Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-25, 09:36 Demontaż foteli
Oglądałem przedni fotel i nie mogę dostrzec żadnego dodatkowego uchwytu do odblokowania. Na starym forum jest rysunek wg którego należy odkręcić plastikowe osłony fotela i następnie odkręcić fotel, ale u mnie fotel wygląda nieco inaczej (może dlatego, że to wersja bez regulacji wysokości?) Na końcach szyn znajdują się śruby na klucz torx. Czy należy je wykręcić aby wyjąć fotel? Jeśli tak, to jaki jest rozmiar klucza?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-06-03, 10:53, w całości zmieniany 3 razy
W prawym przednim fotelu, prawe śruby poluzowałem o ok. 5 obrotów i zauważyłem, że niebezpiecznie opadły nakrętki. Obawiałem się je całkowicie odkręcić, gdyż mogłyby zupełnie opaść na dół, a jest tam profil zamknięty. Mam pytanie, czy można je bez obawy odkręcić? I czy póżniej nie ma problemu z ponownym montażem fotela?
fajnie pomyślał z tymi trytytkami ? chyba tak to sie nazywa... mam inne śruby ( okrągłe z końcówką na gwiazdkę ). z jaką siłą je przykręcić spowrotem? uprzedzając pytania: mam klucz dynamometryczny
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-08-15, 14:08
jjmalin napisał/a:
demontarzu
Wiem, "jenzyka polska trudna jest" [Zulu Gula], jest monter, to pcha się samo: "montarz". Jednak "montaż" pochodzi od "montage" , "g" wymienne na "ż" i dlatego mamy "montaż" i "demontaż" pomimo "montera"
Jak tu się połapać Już wiem włączyć moduł sprawdzania pisowni
jak zapowiadałem tak zrobiłem. 4 godz roboty ale warto było. Standardowy fotel zmieniony na fotel z regulacją. sprawuje się świetnie i nie uderzam aż tak bardzo kolanami w kierownicę. Regalacja góra dół działa w systemie 0 1 czyli albo góra albo dół. lędźwie super - nie wpada się tak w fotel. niżej się siedzi. transplantacja udana. zastosowałem dół ze swojego normalnego fotelu, gąbkę górną brałem z fotela z regulacją ponieważ stara gąbka nie pasuje.
Specjalne podziękowania dla:
kolegi Kratylosa za fotel
klucza 13 za odkręcenie śrub
śrubokręta z końcówką gwiazka za odkręcenie plastiku
długiego gwoździa za pomoc przy pozbywaniu się kółek mocujących tapicerkę
trytytki ( zaciski plastikowe ) za ponowny montaż tapicerki ( zastąpiły kołeczka metalowe )
noża do tapek za obbcinanie trytytek
dla kolegi ajaxa - za napisanie tego tekstu bez błędów
I to tyle. szczególy na PW. niestety nie miałem glowy do zdjęć a szkoda
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-19, 09:34
jackthenight napisał/a:
jjmalin napisał/a:
Regalacja góra dół działa w systemie 0 1 czyli albo góra albo dół.
A mój fotel ma 3 pozycje : dół, środek, góra.
Dziwne, u mnie jak sie odpusci te dzwignie do regulacji wysokosci mozna praktycznie ustawic kazda pozycje pomiedzy podłoga a maximum. Dziala to płynnie, podobnie jak regulacja kolumny kierownicy. Ja i tak korzystam na max w gorze jednak jak wsiadalem kiedys na spocie do stepwaya bardzo mi brakowało tej regulacji. Po prostu firmowa pozycja w stosunku do kierownicy nie lezala mi.
PS. Edycja - są jednak trzy wysokosci.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-08-20, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Potwierdzam nasze dacie z pionową regulacją wys fotela maja 3 pozycje dół, środek , góra i trzeba wyczuć miejsca położenia.Jest to prymitywna odmiana regulacji wysokości , szkoda że nie ma płynnego pompowania wajchą. Ale dobre i to , dla mnie środkowa pozycją jest najwygodniejsza.
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2012-08-20, 17:40, w całości zmieniany 1 raz
Odgrzebuje temat ponieważ chce przeprowadzić taką samą operacje. Czy jest obojętne z jakiego modelu i rocznika kupie fotel z regulacją ?? nie było żadnych zmian bo na alledrogo są fotele z regulacją ale różnią się wajchą do przesuwu czy ma to jakieś znaczenie ?? I jeszcze jedno pytanie czy zmiana fotela ( tylko stelaż gąbki zostaną moje ) ma jakiś wpływ na gwarancje itp ??
Wickerman jak coś służę pomocą. co do fotela ja akurat mam z logana. na allegro widziałem swojego czasu fotele po 250 zeta. A do Gliwic mam rzut kamieniem
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2012-10-16, 10:27, w całości zmieniany 1 raz
Spoko w takim razie pasują od każdego modelu tylko te wajchy przesuwu mnie ciekawiły. W niedziele sprawdzę na Gliwickiej giełdzie a jak nie to kupie na Alle... cena 200zł + przesyłka. Jaka w cm jest mniej więcej różnica miedzy max i min ??
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 55 Skąd: Niemcy
Wysłany: 2015-12-19, 17:25 Jaki klucz potrzebny do odkręcenia foteli duster ph2
Koledzy ,jutro mam zamiar zabrać sie za montaż mat grzewczych ale najpierw musze podjechac i kupic torxy by odkręcic fotele moze orientujecie sie jaki numert torxa szukac z gory dzieki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum