oczywiście,że się podzielę ;) na pewno będzie lepiej niż teraz ;)
Gdyż na zimnym silniku (np. rano) gdy odpalam to tak jakby szwankował, ponad to gasnie mi w trakcie jazdy. Mam nadzieję, że to nie kable ;)
Może zawory do regulacji masz? ja jestem na etapie poszukiwań dziwnego stukania ,,od czasu do czasu" w silniku. W sumie ja tym sprzętem nie jeżdżę tylko remontuje i pilnuje aby wszystko grało . Co do świec to do 1,6 polecam NGK V-LINE BKR6E jedno elektrodowe
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2012-09-07, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Warto sprawdzić stan dokręcenia świec jeżeli nie użyłaś klucza dynamometrycznego, bo jak były za słabo dokręcone to się odkręcą, wyrwą gwint i głowica do roboty, więc zdejmij fajkę, załóż klucz nasadowy bez pokrętła i spróbuj odkręcić ręką - jak się da to niedobrze -trzeba dokręcić tylko nie przekręcić. A w przypadku świec, to poszczególne pojemności silnika mają odpowiednią przerwę na świecy ale nie wiem gdzie można znaleźć taką tabelę. Pozdrawiam:)
Ważne jest by wymiany świec nie robić na gorącym silniku i nie chodzi tu o ewentualne oparzenie lecz o większą możliwość przekręcenia gwintu w głowicy na ciepło niż na zimno.
Poza tym jak wymienisz na ciepłym to jak ostygnie może zrobić się luz a efekcie po jakimś czasie świeca się odkręci.
_________________
Ostatnio zmieniony przez lukka16 2012-10-28, 09:52, w całości zmieniany 1 raz
Czy ktoś już używał tych świece Dustera 1,6 16V LPG. Bo tylko znalazłem te świece na Alegro do 1,6 16V a w sklepach nikt nie ma takich informacji ze te świece mogą być do tego silnika. Jeśli ktoś już je używał to proszę o swoje spostrzeżenia o ich działaniu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-01, 10:26, w całości zmieniany 2 razy
opinie są różne - jedni chwalą, drudzy mówią, ze to chwyt marketingowy i że równie dobrze można kupić zwykłe świece boscha, ngk czy denso i też będzie dobrze. nie wiem do końca o których mówisz, ale wydaje mi się, że te boscha o których mówisz tu sa dostępne - świece zapłonowe
Ja używam świec Bosch Super 4 , są to świece cztero elektrodowe, mam o nich bardzo dobrą opinię, zauważyłem pozytywną poprawę względem standardowych świec.
Płaciłem ok 17zł./szt.
ale jak ja będę wymieniał to włożę takie:
Świeca zapłonowa
Producent:
BERU
Opis:
=UXF 79 BERU UXT 1 świeca zapłonowa Ultra X TITAN POLY-V (cena za 1 szt.)
Nazwa:
Świeca zapłonowa BERU 0002335606
Cena detaliczna (z VAT):
21.76 PLN
Te są czteroelektrodowe i jak czytałem opinie na necie to naprawdę są ok. a cena niewiele wyższa od ori. Te są do kupienia w InterCarsie
W sumie to jeszcze o tym nie myślę, bo na liczniku dopiero niecałe 25.000 km... ale chyba i tak dla "zdrowotności" autka wymienię przed zalecanym terminem...
Do lpg powinno stosować się 1 elektrodowe świece jest to lepsze przy spalaniu LPG
Ja bym nie stosował 4 elektrodowych do 1.6 16v bo to nie rakieta i nic mu to nie da.
takie bajery 4 elektrodowe to się do nowych silników TSI ,TCE itp wsadze
ten 1.6 16v to na byle czym pojedzie
chcesz zadbać o motor ? wymień olej na lepszy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-26, 13:13, w całości zmieniany 1 raz
Oj nie musisz mi tego mówić :) już po 3000 km wymieniłem na swój koszt na Castrola Edge Proffessionala :) potem przegląd i znowu wymiana po roku na ten sam olej (a na liczniku było ok. 15.000 km).. W marcu znowu zmieniam olej (przegląd po dwóch latach). Na liczniku będzie 24.0000 km - więc zmieniam częściej niż w Dieslu :)
Akurat na tym nie oszczędzam.
Ale skoro cena stanardowych świec jest prawie taka sama jak "lepszych" to czemu nie założyć lepszych?
jak nie masz LPG to nie widzę żądnych przeciwwskazań
choć dyskusyjne jest to czy są lepsze
pewnie nie będzie żądnej różnicy
każdy robi co uważa
tak jak każda taka zmiana najwięcej daje satysfakcji właścicielowi że dba
ze świecami jest jak z wycieraczkami nie ważne jak super wsadzisz i tak lepiej dla auta będzie wymieniać częściej tańsze podzespoły niż lądować super ultra nitro + i trzymać je 2 razy dłużej
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-27, 15:52, w całości zmieniany 2 razy
będą odpowiednie i czy zmienią się parametry spalania w stosunku do fabrycznych z odstępem elektrod 0,9 a w związku z tym czy wymagana jest regulacja instalacji LPG?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-08-08, 09:30
Świeczki Motrio kosztują ok. 80 zetów w ASO. Za komplet.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum