Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-03, 07:44 Motor nr 36/2012 Test Dacii Lodgy 1,5 dCi 110 Prestige
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-03, 11:09
_Marcin_ napisał/a:
Coś mi się wydaje, że szykuje się sukces większy niż w przypadku Dustera
niekoniecznie - Duster był cenowo - jakościowym strzałem w przysłowiową dziesiątkę przy stale rosnącej modzie i popycie na auta SUV (szczególnie jeśli chodzi o wersję 4x4). Minivany i vany (a Lodgy należy chyba traktować jako auto z pogranicza tych klas - przy przy gabarytach wyrośniętego kompaktu zapewnia pojemność sporego vana) sprzedają na stałym poziomie i zainteresowana jest nimi grupa nabywców, którzy cenią przede wszystkim walory praktyczne (pojemność, ładowność, bagażnik, możliwość montażu 3 fotelików, siedmiu pasażerów itd). Lodgy z pewnością jednak będzie sprzedawać się bardzo dobrze i ukradnie sporo potencjalnych klientów innym (Citroen Picasso, Renault Scenic, VW Touran, Seat Altea) O ile zresztą Duster nie spowodował wewnętrznej konkurencji we własnym koncernie (Koleos to inna klasa) - o tyle jednak - pozostając w strzeleckiej konwencji - Lodgy i Dokker to swego rodzaju strzał w stopę (vide Scenic, Kangoo)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-03, 11:19, w całości zmieniany 12 razy
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-03, 11:34
W moim przypadku, decyzja o zakupie Dacii w ogóle, została podjęta niemal natychmiast. Okraszona mnóstwem wątpliwości trwających do dzisiaj - to fakt, ale jednak zapadła. Najpierwa wybór padł na Logana MCV, ale bardzo szybko na prowadzenie wyszedł Duster. Jeszcze zanim podpisałem umowę - pojawiły się ceny oraz oficjalne wersje Lodgy. Wtedy to już kompletnej kołowacizny dostałem, bo jednak wolałbym vana.
Dlaczego więc jednak Duster? Ano dlatego, że moje podstawowe obawy budził silnik, a właściwie jego moc. Gdyby w ofercie była jednostka 1,6 16V z Dustera wybór byłby znacznie prostszy, choć nadal obawiałbym się chorób wieku dziecięcego. Tak, wiem, że są silniki Diesla ale nie jestem ich fanem i raczej nim nie zostanę. Wiem też, że "klocki" z których poskładano Lodgy są zaprawione w bojach, ale mimo wszystko to jednak nowe auto.
Czemu o tym mówię? Ponieważ myślę, że tok rozumowania zbliżony do mojego reprezentuje sporo osób spośród kierowców starszej (hehe) daty. Niemniej jednak stawiam na sukces daćkowego vana, ale w jego własnej kategorii i z rozmachem na miarę Dustera. Myslę jednak, że gdyby oprócz zapowiadanego na niedaleką przyszłość silniczka 1,2 dorzucono do oferty wspomnianą wczesniej jednostkę, to sukces byłby wręcz szokujący.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum