Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-15, 09:28 AŚ - porównanie samochodów rodzinnych do 50 tys.
Ręce mi dziś opadły na widok testu "samochodów rodzinnych" - w szranki stanęły Lodgy , Rapid i Ceed - każdy z innej bajki :(
Może następnym razem redaktorki wybiorą Fiata500 , Dokkera i Infiniti FX i porównają np. widoczność przez przednią szybę ?
Oczywiście Dacia musiała zająć ostatnie miejsce (żeby nie było drugie) za "komfort prowadzenia" - ciekawe jak minivan może mieć zestrojone zawieszenie lepiej od klasy B czy kompaktu ?
Oj chyba SAP przestraszył się reakcji na te ceny z sufitu i zaczyna się pompownie balonika Rapida.
Nie moge się doczekać bezpośredniego porównania Logana 2 (najlepiej w wersji liftback o i le powstanie) z Rapidem - ciekawe jak można będzie wykręcić kota ogonem wmawiając że droższy o 15 tys i mniejszy Rapid jest lepszym wyborem :)
Zwłaszcza z silnikiem 1.2 MPI czy tam HTP jak powinien być naprawdę oznaczony.
Nie ma zmartwienia - dopóki nie okaże się, że bazowy Rapid jednak kosztuje 42 tysiące, a nie 47, to żaden rozsądny człowiek tego szmelcu nie kupi.
Samochód wykonany gorzej od Octavii, sprzedawany w cenie Octavii, z bazowym silnikiem 1.2 i masą Logana MCV - dla mnie to kpina, szczególnie w kontekście haseł o "budżetowej Skodzie". Budżetowe jest wykonanie, a cena pozostała przeciętna ;P
Mnie denerwuje, że w tego typu testach notorycznie pomija się Dacie, ograniczając w ten sposób rozeznanie czytelników, podczas gdy w kategorii "samochód rodzinny" są tak naprawdę bezkonkurencyjne, chyba że ktoś chce wozić rodzinę w stanie skompresowanym, albo że przez rodzinę rozumiemy mamę, tatę i psa
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-10-15, 15:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-15, 20:10
takich "budżetowych" aut rodzinnych pojawi się więcej, bo robią się modne: sedany z kuframi o pojemności ok 500 l i rozstawie osi ponad 260 cm - Peugeot 301 i Citroen C-Elysee - zresztą konstrukcyjne bliźniaki. I tu sytuacja będzie podobna jak w Rapidzie - gorsze plastiki, mniej dodatków, mały wybór i dość słabe (mocą) silniki a cena od 46 tys w górę. Linea to też ta klasa, tylko,że u nas jakoś specjalnie się nie przyjęła.Jest oferowana obecnie zresztą tylko z jednym motorem benzynowym 1,4 77 KM z ceną wyjściową 35t tys. VW i Nissan też już kombinują. Ten pierwszy wypuści bliźniaka opartego na Rapidzie. Jak z tego widać, na chwilę obecną Logan i Sandero II będą znów cenowo bez konkurencji (od 30 tys w górę)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-18, 15:53, w całości zmieniany 2 razy
MSZ trochę przesadzacie. Tzn. oczywiście, że test jest tendencyjnie przeprowadzony, oceniony i opisany, ale same jego założenia podane są zaraz na początku artykułu. Można się z nimi nie zgadzać, ale faktem jest, że istnieją osoby, które tak widzą ten problem: mniejsze-bardziej-wypasione kontra duże-ale-mniej-wyposażenia. Szkoda więc tylko, że Auto-Śmiać jak zwykle rżnie głupa, zamiast zrobić rzetelny test, bo byłby bardzo ciekawy.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-16, 09:51
Nie wiem czy nie "zauważyliście" ale porównywali benzyny do Lodgy diesla.
Co bali się wziąć benzynę?
Pewnie tak bo ceną rozwaliła by im test a to już by nie pasowało do pewnej wiadomej koncepcji (do 50 tyś).
Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003 Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 67 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2012-10-18, 14:12
Chłopaki - lejecie miód w moje uszy
Właśnie takie miałem odczucia po obejrzeniu wspomnianego przez Was testu. I kiedy będę pisał przegląd "AŚ", to podam tam linka do tego wątku, żeby było widać, że nie tylko ja uważam, że ten "test" jest skrzywiony.
Ale parę słów polemiki.
DrOzda napisał "ciekawe jak minivan może mieć zestrojone zawieszenie lepiej od klasy B czy kompaktu ?". Normalnie. Zależy, co kto uważa za "lepiej". Moim zdaniem van (jakiej klasy by nie był), jako auto rodzinne powinien być maksymalnie komfortowy, również od strony zawieszenia. To auto nie służy do jazdy ofensywnej, więc dla mnie komfortowy zawias będzie po prostu lepszy.
Marmach z kolei stwierdził, że jak ceny na Rapida nie obniżą, to nikt rozsądny go nie kupi. Już zrobili na niego promocję, ale Skody nie kupują rozsądni ludzie Dar1962 - obawiam się, że w żadnej klasie, poza zabawkami, nie znajdziesz kufra o pojemności 500 ccm Ale wiem, że chodziło Ci o dm sześcienne
No i Seal - dokładnie tak, jak piszesz: nie dałoby się wówczas obronić drugiego miejsca Dacii, a przecież Rapid musiał wygrać.
A wypowiedzi laisara nie skomentuję, bo się Go boję
Pozdrawiam w imieniu Francuskie.pl
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekG 2012-10-18, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
No i słusznie, w naszym kraju zdecydowanie zbyt często powtarzana jest opinia, że każdy samochód jest dobry, pod warunkiem że jest niemiecki, a nie daj Boże francuski albo włoski, żeby jeszcze czytać o tym w pismach próbujących uchodzić za profesjonalne.
Swoją drogą to smutne, że stronniczość coraz częściej odwiedza wydania papierowe, a portale internetowe, które zawsze miały opinię "sponsorowanych", często produkują zupełnie obiektywne i solidne materiały.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2 Pomogła: 1 raz Dołączyła: 09 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-20, 11:26
Niestety wiąże się to z tym, że spada sprzedaż gazet "papierowych", a firmy muszą się jakoś utrzymać, w takim przypadku powinna się jednak znaleźć informacja - artykuł sponsorowany :P
Nie oceniam tego porównania w AŚ gdyż dla mnie faktycznego porównania nie było. Chyba, że ja coś poprzestawiałem i rozumiem pewne fakty inaczej.
"Porównanie samochodów rodzinnych" - zaraz, jeśli uznamy, że każde auto, do którego wsiąść może 5 osób i kilka toreb z zakupami jest autem rodzinnym - to ok, jest to ocena porównywalnych pojazdów. W tym przypadku samochodem rodzinnym będzie też Sandero, Clio, Fiesta, Micra i wiele innych, jak kto woli. Jeszcze niedawno w roli auta rodzinnego sprawdzał się Fiat 126p.
W mojej ocenie jednak - i wracam do "porównania" w AŚ - autem rodzinnym w tymże porównaniu jest tylko Lodgy. Inną rzeczą jest, czy komuś się takaż Lodgy podoba bardziej, czy mniej, czy też w ogóle się nie podoba - kwestia wielu czynników, czasami subiektywnych.
Jednak, czytając wiele innych pism, ocen czy porównań - przekonany jestem, że za auta rodzinne można uznać dziś takie pojazdy jak np: Opel Vectra kombi, Audi A6 też kombi, Ford S-Max, Opel Zafira, Chevrolet Orlando, Honda CRV, Fiat Freemont itp. Dacia Lodgy też.
Jednak ani Kia Ceed, ani nieduży sedan Skody - w moim przekonaniu Freemonta czy S-Maxa nie przypominają.
Dla mnie to "porównanie" w AŚ to pomyłka testujących auta lub artykuł sponsorowany.
Innymi słowy - makulatura.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-21, 20:54, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-20, 19:26
bebe napisał/a:
Mamy laisara i nie zawahamy się go użyć! :]
Wypuścić Kreta !!! Niech działa w słusznej sprawie Niech spulchni twardogłowe mózgi redaktorów AŚ Generalnie niech nie piszą samochód rodzinny ale test sedanow, kombi, minivanow, czy innych do sumy XXXXX pln i bedzie chyba uczciwiej ! Dopasować samochody wymiarami do siebie a nie cena ! Lodgy w tym tescie nie pasuje klasowo - wymiarowo. Broni sie cena ale coz, nie kazdego to przekonuje.
Wspomniany w tescie Rapid juz troszke przypomina dacie, np: plastikowe sktomne boczki drzwi z jednego kawalka plastiku. Generalnie nie wiadac "legendarnej" jakosci wykonania i smaku Skody. W Yeti to wyglada o wiele lepiej...i drozej kosztuje Natomiast bagaznik fajny. Szkoda, ze nie jest tak rozwiazane w nowym Loganie. Jednak liftback to jest to
Podsumowujac, Dacia przyspiesza z jakoscia montazu /robotyzacja/ oraz atrakcyjniejszym wygladem, zas skoda hamuje tnac koszty, co powoli widac w rapidzie.
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-20, 20:41
mekintosz -> to co piszesz o cięciach Skody i "cała naprzód" Dacii to prawda, wystarczy spojrzeć na wspomniany już bodajże tu na forum wrzesień i sprzedaż nowych aut. Skoda naprawdę przeżywa ciężkiego chwile (Octavia spadki, a już Fabia to równia pochyła z miesiąca na miesiąc). Jak pojawi się nowe Sandero, i do tego ludzie przekonają się w końcu do Dokkera i Lodgy (szczególnie do Lodgy), to na koniec roku Dacia może mieć naprawdę dobre miejsce w Polsce wśród producentów.
wystarczy spojrzeć na wspomniany już bodajże tu na forum wrzesień i sprzedaż nowych aut
To akurat nie jest argument - spadki sprzedaży zarówno skody, jak i dacii, wiążą się bowiem przede wszystkim z wprowadzeniem nowych modeli. Przy czym u nas bardziej działa to na Skodę, bo akcja reklamowa rapida - jak tytułowa... - trwa od dawna, więc oczekiwania klientów zostały rozbudzone, natomiast na Zachodzie bardziej to wpływa na Dacię, a to dlatego, że wiadomo, że na stare nie będzie wielkich obniżek. Więc w obu przypadkach klienci czekają... I obstawiam, że to, co teraz obie marki tracą, to odbiją sobie potem.
jeśli uznamy, że każde auto, do którego wsiąść może 5 osób i kilka toreb z zakupami jest autem rodzinnym - to ok, jest to ocena porównywalnych pojazdów
No ale tak właśnie jest. Dlatego ja będę bronił pomysłu na sam test - kryterium "cena" jest uprawnione. Natomiast prawdziwym problemem jest zmanipulowanie tego porównania, jego nierzetelność, a nie dobór zawodników czy ich wersji...
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-22, 08:57
laisar napisał/a:
RenaultDacia napisał/a:
wystarczy spojrzeć na wspomniany już bodajże tu na forum wrzesień i sprzedaż nowych aut
To akurat nie jest argument - spadki sprzedaży zarówno skody, jak i dacii, wiążą się bowiem przede wszystkim z wprowadzeniem nowych modeli. Przy czym u nas bardziej działa to na Skodę, bo akcja reklamowa rapida - jak tytułowa... - trwa od dawna, więc oczekiwania klientów zostały rozbudzone, natomiast na Zachodzie bardziej to wpływa na Dacię, a to dlatego, że wiadomo, że na stare nie będzie wielkich obniżek. Więc w obu przypadkach klienci czekają... I obstawiam, że to, co teraz obie marki tracą, to odbiją sobie potem.
Pisząc o statystykach miałem na myśli tylko i wyłącznie Polskę - źródło carmarket.com.pl. Nie zgodzę się z Tobą co do Skody i Dacii. Sandero i Logan zastępują obecne modele, więc sprzedaż ruszy w górę. A u Skody następcy Fabii brak, nowa Octavia w sprzedaży pewnie za pół roku, a Rapid to wiadomo model pośrodku. Obstawiam, że oczywiście Rapid będzie się świetnie sprzedawał, ale Fabia i Octavia jeszcze bardziej stracą i de facto Skoda wyjdzie na zero. Dla jasności - analizuję sytuację dla klienta prywatnego, nie patrzę na floty.
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-10-22, 08:58, w całości zmieniany 1 raz
RenaultDacia: Co do Skody jak najbardziej się zgadzamy (((: - moje "odbije sobie" oznaczało mniej więcej to samo co Twoje "wyjdzie na zero".
(Zwracam uwagę, że tam nie było: "z nawiązką"...).
O Dacii nie pisałem tylko w PL, bo nasz rynek był dla niej do tej pory maleńki. Ale ostatnio trochę poprawił to duster, więc i dla logana i sandero faktycznie mogą nadejść lepsze czasy. Tutaj też się zatem właściwie zgadzamy [:
jakie auto może wygrać w niemieckim magazynie oczywiście niemieckie lub spokrewnione
wg gazety najlepsze auto rodzinne to te z twardym zawieszeniem,
nie trawie takiego podejścia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum