Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: KaS602
2012-08-23, 22:46
"Chwalą" MCV...
Autor Wiadomość
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-08-23, 21:18   "Chwalą" MCV...

A taki artykuł znalazłem... :mrgreen:
_________________
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-23, 23:32   

Niemiaszkom tani "rumun" solą w oku zaczyna być? Niektóre zarzuty są wręcz śmieszne; patrz: zatrważające i drenujące kieszeń awarie sterowania szybami tudzież zamka centralnego. Jednak oskarżenia kierowane pod adresem wtrysków czy turbiny raczej popularności nie przysporzą... Co prawda mówimy o 11 procentach "nakładu" i średnim przebiegu 48 000, ale pozycja numer 123 na liście mającej 128 miejsc nie skojarzy się dobrze. Mimo wszystko uważam jednak, że to wszystko może rozmijać się ze stanem faktycznym: pierwsza trzydziestka to aż 12 niemieckich aut. W trzydziestce zamykającej listę jest tylko jeden panzerwagen. Przypadek kolejny rok z rzędu, czy faktyczny sukces niemieckich technologii?
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-08-23, 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Helena 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączyła: 12 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-08-23, 23:48   Onet o Dacii

Podobno rujnują kieszeń...
http://moto.onet.pl/32970...ie.html?node=27
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-23, 23:52   

Piotr.z był szybszy... ;-)

http://www.daciaklub.pl/f...p?t=7586#139342
 
docktor 


Marka: ford
Model: mondeo
Silnik: 1.8
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Skała
Wysłany: 2012-08-24, 04:53   

To samo mialem napisac.

Jesli w tym przytoczonym rankingu TUV daćka jest faktycznie tak nisko, to cos niewiele warte te rankingi, bo na wlasne oczy widzialem zestawienia mowiace cos zgola przeciwnego...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-24, 07:31   

ciekawe jak by wyliczyli średnią cenę napraw, to na którym miejscu byłaby Dacia :?: ;-)

warto zobaczyć na którym miejscu jest Sandero które jest zbudowane z Logana tylko inaczej ubrane :mrgreen:
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-08-24, 07:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1698
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 07:57   

maciek napisał/a:
warto zobaczyć na którym miejscu jest Sandero które jest zbudowane z Logana tylko inaczej ubrane :mrgreen:
I czy ma fabrycznie uszkodzone kierunkowskazy :lol:
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-08-24, 08:00   

ok, nawet gdyby te wszystkie awarie zdażyły się w pojedyńczym egzemplarzu to ich sumaryczny koszt będzie pewnie tańszy od filtrów cząstek stałych, czy dwumasy w samochodach które pojawiły się w zestawieniu. Pierdołowate awarie vs awarie uniemożliwiające dalszą jazdę - ja tam wolę te pierwsze, nawet jak jest ich trochę więcej...
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-24, 09:28   

Z ciekawości zerknąłem na raport Dekry. Przy przebiegu 0-50000 Logan niestety zaliczył minus. Jednak po wejściu w zakładkę 50000 - 100000 wskaźnik wyraźnie pokazuje środek skali. Szczegóły: http://www.used-car-report.com/index.php?L=2
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 09:39   

Dekra czy TUV również przepalone żarówki zalicza do awarii elektryki. Miarodajne jak nie wiem co.
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-24, 09:45   

Dokładnie. Dlatego uważam, że może i kiedyś te raporty były zgodne ze stanem faktycznym. Teraz śmiem twierdzić, że kto ma większą kasę ten jest wyżej w rankingu.
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-08-24, 20:08   

DrOzda napisał/a:
Dekra czy TUV również przepalone żarówki zalicza do awarii elektryki. Miarodajne jak nie wiem co.


Należy, jak zawsze, myśleć samodzielnie. Do czego zachęca TEN TEKST opublikowany, co może być nieco zaskakujące, w Auto Świecie. Lektura obowiązkowa dla wszystkich automaniaków. ;)

A co jeszcze ciekawe, to miejsce Megane w ostatniej Dekrze. Kto tych, którzy nie czytali, zgadnie? :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 21:49   

docktor napisał/a:
Jesli w tym przytoczonym rankingu TUV daćka jest faktycznie tak nisko, to cos niewiele warte te rankingi, bo na wlasne oczy widzialem zestawienia mowiace cos zgola przeciwnego...

Było kiedyś na forum... Generalnie te rankingi oceniają różne rzeczy, stąd różne miejsca tych samych modeli. W jednym (nie pamiętam już którym, chyba ADAC) zestawiano liczbę "awarii unieruchamiających", kiedy trzeba było wzywać lawetę, w innym "uwagi podczas przeglądu" (tu chyba dały znać o sobie padające żarówki podświetlenia konsoli w Daciach), jeszcze inny cośtam innego. To jest jak z testami EuroNCAP czy średnim spalaniem podawanym przez producentów - to jest jakieś wskazanie i pozwala pewne rzeczy oszacować, ale trzeba po prostu doczytać, co dokładnie jest przedmiotem testu/rankingu.
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-25, 00:01   

Bardzo fajny, trzeźwo napisany tekst, który w dużym stopniu potwierdza moje podejrzenia. I tak jak powiedzieł poprzednik: trzeba myśleć samodzielnie. Kierowanie się opiniami typu "a bo zaprzyjaźniony mechanik kuzyna szwagra mojego teścia powiedział..." prowadzi wyłącznie do powstawania stereotypów takich, jak legenda Mercedesa W 123. Dla każdego taksówkarza, przesiadka z Poloneza czy innego tworu made in demoludy na ten model, była szokiem jakościowym. Podobnie jak wizyty w warsztatach rzadziej niż raz w miesiącu. Nic więc dziwnego, że samochód jawił się jako niezniszczalny i bezawaryjny. Tymczasem sam doskonale pamiętam, że co druga taksówka "zbudowana" na W 123 jeździła z wyjącym wałem napędowym, zostawiała cztery ślady i tłukła zawieszeniem tak głośno, że w nocy budziła pół miasta. Tak, wiem że ta grupa zawodowa jest dość oszczędna, ale sam fakt występowania poważnych usterek jakby podważa wiarygodność legendy.

Jasnym jest, że współczesnym samochodom brakuje solidności i trwałości znanej jeszcze chociażby 10 lat temu. Jednak jest jedno zdanie w tekście z "Auto Świata", które należy w tym miejsu przytoczyć: "Im jednak prostsza konstrukcja, im bardziej pozbawiona detali uprzyjemniających jazdę, tym lepszy, bardziej trwały i niezawodny samochód." Rozumiem, że koncerny gonią za grupą klientów - gadżeciarzy, którzy kupią każdą elektroniczną zabawkę. Nie mogą jednak zapominać o tym, że im bardziej skomplikowany jest mechanizm, tym większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia awarii. I w tym miejscu ukłon w stronę Dacii/Renault za to, że ściągnęła cugle i dostrzegła ludzi szukających nie zabawki z mnóstwem guziczków, a pojazdu służącego do tego, do czego został stworzony.
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-08-25, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-08-25, 07:16   

I mniej więcej takich postaw się spodziewałem zamieszczając link do artykułu. M.in. takiego odzewu się spodziewałem bo ujeżdżając Nubirę i serwisując ją oraz czytając różnego rodzaju testy/ raporty nie za bardzo chciało mi się wierzyć, że testowane jest aż tak awaryjne auto. Również koledzy z forum zastanawiali się, skąd redaktorzy wytrzasnęli taki ogrom usterek? Zresztą tego typu onetowe opisy czytam bardziej z uśmiechem i rezerwą.
Pozdrawiam Daćkowców :-)
_________________
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-25, 08:20   

A co powiesz o "idiocie", który przez ładnych parę lat jeździł wyłącznie Citroenami z hydropneumatyką? :mrgreen: Przecież w opinii przeciętnego Kowalskiego, takie auto w ogóle nie ma prawa bytu. Tymczasem "przerobiłem" dwa BX-y, dwie Xantie i przymierzałem się do kupna C5, a żadne z tych aut nie wykroczyło z awariami(?) poza zakres normalnych napraw eksploatacyjnych. A nie, przepraszam... W pierwszym "beńku" był taki popieprzony plastikowy trójniko - zbiorniczek w układzie chłodzenia. Nikt nie wiedział do czego służy, a miał tendencję do pękania i był nie do sklejenia. Po jego awarii musiałem wznieść się na wyżyny kombinatorstwa i ryzykanctwa. Znajomy mechanik pospawał mi z metalowych rurek zwykły trójnik (każda końcówka to inna średnica), zapiąłem go w układzie i... aż do sprzedaży auta jeździłem spokojnie. To była zdecydowanie najpoważniejsza usterka "spoza katalogu"... :mrgreen:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-25, 08:53   

miskowski napisał/a:
Citroenami z hydropneumatyką

to wbrew pozorom i obiegowym opinią jedne z najtrwalszych podzespołów spotykanych w samochodach :lol: ... a komfort jazdy z takim zawieszeniem to "wysoka półka" (kto posmakował ten wie :-P )...
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-25, 09:51   

Nie tylko komfort, ale i niesamowita przyczepność. Jazda w zakrętach to czysta poezja. Zresztą zdaje się, że do dziś rekord prędkości w "teście łosia" należy do Xantii.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-25, 10:00   

Nie wiem, czy Xantia też to potrafiła, ale BX, po całkowitym "opuszczeniu" zawieszenia, był odporny na blokady Straży Miejskiej. :D
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-25, 12:16   

o tym nie pomyślałem... ale jak ujeżdżałem BX-y to takiego wynalazku jak SM jeszcze nie było... teraz byłoby "jak znalazł" :lol: ...
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-08-25, 14:46   

Każda z hydraulicznych "cytryn" była odporna. :-) Wystarczyło "rzucić ją na glebę" i żadna blokada nie podeszła. Przetestowane na którymś zlocie. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-08-25, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-08-25, 20:18   

Hmmm, mam wrazenie, ze 'autor' wypocin z Onetu nie mial zadnej stycznosci z wiekszoscia tych samochodow. Co wiecej, for chyba tez nie czytuje.
MCVki znam m.in. z zaprzyjaznionej firmy z Bawarii. Bardzo sobie je chwala. Proste jezdzidlo. Za to sedany Logany znam z Rosji (w tym taxi). Tez je chwala.
Co do Laguny to jest tam sporo polprawd. Model sprzed liftu (widoczny na zdjeciu) byl faktycznie bardzo awaryjny. Model po lifcie jest juz calkiem ok. Mocno go poprawili, choc to wciaz Laguna II.
 
walther 



Marka: Dacia/Fiat Palio Weekend 1.6HL
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dci85KM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-08, 22:45   

Od dawna mam zasadę że Onet omijam szerokim łukiem, nie wchodzę, nie czytam bo w wielu kwestiach bredzą. Wiele razy na parkingu czy ulicy zaczepiali mnie kierowcy i pytali w stylu "Jak TO jeździ" na to zawsze odpowiadam: "Ale co???" - "nooo pana samochód" - "No normalnie... przeważnie do przodu i skręca, znacznie rzadziej do tyłu" :mrgreen: po czym jak mam dobry humor to odsyłam na nasze forum :-D
_________________
Ostatnio zmieniony przez walther 2012-09-08, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-09-09, 18:10   

Co raport lub porównie to skrajnie różne opinie, a my wiemy swoje i tyle. Auto Świat w nr 36 zamieścił tabelę dotyczącą rankingu testów długodystansowych. W tym rankingu Dacia Logan MCV z silnikiem 1,5 dCi jest na 26 miejscu, obok Mercedesa C 180K i Toyoty Auris 1,6, (jest lepsza od wielu modeli Audi).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne