Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-05-05, 23:05 Re: Instalacja LPG
pazorro napisał/a:
Ile wam palą wasze LPG-i? I ile palą benzyny? Czy często regulujecie zawory? Jaki parownik macie w swoich instalacjach? Czy częściej wymieniacie olej jak macie instalacje?
Pozdrawiam.
PB miasto 9,2 l
LPG miasto 10,6 l
LPG trasa 8,9 l
PB trasa BD
Przebieg po miesiącu 2800 km, więc napewno oleju jeszcze nie wymieniam, ani zaworów nie reguluję.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-05-07, 14:08 Re: Instalacja LPG
Cytat:
PB miasto 9,2 l
LPG miasto 10,6 l
LPG trasa 8,9 l
PB trasa BD
Spalanie LPG w mieście rewelka. Ale spalanie LPG w trasie trochę dziwi. Sądziłem, że będzie 7 max. 7.5 l/100
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-05-07, 18:12
Testy przeprowadzałem w długi weekend, pogoda była nieszczególna a gaz jest wrażliwy na wilgoć (moje Palio w deszcze też paliło więcej), poza tym na trasie mam ciężką nogę.
A tak na marginesie zastanawiam się ile paliwa spalili 4 maja stojący w korku od Ostródy do Warszawy ( całe szczęście jechałem w drugą stronę )
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-06-17, 19:20 Silnik 1,6 86km + gaz wasze opinie
Witam zamierzam kupić Logana MCV 1,6 z gazem.
Jakie są wasze opinie na temat tego silnika z połączeniem z sekwencyjną instalacją gazową.
Jak przedstawia się spalanie i awaryjność silnika.
Czy to dobry wybór czy lepiej wybrać wersję z dieslem 1,5 68km.
Prosił bym o wypowiedź posiadaczy takiej instalacji w swoich bolidach.
Pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 21:27
1.6 MPI + GAZ sekwencja jak narazie dobra kombinacja.
Pali mi w mieście ok 10,5 l LPG, na trasie spalił 8,9 l (trochę cisnąłem), podejrzewam że przy 80-90 km/h można zejść do 8 l.
O awaryjności nie mogę nic powiedzieć, bo dopiero 4000 km na LPG.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-06-22, 05:37
Mamert napisał/a:
1.6 MPI + GAZ sekwencja jak narazie dobra kombinacja.
Pali mi w mieście ok 10,5 l LPG, na trasie spalił 8,9 l (trochę cisnąłem), podejrzewam że przy 80-90 km/h można zejść do 8 l.
O awaryjności nie mogę nic powiedzieć, bo dopiero 4000 km na LPG.
Taki wynik mnie przekonuje zważywszy na cały czas rosnące ceny ropy i ewentualny koszt naprawy silnika dci po gwarancji wszystko przemawia za instalacją gazową.
Martwi mnie tylko utarty mit iż silnik jest bardziej awaryjny z gazem.
Czytałem inne wątki i wypowiadały się osoby które miały starą instalację gazową albo nie miały gazu . Więc ciężko mi to ocenić i nie jest to raczej miarodajne.
Przy zakupie Logana MCV proponują sekwencję IV generacji a w dodatku nie traci się gwarancji a po dopłacie 120 zł można ją rozszerzyć z 2 lat na 3 (w standardzie z gazem gwarancja na silnik jest tylko na 2 lata)
Prosił bym drogich użytkowników takich instalacji IV generacji o wypowiedź o awaryjności.
Może ktoś już przejechał na tyle km aby móc w stanie się wypowiedzieć .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-22, 09:13
gigi303 napisał/a:
Przy zakupie Logana MCV proponują sekwencję IV generacji a w dodatku nie traci się gwarancji a po dopłacie 120 zł można ją rozszerzyć z 2 lat na 3 (w standardzie z gazem gwarancja na silnik jest tylko na 2 lata)
Gwarancja na silnik jest taka jak całego samochodu czyli 3 lata, a samej instalacji gazowej na 2 lata, przynajmniej tak jest u mnie.
Martwi mnie tylko utarty mit iż silnik jest bardziej awaryjny z gazem.
To bierze się chyba wyłącznie stąd, że jest to po prostu dodatkowy - i to wcale nie coraz prostszy - układ, który może ulec awarii. I czasem jednak ulega...
Cytat:
Przy zakupie Logana MCV proponują sekwencję IV generacji a w dodatku nie traci się gwarancji a po dopłacie 120 zł można ją rozszerzyć z 2 lat na 3 (w standardzie z gazem gwarancja na silnik jest tylko na 2 lata)
O?! Skąd takie wieści? Bo ja też właściwie jestem zdecydowany (muszę tylko uciułać kasę), ale przedstawione mi warunki znacząco się różniły od tego co podajesz: gwarancja na silnik wyłącznie w zakładzie montującym instalację - czyli ASO RRG Puławska - plus gwarancja instalacji także w innych autoryzowanych zakładach firmy Landi (bo taką podobno montują).
[Po chwili]
Hm, może różnica tkwi w momencie montażu - przed czy po dostarczeniu klientowi?...
Cytat:
Gwarancja na silnik jest taka jak całego samochodu czyli 3 lata, a samej instalacji gazowej na 2 lata, przynajmniej tak jest u mnie
Ale Tym masz BRC i jesteś z innego miasta - to wszystko zmienia... Począwszy do ceny: w Wawa 4900 brutto.
W sumie za ten tysiączek można by się wybrać do Trójmiasta, bo zasadniczo wydaje mi się, że o ile awaria nie jest spowodowana przez instalację LPG to można by walczyć, żeby naprawę gwarancyjną wykonali gdziekolwiek. Kwestia tylko tego, czy w razie czego będzie się miało chęć i siłę do walki - która z drugiej strony może się okazać nieopłacalna, zwłaszcza uwzględniając koszt czasu, jeśli to dla kogoś ważne.
A taką związaną z LPG to i tak można się udać do innego autoryzowanego partnera producenta instalacji.
Tak czy owak - ten problem jeszcze daleko przede mną, bo priorytetem finansowym są wakacje (;
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-06-22, 17:45
Cytat:
O?! Skąd takie wieści? Bo ja też właściwie jestem zdecydowany (muszę tylko uciułać kasę), ale przedstawione mi warunki znacząco się różniły od tego co podajesz: gwarancja na silnik wyłącznie w zakładzie montującym instalację - czyli ASO RRG Puławska - plus gwarancja instalacji także w innych autoryzowanych zakładach firmy Landi (bo taką podobno montują).
Ja dowiadywałem się też na puławskiej tydzień temu. Obsługa była więcej niż super. Mi powiedziano że gwarancja na silnik jest normalnie 3 lata i 2 lata mam na instalację gazową (źle napisałem w poprzednim poście mój błąd ) plus za 120 zł moge przedłużyć ją na 3 lata. Koszt 4900brutto ale chyba jakiejś innej firmy mi proponowano, niestety nie pamiętam już jakiej.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-22, 18:06
Oj drogo tam u was, drogo.
Ale bardziej jest interesujące to że Reno Polska nie podpisało jakiegoś porozumienia z jednym dostawcą instalacji gazowych.
W późniejszym okresie eksploatacji nie będzie jednoznacznych dla wszystkich daćkowozów usterek instalacji gazowych. Poza tym są różne warsztaty i te zwykłe i te gazowe i nie ma jednego standardu.
Mam tylko jedną wskazówkę dla użytkowników MCV, którzy chcą zamontować LPG że wlew gazu ładnie się mieści pod klapką wlewu paliwa.
Na dzień dzisiejszy jest bardzo dobry stosunek LPG/benzyna poniżej 1/2, a niektórzy tu na forum już straszyli podwyżką LPG.
Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 213 Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-06-23, 09:56
Nieopodal Warszawy u fachowca instalacja sekwencyjna Tomasetto - 2500 zł.
Z tego co dowiadywałem się kiedyś w Renault - nie uznają oni instalacji gazowych, a w przypadku gdy montaż odbywa się w Autoryzowanym Serwisie - to serwis przejmuje na siebie gwarancję i wówczas na własny koszt naprawia samochód.
Swoją drogą Logany to nie są awaryjne auta i można zastanowić się nad instalacją założoną "na mieście".
_________________ Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
Z tego co dowiadywałem się kiedyś w Renault - nie uznają oni instalacji gazowych
Jak już pisałem, wydaje mi się to zasadniczo bzdurnym podejściem.
Wiadomo, że jeśli usterka nastąpiło z powodu instalacji LPG, to powinna zostać naprawiona przez zakład/sieć ją montującą, ale jeśli wystąpiła niezależnie to nie ma MSZ żadnych podstaw do odmowy naprawy gwarancyjnej...
No ale to tylko gdybanie - wiadomo, że zdrowy rozsądek rzadko ma coś wspólnego z prawem i codzienną praktyką <;
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:28, w całości zmieniany 1 raz
Tak Latem zakładają wszyscy, a zwłaszcza przed urlopem, również latem tańszy jest sam gaz więc i kożystniej mozna przedstawic klientowi kalkulację przedsięwzięcia. Zimą gaz jest droższy bo wzrasta jego zapotrzebowanie a kolejek w warsztatach montujących instalacje brak. Można wtedy zrobić to sporo taniej.
Ciekaw jestem ile takie autko jest słabsze, ma ktoś jakieś miarodajne dane?
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-14, 01:27, w całości zmieniany 1 raz
Ot, taka ciekawostka przyrodnicza - odpowiedź od jednego z dilerów Renault:
Cytat:
W silnikach 1,6mpi 87KM producent nie montuje instalacji LPG, ponieważ nie sa one przystosowane do tego rodzaju zasilania. W konsekwencji w przypadku problemow technicznych z silnikiem z zamontowanym LPG moze byc niemozliwe zrealizowanie uprawnien gwarancyjnych.
W zwiazku z powyzszym w naszej firmie nie zalecamy i nie montujemy instalacji gazowych.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-07-10, 19:38
janusz13 napisał/a:
A mi dealer zamontował gaz w tym silniku.
jak ja się dowiadywałem to gaz montują tylko do silnika 1,6 mpi jednakże ja dowiadywałem się o wersję ciężarową. Z tego co mówił Pan w salonie gazu nie montują tylko do silnika 16v, pozostałe dwa gazują z pełna gwarancją potem.
Powiedzcie mi jedną rzecz, która nie daje mi spokoju. Czemu cena instalacji do logana jest tak wysoka. Dlaczego tak mówię. Tydzień temu rozmawiałem w pracy z kumplem i opowiadał mi że chce kupić Leona, wersję cupra, tą sportową i instalacja do niej będzie go kosztować 2200zł. Lekko się zdziwiłem i powiedziałem mu że chyba jakaś chińska ta instalacja będzie skoro do VW kosztuje ona 2200 a do logana między 4000-5000tyś. ZAdzwonił do gościa w chrzanowie, który długi czas prowadzi warsztat zajmujący się instalacjami LPG. I faktycznie tak mi powiedział że całość kosztuje 2200tyś. No to zapytałem ile u nich będzie kosztować LPg do logana. Usłyszałem gdzieś koło 2500 firmy BRC. Firma nie jest jakaś lewa bo kumpel przez 6 lat serwisował u nich astrę II, z którą były problemy na początku, bo paliła po 12-13 litrów gazu i nikt nie umiał z tym sobie poradzić. Dopiero oni wyregulowali ją porządnie i pali niecałe 9litrów. Więc firma jest porządna.
Teraz powiedzcie mi co myślicie o tej cenie. Bo rozumiem 2500tyś, oczywiście sekwencja, a nie jakiś mieszalnik staroświecki. Ale nie trawię tych waszych cen 4000-5000tyś. Takie ceny są poprostu nie dopuszczalne, w końcu to logan, a nie bentley.
2500-3000tyś, to cena bardzo przyzwoita, natomiast 4000-5000 absolutnie nie do przyjęcia pod kątem logana.
Oczywiście jak ktoś mi nie wierzy, to dać znać, jeden telefon do kumpla i dostaniecie telefonik do tej firmy i sami się przekonacie sami.
Firma znajduje się w Chrzanowie (woj. Małopolskie)
Cena 4-5kzl wynika chyba głównie z tego, ze montaż odbywa się w ASO Renault, które przejmuje na siebie gwarancję fabryczną na silnik, musi więc sobie jakoś odbić potencjalne wydatki.
Po drugie, z tego co widać, montują głównie raczej dość markowe zestawy, które u innych gazowników też są dość drogie.
I owszem, też mi się te ceny nie podobają - ale co można zrobić? Co najwyżej zrezygnować z gwarancji...
A najuczciwiej byłoby, jakby po prostu sprzedawali lpg fabryczny - w Rumuni kosztuje to 900 euro i wydaje mi się to przyzwoitą ceną.
Kurde to na to wygląda, że rumunii mają większy szacunek u renault niż Polacy. Zawsze wiedziałem że Polak to europejski Rumun.
No nic trzeba poczekać do końca stycznia przyszłego roku, pokazać, środkowy palec serwisowi, za całokształt beznadziejnej obsługi i zamontować, w firmie za jakieś przystępne pieniądze.
No chyba że auto pójdzie do żyda .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum