DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
100 000 km Dacią Logan
Autor Wiadomość
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
  Wysłany: 2008-06-04, 09:22   100 000 km Dacią Logan

Jesteśmy razem od trzech lat. Mój Logan 1,4 B ( od niedawna + G ) ma przejechane ponad 100 000 km. ( dokładnie 100 865 ). Do przebiegu ok. 80 000 km jeździł na przeglądy do serwisu - potem już gdzie indziej. Nie mieliśmy żadnego dzwona.

O to co go bolało przez ten czas :
1. przy 5000 km - przepalił się czujnik włączający lampę cofania ( wymieniono na gwarancji ) - mechanicy powiedzieli, że to pierwszy Logan z tą dolegliwością
2. przy około 15 000 km wybiła się końcówka drążka kierowniczego ( lewa ) - wymieniona na gwarancji
3. przy około 20-25 000 km ( po wjechaniu w dziurę w jezdni ) usłyszałem stuki lewego zawieszenia - okazało się, że został wybity sworzeń wahacza ( i miał luz ) ... wymieniono wahacz (w ramach gwarancji)
4. przy 45 000 km zauważyłem rdzę na rancie przy wlewie paliwa ( pod klapką ) - usterkę usunięto w ramach gwarancji.
5. przy 46 000 km ponownie przepalił się czujnik włączający lampę cofania ( wymieniono na gwarancji ) mechanicy powiedzieli, że to pierwszy Logan z tą dolegliwością i żaden inny z taką usterką do nich nie zawitał ( może to faktycznie wada czujnika )
6. przy 60 000 km przepaliła się żarówka w podświetleniu przycisku od centalnego zamka ( tego w desce rodzielczej - serwis wymienił w ramach gwarancji cały włącznik ( samej żarówki nie da się wymienić, a koszt włącznika w serwisie to ok. 160 zł )
7. przy ok. 85 000 km zepsuł się termostat ( w zimie - samochód się nie dogrzewał ) - serwis wymienił w ramach gwarancji
8. teraz - przy 100 000 km ponownie wylazła rdza przy wlewie paliwa, ale pojadę na kontrolę antykorozyjną i każę to naprawić.

Ostatnio zaczęła odchodzić uszczelka drzwi tylnych prawych przy fotelu ( może to pociecha zaczepia wsiadając ) i odleciała zaślepka gumowa tylnego błotnika ( przy tych drzwiach - jak się je otworzy to na błotnku na dole jest coś takiego gumowego ).

Coś tam czasami trzeszczy z tyłu jakby przy tylnej półce w okolicach wloltu pasa bezpieczeństwa, ale mi to nie przeszkadza. ( chyba to tylna półka - w serwisie to sprawdzą ). Poza tym nic w środku nie trzeszczy, żadnych stuków w zawieszeniu, żadnego wycia skrzyni.
Ze dwa razy przepaliła się żarówka od przedniej pozycji. Poza tym - inne żarówki są jeszcze oryginalne.
Przy około 85 000 km - po przejechaniu setek kilometrów górskimi serpentynami w Rumunii ( nie mam ABS ) spaliły się klocki hamulcowe i tarcze. W serwisie zaśpiewali za wymianę około 600 zł, więc im podziękowałem i wymieniłem to wszystko w zaufanym warsztacie za około 300 zł.
A przy 90 000 km gdy przyszło do wymianu paska rozrządu, rolki napinacza i pompy wody (mówią, że lepiej jak się ją wówczas wymieni ) panowie w serwisie zaśpiewali za to wszystko ( z usługą ) ponad 1500 zł. Wtedy im definitywnie podziękowałem i poza serwisem wymieniłem to wszystko za około 400 zł.
Wymiana paska rozrządu, rolki napinacza, pompy wody, wymiana oleju, filtrów, świec, płynu chłodniczego, paska klinowego kosztowała mnie w sumie ( części + robota ) około 700 zł.
Od tego czasu Serwisowi dziękuję.
Przy 95 000 km zagazowaliśmy się i teraz jeżdżę za grosze. Żałuję tylko, że czekałem tak długo.
Spalanie benzyny w cyklu mieszanym to około 7,5 - 8 litrów ( w trasie ok. 6,5-7 ). MAM CIĘŻKĄ NOGĘ. Gazu w cyklu mieszanym ( pełna sekwencja ) - pali około 9 - 9,2 litra.

Ogólnie uważam, że to bardzo dobry samochód i żałuję tylko, że kupując nie wziąłem najbogatszej wersji ( coż ... kasa ). To co mu się działo to według mnie pierdoły i nie ma co się tym przejmować - w każdym samochodzie coś się dzieje.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-06-04, 13:31   

Fajne podsumowanie Konrad, dzienks ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-06-04, 15:29   

Bardzo ciekawe, wartościowe informacje. Czyli Logan to jednak twarda sztuka. Jak widzę poza jednym przypadkiem losowym żadnych problemów z zawieszeniem. Wytrzymuje trudy eksploatacji na polskich drogach.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-04, 17:29   

Gratulację. Cię niedługo dogonię :-P

KONRAD napisał/a:
Przy około 85 000 km - po przejechaniu setek kilometrów górskimi serpentynami w Rumunii ( nie mam ABS ) spaliły się klocki hamulcowe i tarcze. W serwisie zaśpiewali za wymianę około 600 zł, więc im podziękowałem i wymieniłem to wszystko w zaufanym warsztacie za około 300 zł.


a hamowanie silnikiem to co?:P 8-) Trza się nauczyć ;-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-06-04, 18:23   

Święte słowa dogberry... ;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-04, 19:04   

Jak jest naprawdę stromy spadek to hamowanie silnikiem też czasem niewiele daje - stąd zresztą specjalne wersje aut dla niektórych regionów albo wynalazki w postaci np. retardera w większych pojazdach.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-06-04, 19:20   

KONRAD, a ile zapłaciłeś, za sekwencję, bo z tego co piszesz, założyłeś ją niedawno.
Jak cię wyszła finansowo. :roll:
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-04, 20:44   

laisar napisał/a:
Jak jest naprawdę stromy spadek to hamowanie silnikiem też czasem niewiele daje - stąd zresztą specjalne wersje aut dla niektórych regionów albo wynalazki w postaci np. retardera w większych pojazdach.

Hamowanie wspomagane hamowaniem silnikiem zwiększa żywotność hamulców.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Paf 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Arctica 7os.
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-04, 21:12   

Dzięki Konrad za bardzo rzetelne informacje. Kolejne potwierdzenie trafnego wyboru samochodu. Wszystkie te usterki to całkiem normalna sprawa. Niezbyt uciążliwe i na szczęście niezbyt kosztowne. Aby tak dalej.
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-06-04, 22:21   

1. Odnośnie hamowania silnikiem w górach ... graliście w Collin Mc Rae na trasach we Włoszech ( zakręt o 180 stopni przy ostrym zjeździe w dół ). Tak było w Rumunii. To była droga z zakazem ruchu dla ciężarówek z uwagi na pochylenia i zakręty. Hamowanie silnikiem było, ale trzeba było mu też pomóc nogą. I do tego temp. +40 stopni Celsjusza ( lipiec 2007 ). Swoją drogą po tej trasie nie dziwię się, że pewien autokar w górach nie zatrzymał się.

2. Odnośnie gazu.
Mam sekwencję firmy Tomasetto.
Koszt montażu - 2300 - 2400 zł.
Gdyby nie taki elektroniczny przełącznik, to nie wiedziałbym kiedy jadę na benzynie, a kiedy na LPG.
Spalanie - gaziarz mówił, że to musi wypić o 1 litr więcej niż benzyny i to fakt. Dzisiaj się tankowałem - spalanie w wyklu mieszanym wyszło 8,2 litra ( było spokojnie jeżdżone ). Dynamika - dla mnie nie ma różnicy.
A butla 50 litrów ( wchodzi około 40 l gazu ) - w bagażniku ( nie chciałem w kole, bo koło musi mieć swoje miejsce ), a siedzenia się nie składają.

PRZEBIEG.JPG
TYLE MIELIŚMY RANO
Plik ściągnięto 11842 raz(y) 8,65 KB

GAZIO.JPG
TAK WYGLĄDA BUTLA W BAGAŻNIKU
Plik ściągnięto 11842 raz(y) 9,49 KB

_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-06-05, 09:28   

1. W teście długodystansowym Dacii Logan (Auto Moto z marca 2006 roku) przy przebiegu 23.925 km też zepsuł się czujnik/włącznik świateł cofania. Mgg na starym forum:
Cytat:
Po dwóch latach zaczyna siadać oświetlenie. Najpierw lampka cofania i to nie żarówka, ale włącznik. Właśnie jadę 17.07 do ASO na wymianę, a potem prawy reflektor (żarówka).

2. Zjazdy z gór kilkakrotnie przećwiczyłem na przełęczy Kocierskiej pod Andrychowem. Droga bardzo wąska, i stroma. Lepiej jeździć z włączonym biegiem z odjęciem gazu, niż na tzw. luzie podczas którego samochód rozpędza się za szybko, w mało kontrolowany sposób, a tor jazdy trzeba stale korygować hamulcami.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-06-05, 14:03   

ian napisał:
Jak widzę poza jednym przypadkiem losowym żadnych problemów z zawieszeniem.

Odpowiadam : to nie był przypadek losowy - to była duża dziura w naszych wspaniałych drogach ( nie zauważona przez kierowcę ). W serwisie to była ściema, że samo zaczęło pukać ;) - kupili to.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-06-06, 17:55   

ian napisał/a:

...Zjazdy z gór kilkakrotnie przećwiczyłem na przełęczy Kocierskiej pod Andrychowem.

Heh, prułem tam kiedyś maluchem 126p el"elegantem" w kolorze Zomo-blue ;-) a co!... :mrgreen:
ian napisał/a:
Droga bardzo wąska, i stroma. Lepiej jeździć z włączonym biegiem z odjęciem gazu, niż na tzw. luzie podczas którego samochód rozpędza się za szybko, w mało kontrolowany sposób, a tor jazdy trzeba stale korygować hamulcami.

Elementarne mój drogi Watsonie ;-)
Od siebie dodam, że bieg powinien być ten sam co przy podjeździe.
Odradzam stanowczo luz, bo okaże się, że oprócz nadmiernego rozpędzania się hamulce są mniej efektywne. Zagadka dlaczego ? (Ja wiem :-) )
Aha, przy zjeździe z odjętym gazem zauważysz chwilowe spalanie 0.0 L/100 km (na serpentynach proszę się nie wpatrywć zbyt długo ;-) ) Jest to wskazanie prawdziwe (odcięcie dopływu paliwa, zapłon działa)
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-06-11, 08:38   

No nie wiem, czy takie elementarne, gdyż znam wiele osób, które często, i chętnie korzystają z tzw. luzu :-D . Ja z tego zrezygnowałem, gdy od kilku osób z wieloletnim doświadczeniem w serwisowaniu samochodów usłyszałem, że w silnikach z wtryskiem używanie tzw. luzu jest kompletnym nieporozumieniem. Wystarczy w zupełności odjęcie gazu, czego efektem są wymierne korzyści w postaci mniejszego spalania paliwa. Temat jazdy na luzie był już poruszany na forum, a interesowałem się nim odkąd kupilem Daćkę.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-11, 09:34   

ian napisał/a:
Ja z tego zrezygnowałem, gdy od kilku osób z wieloletnim doświadczeniem w serwisowaniu samochodów usłyszałem, że w silnikach z wtryskiem używanie tzw. luzu jest kompletnym nieporozumieniem.


To też nie jest do końca prawda bo nawet 125p od pewnego momentu miały gaźniki z odcięciem paliwa przy hamowaniu silnikiem.
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne