jeden kilometr w korku, średnia prędkość 3,8km/h (w zasadzie cały czas bez gazu, tyle co się samo autko toczyło) = spalanie 30L/100km
- więc:
100km / 3.8km/godz = ~26godz
z czego obliczamy:
30L/100km / 26godz = ~1,15L/godz
Jako, że owa eksperymentalnie wyznaczona wielkość odnosi się do warunków mimo wszystko pod obciążeniem (w ruchu), to możemy oszacować, że stojące auto powinno zużyć od 10 do 30% mniej paliwa: 0,8-1L/godz - czyli zbliża się do wartości podanych przez kol. Marcina.
Jeżeli kol. licek podejmie się spania (i dogrzewania) w aucie, będzie to 100 % test spalania na luzie i zapewne poinformuje nas o rzeczywistym zużyciu paliwa.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-03-07, 00:57
licek napisał/a:
chodzi mi o zuzycie w litrach na godzine
W trybie diagnostycznym komputera pokladowego jest opcja wyswietlania spalania w litrach na godzine.
Moj 1.6 na postoju pali w przedziale 0.9 - 1.1 litra/h. Z wlaczona klima 1.3 - 1.5 l/h. Silnik 1.4 bedzie spalal zblizone ilosci.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-06-03, 08:43
Wrzucę kolejne wyniki spalania. Trasa do Muszyny kilkakrotnie pokonana + kilka jazd na miejscu (Krynica, Nowy Sącz-ohydnie zakorkowany). Raz przejechane 567 km, i spalone 33,98 l benzyny, raz 571 km, i 33,84 l wypalone. Tylko, że jazda była też bardzo oszczędnosciowa dostosowana do podgórskiego terenu. Z góry bez dodawania gazu, tylko siłą rozpędu, Daćka osiągała predkość nawet 100 km/g.
Na liczniku Daćki od Katowic do Muszyny wyszło 255 km. Wcześniej kolega sprawdził tę trasę korzystając z nawigacji satelitarnej zamontowanej w swoim samochodzie. Ta sama trasa Katowice-Muszyna, ale inny wynik-242 km. Które urządzenie oszukuje?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
W trasie MCV udaje mi się zejść poniżej 7l/100km a jeżdzę tak okolo 100-120 km/godz,w krótkich trasach 4km i powrót to niestety dużo więcej ino cegiełki kochamne spadają
_________________ DACIA LOGAN MCV 1.4M 65000 km :)
Ja w niedziele wykręciłem 8.6L/100km... Niby nic ciekawego, prawda? (; Tyle że średnia prędkość wyniosła... 108km/godz - trasa Katowice-Warszawa (jak dla mnie - nieco ponad 300km, non stop z klimą) została pokonana dokładnie w 3 godz.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-06-04, 01:12
laisar napisał/a:
w niedziele wykręciłem 8.6L/100km
Jak juz mowa o rekordach "w druga strone" to jakis czas temu jadac DK 7 z Elblaga w strone Warszawy (trasa 103km) dojechalem na miejsce po 42 minutach z wynikiem spalania 12.1l/100km.
PS. Jakby sie okazalo, ze ktorys z forumowiczow jest z Policji, to sa to tylko takie durne przechwalki, ktore nigdy nie mialy miejsca...
Ja w niedziele wykręciłem 8.6L/100km... Niby nic ciekawego, prawda? (; Tyle że średnia prędkość wyniosła... 108km/godz - trasa Katowice-Warszawa (jak dla mnie - nieco ponad 300km, non stop z klimą) została pokonana dokładnie w 3 godz.
Dobry wynik
Przejazd trasą granica Jastrzębia - granica Katowic - 18 minut (jakieś 50km) i to nie jest jazda tylko po krajówce - ale także po mieście Żory....
Trasa z Jastrzębia do Jasła w 3 godziny (jakieś 300km) w tym tylko mały kawałek A4 - reszta to zwykłe pozamiejskie i miejskie drogi - spalanie 5.6l/100 ...
To nie ja kierowałem ...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
8,6 l/100 na Katowickiej to jednak sporo. Co prawda duża prędkość i klima wiele tłumaczy.
Przy okazji tej trasy i prędkości: ze 3 lata temu jeszcze Nexią przy wjeździe na ten 2 kilometrowy kawałek Łódzkiej autostrady stała policja. Jak pewnie pamiętacie jest tam (w kierunku na Częstochowę) taki wiadukt z łukiem w lewo i ograniczenie do 70. Jak zwykle zacząłem się już rozpędzać przed autostradą a tu... STOP. "Miał pan 105 km/h". I tu szok - zamiast mandatu i punktów: "proszę na przyszłość nieco wolniej i niech pan uważa, 5 kilometrów dalej stoją moi koledzy i już nie są tacy łaskawi."
Właśnie wróciłem z trasy.
Jechałem we wtorek Gdańsk - Łódź - Opoczno. Dużo TIRów. Średnia prędkość wg komputera 75km/h. Realne prędkości 80-120 km/h*. Do Łodzi średnie spalanie pokazane przez komputer (~350km) wyniosło 3,8 l/100km. Po przejechaniu przez Łódzi i szybszej jeździe po kawałku autostradzy wynik końcowy "skoczył" do 4,2 l/100km.
Z Opoczna do Ostrawy pojechałem już dużo dynamicznej (120, chwilowo do 140km/h). Średnie spalanie 4,9l/100km.
* Podane prędkości wg licznika.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Gość
Wysłany: 2008-06-08, 20:23
Witam
U mnie jazda praktycznie na trasie. Dojazd do pracy w Szczecinie 25 km w jedną stronę.
Spalanie według komputera średnio 4,2 do 4,8 ale fizycznie po tankowaniu wychodzi 4,9 do 5,3 litra na 100km. Liczone od pełnego zbiornika do następnego tankowania.
Tak, że komputer w moim przypadku trochę przekłamuje, ok 0.6 L/100 km lub dystrybutory paliwa przestawione :)
Ale tak to jest u nas, ostatnio jak zaświeciła się rezerwa to od razu zatankowałem, na jakimś zadupiu, ale stacja ORLEN. Weszło mi 47l, czyli na rezerwie miałem 3l.
A ostatnio na rezerwie zrobiłem ponad 100km zanim zatankowałem. Dziwne.
A może to być tak że w różnych CPN mają różne pompy które inaczej odbijaja -chodzi mi o to że jak tankowałem 2 razy na stacji BP to to więcej zatankowałem i więcej przejechałem,a u siebie -Młynary zawsze mniej wchodzi do zbiornika i mniej przejeżdzam no cos w tym rodzaju wtedy od tankowania na BP i po zatankowaniu u siebie wychodzi mi że MCV spalila 6.5 l/100km
_________________ DACIA LOGAN MCV 1.4M 65000 km :)
Spalanie według komputera średnio 4,2 do 4,8 ale fizycznie po tankowaniu wychodzi 4,9 do 5,3 litra na 100km. Liczone od pełnego zbiornika do następnego tankowania.
U mnie wg tej samej metody: komputer 4,2, a faktycznie 4,5
kozank napisał/a:
Weszło mi 47l, czyli na rezerwie miałem 3l. A ostatnio na rezerwie zrobiłem ponad 100km zanim zatankowałem. Dziwne.
Do baku wchodzi więcej niż 50 l. Na rezerwie zostaje około 6 l.
Ostatnie dwa zbiorniki wyjeździłem ze palaniem 4,5/100 km. Jazda przepisowa, w cyklu mieszanym 1/3 miasto (trójmiasto z jego korkami) i 2/3 poza miastem.
W drugą stronę - proszę bardzo. Jazda sportowa Malbork - Mierzeja Wiślana 50km w 25 min. 7,5L/100km wg komputerka.
140 km/h na A1 - 7,5 L/100km na odcinku chyba koło 20km (zerowanie kompa na początku A1 przy V=140km/h, sprawdzenie odczytu na końcu odcinka przy tej samej prędkości).
8,5 L/100km - jazda 25 km na piątce z pedałem gazu w podłodze V=150-185km/h w zależności od rzeźby terenu
Rekordowe czasy:
Trasa Gdańsk - Kętrzyn przez Pasłęk, Ornetę, Dobre Miasto, Reszel: 1h50min - 220km. Zrobione Clio II 1.2 58 KM, spalanie 7,5L/100km.
Trasa Gdańsk - Warszawa 2h50 min (330km chyba), spalanie 8 L/100km, też Clio 1.2 58KM.
Trasa Gdańsk (od zakrętu na sobieszewo na trasie E-7) przez wyspę sobieszewską do Świbna - prom - 7 minut (koło 15km).
Wyniki moich pomiarów dla Logana DCi:
II bieg bez gazu (ok 17km/h) - 5,5L /100km
V=50km/h IV bieg~1500 obrotów = 2,9L/100km
V=70km/h V bieg ~ 1750 obrotów = 3,2L/100km
V=80km/h V bieg ~ 1900 obrotów = 3,8L/100km
V=90 km/h V bieg ~ 2100 obrotów = 4,2-4,7L/100km (tu już dużo zależy czy jadę z wiatrem czy pod wiatr)
V=100km/h V bieg 2350 obrotów - 4,8-5,2 L/100km
V= 120 km/h V bieg ~ 2800 obrotów - 5,2 - 5,5L/100km
V=140km/h V bieg 7,4-7,5 L/100km.
Wniosek: moje DCi po przekroczeniu magicznej prędkości 90km/h przestaje być takie ekonomiczne
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
No - zgoda Grzechu. Może się trochę rozbestwiłem i nabrałem złych nawyków. Kurczę - jeszcze do niedawna cieszyłem się, gdy autko paliło mi poniżej 6L/100km (gdy miałem Clio), teraz powyżej 5L/100km już mnie martwi. Trochę przeginam chyba. Nie można oczekiwać by bez względu na styl jazdy auto paliło poniżej 5L/100km. No... chyba, że jest to 1.2 TDi w Lupo albo A2, ale ponoć i tam nie jest tak naprawdę różowo jak to podaje producent.
Z drugiej strony kolega się chwali, że przy jeździe 1.9 TDi (Audi 80 '92) 90KM z prędkościami do 140km/h (jeździ szybko), jego audi spala mu średnio 5,5L/100km. Jeśli tak jest - to mu zazdroszczę.
Ja na codzień jeżdżę wolniej od niego, ale gdybym jeździł tak jak on, przypuszczam, że moje DCi wzięło by więcej. Nie mam pojęcia ile by DCi spalił na całym baku przy takiej jeździe. Napewno nie wspomniane 7,5, bo przecież zawsze są obszary, gdzie jeździ się wolniej. W przypadku mojego kolegi np. obaszar zabudowany - 90km/h, czasem wolniej za Tirem itd.
P.S. Czy ktoś ma DCi z komputerkiem pokazującym chwilowe spalanie? Może by tak zweryfikować moje pomiary?
Pozdro.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-06-10, 09:24
El Logano napisał/a:
Z drugiej strony kolega się chwali, że przy jeździe 1.9 TDi (Audi 80 '92) 90KM z prędkościami do 140km/h (jeździ szybko), jego audi spala mu średnio 5,5L/100km
Silniki 1.9 tdi 90 km są naprawde ekonomiczne. Jechalem kiedys do Białegostoku z Gliwic. W obie strony zrobilem 1100 km na jednym baku.Jazda na dwupasmowce ok 130-140 km/h
poza jazda ok 110 km/h w terenach zabudowanych i przez wioski oczywiscie wolniej. SPalanie wyszlo poniezej 5 litrów!! Silnik ten nie jest demonem predkosci bo powyżej 160 km/h co prawda Caddy bo to tym autem jechalem było w jedna strone zapakowane ale nie chcial juz za bardzo sie rozpedzac, natomiast spalanie jest super!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum