Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-14, 09:43
owca65 napisał/a:
Spalanie czy moc raczej powinna być taka same, bo szerokość ta sama tylko wysokość trochę mniejsza.
Spalanie będzie większe tak czy tak bo silnik przy takich samych obrotach pojedziesz prawie 10km/h mniej czyli żeby jechać tyle samo co dotychczas musisz mieć większe obroty silnika, druga sprawa to samochód będzie miał lżej pod górki to tak jak byś skrócił przełożenia skrzyni a trzecia musisz sobie obejrzeć czy nie będzie problemu jak 5cm auto pójdzie niżej (nie myl z obniżaniem auta bo nadkole będzie wygladać na bardziej "puste" więc tylko liczy się odległość podwozia od ziemi)
A co do rozmiaru opon to wiadomo np 165/80 to 165-szerokość w mm a 80-wysokość wyrażona w % czyli 80% z 165 wychodzi 132mm (taka wysokość profilu)
Jeszcze kolego sprawdź date produkcji na oponie gdyż jeśli ma dużo bieżnika to nie znaczy że będzie dobra bo wiekowo może być na śmietnik
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-08-14, 10:45
Pamiętaj też że będzie inaczej pracować zawieszenie - projektuje się je pod konkretny rozmiar opon, w przybliżeniu zasada jest taka że im niższy profil tym więcej pracy wykonuje zawieszenie a mniej - sama opona. Może wręcz dojść do niestabilności samochodu - jak kupiłem BMW to miało na 15 calowe koła założone opony o mniejszym profilu niż zalecany, po zmianie było stabilniejsze i o wiele bardziej komfortowe - na oponach o mniejszym profilu czułem każdą dziurę podwójnie.
Jeżeli będzie okłamywał o prawie 10% to za dużo, bo ja w pracy muszę się rozliczać z km.
Opony które chce kupić mają datę produkcji 33 tydzień 2009 więc nie są stare. Myślę, że 400zł za 4 opony wyglądające jak nowe to okazja, tylko szkoda że ten licznik miałby oszukiwać na moją niekorzyść :/
Na obecnych oponach 165/80/14, które są fabryczne to gdy jadę 40km/h to nawigacja pokazuje 35km/h, a przy 80 to pokazuje 70.
Wysłany: 2012-10-03, 17:50 Opony 195/65 R15 do Logana MCV
Prosiłbym użytkowników, który w swoich Loganach MCV mają założone opony o większym rozmiarze niż standard - konkretnie 195/65R15 o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
Czy występują jakieś problemy? Jaki ma to wpływ na trakcje? itp.
Standardowe koła z oponami 185/65R15 wyglądają na trochę "przymałe" jak do tego samochodu i dlatego zastanawiam się nad ich zamianą na większe.
Jeśli ktoś ma zdjęcia Logana MCV na kołach z oponami 195/65R15, to bardzo prosiłbym o dołączenie do tematu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-03, 21:04, w całości zmieniany 6 razy
hey
ja mam takie oponki 195/65/15
sa wyzsze od tych 185 o jakies 3-4cm
sa troskze mniej stabilne ze przy wiekszej predkosci potrafi troszke bujnac...
ja mam oponki firmy Uniroyal bardzo fajnie sie trzymaja drogi ale mogly byc nizsze 60-ki by byly oki
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Wieża, a jakie Uniroyale masz ? RainExperty może ? Bo jak tak to by mi się przydała opinia z pierwszej ręki, te Dębice które dostałem razem z autem już się do niczego nie nadają...
Szerokość opony 185 czy 195 nie wpływa znacząco na trakcję. Ma wpływ natomiast na tzw pływanie wysokość czyli to 65. I jeszcze jedno - będzie przekłamywał licznik
Zakładając jednak 195 musisz liczyć się z większymi oporami, a co za tym idzie większym spalaniem. Może niewielkie ale jednak.
Ja mam:
letniaki Kleber HP3 185/65R15 - jak dla mnie prowadzenie auta w zakrętach rewelacja (w porównaniu do dębicy) i nie zauważyłem bujania,
zimówki BFGoodrich 185/65R15 też spoko.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-10-05, 05:01, w całości zmieniany 1 raz
Najprawdopodobniej samochód lepiej będzie się prowadził, mniej palił na oponach standardowych.
Natomiast opony w rozmiarze 195/65R15 spowodują, że będzie lepiej wyglądał. Pytanie czy warto? Pewnie retoryczne.
Wydaje mi się, że do takich opon trzeba by założyć szersze felgi (np. j6,5) wtedy ograniczy się efekt "pływania" - opona będzie sztywniejsza na szerszej feldze - Akurat takie mam.
Prośba do Dawida - czy mógłbyś wrzucić zdjęcia samochodu na większych oponach?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-04, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
To tak
jesli chodzi o oponki to mam Uniroyale - RainExperty
mysle ze plywanie mozna by troszke zniwelowac mniejszym cisnieniem 2,4 - 2,6 do 2,2-2,3
ale ze mam MCV i jezdze z obciazeniem to nie zmniejsze ilosci cisnienia ;)
jesli chodzi o spalanie to nie ma problemu abym sszedl na nich ponizej 4L
jesli chodzi o wyglad no to powiem tak autko wyglada niezle
jak co moge wstawic fotki . ale jak przestanie padac :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 222 Skąd: Radom
Wysłany: 2012-10-08, 14:44
Ja odziedziczyłem felgi po przednim aucie i opony 195/60 R15 . Bardzo fajnie wyglądają . W porównaniu z standardowymi są ciut szersze - zdecydowanie lepiej na zakrętach. Może troszeczkę więcej pali (???) ale do końca nie jestem do tego przekonany . Ale wygląd jest fajny . Felgi były oryginalnie z Laguny I i wszystkie z Lagun pasują .... jakbyś szukał alusów. Tylko pamiętaj,że śruby muszą być do alusów dłuższe.
Pytanie do Marek1603 - czy te plastikowe osłony na nadkola, to będą pasowały gdy nie ma chlapaczy? Bo wydaj mi się, że one tworzą całość z chlapaczami i gdy chlapaczy nie będzie, to będą za krótkie.
Musisz mieć przednie. Tylne dochodzą do zderzaka, a chlapacz dopiero na niego.
Jak jesteś zainteresowany to mam takie nowe oryginalne nakładki do opchnięcia.Tylko są szersze niż te moje, bo takie są już nie dostępne w ofercie w ogóle. Coś w stylu jak w stepway czy duster. Na allegro kupisz przednie chlapacze za 80 - 100zł nowe oryginalne. Tylne też możesz trafić w tej cenie.
Jak co to pisz na PW.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-05-05, 17:42
Pewnie że można, liczy się głównie średnica zewnętrzna koła, nie powinna się różnić od "wzorcowego" rozmiaru o więcej niż2,5-3%. Dużo zależy od indywidualnych cech auta. Ja w swoim koła letnie fabryczne zmieniłem z fabrycznego rozmiaru 185/60/14 na 195/55/15 i jestem bardzo zadowolony.
Tabele zamiennych rozmiarów opon bez problemu znajdziesz w sieci.
Ostatnio zmieniony przez benny86 2016-05-05, 17:45, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie na słupku drzwi mam, że fabrycznie 165/80 R14, teraz zakupiłem Dacię i ma zimówki 185/65 R15, i myślę o takich samych letnich, albo właśnie mam możliwość też od kogoś nowe dostać 195/65 R15.
Na początku chciałem tylko zmienić średnicę na 16, ale chyba bym został przy 15 tylko nie wiem jakie najlepiej.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-05-05, 17:57
Tak na szybko:
http://www.opony.com.pl/n...opon/165/80r14/
wynika z tego, że 185/65/15 mają różnicę w średnicy rzędu 0,3% czyli pomijalne wartości. 195/65/15 to już średnica 2,35 % ale jest to prawie 15 mm więc zależy czy się w nadkolu zmieści. ET felgi też ma znaczenie...
Nie będzie przekłamywać na szerokości 185, a 195. Będzie jeżeli zmienisz drugą wartość bez zmiany R.
Musisz się liczyć z nieznacznym wzrostem spalania. Ktoś na forum zmieniał i nie wiem czy nie z okolic Niepołomic.
Mogę ci polecić Dynaxer HP3. Miałem je w MCV i naprawdę są super.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-05-05, 18:48, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam 195/65/15 . Samochód ładniej wygląda i jedzie stabilniej, za to bardziej opornie skręca. Może to być też zasługa moich konkretnych opon, które... jakoś do końca mnie nie przekonują.
Spalanie rośnie - ale warto pamiętać, że w tej opcji rośnie też średnica opony, koła robią mniej obrotów w jednostce pokonywanej odległości, a więc licznikowo pokonuje się mniejszą odległość od rzeczywistej, przez co wskazanie spalania na 100km jest przekłamane w górę.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-05-05, 19:04, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum