Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-27, 19:31
zgoda, postep wizualny jest zaskakujacy
gdyby tylko tak silnikow nie zmniejszali... wiem, swiadoma polityka
caly czas sie zastanawiam, jak bedzie wygladal nowy Duster.
ależ nie powinieneś się ograniczać tylko otwarcie pisać o swoich refleksjach/spostrzeżeniach (może styliści od Dacii/Renault to czytają i uwzględnią w kolejnych lifftingach )
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-27, 20:17
Dyziek napisał/a:
...
gdyby tylko tak silnikow nie zmniejszali...
Cóż zrobić, też nad tym ubolewam... Liczyłem nadal na benzynowy 1.6 z LPG, ale teraz jedyną alternatywą wydaje się tylko 1.5 Dci 90 KM, którego cholernie się boję (filtr cząstek stałych, drogie naprawy w przypadku awarii itp.)
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-27, 21:03
kapelusznik -> "ale przecież w tym roku 1.6 był dostępny tylko w Stepwayu" - skąd takie info? W zwykłym "starym" Sandero też możesz dostać 1.6 84 KM, zadzwoń do dowolnego salonu w Polsce :)
mekintosz -> "W koncu zrezygnowali z osmiozaworowek " - z czego tu się cieszyć? Jak myślisz, który silnik 0.9 Tce czy 1.6 MPI dłużej pojeździ bezawaryjnie? :) Jak przy 1.6 MPI coś się stanie to naprawisz przysłowiowym śrubokrętem i młotkiem, przy Tce zapraszam do ASO. Do Tce LPG nie włożysz (jak się uprzesz to oczywiście tak, ale wiadomo o co chodzi); widzę, że masz 1.5 Dci - nie przekonasz mnie do diesli. Jak mi się nigdzie nie spieszy i ecodriving "uprawiam" to mój wehikuł na trasie potrafi spalić 7-7,5 LPG. Na gazie zrobiłem ponad 100 tys. km i nawet nie liczę, ile zaoszczędziłem na paliwie. A, że trzeba dodatkowe rzeczy wymieniać? OK, komplet filtrów co jakiś czas za 50 PLN i przy 80 tys km poszedł czujnik gazu - 200 PLN. Ile wydasz na wtryski jak się zaczną sypać?
Nie wiem czy masz u siebie filtr cząstek stałych? Znajomi z pracy (1 ma Passata 2.0 TDI, 2 Lagunę II 1.9 Dci, 3 Megankę też 1.9 Dci) oczywiście opowiadają o super oszczędnych silnikach, ale najbardziej "śmieszy" mnie sytuacja, gdy już każdy z nich minimum raz zdążył też opowiedzieć jak to zapaliła się kontrolka od filtra i musieli specjalnie wyjeżdżać na autostradę (akurat w Poznaniu to nie problem:)) i "przepalać", bo auto przestało dosłownie jechać (wiadomo co się dzieje, jak filtr zapchany). Dziękuję za takie nowoczesne diesle, wolę 8 zaworówkę z LPG.
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-09-27, 21:11, w całości zmieniany 3 razy
RenaultDacia każdy ma swoje priorytety i jeśli nie kupuje samochodu dla sąsiada lub na przyszłość ( może kiedyś zacznę robić długie trasy itp. ) to wybierze mądrze nie zależnie od technologi silnika.
Z mojego punktu widzenia silnik 0,9TCE to dla mnie wielki plus, małe przebiegi po mieście, małe spalanie a na trasie lubię dynamiczną jazdę. Mały silnik niesie ze sobą małe ubezpieczanie co przy moich zwyżkach ma spore znaczenie .
To ze ludziska jeżdżą dieslem po mieście to ich problem że im Fap zatyka a nie tego że jest sam w sobie FAP
PROSZĘ O KONIEC DYSKUSJI NA TEMAT TYCH "ZŁYCH" SILNIKÓW TCE i DCi I KONTYNUACJE DYSKUSJI W STOSOWNYM WĄTKU
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-09-27, 21:46, w całości zmieniany 2 razy
Passata 2.0 TDI, 2 Lagunę II 1.9 Dci, 3 Megankę też 1.9 Dci
Nie przepadam za dieslami, ale nie należy też panikować w drugą stronę - wszystkie powyższe to już stare rumple d; a FAP-y w daćkach są ponoć najnowszej, "bezautostradowej" generacji (czyli z piątym wtryskiwaczem paliwa, właśnie do układu wydechowego). "Cezarowi co cesarskie...".
A downsizing nie byłby taki zły, gdyby robiono go z głową - i może właśnie TCe to już będzie ta dojrzała forma...? Bo choć też uważam, że 1.6 8v jest fajny, to jednocześnie nie da się ukryć, że jest żarłoczny, skubaniutki, zwłaszcza w mieście. I naprawdę niewiele można by już z niego wykrzesać w tej kwestii - takie mamuty strasznie ciężko ewoluują (;
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-27, 21:40
maciek -> mądrze piszesz :) FAP nie nadaje się totalnie do jazdy po mieście i stania w korkach; wiem, że to de facto wina użytkowników (brak wiedzy), ale to producenci zachwalają jakie to diesle są super i w ogóle - i do tego oczywiście barwna reklama telewizyjna jak to autko z dieslem po mieście "zapieprza" i "prawie nic nie pali"; nikt się nie zająknie o filtrze :) Jasna sprawa, że technologia idzie do przodu i silniki benzynowe są mniejsze, mniej palą, dzięki turbosprężarkom mają większą sprawność. Ale o ile kiedyś gadania typu, że producenci nie zarabiają na samochodach tylko na serwisie wydawały mi się przesadzone, to teraz nie mogę wobec tej tezy przejść obojętnie. Silniki są nowocześniejsze, ale w parze z tym nie poszła ich mniejsza awaryjność. Wręcz przeciwnie.
KOŃCZĘ DYSKUSJĘ ZE SWOJEJ STRONY :)
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-09-27, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
ależ nie powinieneś się ograniczać tylko otwarcie pisać o swoich refleksjach/spostrzeżeniach (może styliści od Dacii/Renault to czytają i uwzględnią w kolejnych lifftingach )
Od kiedy zobaczyłem Dustera jestem przekonany, że aparycja Dacii małymi krokami zmierza ku lepszemu. A zresztą zawsze będą to samochody odstające od jakichś najnowszych trendów, jeśli mają być tanie - tu zresztą warto zadać sobie pytanie, czy to z oznacza "źle". Mnie wygląd samochodu dość szybko się nudzi, za to duży bagażnik nie ulega dewaluacji :D
Co do silników to dobrze że wprowadzają coś nowszego. Ja naprawdę rozumiem, że 8V to mało awaryjna konstrukcja, ale ileż można katować nieruchawe 8V, które przerabia benzynę głównie na toster wydechowy ;P. Równie dobrze można by oczekiwać silników parowych, wszak nie trzeba było do nich nawet stacji benzynowych i na pewno były bezawaryjne w porównaniu do wysilonych 8V ;P
Ja z radością kupiłbym MCV 16V, gdyby nie to, że nie chcieli mi go sprzedać w przystępnej cenie ;P. A teraz z utęsknieniem czekam na turbodoładowane benzyny, coś się musi ruszyć w technologii, bo inaczej do wyboru będą tylko chlejące paliwo konstrukcje muzealne i napchane filtrami, ultranowoczesne diesle.
Mnie najbardziej szkoda, że Dacia nie skorzystała z jakiejś starszej benzyny turbo z repertuaru Renault (bez wtrysku bezpośredniego). Z tego co czytałem, niektóre miały niezłe osiągi i, biorąc pod uwagę wyższą moc, niższe spalanie od 8V. To byłby niezły kompromis między kosztownym wysileniem, a rozsądną awaryjnością - jako stare konstrukcje byłyby pewnie tańsze w naprawach.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-09-27, 21:52, w całości zmieniany 1 raz
No no no . Dacia szaleje. Fajne nowoczesne silniki, ładny wygląd, fajne wyposażenie i termometr.
Jest jak trzeba, z odświeżoną gamą Dacia poszybuje w statystykach sprzedaży.
Prześwit Stepwaya robi wrażenie
Ładne auto wyszło, im dłużej je oglądam, tym bardziej mi się podoba
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Widać, że grupą docelową są tu ludzie młodzi i bardzo młodzi :)
Ech, "...za mną już Liczba Chrystusowa ofiarmym kozłom przypisana..." a i tak mi się
nowe inkarnacje Drakulek podobają. Jedno tylko zastrzeżenie: brak kurtyn nawet w opcji.
________________________________________________________________________________
Pod Skryptem:
A my tu z kol. Laisarem grupy docelowe, targety itp. no, wiecie co....
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2012-09-28, 18:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-28, 18:34
piotrres napisał/a:
Jedno tylko zastrzeżenie: brak kurtyn nawet w opcji.
Otóż to... Podoba mi się gama silnikowa, praktyczne nadwozie, ceny, wyposażenia, ale po ostatnim crash-teście w wydaniu life wolałbym w następnym aucie mieć kurtyny...
Tak inną szosą - znane są konkretne "wymiarówki" nowego logana? Instalacja elektryczna klasyczna czy z tą szyną CAN czy jak to się zwie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum