Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:46
Dacia Logan MCV 1.4 MPI opinie o silniku
Autor Wiadomość
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-05-20, 07:39   

Hieh, normalne toto nie jest ;)
Naprawiaj ;)

--
pozdrawiam
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-05-20, 08:34   

grzechu napisał/a:
Hej, to nie jest prowokacja ;-) Napiszcie coś bo mnie to ciekawi strasznie. No i efekt jest bardzo wyraźny - nie wydaje mi się. Na jedynce nie czuć tego jeszcze, ale na dwójce już jak najbardziej. A, silnik ma 3 tys. przejechane.

Jesli przesiadles sie z TD, ktory zbieral sie od dolu to moze to byc odczuwalne.
Moj 1.6 Tez robi sie wyraznie zwawszy powyzej 4 000 rpm (zwlaszcza z wlaczona klimatyzacja) i identycznie jak piszesz nie jest to odczuwalne na jedynce tylko na nastepnych biegach.
Z ciekawosci mozesz podjechac do innego serwisu i zlecic diagnoze problemu przy okazji prpopnawanej przeze mnie wymiany oleju w najblizszym czasie (ze wzgledu na konic docierania silnika).
Jednak zwdlug mnie wszystko w normie. W 1.4 efekt o ktorym piszesz moze byc bardziej odczuwalny niz w 1.6 ze wzgledy na mniejsza pojemnosc wlasnie.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-05-20, 08:49   

ja tez to odczuwam wyraznie, tym bardziej ze mam maly motorek 16 zaworowy. male silniki aby oddac moment i moc trzeba podkrecic, bo dol maja raczej slaby. 1,4 w loganie tez nie jest monstrum. gdybysmy mieli agrgat 3,0 to inna sprawa. odczuwasz to bardziej bo jezdziles turbodieslem. pozdr
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-05-20, 09:39   

eee, efektu przelaczania nie ma i byc nie powinno !!!
wraz ze wzrostem obrotow silnika czuc, ze moc wzrasta, ale _nie_skokowo

--
pozdrawiam
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-20, 10:05   

No właśnie. To jest dokładnie w miejscu przecięcia linii mocy i linii momentu na wykresie. Ale to chyba jeszcze nie powód, żeby taki efekt występował. To jest zawsze, tylko że na jedynce na tyle szybko przyspiesza, że prawie nie czuć. Potem przełączanie jest już wyraźne. Muszę chyba się wybrać i testowym egzemplarzem się przejechać.
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-20, 10:22   

jurek napisał/a:
ja tez to odczuwam wyraznie, tym bardziej ze mam maly motorek 16 zaworowy. male silniki aby oddac moment i moc trzeba podkrecic, bo dol maja raczej slaby. 1,4 w loganie tez nie jest monstrum. gdybysmy mieli agrgat 3,0 to inna sprawa. odczuwasz to bardziej bo jezdziles turbodieslem. pozdr


Jeździłem 16 zaworówką i są to silniki w których rzeczywiście "góra" robi wrażenie, ale to właśnie ze względu na dużą moc (u mnie 75KM przeciw 100KM w 16V).

W tym silniku co mam maksymalny moment jest od 3 tys. więc chyba trudno taki efekt przy 4,2 tys. wytłumaczyć. Od tych 3 tys. moment już spada.

W rodzinie mamy inny 1,4 i tamten zachowuje się normalnie.
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-20, 10:39   

No nic - umówiłem się jeszcze raz do serwisu, ale dopiero na środę.
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
grzechu 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-11, 09:30   

No więc przejechałem się w salonie 1,6 MCV bo taki mieli i zachowuje się dokładnie tak jak mój - poprostu zbyt długo jeździłem autami z turbo i odzwyczaiłem się od charakterystyki wolnossącej benzyny. Do tego ten MCV wydaje się jeździć dokładnie jak mój sedan 1,4 - różnica masy wyrównuje osiągi.
Auto poprostu ma być i moim zdaniem jest oszczędne i takie ma pewnie nastawy. Dobiero jak się je dobrze wkręci i gaz do dechy dociśnie to dostaje porządne dawki żeby jechało - i w sumie jedzie wtedy. Czyli wszysko jest oki.
Inne auto którym zdarza mi się jeździć ma silnik 1,4 ale 65KM - jest trochę niżej zestrojone poprostu. Mniejsza moc maksymalna ale troszkę lepszy dół - to wszystko (inna sprawa, że te silniki 1,4 Renault też kiedyś chyba 65KM miały - zawsze jest coś za coś 8-) ).
_________________
Pozdrawiam
Grzechu
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne