Dołączyłem do zagazowanych ze swoją MCV.
Wstawiona instalacja Lovato Smart. Teraz czeka mnie pierwszy przegląd po 1000-1500 km.
Uwagi i spostrzeżenia:
1. Auto jakby trochę cichsze.
2. Zbiornik 41,5 l. Trzy tankowania, przy ostatnim nie odbił zawór i wlazło 37,7 l. Przy poprzednim tankowaniu wlazło 37,5 l i zawór odbił.
3. Kontrolka ilości gazu pokazuje rezerwę i tylko rezerwę nawet jak jest pełny.
4. Przełączanie na gaz po ok 300 m jazdy (silnik zimny ale temp. zewn. ok 30 stC)
5. Spalanie LPG ok 9,5 - 9,7 L (5-7% miasto, reszta trasa jazda spokojna do 100 km/h, klima załączona, 2 osoby na pokładzie)
6. Dla świętego spokoju sam wymieniłem filtr powietrza (motrio wstawiłem cena 33 zł, oryginał Renault kosztował 50 zł))
7. Banan na gębie przy płaceniu za LPG :)
8. Koszt instalacji 3700 zł - zakładana w autoryzowanym serwisie (auto na gwarancji).
9. Zbiornik (firmy Grodków) pod podłogą, kosz został.
10. Wlew gazu koło wlewu paliwa (przy tankowaniu dokręcam ten dinks typu włoskiego coby można było podczepić pistolet).
Ogólnie jestem zadowolony.
Pierwsze tankowanie 10l było w firmie-no name, dolewka Auchan zawór odbił - żadnej różnicy w stosunku do jazdy na PB.
Drugie tankowanie Statoli - tam zawór odbił ale wlazło 37,5l. Miałem wrażenie że jest trochę słabszy.
Trzecie tankowanie Lotos. Wlazło 37,7, zawór nie odbił i pompowy wyłączył. Lepsza dynamika niż po gazie ze Statolil. A gaz na Lotosie to chyba mają z Gaspola bo widziałem jak cysterna ze stacji odjeżdżała.
Ponieważ zbliża się pierwszy przegląd i chyba regulacja to mam takie pytania:
1. Spalanie chyba trochę za duże, co serwis reguluje w instalacji żeby było mniejsze? Przy moim stylu jazdy oczekiwałbym spalania poniżej 9l.
2. Ta kontrolka ilości gazu może być walnięta czy to kwestia regulacji?
3. Co może być z tym odbijaniem zaworu, pływak trzeba podgiąć/odgiąć? Tankowałem w upały i pompowy mówił że jak jest taki gorąc to czasami może nie odbić. No ale 37,5 z odbiciem i 37,7 to jakoś dużo tego gazu weszło (butla była pusta) a wg danych zbiornika powinno wejść jakieś 33-34 l. Pierwszego tankowania po zainstalowaniu gazu nie liczę bo dolewka była do tego co zalali w serwisie. Ale to pierwsze tankowanie to wg moich obliczeń było prawidłowe bo zalali 10,1 l 9 wypalili pewnie z 1-1,5 l a ja dolałem 24,3 l.
Ostatnio zmieniony przez art30 2012-07-03, 08:09, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-03, 08:10
art30 napisał/a:
Zbiornik 41,5 l. Trzy tankowania, przy ostatnim nie odbił zawór i wlazło 37,7 l. Przy poprzednim tankowaniu wlazło 37,5 l i zawór odbił.
jaka jest pojemność wodna zbiornika ? 41,5l czy 52l ? bo jeżeli 41,5l to zdecydowanie za dużo gazu wchodzi do zbiornika
art30 napisał/a:
3. Co może być z tym odbijaniem zaworu, pływak trzeba podgiąć/odgiąć? Tankowałem w upały i pompowy mówił że jak jest taki gorąc to czasami może nie odbić. No ale 37,5 z odbiciem i 37,7 to jakoś dużo tego gazu weszło (butla była pusta) a wg danych zbiornika powinno wejść jakieś 33-34 l.
ok, już doczytałem - czyli wchodzi ci za dużo i to nie jest normalne
prawie 6lat jeżdżę własnymi autami z LPG, wcześniej autem ojca z LPG i raz w życiu mi się zdarzyło że weszło do zbiornika więcej niż 80% pojemności wodnej zbiornika - na jakiejś stacji "u Pana Józia" w szczerym polu - musiałem tankować bo się noPb kończyło już
art30 napisał/a:
3. Kontrolka ilości gazu pokazuje rezerwę nawet jak jest pełny.
to się da podregulować, ale nie licz na to że będzie dokładne - ja jeżdżę zawsze na licznik dzienny kilometrów
art30 napisał/a:
1. Spalanie chyba trochę za duże, co serwis reguluje w instalacji żeby było mniejsze?
kalibruje się mapy wtrysku lpg
jakie miałeś spalanie noPb w takich warunkach pamiętaj że spalanie LPG będzie większe o jakieś 20%
oprócz tego, ja np u siebie obserwuję fakt, że na LPG jeżdżę bardziej dynamicznie niż na noPb (niższe koszty siedzą w podświadomości) co przekłada się na wyższe spalanie
to się da podregulować, ale nie licz na to że będzie dokładne - ja jeżdżę zawsze na licznik dzienny kilometrów
Nie liczę na dokładność. Wpienia mnie tylko że pokazuje to samo cały czas. Ale tak jak piszesz, tylko licznik dzienny jest wiarygodny.
Cytat:
kalibruje się mapy wtrysku lpg
jakie miałeś spalanie noPb w takich warunkach :?: pamiętaj że spalanie LPG będzie większe o jakieś 20%
oprócz tego, ja np u siebie obserwuję fakt, że na LPG jeżdżę bardziej dynamicznie niż na noPb (niższe koszty siedzą w podświadomości) co przekłada się na wyższe spalanie
Na PB miałem spalanie 6,5 -6,9 l/100 (sprawdzone wielokrotnie) a styl jazdy mam jak już pisałem bardzo spokojny i przepisowy i bardzo rzadko przekraczam 100 km/h. O co chodzi z tymi mapami wtrysków? Myślałem że w "sekwencji" sygnał do gazu jest podciągnięty z wtrysków benzynowych. Laikiem w tych sprawach jestem.
Ostatnio zmieniony przez art30 2012-07-03, 08:37, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-03, 08:48
art30 napisał/a:
Myślałem że w "sekwencji" sygnał do gazu jest podciągnięty z wtrysków benzynowych.
no nie do końca
na podstawie danych z wtrysków benzynowych tworzy się mapę dla wtrysku gazowego - podczas kalibracji instalacji
oprócz tego komputer lpg emuluje pracę wtrysków noPb, tak aby komputer noPb miał wrażenie, że się nic nie zmieniło
trick jest taki, że mapa powinna być wysterowana w ten sposób, żeby wskazania czujników nie różniły się od tych podczas jazdy na noPb - tzn tak żeby auto nie pomyślało, że mieszanka jest zbyt uboga (bardzo niedobrze) lub zbyt bogata (to akurat jest tylko niebezpieczne dla portfela na stacji benzynowej)
no nie do końca
na podstawie danych z wtrysków benzynowych tworzy się mapę dla wtrysku gazowego - podczas kalibracji instalacji
oprócz tego komputer lpg emuluje pracę wtrysków noPb, tak aby komputer noPb miał wrażenie, że się nic nie zmieniło
trick jest taki, że mapa powinna być wysterowana w ten sposób, żeby wskazania czujników nie różniły się od tych podczas jazdy na noPb - tzn tak żeby auto nie pomyślało, że mieszanka jest zbyt uboga (bardzo niedobrze) lub zbyt bogata (to akurat jest tylko niebezpieczne dla portfela na stacji benzynowej)
Dzięki za wyjaśnienia. Trochę mi się rozjaśniło . No to teraz kolej na gazowników, niech czynią swoja powinność.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-03, 11:51
art30 napisał/a:
8. Koszt instalacji 3700 zł - zakładana w autoryzowanym serwisie (auto na gwarancji).
Drogo sobie liczą, u autoryzowanego dystrybutora LR montaż takiej instalacji kosztuje 2200-2300zł(zależnie od rodzaju butli). ale jeśli do końca gwarancji inwestycja i tak się zwróci nie jest to specjalny problem...
Drogo sobie liczą, u autoryzowanego dystrybutora LR montaż takiej instalacji kosztuje 2200-2300zł(zależnie od rodzaju butli). ale jeśli do końca gwarancji inwestycja i tak się zwróci nie jest to specjalny problem...
Dzwoniłem do Lublina z pytaniem o cenę instalacji LR Omegas (Transwag) to mi zaśpiewali 3500. Ale gwarancja wtedy idzie w piz..u.
No i do Rzeszowa miałem bliżej.
Jak to jest z tym nieodbijaniem (czasami) zaworu w upały? Pan Google prezentuje rożne teorie i już nie wiem co myśleć. A jedna jest taka że tylko niemowlakowi powinno się za każdym razem odbić..
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-07-03, 12:08
art30 napisał/a:
Jak to jest z tym nieodbijaniem (czasami) zaworu w upały?
U mnie w escorcie przy mieszalnikowej instalacji zawsze odbijał, nie wiem czy tak miało być czy to kwestia przypadku... Zadzwoń do serwisu gdzie zakładałeś LPG i spytaj.
Dzwoniłem do Lublina z pytaniem o cenę instalacji LR Omegas (Transwag) to mi zaśpiewali 3500
- ale za Lovato Smart zaśpiewaliby Ci ok. 2500 a ta różnica z czegoś pewnie wynika...
- ja za LR Omegas zapłaciłem w Transwagu 3300 pln z tym, że zakazałem sobie zbiornik o poj. 72 litry i to podrożyło inwestycję o 300 pln (przy standardowym byłoby 3000 pln),
art30 napisał/a:
Ta kontrolka ilości gazu może być walnięta czy to kwestia regulacji
- kilka dni temu robiłem przegląd instalacji po 15 tys. km i zgłosiłem "mankament" kontrolki poziomu gazu, było tak, że po "wyjechaniu" ok. połowy zbiornika zapalała się czerwona dioda rezerwy i tak przejeżdżałem jeszcze ok. 300 km, trochę to drażniło i dlatego zgłosiłem to na przeglądzie, pan serwisant wymontował wskaźnik coś tam podregulował (podobno ustawił/przestawił magnesy) i jest inaczej, jak jest dokładnie to jeszcze nie wiem bo dopiero raz dotankowałem do pełna... ale już widzę, że jest inaczej (lepiej)...
art30 napisał/a:
No ale 37,5 z odbiciem i 37,7 to jakoś dużo tego gazu weszło (butla była pusta) a wg danych zbiornika powinno wejść jakieś 33-34 l
- to też da się ustawić ale jadąc na przegląd opróżnij całkowicie zbiornik...
- jak będziesz "po zabiegu" napisz co i jak udało się poprawić...
Ja również dołączyłem do zagazowanych. Instalacja Lovato zakładana w Tarnowie ( expert roczniak). Jeździ całkiem nieźle szybko przełącza na gaz. Jak pojeżdżę dłużej to opiszę wrażenia
Mojego Logana 1.4 zagazowałem pod koniec czerwca br. Założony STAG300 z reduktorem Tomasetto. Zbiornik oczywiście w kole, 48 litrów. Montaż w Krępie k. Zielonej Góry, szybki i fachowy. Auto codziennie od pn do pt przepędza 130 km w cyklu pozamiejskim. Średnio tankuję 35-37 litrów, co daje mi ponad 400 km jazdy. Przeciętne spalanie zatem na poziomie 8,5 l / 100 km, zatem przyzwoity wynik. Nie zauważyłem wielkiego spadku osiągów, ale samochód oczywiście pracuje znacznie elastyczniej. Zresztą to nie moje pierwsze auto z gazem, a Logan i tak długo się utrzymał bez ;)
Jedyne, co jest wkurzające, to wariacje wskaźnika LPG. Często przy rannym odpalaniu auta pokazuje rezerwę i to mimo, że jest zatankowany do pełna. W zasadzie jeżdżę "na licznik", więc aż tak bardzo mi to nie przeszkadza. Zastanawiam się jeszcze nad zakupem dojazdówki, bo koło zapasowe zalegające w bagażniku zajmuje jednak dużo miejsca. Miałem takowe w Lanosie i dobrze się sprawdzało, bo można było je spokojnie postawić za tylną kanapą i przypiąć na linkach do mocowania bagażu.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-29, 21:27
Aktualne ceny z Trans Wagu w Lublinie:
Landi Renzo Omegas 3.000 zł
Lovato 2.400zł
I uwaga: Landi wykupił Lovato i teraz sprzedaje te zestawy jako swoją tańszą markę. Ponoć serwis Lovato ma być tańszy przy zachowaniu przyzwoitej jakości.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Landi wykupił Lovato i teraz sprzedaje te zestawy jako swoją tańszą markę
taką informację serwowano mi w Trans Wagu już jak zakładełem u nich instalację LPG (marzec 2011 r.) i wówczas instalację Lovato proponowano mi za cenę o 1 tys. pl taniej niż a LR Omegas...
Aktualne ceny z Trans Wagu w Lublinie:
Landi Renzo Omegas 3.000 zł
Lovato 2.400zł
I uwaga: Landi wykupił Lovato i teraz sprzedaje te zestawy jako swoją tańszą markę. Ponoć serwis Lovato ma być tańszy przy zachowaniu przyzwoitej jakości.
przecież już dawno wykupił
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-29, 22:07
TD Pedro napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Landi wykupił Lovato i teraz sprzedaje te zestawy jako swoją tańszą markę
taką informację serwowano mi w Trans Wagu już jak zakładełem u nich instalację LPG (marzec 2011 r.) i wówczas instalację Lovato proponowano mi za cenę o 1 tys. pl taniej niż a LR Omegas...
He, he, znaczy, że od marca 2011 po cichu podnieśli ceny Lovato o 400 zł. Cwaniaki...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-07-29, 22:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-29, 22:29
TD Pedro napisał/a:
inflacja?... albo zwiększony popyt
Inflacja 20% w POlsce? O Boszszsz! Co ja piszę? Zaraz naskoczą na mnie za uprawianie politykierstwa!
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Na poczatku odrazu napomne, ze w temacie instalacji gazowych jak i ich uzytkowania, jestem kompletnie zielony:].
Przymierzam sie do instalacji gazowej w Dacii duster 1.6 gdzies na terenie Trojmiasta.
Z polecenia dostalem namiary do 2 warsztatow, uzyskujac nastepujace propozycje:
INSTAL GAZ
AC Stag 4+
2500 PLN
AUTO SYSTEM (ELPIGAZ)
BRC olej rubryfikacyjny (jakos tak;))
3450 PLN
Z tego, co udalo mi sie wyniuchac na googlach, to jakosciowo te systemy sa mniej wiecej podobne, wiec z racji ceny wzialbym STAGa. Tyle, ze ci od BRC specjalizuja sie zakladaniem instalacji do Dacii, maja z reszta podpisana jakas umowe z salonem, ktgory podsyla im Dacie do zagazowania. Natomiast ci od STAGa na moje pytanie, jak bedzie wygladala instalacja w Dusterze, odpowiedzieli mi, ze musza zobaczyc najpierw to auto i sie zastanowic, gdzie umiescic butle, zawor etc. Obie firmy maja raczej dobre opinie.
Prosze was o podpowiedzi odnosnie wytycznych w kwestii mechanicznej, o jakie warto by bylo sie wypytac. Z gory dziekuje za udzielona pomoc!
sie zastanowic, gdzie umiescic butle (........) podpowiedzi odnosnie wytycznych w kwestii mechanicznej
w kwestii zbiornika to: jeżeli masz wersję 4x4 to miejsce jest tylko jedno - we wnęce na koło zapasowe, jeżeli 4x2 to najczęściej zbiornik jest montowany pod bagażnikiem (pod samochodem) lub na życzenie w bagażniku...
montaż instalacji LPG w Dusterze nie stanowi problemu jeżeli chodzi o możliwości rozmieszczenia podzespołów i ilość miejsca w komorze silnikowej...
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-30, 13:48
zamiast stag4+ weź stag 300 isa2 albo stag 300 premium
do staga 300 isa2 doplacilem 80zl w porównaniu do 4+
300 premium powinien być ok 150zl droższy od 4+
to czy jest sens montować 300 premium w tym silniku czy wystarczy isa2 to powinien wiedziec monter, jeżeli dobry.
Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2011 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-30, 16:36
francio napisał/a:
Witam,
Na poczatku odrazu napomne, ze w temacie instalacji gazowych jak i ich uzytkowania, jestem kompletnie zielony:].
Przymierzam sie do instalacji gazowej w Dacii duster 1.6 gdzies na terenie Trojmiasta.
Z polecenia dostalem namiary do 2 warsztatow, uzyskujac nastepujace propozycje:
INSTAL GAZ
AC Stag 4+
2500 PLN
AUTO SYSTEM (ELPIGAZ)
BRC olej rubryfikacyjny (jakos tak;))
3450 PLN
Z tego, co udalo mi sie wyniuchac na googlach, to jakosciowo te systemy sa mniej wiecej podobne, wiec z racji ceny wzialbym STAGa. Tyle, ze ci od BRC specjalizuja sie zakladaniem instalacji do Dacii, maja z reszta podpisana jakas umowe z salonem, ktgory podsyla im Dacie do zagazowania. Natomiast ci od STAGa na moje pytanie, jak bedzie wygladala instalacja w Dusterze, odpowiedzieli mi, ze musza zobaczyc najpierw to auto i sie zastanowic, gdzie umiescic butle, zawor etc. Obie firmy maja raczej dobre opinie.
Prosze was o podpowiedzi odnosnie wytycznych w kwestii mechanicznej, o jakie warto by bylo sie wypytac. Z gory dziekuje za udzielona pomoc!
ja osobiście mam staga 400 zrobiłem już 15 tys i jestem zadowolony
zamiast stag4+ weź stag 300 isa2 albo stag 300 premium
do staga 300 isa2 doplacilem 80zl w porównaniu do 4+
300 premium powinien być ok 150zl droższy od 4+
to czy jest sens montować 300 premium w tym silniku czy wystarczy isa2 to powinien wiedziec monter, jeżeli dobry.
Raczej wolalbym dowiedziec sie tego od was, niz od montera gazu, ktory moze kierowac sie zyskiem ponad zadowolenie klienta. A co to za roznica i czy faktycznie w Dusterze 4x4 to odczuje?
Ostatnio zmieniony przez francio 2012-07-31, 13:38, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum