Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
Roobertino 


Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-25, 18:32   

ale taki duży to sporo wystaje do góry
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-25, 18:53   

Roobertino napisał/a:
ale taki duży to sporo wystaje do góry

skąd czerpiesz taką wiedzę? :-(
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-09-26, 06:50   

Panowie mimo, że mam diesla to jako drugi samochód (teraz) mam w rodzinie (syn) Daewoo Espero na gazie. Jak go gazowałem (Espero) to chciałem zbiornik w koło ale okazało się, że założono dużą butle pomiędzy nadkolami (65l). Z perspektywy czasu stwierdzam, że duża butla równa się duży zasięg pomiędzy tankowaniami i dodatkowo koło zapasowe jest na właściwym miejscu.
W Waszym przypadku do Dustera faktycznie może wejść duży zbiornik toroidalny ponieważ Duster ma konkretne 16" koło z dosyć wysoką oponą.
Bierzcie jak największy zbiornik bo później będziecie tankować co 250km. ;-)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-26, 06:57   

akofreda napisał/a:
bo później będziecie tankować co 250km.
spokojnie - tak źle nie będzie, do Logana wchodzi bez problemu zbiornik 42l (53l pojemności wodnej) - co nawet w Dusterze powinno pozwolić na przejechanie większej ilości kilometrów niż 250 ;-)
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-09-26, 07:16   

rasten2 napisał/a:
Mi z kolei diler proponuje instalację landi renzo ze zbiornikiem 35 litrów.

Moja prognoza dotycząca 250km przebiegu odnosiła się do w/w informacji. Zbiornik napełniony w 80% gazem czyli wchodzi 28 l gazu. Jeśli by palił 11l/100km to mamy 255 km przebiegu. ;-)
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-26, 07:27   

te 35 litrów to jest jakaś żenada - taki zbiornik miałem w Felicii, a mógłby być większy

a zapasówka tam wchodzi 165/70 R13 - to zdecydowanie mniejsze koło niż 215/65 R16 w Dusterze ;-)

w takie koło spokojnie wejdzie zbiornik na 48 litrów gazu (60l pojemności wodnej) - a pewnie nawet większy, bo przecież wnęka na koło jest większa od samego koła
 
rasten2 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 benzyna + LPG
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 10
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-09-26, 08:07   

po uściśleniu informacji wychodzi na to, że:
-w fabrycznych instalacjach jest zbiornik 42 litry, czyli netto ok 34,
- w instalacji proponowanej przez dilera będzie 52 litry czyli ok 42 netto.

Czy forumowicze co mają 4x4, czyli zbiornik w miejscu koła zapasowego, mogliby podać więcej szczegółów odnośnie samego zbiornika i czy był montowany przez stacje dilerskie Renault/Dacia ?
 
Roobertino 


Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-26, 08:23   

TD Pedro napisał/a:
Roobertino napisał/a:
ale taki duży to sporo wystaje do góry

skąd czerpiesz taką wiedzę? :-(


jak u mnie instalowali to gazownik mi demonstrował , jakieś 5 cm wystawał ponad podłogę bagarka, może inni producenci zbiorników inaczej to rozwiązali
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-26, 08:45   

Roobertino napisał/a:
jak u mnie instalowali to gazownik mi demonstrował , jakieś 5 cm wystawał ponad podłogę bagarka, może inni producenci zbiorników inaczej to rozwiązali

nie wiem jaki zbiornik Ci demonstrował gazownik, ja mam zamontowany zbiornik o pojemności wodnej 73 l firmy STAKO, pasuje idealnie, mieści się bez problemu pomiędzy styrodurowymi kształtkami wypełniającymi miejsce we wnęce koła zapasowego, NIC nie wystaje, pokrywa wnęki koła zapasowego "zamyka" się tak jak przed montażem zbiornika... opisywałem to na forum już kilka razy, umieściłem też na forum zdjęcie, vide:
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=615
:-)
 
Roobertino 


Marka: KIA
Model: Sorento
Silnik: 2,5
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-26, 08:51   

TD Pedro napisał/a:
Roobertino napisał/a:
jak u mnie instalowali to gazownik mi demonstrował , jakieś 5 cm wystawał ponad podłogę bagarka, może inni producenci zbiorników inaczej to rozwiązali

nie wiem jaki zbiornik Ci demonstrował gazownik, ja mam zamontowany zbiornik o pojemności wodnej 73 l firmy STAKO, pasuje idealnie, mieści się bez problemu pomiędzy styrodurowymi kształtkami wypełniającymi miejsce we wnęce koła zapasowego, NIC nie wystaje, pokrywa wnęki koła zapasowego "zamyka" się tak jak przed montażem zbiornika... opisywałem to na forum już kilka razy, umieściłem też na forum zdjęcie, vide:
http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=615
:-)

ja nawet nie wiem jakiego producenta mam zbiornik
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-26, 09:20   

rasten2 napisał/a:
- w instalacji proponowanej przez dilera będzie 52 litry czyli ok 42 netto.
taki jak w Loganie

nie ma bata - do Dustera musi wejść większy
 
Lukasz_B 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 67
Skąd: Wrocław / Opole
Wysłany: 2012-09-26, 09:23   

U mnie jest Stako 73l - mieści się idealnie w miejsce koła zapasowego. Nic nie odstaje, nie wystaje, nie przeszkadza. Całość montowałem w ASO Pietrzak w Świętochłowicach.
Tankuję do niego 57litrów, zasięg w zależności od spalania 400-500km.
 
grekol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-09-26, 11:43   ja jestem na tak

Witam,

Ja przejeździłem na gazie 100 kkm bez żadnych problemów (hyundai). oszczędności wyraźne wliczając koszty przeglądów instalacji i samochodu. Mam sekwencję i instalacja jest bezproblemowa. W moim przypadku na trasie spalanie jest wyższe o ok. 1l/100 km, gdzie benzyna jest 2 x droższa. Łatwo policzyć.
Dobra firma montująca gaz, w miarę regularne przeglądy i będziesz miał spokój.

Minus - koło zapasowe. Niestety zabiera trochę miejsca w bagażniku. Jeśli masz w aucie spory bagażnik to tak tego nie odczujesz, jeśli mały to niestety będziesz się dłużej zastanawiał jak zapakować bagaże. Koło dojazdowe trochę poprawia sytuację, natomiast zestaw naprawczy jak ktoś lubi ryzyko.

W duży zbiornik moim zdaniem nie ma co się pchać. Stację masz teraz co parę kilometrów, a zbiornik to dodatkowe kilogramy. Jeśli nie mieszkasz w puszczy to szkoda miejsca w aucie na dużą butlę. Najlepsze toroidalne w miejscu na koło zapasowe.
_________________
www.veraco.pl
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-26, 13:37   

Lukasz_B napisał/a:
Tankuję do niego 57litrów, zasięg w zależności od spalania 400-500km

myślę, że możesz to jeszcze zwiększyć, to kwestia regulacji, po montażu wchodziło u mnie mniej niż 55 l a teraz nie mniej niż 62 l co zapewnia mi zasięg najczęściej ponad 600 km, jest to istotne w sytuacji wyjazdu za granicę gdzie nie zawsze LPG jest dostępny tak łatwo jak w Polsce a ceny potrafią być mocno zróżnicowane (przykład: nie dalej jak cztery tygodnie temu w Rumunii cena LPG wahała się od 2,95 do 4 lei za litr i wtedy warto mieć trochę wiecej gazu w zbiorniku i zatankować tam gdzie taniej) :-)
grekol napisał/a:
W duży zbiornik moim zdaniem nie ma co się pchać. Stację masz teraz co parę kilometrów, a zbiornik to dodatkowe kilogramy. Jeśli nie mieszkasz w puszczy to szkoda miejsca w aucie na dużą butlę. Najlepsze toroidalne w miejscu na koło zapasowe.

to zapewne ma sens, ale: różnica w wadze zbiornika 50 litrowego a 73 litrowego jest minimalna, natomiast wnęka koła zapasowego (dot. Dustera 4x4) i tak jest "zajęta" na zbiornik to czy wsadzę tam zbiornik mały czy średni to i tak nic na tym nie zyskuję, koło zapasowe ląduje w bagażniku a w pozostałej przestrzeni we wnęce koła zapasowego mogę co najwyżej poupychać jakieś drobiazgi... :lol:
 
rasten2 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 benzyna + LPG
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 10
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-10-08, 21:07   

będzie STAKO 73 litry, czyli netto ok 60, całkiem nieźle. Pojawiły się tu opinie, iż w instalacji fabrycznej można od samego początku jeździć zarówno na gazie jak i na benzynie. Natomiast w przypadku instalacji dodatkowo zamontowanej (czyli w sytuacji 4x4) rzekomo pierwsze ok 3 tys. km zaleca się przejechać na samej benzynie, dopiero potem zacząć używać gazu. Proszę o wyjaśnienie z czego to może wynikać. ASO nie potwierdza tego typu postępowania, wskazując, iż od samego początku można jeździć zarówna na benzynie jak i LPG.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-10-08, 21:38   

I to jest dla mnie ciekawe- ja mam fabryczne LPG i kolo w ASO podczas informowania o docieraniu rzucił info, że dla dokładanych instalek ich kierownik serwisu ZALECA przejechanie 3000 km na benzynie natomiast dla fabrycznych instalacji to jest 1000 km. Dla mnie jest to jakieś nieporozumienie- nie widzę związku między takimi "zaleceniami" a miejscem zakładania instalacji. Bo na jakość gazu wpływ mamy pośredni poprzez tankowanie na sprawdzonych stacjach a zakładam, że instalacje w obu przypadkach założone są prawidłowo.
Nie miałem jeszcze czasu zagłębić się w lekturę więc nie wiem, czy jakiekolwiek tego typu "zalecenia" są w "obstrukcji insługi" :-/
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-08, 23:07   

Być może to dlatego, że przy instalacji fabrycznej jest parę zmian w silniku, których nie robi się przy montażu "akcesoryjnym"? To by miało sens...
 
toomas08 


Marka: Kia
Model: Ceed
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 15
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-10-09, 05:44   

Witam wszystkich.
Choć nie jestem użytkownikiem Dacii to czytuję forum. Ciekawi mnie właśnie sprawa poruszona przez Laisar'a. Czy właśnie przypadkiem auta z fabrycznym LPG nie mają jakiś zmian w silniku? NIe wiem, może zawory inne, gniazda??
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-10-09, 07:26   

Sprawa jest prosta. Komputer samochodu się autokalibruje. Umowne 3kkm - przyjęto ,że pozwalają na uśrednioną symulację wszystkich zachowań silnika w zróżnicowanych warunkach eksploatacji. Komputer gazu kalibruje się do komputera benzyny (w zależności od modelu kompa LPG dzieje się to samo - przeważnie ustawia się przez ok.1000 -1500 km sam - lub ustawienia wprowadza monter gazu).
Stąd dla dobrego ustawienia gazu konieczne jest dostosowanie do komputera pracującego na danym silniku. Technologia fabryczna nie wymaga tego przebiegu. Prawdopodobnie równolegle z pierwotną kalibracją komputera benzyny równolegle ustawiają wstępnie kompa LPG. - Dostosowują się równocześnie. Serwis nie wprowadzi jednak takich nastawów jak fabryka - stąd trzeba najpierw zaobserwować ostetczne dopasowania komputera do konkretnego samochodu i dopiero do tego dostosować komputer LPG , który ma nastawy zerżnięte z kompa benzyny.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-09, 07:35   

witaj w Klubie :-)

fajnie, że DKP ma kolejnego "fana" :-P wśród posiadaczy innych marek :lol:
toomas08 napisał/a:
Czy właśnie przypadkiem auta z fabrycznym LPG nie mają jakiś zmian w silniku? NIe wiem, może zawory inne, gniazda

- jest to pewnie możliwe i była już o tym mowa na forum... :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-09, 09:59   

toomas08 napisał/a:
Czy właśnie przypadkiem auta z fabrycznym LPG nie mają jakiś zmian w silniku?

Przypadkiem - nie, ale są takie nieprzypadkowe (: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3047
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-04-13, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
toomas08 


Marka: Kia
Model: Ceed
Silnik: 1.6
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 15
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-10-09, 14:47   

TD Pedro napisał/a:
witaj w Klubie :-)

fajnie, że DKP ma kolejnego "fana" :-P wśród posiadaczy innych marek :lol:



A ma:)) Śledzę Forum bo nie wykluczone, że w niedalekiej przyszłości pomyślę o Lodgy ale to jeszcze czas pokaże. Generalnie Forum to ogrom wiedzy i doświadczeń więc warto czytać. Sam jak zakładałem instalację do swojego ceeda to miotałem się z różnymi pytaniami na które nie znalazłem odpowiedzi. Tu w przypadku Daci jest dużo informacji, zwłaszcza w zakresie LPG.

Widzę, że jednak silniki mają zmienione newralgiczne elementy czyli zawory i gniazda zaworowe. Ciekawe czy zwykłe silniki będą dobrze LPG tolerowały.

Szkoda, że Dacia nie robi czegoś takiego jak Chevrolet - możesz za dopłatą zamówić przystosowanie silnika do LPG ale nie musisz LPG od razu montować.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-10-09, 15:16   

toomas08 napisał/a:
Ciekawe czy zwykłe silniki będą dobrze LPG tolerowały.

- silniki w Daciach to najczęściej "stare" sprawdzone silniki Renault a te z kolei mają dobre notowania jeżeli chodzi o współpracę z LPG :-) , oczywiście mogą sie zdarzać różne "złe"przypadki, niekoniecznie z winy samego silnika a bardziej z jakości instalacji LPG (montażu, eksploatacji)...
 
Wickerman 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI +LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 50
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-10-09, 17:15   

Wypowiem się na temat ''docierania'' ponieważ mam instalacje fabryczną i nigdzie nie ma mowy o tym żeby jakiś przebieg robić tylko na Pb. Z instalacją fabryczną wyjeżdżasz z salonu i od razu oszczędzasz tzn jeździsz na gazie :) no i oczywiście dbasz o środowisko ! ;)
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2012-10-11, 19:47   

Sam jeżdżę dieslem Renault, ale przejechałem na gazie 150k km.

Silnikom Renault 1.6 do szczęścia pod kątem współpracy z LPG brakuje hydraulicznych popychaczy. W takim silniku LPG zmusza do częstej kontroli luzów zaworowych ( 10k km ?).
Natomiast same gniazda i zawory jeżeli są fabrycznie inne to bardzo poprawia żywotność głowicy. Zresztą tam samo robi skoda.
_________________
MZ
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne