Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-21, 20:31 Re: Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ??
Seal napisał/a:
RenaultDacia napisał/a:
Witam.
Jestem mocno zdecydowany na zakup Dacii Sandero 1.6
Jeżeli myślisz o nowym aucie z 1,6 to już chyba się nie załapiesz bo już nie długo wchodzi Sandero II a tam raczej nie będzie silnika 1,6 tylko 0,9 90KM z turbiną.
No właśnie wiem, że to ostatni dzwonek... Kurczy się w ogóle lista nowych aut na rynku nadających się do LPG... Producenci zacierają ręce, turbiny, wysilone silniki... Serwisy będą miały co robić...
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-09-24, 21:44, w całości zmieniany 1 raz
A mnie się wydaje że ten 1,6 szybko nie wyjdzie z obiegu w dacii.
Czemu?
A chociażby temu, że w Lodgy jest nadal montowany więc nie ma powodu aby go zmieniać też w sandero.
Po drugie jakby mieli go wycofać to już by to zrobili, a nie dostosowali go do EURO5.
Jeżeli ktoś chce mieć nowoczesny silnik to proszę Renault. Wydaje mi się, że taka jest polityka koncernu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-22, 10:30
marszelest napisał/a:
silnik mały wysilony-dla serwisu raj
naprawa turbo i innych pierdółek za jednym strzałem-czysty zysk
ja jestem zwolennikiem wolnossących silników :D
sorry,że nieco nie na temat - byłem dziś u zaprzyjaźnionego mechanika, który wymieniał mi linkę sprzęgła w polo córki. Pokazał mi pewną ciekawostkę: zregenerowaną za sporą kasę (remont kapitalny) turbinę z 1,5 dCi renaulta, która po zamontowaniu do auta i po przejechaniu 800 km praktycznie się rozleciała. Już po demontażu okazało się,że nie była właściwie smarowana. Rezultat? - kolejny remont kapitalny albo nawet zakup innej (bo nie wiadomo, czy tą da się uratować) Licznik bije
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-22, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Już po demontażu okazało się,że nie była właściwie smarowana.
Jaki przebieg miało to dCi? W silnikach Hdi na wejściu oleju do turbiny jest sitko i jeśli właściciel stosuje kiepski, budżetowy, olej, nieczęsto go wymienia to zanieczyszczenia, nagary, zapychaja to sitko i olej do turbinki już nie dociera. Czy dCi ma też takie rozwiązanie to nie wiem.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 10:08
Prezes napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Chodził mułowato.
A mimo to zamówiony?
Głośno było? Diesel chodził cicho, tylko szumienie przy 80km/h było słychać.
No risk, no fun :)
Było cicho i to mnie przekonało.
Zresztą Lodgy 1.6 jest praktycznie identyczna co do wagi jak 1.6 MCV , ma ten sam typ skrzyni i bardzo zbliżone osiągi. A narzekających użytkowników 1.6 MCV zbyt wielu na forum nie widziałem :)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 10:41
W sobotę odbyłem jazdę próbną Lodgy 1.6
Mnie ta jazda także przekonała do tego silnika. W środku cicho jak w dieslu (jeśli nie ciszej), na światłach się zbiera, tragedii nie ma a wręcz przeciwnie.
W Stepwayu 1.6 było zdecydowanie głośniej i dźwignia zmiany biegów latała, że mało mi kolana nie poobijała. W Lodgy tylko trochę drży, ale w granicach normy.
Poza tym co zauważyłem - auto nie kołysze się w zakrętach, nie buja się za mocno (testowałem bujanie lewo prawo przy większej prędkości), komputer pokazuje opcję chwilowego spalania, klima ma półautomat! - ustawia się temperaturę, jak jest przekroczona to klima się załącza.
Limiter prędkości działa tak, że ustawia się max prędkość i niezależnie od wciskania gazu, prędkość ta nie jest przekraczana. Ogólnie szkoda, że to nie tempomat.
Po przejażdżce mam bardzo pozytywne odczucia. I żeby nie pewne ograniczenia, to może już bym się przesiadł. Czekam jeszcze na obejrzenie bagażnika nowego Clio w wersji kombi i przejażdżkę próbną heczbekiem (pewnie w październiku będą dni otwarte, a kombi ma się pojawić w połowie 2013 roku). No i wtedy pojawi się tez Logan kombi. Jest na co czekać..
Po przejażdżce z czystym sumieniem mogę pogratulować zakupu
Witam, RenaultDacia O jakiej dynamice mowa? To tak jakby dyskutować o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Przed dacia miałem seicento 1,1 54KM był zrywniejszy od sandero oczywiście do pewnego momentu. Jeśli chcesz mieć auto dynamiczne to silnik powinien zaczynać się od 2L wtedy jest mowa o jakiejkolwiek dynamice nie wspominając o wyżyłowanych silnikach gdzie z 1,6 uzyskuje się 130KM.
_________________ Tiry na tory, tirówki na perony.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 12:34
Prezes napisał/a:
Limiter prędkości działa tak, że ustawia się max prędkość i niezależnie od wciskania gazu, prędkość ta nie jest przekraczana. Ogólnie szkoda, że to nie tempomat.
Na francuskim forum zabrali się za rozkminianie tego wynalazku , istnieje (mała) szansa że funkcjonalność tempomatu jest możliwa do aktywacji - w renówkach jest przełącznik trybu pracy ogranicznik/tempomat - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Swoją drogą na kierownicy nowego Logana i Sandero jest drugi przełącznik z oznaczeniami R i O. Do czego może służyć ?
Prezes napisał/a:
Po przejażdżce z czystym sumieniem mogę pogratulować zakupu
Dziękuje, choć jeszcze dwa miesiące trzeba czekać :)
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-09-24, 12:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 15:59
Prezes napisał/a:
_Big_Mac_ napisał/a:
R i O to ewidentnie sterowanie tempomatem, mam to w Lagunie.
To Lodgy będzie w tyle
No właśnie stąd podejrzenie że w Lodgy ta funkcja fizycznie istnieje w komputerze, tylko merketoidzi kazali wyciąć coby ktoś jeszcze chciał kupić grandscenica ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-09-24, 15:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-09-24, 16:30
Ta funkcja IMO musi istnieć w komputerze, przynajmniej w silnikach 1.5 (i 1.2 TCe), bo to jednostki wzięte żywcem z Renówek, w których to było. Nie ma sensu ekonomicznego kastrować oprogramowanie silnika specjalnie pod te modele, skoro można po prostu nie podpiąć kabelków i efekt (dla 99,9% użytkowników) ten sam. Nie zdziwiłbym się nawet, gdyby w fabryce silników nie wiedzieli, czy dana jednostka pójdzie do Megane czy do Lodgy.
Na forum Laguny ludzie dorabiali sobie tempomaty i były dwie możliwości: albo miałeś już wszystko gotowe, nawet kabelki podciągnięte i wystarczyło kupić czujnik nad sprzęgłem i podpiąć przełączniki (wiem, bo robiłem u siebie :) ), albo, jak miałeś pecha i niską wersję wyposażenia, to przewody trzeba było pociągnąć od ECU z komory silnika. Ale sam komputer sterujący silnikiem był identyczny w Authentique i w Privilege i w każdym egzemplarzu można było dołożyć tempomat + ogranicznik. Jestem przekonany, że w Lodgy będzie się dało dorobić tempomat, skoro mają już ograniczniki. Tylko ktoś musi pierwszy zaryzykować z gwarancją i pomajsterkować ;)
klima ma półautomat! - ustawia się temperaturę, jak jest przekroczona to klima się załącza
Raczej nie - sprężarka klimy wyłącza się we wszystkich daciach, ale nie jest to związane z temperaturą w kabinie (bo brak takiego czujnika, także w lodgy), tylko osiągnięciem odpowiednio wysokiego ciśnienia w układzie.
Sprężarka zostaje wyłączona przez komp silnika także w przypadku zbyt dużego obciążenia jednostki napędowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum