Przyjrzałem się sandero parkującemu nieopodal i zauważyłem rdze na felgach stalowych. Samochód z 2009 r jak mój. Potem spojrzałem na felgi u mnie - rdzy jeszcze nie ma ale felga nie lśni, jest mocno zmatowiała. Jak u Was z kondycja fabrycznych felg. Czy macie na zewn powierzchni od strony kołpaków rdze ? Przy okazji temat kołpaków. Solidnie siedzą, nigdy mi nie spadły, ale lakier łuszczy sie nieprzyzwoicie. Szczególnie jak myje w myjni bezdotykowej. Zakładam, że nowe dedykowane do Dustera są malowane lepiej niz klasyczne podstawowe czarne montowane w Sandero/Logan.
PS.
"Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum." - prośba o naprawę forum
Zapomnij :) do dustera stylizowane sa tak samo kiepskie. Mi rdza juz od dawna na nich siedzi, autko ma 2 lata. Zglaszalem to na gwarancji, ale cos mi do tej pory nie dali odpowiedzi nt.
Stepway wyjechał na felgach aluminiowych i jeżdżę na nich całorocznie (zmieniając oczywiście opony) więc tutaj nie pomogę.
Natomiast Laurete kupiłem na felgach stalowych, a wynegocjowałem komplet aluminiowych z oponami. Stalowe odziane są w opony zimowe. Po dwóch sezonach 2010/11 oraz 2011/12 nie wyglądają jakoś szczególnie źle. Kołpaki również.
Przyznaję, że nie dbam jakoś szczególnie o wygląd kół. Nie myję, nie pielęgnuję ani obręczy, ani tym bardziej gum, żadnymi kosmetykami. Korzystam wyłącznie z myjni automatycznych. Widocznej, rzucającej się w oczy rdzy nie dostrzegam. O łuszczeniu się kołpaków również nie ma mowy.
dlatego ja nigdy nie założyłbym kołpaka na felgę. Po 3sezonach zimowych i ~50-60kkm pojawia się trochę rdzy na rantach ale lakier nie odchodzi, a kupiłem najtańsze felgi jakie znalazłem (chyba na allegro, chociaż ręki uciąć sobie nie dam, tak samo jak nie powiem czy przypadkiem kilka razy nie przeszorowałem rantem parkując przy krawężniku, bo na alusy uważam a i tak na tylnej osi trochę obdarłem...)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Przyjrzałem się sandero parkującemu nieopodal i zauważyłem rdze na felgach stalowych. Samochód z 2009 r
stalowe felgi wielu producentów zachowują się podobnie. W moim byłym aucie (nissan note) aluminiowe przeżyły 6 sezonów w bardzo dobrym stanie a na czarnych stalowych pierwsze ślady rdzy pojawiły się już po drugiej zimie. Głowne znaczenie dla ich stanu ma to,jakie są temperatury zimą (chlorek sodu czy chlorek wapnia - ten pierwszy żre szybciej) i ile tego świństwa sypią na drogi
Ja mam z 2005 logana i na moich pojawiła się rdza. Umiejscowienie dziwne, bo na garbie w miejscu gdzie nie pracuje, nic nie obciera - koło takich okrągłych otworów. To zdjąłem, oczyściłem i pomalowałem gruntoemalią chemoutwardzalną - nie wiem jaka będzie trwałość - zobaczymy po zimie.
Nie wiem czy to kwestia użytych do produkcji materiałów, ale stalowe felgi ma moja kobita w citroenie C3. Przy myciu zawsze zasada jest jedna, ściągam kołpaki i myję zarówno felgi jak i kołpaki normalnym szamponem samochodowym, auto salonowe z 2002r, na razie zero śladów rdzy.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-17, 19:53
Zastanawiam sie nad odmalowaniem kołpakow. Tylko chyba powinno sie je oczyscic papierkiem sciernym , odtluscic i prysnac sprayem. Plusem dackowych kolpakow jest to, ze nie spadaja same jak wiele innych mocowanych na wcisk.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-17, 20:59
trzeba użyć kilku rozmiarów papieru ściernego z najdrobniejszym wodnym na końcu (znikną rysy), a po odtłuszczeniu, przed malowaniem warto użyć podkładu do plastików - lakier będzie lepiej i dłużej trzymał
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-10-17, 21:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-22, 18:16
Jutro planuje zdjac stare, solidnie umyc felgi i wtedy zaloze biedronkowe
Kołpaki pasuja, ale maje delikatne elementy mocujace, same sa jakies lekkie. Te oryginalne przy nich to kawal soldnego plast, z rewelacyjnym mocowaniem i z kiepskim lakierem ;-( Zauwazyłem, ze kołpaki niszcza felge ;-( Wiec jak od nowosci ktos nie chce kołpakow to lepiej dla felgi, jak sie je zaklada i zdejmuje przy wymianie opon pozostaja slady i rdza sie wdaje.
kołpak_biedronki.jpg
Plik ściągnięto 246 raz(y) 124,33 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-10-27, 23:19, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-03, 23:48
Srodek zimy, lekkie ocieplenie, samochod umyty i widok - o zgrozo - wykwity rdzy na felgach pojazdu z 2009 roku. Jakies zarty robi Renault dobierajac material/ farbe/ metode lakierowania. Czy to podpada w jakikolwiek sposob pod gwarancje antykorozyja? Mam ochote to zgłosic , moze ASO je wypiaskuje i ponownie odmaluje by wygladaly jak trzeba ? Podejrzewam, ze winne były.. oryginalne kołpakiu, ktore dosyc ciasno siedzialy i mogły rysowac rant felgi. Sami spojrzcie. Co bedzie za kolejne 4 lata ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-04, 08:44
buteleczka specyfiku o nazwie CORTANIN F plus pędzelek, wiosną kilkanaście minut zabawy i na długo spokój. Odrdzewiacz czerni dodatkowo pomalowane miejsca, więc nawet lakierowanie rudej nie będzie potrzebne
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-04, 18:06
Sprubuje je faktycznie odrdzewic. Gdybym tych felg uzywał tylko zima na 100% bym nie zakaldal kołpakow. Sa jednak całoroczne. Poza tym do niedawna mialy fabryczne kołpaki, wiec skoro procucent je zaklada, to nie powinny znaczaco niszczyc felg. Pojazd garazuje pod chmurka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum