Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
tzw. elastyczność
Autor Wiadomość
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 09:06   tzw. elastyczność

W związku z moimi niewyjaśnionymi przez serwis wątpliwościami co do osiągów silnika bardzo proszę o podzielenie się jak wyglada to w waszych autach. Chodzi właśnie o tzw. elastyczność czyli przyspieszenie na określonych biegach. Chodzi głównie o silnik 1.4 w sedanie, ale mile widziane też wpisy z innych w tym dci czy 1.4/1.6 na LPG. Taki pomiar robi się łatwo bo nie zależy np. od szybkości zmiany biegów. Nie jest też szkodliwy dla auta. Jest natomiast dość miarodajnym moim zdaniem testem sprawności auta i tego jak sprawnie auto będzie poruszać się w normalnym ruchu.
A, nie jest to żadna prowokacja.

Auto z kierowcą gaz w podłodze:
60-100 III bieg
60-100 IV bieg
80-100 V bieg
w miarę możliwości:
80-120 IV bieg
80-120 V bieg

--
Pozdrawiam
Grzechu
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 11:47   Re: tzw. elastyczność

grzechu napisał/a:
A, nie jest to żadna prowokacja

......... no nie wiem ...........120 km/h to trzeba na płatną autostradę wyjechać ;-)
_________________
GeRRaD
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2008-06-06, 12:03   Re: tzw. elastyczność

GeRRaD napisał/a:
grzechu napisał/a:
A, nie jest to żadna prowokacja

......... no nie wiem ...........120 km/h to trzeba na płatną autostradę wyjechać ;-)


napisałem w miarę możliwości 8-)
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 13:43   

..........a możliwości Dacia ma większe i nie tylko na autostradzie ;-)
_________________
GeRRaD
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 13:46   

GeRRaD napisał/a:
..........a możliwości Dacia ma większe i nie tylko na autostradzie ;-)


dawaj co masz :!: ;-)
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 15:53   

Po dobrym dotarciu silnika od około 5000 km elastyczność znacznie się poprawiła - już nawet nie muli tak bardzo przy włączonej klimie :-D Jak będe miał troche czasu to popróbuję pomierzyć czasy ;-)
_________________
GeRRaD
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 19:00   

GeRRaD napisał/a:
Po dobrym dotarciu silnika od około 5000 km elastyczność znacznie się poprawiła - już nawet nie muli tak bardzo przy włączonej klimie :-D Jak będe miał troche czasu to popróbuję pomierzyć czasy ;-)


No właśnie moja ma 4 tys. i też dopiero teraz zaczyna jeździć jakoś. A czasy to najlepiej przy okazji - w trasie. Tu nie chodzi o jakieś tysięczne - co do setnej wystarczy ;-) Swoich nie podaję żeby nic nie sugerować :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-06, 19:21   

Pomiary sprzed dwóch miesięcy (prędkości licznikowe, jazda z pasażerem, czasy najlepsze jakie udało mi się uzyskać; sprawdzałem to ze 3 - 4 razy); dCi 85 KM
IV b 60 - 100 km/h 8,5 s (najgorszy wynik i tak był poniżej 9 s)
V b 80 - 120 km/h 12,5 s (najgorszy wynik poniżej 13 s)
Wynik lepszy niż w papierach (z tym, że prawidłowo to powinno wyglądać tak: jazda w jedną stronę, a później z powrotem, i podajemy czas średni z dwóch przejazdów; ja tak nie robiłem, bo droga równiutka, ale kiedyś zrobię to solidnie).
Z innej beczki: od 0 do 100 km/h (licznikowe) 12,5 - 12,8 s (też ze 3 - 4 razy sprawdzałem jakieś 2 miesiące temu).
Dodam, że takie same pomiary wykonane w Fusionie dawały mi wyniki zbliżone (minimalnie lepsze, ale to efekt prędkości licznikowych, więc zapewne trochę niższych od rzeczywistych) do tych podawanych przez Forda, a w Dacii moje pomiary są wyraźnie lepsze od tych jakie podaje Dacia. Pan w serwisie opowiadał mi, że jak był na praktykach w VW przy produkcji silników 1.9 TDI o mocach 130 KM i 150 KM, to żaden silnik 150-konny na hamowni nie miał więcej niż 151,5 KM, ale za to co 10-ty silnik 130-konny miał 150 KM.
Tak więc on tłumaczył osiągi mojej Dacii w ten sposób - pewnie ma więcej niż te 85 KM.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-06, 20:38   

Pytanie jak jeszcze mierzyć czasy :?: bo np kierowca 60 kg, w aucie bez klimy na wyposażeniu, na oponach 2,7 bar i z opróżnionym bagażnikiem (bez koła, podnośnika, dupereli) i schowkami........ to i 1 -2 sekundy lepszy czas wykręci :lol:
_________________
GeRRaD
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-06, 20:42   

U mnie auto "normalne", bez kombinowania i na dodatek z klimą na wyposażeniu.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-06-06, 20:44   

załadujesz 7 os. to odczujesz na spalaniu
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-06, 20:57   

Na temat spalania to ja już wolę się nie wypowiadać, ale nie jest źle (co prawda to jakiejś ekipy remontowej składającej się z 6 rosłych chłopów nie wiozłem, co najwyżej 6 nastolatków).
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-07, 11:04   

No to napiszę - ale ja takich dokładnych pomiarów tak po prawdzie to jeszcze nie zrobiłem. Ale chodzi o orientacyjne pomiary.
60-100 III bieg: 8s.
60-100 IV bieg: 12s
80-120 V bieg: 20s
Kierowca i wszystko w normie, ale na dachu bagażnik na rowery - ciekawe czy dużo dodaje.
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-07, 11:06   

Swoją drogą trudno jednak dci podskoczyć. Trzeba na III piłować. Poprzednio miałem kangoo dci/80KM. Pewnie dlatego się teraz tego silnika czepiam ;-)
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-07, 20:46   

grzechu napisał/a:
ja takich dokładnych pomiarów tak po prawdzie to jeszcze nie zrobiłem
60-100 IV bieg: 12s

O ile ja się orientuję, to te dane (jak na benzyniaka) i tak wydają mi się bardzo optymistyczne. Taki wynik, to ja osiągałem w 68-konnym TDCI (Fusion); na V biegu od 80 do 120 km/h Fusion potrzebował 16,5 - 17 s.
Po przejechaniu 90 tys km TDCI, przez 3 dni jeździłem 110-konnym benzyniakiem, Focusem - 5 bieg wydawał mi się "nie życiowy", mulasty, żeby auto jako tako rozpędzić musiałem redukować na 4. W dieslu nie ma takiej potrzeby.
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-06-08, 09:45   

jacek napisał/a:
załadujesz 7 os. to odczujesz na spalaniu


Oraz na zapasie mocy, zwłaszcza na 4 i 5 biegu. Ale i wyprzedzanie wychodzi mi bez większych problemów, o ile tylko są warunki i dobrze się je zaplanuje. W głowie zapala się wtedy kontrolka - jesteś teraz kierowcą autobusu... :->
_________________

 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-06-08, 19:07   

Dla dCi 68KM wychodzi to mniej więcej tak:
60-100 km/h - IV bieg = 11s
80-120 km/h - V bieg = 17s
2 osoby. Zwiększenie masy (o kolejnych pasażerów) jest odczuwalny.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-06-08, 22:08   

i z tego co się orientuję, to dane w papierach są zbliżone do tego co Ty podałeś. Nie spotkałem się jednak z tym, przy jakim obciążeniu samochodu pomiary robiła Dacia.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne