Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-16, 17:22
Logan Eco2
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-10-02, 15:14   Logan Eco2

http://motoryzacja.interi...mochodem,986777

...wydawac sie moze, ze malo trzeba by znacznie obnizyc opor powietrza...
 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2007-10-02, 21:15   Re: Logan Eco2

"generatory wirów, czyli małe wypustki w tylnej części dachu, powodujące zawirowania powietrza..." zmniejszające opór powietrza.
Chcę takie. :shock:
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-10-02, 22:45   Re: Logan Eco2

Gregosa napisał/a:

Chcę takie. :shock:


Ale one nie sa do MCV'a :P ;-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-10-02, 23:08   Aerodynamika Dacii Logan -generatory wirów

Hmmm, Fajna sprawa. Chodziło mi to ostatnio po zwojach mózgowych
To jest realne (tj. ΔCx=-0.07), bo jest to rozwiązanie stosowane np. w lotnictwie. do opóźnienia tzw. przeciągnięcia i kasowania oderwań w tylnej cz. kadłuba. sam. pasażerskich
To rozwiazanie zmniejsza tzw. ciśnieniową składową oporu pojazdu, zwiekszając opór tarcia (tu, praktycznie bez znaczenia). No i tylna szyba się mniej brudzi
W przypadku mojego logana pomogłoby to jak umarłemu kadzidło. bo mam bagażnik dachowy, więc belki (zwłaszcza przednia) dokładają oporu ciśnniowego. Parę dni temu myślałem o takich nakładkach, owiewkach-rozpraszaczach wirów na słupki bagażnika, żeby zmniejszyć opór indukowany, ale za cholerę sie to nie komponuje geometrycznie (słupki są za niskie i za grube)
Inna spawa, że skasowanie oporu z ciśneniowego, zwiazane z "przyklejeniem" warstwy przyściennej spowoduje wzrost siły nosnej. A więc zmniejszenie nacisku na podłoże. W przypadku Logana powinnno objawić się to odciązeniem tylnej osi i dociązeniem przednej (wzrost momentu pochylającego). Logan "cięzki na nos"
P.S.1.

Ja osobiście parę lat temu użyłem z powodzeniem generatorów typu "delta" do skasowania oderwania w dyfuzorze.

P.S.2.
Ma ktoś dokładną geometrię zewnętrzną Logana? Niekoniecznie plany fabryczne :-D bo tego nikt nie udostepni, ale coś na poziomie planow modelarskich. To może bym wykorzystał moją młodzież i wrzucił temat na pracę przejściową np.: "Wpływ geometrii generatorów wirów na aerodynamikę samochodu osobowego w układzie sedan" :mrgreen:

Pozdrawiam: Piotr M. S.

[ Dodano: 2007-10-03, 10:58 ]
Cześć,

Oto zdjęcia (?) o dużo lepszej jakości:
http://www.zercustoms.com...Logan-eco2.html
i co najważniejsze od tyłu.
i tak jak podejrzewałem (vide: poprzedni post):
Odciążenie tylnej osi spowodowane ograniczeniem obciązenia tylnej osi pociągnęło za sobą konieczność, zwiększenia jej docisku. Stąd dołożono deflektor na klapie bagażnika.
Zwróćcie uwagę na fakt, że nie zdecydowano się na dyfuzor pod tylnym zderzakiem (obecny w fabrycznym zestawie tuningowym), bo działałby w tym samym kierunku, co generatory wirów, tj. w kierunku odciążenia osi tylnej
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-03, 19:59   

Jeszcze jeden news o ECO2 http://www.autokrata.pl/lod/2595/logan_eco2/
_________________
GeRRaD
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-10-04, 07:14   

GeRRaD napisał/a:
Jeszcze jeden news o ECO2 http://www.autokrata.pl/lod/2595/logan_eco2/


A zobaczcie "super mądre "komentarze po prawej stronie... :roll:
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-10-04, 09:32   

GeRRaD napisał/a:
Jeszcze jeden news o ECO2 http://www.autokrata.pl/lod/2595/logan_eco2/


Jeżeli chodzi o wpisy z prawej to typu:
"dla działkowca"
"a za te pienondze to ja bym wzion se A4 1.9TDi z klimom"

tu mamy tu jak zwykle popisy prostactwa. Kiedyś mnię śmieszyły, a teraz nudzą
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2007-11-23, 00:03   Jeszcze o Loganie Eco^2

Cześć,
Dzisiaj znalazłem następujący tekst na francuskich.pl nt występu Logan Renault Eco²(sic! taka kolejność w nazwie) na trasie Challenge Bibendum

Jak widać generatory wirów typu delta są prawie niewidoczne w sylwetce auta !(tuż przed tylna szybą)
A więcej znajdziecie tutaj:

http://www.francuskie.pl/...de=thread&order
___________________________________________________________
P.S.1.

Tutaj dowiązuję do mojego porzedniego postu ws. Logana Eco²:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=125

P.S.2 Co to za wynalazek: "Gearshift indicator", oswiećcie mnie proszę!
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-23, 00:46   

piotrres napisał/a:
P.S.2 Co to za wynalazek: "Gearshift indicator", oswiećcie mnie proszę!
United States Patent 4481901 :mrgreen:
http://www.freepatentsonline.com/4481901.html
Ale "Nie ma róży bez ognia" ;-)
http://www.businesscar.co...?storycode=1442 (wpis z 12 czerwca br)
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-26, 13:30   

Ciekawe dlaczego uzyli mocniejszego silnika.. Czyzby mniej palil ??
Ktos tu gdzies mowil, ze diesle sa mniej ekologiczne i nikt nie oponowal.. :P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne