DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ??
Autor Wiadomość
RenaultDacia 


Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-21, 20:31   Re: Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ??

Seal napisał/a:
RenaultDacia napisał/a:
Witam.
Jestem mocno zdecydowany na zakup Dacii Sandero 1.6

Jeżeli myślisz o nowym aucie z 1,6 to już chyba się nie załapiesz bo już nie długo wchodzi Sandero II a tam raczej nie będzie silnika 1,6 tylko 0,9 90KM z turbiną.

No właśnie wiem, że to ostatni dzwonek... Kurczy się w ogóle lista nowych aut na rynku nadających się do LPG... Producenci zacierają ręce, turbiny, wysilone silniki... Serwisy będą miały co robić...
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-09-24, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-09-21, 21:06   

A mnie się wydaje że ten 1,6 szybko nie wyjdzie z obiegu w dacii.

Czemu?

A chociażby temu, że w Lodgy jest nadal montowany więc nie ma powodu aby go zmieniać też w sandero.
Po drugie jakby mieli go wycofać to już by to zrobili, a nie dostosowali go do EURO5.

Jeżeli ktoś chce mieć nowoczesny silnik to proszę Renault. Wydaje mi się, że taka jest polityka koncernu.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-22, 10:30   

marszelest napisał/a:
silnik mały wysilony-dla serwisu raj
naprawa turbo i innych pierdółek za jednym strzałem-czysty zysk
ja jestem zwolennikiem wolnossących silników :D

sorry,że nieco nie na temat - byłem dziś u zaprzyjaźnionego mechanika, który wymieniał mi linkę sprzęgła w polo córki. Pokazał mi pewną ciekawostkę: zregenerowaną za sporą kasę (remont kapitalny) turbinę z 1,5 dCi renaulta, która po zamontowaniu do auta i po przejechaniu 800 km praktycznie się rozleciała. Już po demontażu okazało się,że nie była właściwie smarowana. Rezultat? - kolejny remont kapitalny albo nawet zakup innej (bo nie wiadomo, czy tą da się uratować) Licznik bije :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-22, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-09-22, 13:52   

Cytat:
Już po demontażu okazało się,że nie była właściwie smarowana.

Jaki przebieg miało to dCi? W silnikach Hdi na wejściu oleju do turbiny jest sitko i jeśli właściciel stosuje kiepski, budżetowy, olej, nieczęsto go wymienia to zanieczyszczenia, nagary, zapychaja to sitko i olej do turbinki już nie dociera. Czy dCi ma też takie rozwiązanie to nie wiem.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 10:08   

Prezes napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Chodził mułowato.
A mimo to zamówiony?
Głośno było? Diesel chodził cicho, tylko szumienie przy 80km/h było słychać.

No risk, no fun :)
Było cicho i to mnie przekonało.
Zresztą Lodgy 1.6 jest praktycznie identyczna co do wagi jak 1.6 MCV , ma ten sam typ skrzyni i bardzo zbliżone osiągi. A narzekających użytkowników 1.6 MCV zbyt wielu na forum nie widziałem :)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 10:41   

W sobotę odbyłem jazdę próbną Lodgy 1.6
Mnie ta jazda także przekonała do tego silnika. W środku cicho jak w dieslu (jeśli nie ciszej), na światłach się zbiera, tragedii nie ma a wręcz przeciwnie.
W Stepwayu 1.6 było zdecydowanie głośniej i dźwignia zmiany biegów latała, że mało mi kolana nie poobijała. W Lodgy tylko trochę drży, ale w granicach normy.

Poza tym co zauważyłem - auto nie kołysze się w zakrętach, nie buja się za mocno (testowałem bujanie lewo prawo przy większej prędkości), komputer pokazuje opcję chwilowego spalania, klima ma półautomat! - ustawia się temperaturę, jak jest przekroczona to klima się załącza.
Limiter prędkości działa tak, że ustawia się max prędkość i niezależnie od wciskania gazu, prędkość ta nie jest przekraczana. Ogólnie szkoda, że to nie tempomat.

Po przejażdżce mam bardzo pozytywne odczucia. I żeby nie pewne ograniczenia, to może już bym się przesiadł. Czekam jeszcze na obejrzenie bagażnika nowego Clio w wersji kombi i przejażdżkę próbną heczbekiem (pewnie w październiku będą dni otwarte, a kombi ma się pojawić w połowie 2013 roku). No i wtedy pojawi się tez Logan kombi. Jest na co czekać.. :mrgreen:

Po przejażdżce z czystym sumieniem mogę pogratulować zakupu :!:
 
mario39 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 06 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: ok.Katowic
Wysłany: 2012-09-24, 11:42   

Witam, RenaultDacia O jakiej dynamice mowa? To tak jakby dyskutować o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Przed dacia miałem seicento 1,1 54KM był zrywniejszy od sandero oczywiście do pewnego momentu. Jeśli chcesz mieć auto dynamiczne to silnik powinien zaczynać się od 2L wtedy jest mowa o jakiejkolwiek dynamice nie wspominając o wyżyłowanych silnikach gdzie z 1,6 uzyskuje się 130KM.
_________________
Tiry na tory, tirówki na perony.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 12:34   

Prezes napisał/a:

Limiter prędkości działa tak, że ustawia się max prędkość i niezależnie od wciskania gazu, prędkość ta nie jest przekraczana. Ogólnie szkoda, że to nie tempomat.

Na francuskim forum zabrali się za rozkminianie tego wynalazku , istnieje (mała) szansa że funkcjonalność tempomatu jest możliwa do aktywacji - w renówkach jest przełącznik trybu pracy ogranicznik/tempomat - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Swoją drogą na kierownicy nowego Logana i Sandero jest drugi przełącznik z oznaczeniami R i O. Do czego może służyć ?
Prezes napisał/a:

Po przejażdżce z czystym sumieniem mogę pogratulować zakupu :!:

Dziękuje, choć jeszcze dwa miesiące trzeba czekać :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-09-24, 12:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-09-24, 13:09   

R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 15:37   

_Big_Mac_ napisał/a:
R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie.
To Lodgy będzie w tyle :-(
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-24, 15:50   

_Big_Mac_ napisał/a:
R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie.


Dwa położenia: "Rura!" i "Ożesz kur... mać!!!" :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-09-24, 15:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 15:59   

Prezes napisał/a:
_Big_Mac_ napisał/a:
R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie.
To Lodgy będzie w tyle :-(

No właśnie stąd podejrzenie że w Lodgy ta funkcja fizycznie istnieje w komputerze, tylko merketoidzi kazali wyciąć coby ktoś jeszcze chciał kupić grandscenica ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-09-24, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-09-24, 16:30   

Ta funkcja IMO musi istnieć w komputerze, przynajmniej w silnikach 1.5 (i 1.2 TCe), bo to jednostki wzięte żywcem z Renówek, w których to było. Nie ma sensu ekonomicznego kastrować oprogramowanie silnika specjalnie pod te modele, skoro można po prostu nie podpiąć kabelków i efekt (dla 99,9% użytkowników) ten sam. Nie zdziwiłbym się nawet, gdyby w fabryce silników nie wiedzieli, czy dana jednostka pójdzie do Megane czy do Lodgy.

Na forum Laguny ludzie dorabiali sobie tempomaty i były dwie możliwości: albo miałeś już wszystko gotowe, nawet kabelki podciągnięte i wystarczyło kupić czujnik nad sprzęgłem i podpiąć przełączniki (wiem, bo robiłem u siebie :) ), albo, jak miałeś pecha i niską wersję wyposażenia, to przewody trzeba było pociągnąć od ECU z komory silnika. Ale sam komputer sterujący silnikiem był identyczny w Authentique i w Privilege i w każdym egzemplarzu można było dołożyć tempomat + ogranicznik. Jestem przekonany, że w Lodgy będzie się dało dorobić tempomat, skoro mają już ograniczniki. Tylko ktoś musi pierwszy zaryzykować z gwarancją i pomajsterkować ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-25, 00:26   

Prezes napisał/a:
klima ma półautomat! - ustawia się temperaturę, jak jest przekroczona to klima się załącza

Raczej nie - sprężarka klimy wyłącza się we wszystkich daciach, ale nie jest to związane z temperaturą w kabinie (bo brak takiego czujnika, także w lodgy), tylko osiągnięciem odpowiednio wysokiego ciśnienia w układzie.

Sprężarka zostaje wyłączona przez komp silnika także w przypadku zbyt dużego obciążenia jednostki napędowej.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-11-30, 22:17   

Prezes napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Chodził mułowato.
A mimo to zamówiony?
Głośno było? Diesel chodził cicho, tylko szumienie przy 80km/h było słychać.

Potwierdzam w porównaniu z silnikiem Tce jest głośno. Niedowiarków zapraszam do salonu
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne