zadziwiająco popularna wśród Niemców. na jednym z postojów, w Parku Narodowym Laahemaa w Estonii jednego dnia spotkaliśmy bliźniaczego MCV i dodatkowo Lodgy, rowniez w wersji "sleeping car".
Na kempingach taki samochód liczony jest albo jako samo parkowanie samochodu, albo jak namiot 2-osobowy. Zdarzało się nam równiez trafić kemping, który miał w cenniku "sleeping car", oddzielony wyraźnie od camperów i przyczep.
Jak komu fantazja, to mogę podrzucic więcej fotek, lub szczegóły techniczne konstrukcji.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 0,9 TCe
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Dołączył: 08 Maj 2013 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-24, 15:35
Wybaczcie długą niebytność, ale zapracowałem się niechcący.
Obiecuję dosłownie za chwilę podrzucić fotki i wymiary - będę wkładał kanapę bagażnikową, co się wiaże z demontazem całości. Zaraz potem będę montował nazad, ponieważ primo - nie mam gdize trzymać, secundo - bagażnik z "dekiem" okazał się być o wiele wygodniejszy.
Na-ten-czas wymiary "łoża": 110 (w najwęższym miejscu) x 185 (jeszcze zostało ok. 10cm miejsca). Bez składania przednich foteli.
Wysokość wystarczająca - również do spania ;)
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-01-03, 18:46
Ponieważ wagabundztwo mam we krwi, nieco zgłębiałem tematykę.
Tu można podejrzeć ciekawy patent, w sumie dla majsterkowiczów wykonanie samodzielne takiej adaptacji, chyba nie powinno być jakimś ekstremalnym wyzwaniem:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum