Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 22:13
Gwarancja moze byc na 7 lat ale moze czym pozniej to wiecej wylaczaja z niej elementow ;-(. Na przyklad w formule non stop obicia tapicerskie w Daci ;-(
Ogladałem Lodgy na Puławskiej. Na żywo prezentuje sie lepiej niz na zdjeciach. Faktycznie duzy samochod ale nie powalił mnie ;-(. Po trosze rozczarował.
Kilka minusow:
- delikatne zamykanie schowka na podszybiu, sam schowek przez dziwnie gruba klapke zamykajaca jest malutki ;-(
- plastiki delikatniejsze niz w Sandero/Dusterze, szczegolnie na podszybiu. Jak skorupka jajka, czy grubsza tekturka.
- tylny pas bezpieczenstwa wchodzi w kolizje z mechanizmem zamykania kanapy/ ryglowania
- tylko czesciowo osloniete plastikiem tylne drzwi
- strasznie cienkie boczki drzwi
- plastik w odczuciu tez bardzo delikatny
- drzwi lekkie jak piorko ( w porownaniu z nimi drzwi Kangoo z salonu obok przypominaja drzwi NORAD )
- blacha ugina sie pod lekkim naciskiem w oklicy tylnego slupka
- bardzo delikatna dzwignia blokady regulacji wysokosci kierownicy
- nieestetyczne spasowanie tapicerki - wykladziny w okolicy tylnych siedzen
- wydaje mi sie trudniejsze wsiadanie na trzeci rzad i jakby mniej miejsca w stosunku do MCV ( subiektywnie )
- brak solidnego punktu uchwytu tylnych drzwi do ich uniesienia. Jest niby czarna ramka nad tablica ale obawiam sie czy nie urwie sie . W sandero nie ma nic ale łatwiej chwycic za rant blachy pomiedzy klapa a bagaznikiem
- ciezk działajace sprzegło 1.5 dci 110 KM
Oczywiscie sa i plusy:
- pojemnosc bagaznika
- miejsce na nogi na tylnej kanapie
- dodatkowe uszczelki przy drzwiach, ciszej sie zamykaja
- silownik hydrauliczny klapy silnika jak w dusterze
- przyjemniejsza wizualnie deska
- chwilowe spalanie w komputerze
- lepszej jakosci obicia tapicerskie - ładniejsze
- dodatkowe gniazdo 12 V obok ręcznego
Nie mialem okazji sie przejechac, stad na szybko to co zauwazylem. Troszke spojrzalem krytycznie na samochod. Oczekiwałem skoku jakosciowego ale widze mała ewolucje choc czesc elementow wydaje mi sie mniej "pancerne" niz w Dusterze/Sandero. Skoda w stosunku do VW to mlodszy kochany brat zas dacia do renault to jaby sierotka Marysia, kopciuszek.
Dlatego na dzis z gamy daci bym kupił Dustera Delsey 4x4 - jest na prawde fajnie wizualnie skonfigurowany. Obok w czesci renault obejrzalem wystawionego kangoo 1.5 dci 90 KM za 61 tys zl. Duzo lepiej wykonczone auto, choc np. nie ma łamanych/skladanych ramion wycieraczek.
2012-08-24_09-39-19_128.jpg paskudnie "spasowane" powinny byc jakies uszczelki czy listwy.
Plik ściągnięto 366 raz(y) 212,55 KB
2012-08-24_09-40-09_580.jpg pas wchodzi w punkt ryglowania tylnej kanapy
Plik ściągnięto 326 raz(y) 148,22 KB
2012-08-24_09-41-35_429.jpg dodatkowe uszczelki wyciszajace
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-25, 01:11
mekintosz napisał/a:
- tylny pas bezpieczenstwa wchodzi w kolizje z mechanizmem zamykania kanapy/ ryglowania
Dziwne. Cały mechanizm blokowania oparć jest identyczny jak w MCVce. Również plastiki są tylko dopasowane do nowej karoserii, ale od środka wyglądają tak samo - mocowanie rolety bagażnika, trzymadełko na pasy w trzecim rzędzie. W MCVce jest również trzymadełko na słupku C do pasów drugiego rzędu, po włożeniu pasa w trzymadełko mechanizm blokowania oparcia nie wkręca się w pas.
I nagle by zlikwidowali to trzymadełko w Logdy? Po co? Powaliło ich tam do reszty? :O
Jestem pozytywnie i miło zaskoczony: wygląd lepszy niż na zdjęciach (szczególnie szary comete), pojemność niesamowita w stosunku do konkurencji, w 3 rzędzie nie ma w ogóle porównania z np. grand scenicem, wizualność i jakość wnętrza to przynajmniej epoka dalej od logana, madianav to bardzo poręczne i czytelne rozwiązanie.
Szczerze mówiąc macaliśmy, siadaliśmy, składaliśmy, otwieraliśmy całą naszą piątką przez dobre kilkadziesiąt minut i jesteśmy bardzo na tak. Obok stał grand scenic, w wersji "średniej" z nawigacją kosztuje z tym samym silnikiem 20 kilka tysięcy więcej, oferując w zamian jedynie miękkości i odrobinę więcej finezji w wykonaniu, dając o wiele mniej jeśli chodzi o przestrzeń.
Poczekamy jeszcze na jazdy próbne oraz wejście TCe, zamówimy pewnie już w nowym roku (chyba, że nowy Logan znów nas zaskoczy...)
Logdy naprawdę jest czymś na co czekaliśmy - przestrzeń i utylitarność za rozsądne pieniądze. Jestem na tak :)
_________________ Był przez 6 lat: LOGAN sedan; 1.4; marzec 2007
Dzisiaj oglądałem Lodzię w salonie w Lublinie, wrażenia jak najbardziej pozytywne, chociaż miałem ledwie chwilkę i na dokładne oglądanie przyjdzie czas kiedy indziej.
Jedyna rzecz która mnie bardzo zdziwiła, to przetłoczenie podsufitki na wysokości słupka B. Nawet jeśli szerokość Lodzi i MCV byłaby podobna, to takie rozwiązanie bardzo utrudnia zamontowanie półki, a już na pewno wygodne z niej korzystanie.
Silnikiki 1,2 Tce mają być dostępne dopiero w przyszłym roku, ale sprzedawca powiedział mi, że ma już jedno zamówienie na samochód z taką jednostką.
mam zła wiadomość, Lodgy samo będzie wiedziało kiedy do serwisu będzie musiało pojechać na zmianę Oleju
W sumie to nieduży problem, jeśli okresy gwarancyjne będą równie długie, tzn. po 20tys km - z mojego punktu widzenia... I tak lepiej zmieniać częściej...
mam zła wiadomość, Lodgy samo będzie wiedziało kiedy do serwisu będzie musiało pojechać na zmianę Oleju
W sumie to nieduży problem, jeśli okresy gwarancyjne będą równie długie, tzn. po 20tys km - z mojego punktu widzenia... I tak lepiej zmieniać częściej...
na pocieszenie można samemu kasować informacje w komputerze :)
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-01, 17:09
Czy zwróciliście może uwagę jak ciężko chodzą pedały w Lodgy? Wciskaąc sprzęgło się załamałam, tak jest we wszystkich daciach? Czy to kwestia modelu albo nawet konkretnego auta?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-01, 21:08
Axia napisał/a:
Wciskaąc sprzęgło się załamałam, tak jest we wszystkich daciach? Czy to kwestia modelu albo nawet konkretnego auta?
Tak jest we wszystkich nowoczesnych dieslach (o dużym momencie obrotowym). No chyba, że tak ciężko chodziło w benzynowym, to faktycznie - jakiś kanał. Swoją drogą ciekawe, czy udało się w benzynowej Lodgy jakoś zapanować nad wysokim łapaniem sprzęgła...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-01, 21:38
bebe dzięki właśnie to był Diesel. Kurde, mąż mi zaproponował żeby Dusterek był jego wg jego upodobań kupiony (czyli biały), a mi w zamian kupi Lodgy (z czego się w sumie ucieszyłam) bo jako matka jego dziecka powinnam mieć duże auto. Auto super, fajnie się siedzi, miejsca masa, schowki może faktycznie małe ale jest ich sporo. Wszystko super.. tylko to sprzęgło sprawiło, że wróciwszy do domu powiedziałam do męża - kotek, zobacz w tej samej cenie jest C4 może by tak.... Nie? To może poczekajmy na tego creuza kombi...
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-01, 21:54
Te które wymieniasz są ok 10k droższe od wypasionej wersji, ja znalazłam C4 1.6 HDI SELECTION a on jest malutki, dlatego mąż mnie pognał precz.
Wybraliśmy Lodgy prestige dCi. I kurde pytamy, co zyskamy na tym ze kupimy u nich dwa auta, a facet mi mówi no wie Pani to jest prestige tu już nic za bardzo nie ma co dołożyć... za to w drugim salonie facet dołożył - 6punktów procentowych do leasingu w porównaniu do tego co mi mówił w poprzednim tygodniu jego kolega :P
Tak więc prawdopodobnie zakupimy tylko dusterka, w żadnym z wymienianych przeze mnie miejsc zakupu ;P
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-01, 22:10
Axia, no tak, ja mówiłem o benzyniakach, zapomniałem ze Lodgy Cię interesuje z dieslem. Cudów nie ma, jeśli fura ma być mega-przestronna z dieslem pod maską i nówka sztuka to Dacia nie ma konkurencji cenowej - zarówno Duster jak i Lodgy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-01, 22:18
Axia napisał/a:
Czy zwróciliście może uwagę jak ciężko chodzą pedały w Lodgy? Wciskaąc sprzęgło się załamałam, tak jest we wszystkich daciach? Czy to kwestia modelu albo nawet konkretnego auta?
Ja mam sandero dci i sprzeglo chodzi lzej niz w benzynie oraz w lodgy z salonu.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-01, 22:23
Axia napisał/a:
Te które wymieniasz są ok 10k droższe od wypasionej wersji, ja znalazłam C4 1.6 HDI SELECTION a on jest malutki, dlatego mąż mnie pognał precz.
Wybraliśmy Lodgy prestige dCi....
Tak więc prawdopodobnie zakupimy tylko dusterka, w żadnym z wymienianych przeze mnie miejsc zakupu ;P
Za te 10 K wiecej moze nie dostajemy wiecej miejsca ale zdecydowanie lepsza jakosc wykonania, wiecej "bajerow" lepsze bezpieczenstwo czynne i bierne . Oczywiscie dla osob nie oczekujacych wiele wiecej od samochodu niz przewiezienie z punktu A do B w przystepnej jak na nowy pojazd wydaje sie Lodgy czy Duster rozsadnym wyborem.
Ja mam sandero dci i sprzeglo chodzi lzej niz w benzynie oraz w lodgy z salonu.
Dokładnie. U mnie chodzi leciutko, to kwestia mechanizmu i ew. wspomagania - w końcu co to jest te 200-250Nm momentu?
W niektórych samochodach tradycją jest ciężko chodzące sprzęgło (np o ile pamiętam, Lancer albo Impreza, albo obydwa), ale nie widzę racjonalnych przyczyn dla których byłoby koniecznością.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 3 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-09-02, 00:31
Marmach napisał/a:
Może to jakaś niedoróba w egzemplarzu salonowym?
Czy uważacie, że jest szansa, aby Lodgy uniknęła "chorób wieku dziecięcego", skoro jest produkowana na bazie MCV? Czy może jednak nowa fabryka odbije się na jakości i lepiej poczekać z zakupem Lodgy kilka miesięcy?
Pytanie do właścicieli Duster'ów, którzy zakupili swoje autka od razu po premierze - czy były jakieś niedoróbki i problemy z Waszymi samochodami?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-02, 07:26
w zasadzie trudno mówić wieku dziecięcym. Lodgy poskładana jest ze sprawdzonych klocków. Jedyny nowy element to karoseria. Pewnie mogą się pojawiać na początku jakieś niedoróbki związane z samym montażem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum