Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-10-02, 23:49 Inne rozwiązanie konsoli centralnej
Ciekawe czemu to nie weszlo ostatecznie do produkcji? Chyba bylo by troche lepsze, zwlaszcza dla wyzszych osob (IMO)... Wszak przynajmniej ja z przycisku AC i pokretla wentylatora korzystam najrzadziej.
(PS.w tle zamontowana kolejna mozliwa wersja)
esterne031509320306151128_big.jpg
Plik ściągnięto 324 raz(y) 38,79 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-09, 12:15, w całości zmieniany 2 razy
Mi tam w obecnym rozwiązaniu nic nie przeszkadza i raczej jestem wysoki - 187cm wzrostu ...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
ee tam wysoki (197) ... mi troche przeszkadza za nisko pokretla nawiewu oraz zamkniecie otawacie obiegu powietrza - w miescie jak stane za starym stary starem to trzeba obieg zamknac... a za chwil pare otworzyc itp...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-10-07, 17:59
Ładna oldskulowa kierownica. Szkoda, że takiej nie oferują w loganie. Wiem, poduszka się nie zmieści. Ale 'kierownik' (jak mawiali starzy szoferzy) w loganie to najbrzydszy element kokpitu. Taka bulwa.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-27, 11:40
Szanowny Panie moderatorze czy to nie powinno być w dziale "Dodatkowe akcesoria i modyfikacje" ?
Mam nadzieję że się poprawisz i wyrazisz skruchę oraz złożysz samokrytykę.
Modyfikacja nawet, nawet, tylko ten kolor.
No właśnie sam się nie mogę zdecydować... d; (vide inne, podobne tematy). Jakoś wydaje mi się po prostu, że tamten dział powinien być bardziej... eee... merytoryczny? (czy jak to nazwać). Ale może zbytnio to roztrząsam... - Niech więc będzie: składam samokrytykę <: a w ramach kary zrobię porządek także z innymi podobnymi przypadkami.
Kolorek - rzecz gustu... A że dobrany (w miarę) do karoserii, to w sumie lepiej niż silenie się na kontrasty czy inne wynalazki estetyczne.
Od strony technicznej jest to na pewno ciekawostka dla użytkowników CB oraz przyczynek do rozważań nt ergonomii - pomysł podobno się sprawdza.
Mój kolor to też nie jest - nawet ten srebrny co mam wolałbym zminić na szary jak reszta deski - ale pstrokacizną to bym tego jednak nie nazwał (; Ale domyślam się, że chodziło raczej o to, że wali po oczach - a to fakt...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 129 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-27, 14:09
laisar napisał/a:
[...] oraz przyczynek do rozważań nt ergonomii [...ciach...]
A ja już słyszę komentarze redaktorów oceniających tę przeróbkę (gdyby oceniali) że żeby szybę odkręcić to muszą kucać i takie tam inne złośliwości....
Chociaż muszę przyznać, że nakład pracy tutaj musiał być całkiem spory (przedłużanie tych wszystkich przewodów, a trochę ich tam jest).
I najważniejsze pytanie: Gdzie są teraz wgłębienia na kubeczki ???
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-27, 19:50
Laisar - te przyciski, do których dostęp utrudnia lewarek. Jak to może się sprawdzać? Chyba że to konsola dla masochisty. O kolorach się nie dyskutuje, o ergonomii tak. pozdr
Ooo, jasne, że o ergonomii można długo i ciekawie dyskutować [:
Są oczywiście pewne jej zasady ogólne, które dobrze jest respektować projektując cokolwiek, ale trzeba też brać pod uwagę naprawdę ogromną ludzką elastyczność z jednej strony, a z drugiej - równie wielką siłę przyzwyczajenia. No i priorytety oraz ograniczenia "materii" - np ekonomię czy "inżynierię materiałową".
Osobiście nie byłbym zapewne jakoś specjalnie zachwycony przedmiotem tego tematu we własnym samochodzie, ale owo rozwiązanie służy pewnemu konkretnemu osobnikowi - i dla niego może być w 110% optymalne.
(Ja osobiście chętniej zamieniłbym miejscami przyciski z pokrętłami sterowania wentylacją - dużo częściej korzystam z tych drugich).
Po pierwsze, wiele zależy od ulubionej i dostępnej pozycji za kierownicą. Jeśli właściciel omawianego auta preferuje siedzenie nisko, a jest przy tym odpowiednio wysoki, to raczej nie będzie miał problemów (przynajmniej: nie dużo większych, niż pierwotnie <; ) z dosięgnięciem przycisków.
Po drugie, zależy także, czego się używa - tu priorytetem jest CB, ale być może autor zmian w ogóle rzadko korzysta właśnie z owych pozostałych przycisków? Niemniej jednak dostęp do dwóch lewych przycisków akurat przez lewarek nie wydaje mi się specjalnie utrudniony, można by je więc w razie potrzeby wykorzystać zamieniając przyciski miejscami (da się bez problemu).
W każdym razie nie sądzę, żeby ktoś się męczył we własnym aucie "dla sztuki" - więc rozwiązanie się zapewne sprawdza, Q.E.D. (choć bardzo prawdopodobne, że faktycznie dla niewielu innym osób także by tak było).
Ja osobiście chętniej zamieniłbym miejscami przyciski z pokrętłami sterowania wentylacją
Ja chyba też. Jeszcze nie nauczyłem się na pamięć położeń pokrętła zmaiany kierunków nawiewu i zawsze muszę na nie spojrzeć. Zazwyczaj dłoń spoczywa już na pokrętle i g....o widzę. Tymbardziej, że lewarek nie daje zbyt dużego pola manewru dla dłoni.
laisar napisał/a:
Po pierwsze, wiele zależy od ulubionej i dostępnej pozycji za kierownicą. Jeśli właściciel omawianego auta preferuje siedzenie nisko, a jest przy tym odpowiednio wysoki, to raczej nie będzie miał problemów (przynajmniej: nie dużo większych, niż pierwotnie <; ) z dosięgnięciem przycisków.
Z tymi przyciskami to wydaje mi się, że im niżej tym gorzej. Bo:
- trudno jednocześnie szukać wzrokiem czegoś między kolanem a lewarkiem,
- już obsługa fabrycznie umieszczonego suwaka od obiegu wew/zew może spowodować kontuzję nadgarstka.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-28, 00:00
Przesadzacie z tymi przyciskami, o ile pamiętam to chyba w renault 21 mniej więcej tak było. Faktem jest że to było ze 20 lat temu i miało to na celu ochronę niesfornych dzieciaków przygniatających sobie szyje auto-szybami.
Co do oryginalnie zamontowanych w konsoli przycisków otwierania szyb - to wysunę tezę że są wygodniejsze niż te umiejscowione w boczkach drzwi - gdyż z reguły łatwiej oderwać prawą rękę od kierownicy, a duży rozmiar przycisków sprawia że nie ma problemu z trafieniem w odpowiednie miejsce nawet bez odrywania wzorku od drogi Do i klaksonu pokręteł też idzie się przyzywczaić (nie potrzebuję już mysleć nad kierunkiem ich obsługi)
Co do oryginalnie zamontowanych w konsoli przycisków otwierania szyb - to wysunę tezę że są wygodniejsze niż te umiejscowione w boczkach drzwi - gdyż z reguły łatwiej oderwać prawą rękę od kierownicy, a duży rozmiar przycisków sprawia że nie ma problemu z trafieniem w odpowiednie miejsce nawet bez odrywania wzorku od drogi
Tak przy okazji - gdyby ktoś potrzebował, to oczywiście bez problemu można je sobie pozamieniać miejscami (np żeby te od otwierania okien były koło siebie, bliżej samotnie jeżdżącego i często ich używającego kierowcy).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum