DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero Stepway a części zamienne??
Autor Wiadomość
ayurweda 
Zielony listek


Marka: W zamyśle Dacia
Model: W zamyśle Sandero Stepway:)
Silnik: 1,6
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Z Kąt
Wysłany: 2012-08-24, 14:35   Sandero Stepway a części zamienne??

Witam.

Jestem tu całkiem świeży,ale na forum zaglądam już dobrych kilkanaście dni z rzędu.
Zaglądam,bo po miesiącach poszukiwań,które przywiodły mnie tylko do jednego wniosku,że w PL wszystkie samochody są po I właścicielu,garażowane,niepalone, bezwypadkowe i po dziadku, a mimo to jakoś nikt nie chce ich kupić?? :mrgreen:

Zdecydowałem w końcu,że raczej kupię nowe autko niż klejonego z 3 innych składaka i wybór padł na Sandero Stepway 1,6 benzynka.

Jazda próbna już za mną,żona zaakceptowała wygląd i kolor auto (dla kobiety chyba tylko to się liczy) i teraz już tylko przede mną ostatni krok,przeliczenie ostatniego grosza i zamawianie:)

Zdarzyło się jednak,że kilka dni temu byłem na przeglądzie swojego starego autka i tam zgadałem się z mechanikiem i blacharzem w jednym,który jednak niczym Rejtan przestrzegł mnie przed Dacią!!

Miał podobno kilka dni temu Sandero na warsztacie,po konkretnym strzale w tyłek i stwierdził,że blacha w Sandero jest giętka niczym kartka,spawy robione chyba ruską lutownicą,a jakiś moduł,który był uszkodzony po uderzeniu w tył,musiał sprowadzać z Rumunii (kilka tygodni).

Jak to więc jest,bo trochę mnie wystraszył i podciął niemal skrzydła??Czy części do Sandero faktycznie są tak ciężko dostępne??A jak blacha??Mieszkam na Śląsku więc chyba nie ma tu problemu z dilerem Dacii. Koleś bredzi??Miał ktoś z Was może już jakąś konkretną naprawę?? Dodam,że szukajka mi niewiele pomogła w temacie:/
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-08-24, 14:54   

Części do Sandero są jakie chcesz i dostępne b. szybko (zależy jak stara się warsztat). Miałem stłuczkę: wymiana błotnika i drzwi poza ASO. Bez problemu i b. szybko. Wiem, że do Stepway'a jest identycznie, bo mój blacharz mi mówił. Podobnie po kolizji robiło ASO (błotnik i 2 x drzwi): tu to potrwało trochę dłużej. Ale też problemu nie było. Co do blachy - to jest taka sama jak w innych autach. Spawy ruska lutownica? Dobre sobie. Linie produkcyjne w Piteşti są takie same jak linie Renault'a.

Oczywiście wybór należy do Ciebie. Ja mam Sandero ponad 2 lata (42 tys.km przejechane) i jestem z niego bardzo zadowolony.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-08-24, 16:58   

Pisałem już o swoich spostrzeżeniach odnośnie współczesnych aut.

Jeżeli nie wychodzimy po za pewną klasę i nie poruszamy się po segmencie, nazwijmy to premium, to wszędzie jest tak samo. Dzisiejsza blacha to sreberko od czekolady, pokryte eko-lakierem, który da się wgnieść, zeskrobać paznokciem.

Oczywiście wyolbrzymiam. Ale musisz mieć świadomość, że dziś jest zupełnie inaczej niż w autach, chociażby z lat 90tych. O trwałość bym się nie bał, pod warunkiem właściwej dbałości. W odniesieniu oczywiście do każdej z marek.

Tak czy owak, jeżeli nawet leciutko oprzesz się autem o przeszkodę to niestety. Będzie kosztować, albo straszyć. "Pancernych" już nie ma. Nie w tej klasie cenowej. Tyle, że dla Dacii bezpieczeństwo stoi znacznie wyżej niż puszce zwanej Tico ;-)

Wykończenie, może zostawiać trochę do życzenia ale to już kwestia estetyki. Fakt. Spawy widziałem ładniejsze, dyskretniejsze :) Na pocieszenie dodam, że mam dwa Sandera z czego Stepway po 13m-c nadal jeździ :) a Laurete to nawet 26m-c.

Co do części, to nie mogę podeprzeć się własnym doświadczeniem, gdyż mój Stepway do 100tyś km (lub 5 lat) będzie odwiedzał wyłącznie ASO. Szukając jednak z ciekawości podzespołów w Internecie, głównie na znanym portalu aukcyjnym, to wybór jest. No i te ceny... Jak patrzę na kompletne, nowe sprzęgło za 300-400 złotych to się mordka cieszy.
_________________
---
Stepway
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 17:20   

Blachy w sandero są albo cienkie albo tak wyprofilowane że się uginaja w szczególności tylny szeroki słupek. Drzwi podobnie. Zakładam ze sztywność nadwozia w przypadku zderzenia jest akceptowana i porównywalna do innych podobnych samochodów.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-08-24, 18:15   

może blacharz - mechanik używa ( celem obniżenia kosztów) wyłącznie części używanych - a o te do Sandero może być rzeczywiście trudniej niż np Golfa II :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-24, 19:41   Re: Sandero Stepway a części zamienne??

ayurweda napisał/a:
Koleś bredzi??

\
Bredzi, nie słuchaj takich opowieści.

ASO Renault/Dacia należy do najszybszych. Na części nie czekasz dłużej niż na drugi dzień.
A naprawdę wyszukane idą z magazynów we Francji a nie Rumunii i trwa to do raptem kilku dni.
Poza tym przy Dacii z ASO będziesz korzystał rzadko, bo to auto się z reguły nie psuje.
_________________

 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-08-26, 20:49   

Ja robiłem końcówki drążków. W ASO mieli na stanie, kupiłem na allegro, bo kosztowały 1/3 tego, co w ASO.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-08-26, 21:04   

Dacia to naprawdę prosty samochód jedynie karoseria jest "made in romunia" a reszta to części z renault które można spotkać m.in w clio i innych modelach jeśli odpowiada Ci takie auto to bierz :) czasem na forum zdarzają się "perełki" używane
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-08-26, 21:24   

Bardziej giętka blacha była w skodawkach (Biała Dama) sprzed lat niż w Daćkach Opalony Wampir) obecnie. A że cienka, że się gniecie itp itd. To jest akurat planowe. Można bez problemu wyprodukować samochód, który przy zderzeniu nie będzie się gnieść i rozpadać. Nawet podobne produkują w Siemianowicach, choć do innych celów ;-) Tyle, że właśnie gniotąca się blacha i rozpadające się zderzaki pochłaniają energię. Sztywna ma być część pasażerska ("klatka"), reszta idzie na rozkurz.
Co do ruskiej lutownicy to wcale bym się nie śmiał. Miałem kilka. Różnych. Działały bezbłędnie na zasadzie "gniotsia, nie łamiotsia" i grzały jak szatany. Nie straszne im były upadki, nawet jednej (dekarskiej) używałem jako młotka do prostowania rynny i rynhaków nie przerywając grzania. Potem lutowałem dalej tą rynnę.
Części - nie mam pojęcia. Mnie się trafiło jedno łożysko z wadą fabryczną (nie wina Dacii lecz producenta łożyska). Czekanie na część - kilkudniowe. Fakt to było w ramach naprawy gwarancyjnej. Co do dostępności poza ASO to sugeruję: www.google.pl i sprawdzić samemu
Co do sprawności - Wampir przejechał przez stepy tureckie i błota poradziekie - popatrz sobie na fotki.
A wnioski wyciągaj sam. Ty będziesz jeździł, nie Twój mechanior
 
ayurweda 
Zielony listek


Marka: W zamyśle Dacia
Model: W zamyśle Sandero Stepway:)
Silnik: 1,6
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Z Kąt
  Wysłany: 2012-08-27, 10:40   

Dzięki bardzo za wszystkie sugestie i opinie.Od razu lżej na duszy:) A i tak sobie myślę,że gdyby coś (tfu tfu) to mając AC/OC generalnie powinno mnie to g. obchodzić i niech mechanik się martwi 8-)

Czekam na dalsze opinie,a ja jeszcze poszukam Sanderki w gazie,bo nie wiem na ile jest różnica z dieslem,ale nawet w salonie koleś poradził mi spróbować benzyną pojeździć i zobaczyć jak startuje,no a potem już chyba tylko do marketu po sandero:-)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-08-27, 10:43   

ayurweda napisał/a:
jeszcze poszukam Sanderki w gazie
lepiej chyba kupić auto "do zagazowania"
zapłacisz troszkę więcej niż za już zagazowane, ale przynajmniej będziesz wiedział kto, jak i czym "gazuje" ;-)
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-08-27, 20:58   

"Odkrywczo" zauważę, że na gaz na ogół ludzie decydują się z jednego powodu - oszczędności. Niestety, często nader pojęta oszczędność, odbija się na źródle "zysków".

W moim odczuciu, lepiej samodzielnie zdecydować się na instalację i później w jednym miejscu ją serwisować.

Ja po roku, ciągle walczę z myślą - LPG czy nie. Wizja oszczędności na paliwie wydaje się kusząca, dodatkowo technologicznie silnik nie jest pierwszej młodości, a jednak...
_________________
---
Stepway
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-27, 21:33   

Na LPG można sporo oszczędzić, ale pod pewnym warunkiem - oszczędząć będziemy na paliwie, więc nie oszczędzajmy na instalacji (warsztat, model instalacji, regularny serwis). Naprawdę warto wyłożyć większą gotówkę na solidne (=trwałe i niegłośne) wtryski, sensowny sterownik ("szybki",z zapasam obsługiwanej mocy, z opcja autoadaptacji itp).

Oczywiście są wady i zalety, większość z nich powszechnie znana. Ja powiem tylko tyle, że połowa obecnego samochodu została sfinansowana z oszczędności na LPG w poprzednim wozie, na dystansie 140kkm. Dla mnie taki powód jest wystarczający by przekonać się do LPG jeśli przebiegi to uzasadniają
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-08-28, 11:48   

benny86 dobrze prawi - nie wolno oszczedzac na instalacji, przegladach i czesciach eksploatacyjnych. Jedynym zrodlem oszczednosi ma byc cena paliwa.
Sam mam zagazowany samochod. Nie narzekam, choc na poczatku mialem opory.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-08-28, 16:40   cd

Skleroza mózg mój wyżera. Zapomniałem napisać, że te solidne odporne na zderzenia produkowane w Siemianowicach pojazdy zwą się chyba Rosomaki lub coś podobnego ;-)
Solidne, odporne na stłuczki, z bardzo dobrymi właściwościami terenowymi. Tylko dużo palą ;-)
 
ayurweda 
Zielony listek


Marka: W zamyśle Dacia
Model: W zamyśle Sandero Stepway:)
Silnik: 1,6
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 9
Skąd: Z Kąt
Wysłany: 2012-09-02, 21:10   

Stepway napisał/a:

W moim odczuciu, lepiej samodzielnie zdecydować się na instalację i później w jednym miejscu ją serwisować.



kurcze to znowu mętlik :-/ Fabryczna instalacja to jednak fabryczna.W tych dają teraz LANDIRENZO OMEGAS. Cenowo (fabryczna/dokładana potem) wyjdzie to samo :-?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-02, 21:13   

ayurweda napisał/a:
enowo (fabryczna/dokładana potem) wyjdzie to samo

Fabryczna wyjdzie drożej, Landi Renzo Omegas u oficjalnego dystrybutora i montera tych instalacji kosztuje 3000zł, fabryczna 3900zł. Tyle że przy fabrycznej oszczędzasz od wyjazdu z salonu.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-03, 03:04   

kapelusznik napisał/a:
ayurweda napisał/a:
jeszcze poszukam Sanderki w gazie
lepiej chyba kupić auto "do zagazowania"
zapłacisz troszkę więcej niż za już zagazowane, ale przynajmniej będziesz wiedział kto, jak i czym "gazuje" ;-)


Zasugerowałem się powyższym, jako chęcią zakupu auta "z drugiej ręki", a umknął mi Twój pierwszy post w którym jasno piszesz o aucie nowym. W przypadku auta używanego, moim zdaniem, lepszym jest bez wątpienia "samodzielny" montaż gazu. Natomiast nówka, to nówka. Nikt w ASO nie będzie mógł podważyć jakiejkolwiek ewentualnej usterki, kierując się modyfikacją po za serwisem. Po za tym, wybiegając w przyszłość, sprzedając samochód ładniej brzmi - instalacja fabryczna.

Przepraszam za mętlik, zapędziłem się odpowiadając na wyrwane z kontekstu zdania.
_________________
---
Stepway
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-03, 15:45   

benny86 napisał/a:
ayurweda napisał/a:
enowo (fabryczna/dokładana potem) wyjdzie to samo

Fabryczna wyjdzie drożej, Landi Renzo Omegas u oficjalnego dystrybutora i montera tych instalacji kosztuje 3000zł, fabryczna 3900zł. Tyle że przy fabrycznej oszczędzasz od wyjazdu z salonu.

U mnie salon jest dogadany z Landi Renzo i z niefabryczną instalacją też wyjeżdża się już z salonu.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-03, 16:28   

matucha napisał/a:
U mnie salon jest dogadany z Landi Renzo i z niefabryczną instalacją też wyjeżdża się już z salonu.

Sporo jest właśnie takich przykładów współpracy dealer->warsztat LPG, nie wiem jak wtedy z gwarancją, pewnie dealer udziela swojej która niejako "zastępuje" gwarancję producenta.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne