Edit: Przyjrzałem się przed chwilą tabelkom i wychodzi na to, że według nich Duster powinien jeździć porównywalnie z Xantią. Jest lżejszy, o sekundę gorzej przyspiesza, ma bardzo zbliżony moment obrotowy i kilka kopyt więcej... Myślę, że jeszcze mnie pozytywnie zaskoczy, bo już teraz jeździ naprawdę dobrze.
Oj mysle, ze stara poczciwa Xantia nie da sie łatwo pokonac Dusterkowi gdyz ma mniejsze opory powietrza i innaczej zestopniowana skrzynie. Zakladajac, ze czesc kucykow z wiekiem ucieklo cytrynce stawiam w ostatecznosci na remis Duster z silnikiem 105 KM nie jest pojazdem o zadawalajcej trakcji. Dieslek jakos sie broni, szczegolnie 110 KM 4x2
Nie rozumiem co miales na mysli mowiac o roznicach w trakcji, sadze ze pomylilo Ci sie z osiagami, jesli chodzi o trakcje to Diesel akurat wypada gorzej, ze wzgledu na wieksza mase silnika, ktora to wlasnie wplywa na zachowanie auta na zakretach ale zeby to wyczuc to trzeba naprawde pojezdzic ekstremalnie a zadna Dacia napewno nie jest do tego stworzona.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-24, 12:57
Akurat porównuje xantie i dustera benzyna. Niech będą osiągi. Akurat obydwa oferowane diesle zdecydowanie zapewniają większy komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy dusterem niż słaba benzyna. Jak Renault udostępni 2.0 benzyna będzie to argument za wyborem tej wersji do napędu dustera.
obydwa oferowane diesle zdecydowanie zapewniają większy komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy dusterem niż słaba benzyna
Etam - ta benzyna nie jest słaba, skoro w najgorszym razie ma taką samą moc, jak najmocniejszy diesel. Tylko trzeba jej używać inaczej, niż diesla - tzn. częściej korzystać z takiego patyka co wystaje na środku podłogi samochodu <; I to jest ewentualna jedyna - subiektywna - wada, a nie mityczna "słabość"...
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-24, 14:57
mekintosz napisał/a:
Akurat porównuje xantie i dustera benzyna. Niech będą osiągi. Akurat obydwa oferowane diesle zdecydowanie zapewniają większy komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy dusterem niż słaba benzyna.
Kłóciłbym się, czy zdecydowanie. Mam świeże porównanie ;) 105 KM benzyny z 110 KM dieslem i, szczerze mówiąc, myślałem, że diesel będzie dużo żwawszy. Jest trochę lepiej, ale tylko trochę - trochę lepiej zbiera się z dołu, ale nie jakoś strasznie lepiej (2.0 DiTD Mazdy, mimo gorszych osiągów na papierze, przyspieszało znacznie lepiej), zupełnie nie potwierdza się ten płaski przebieg momentu obrotowego (na początku jest fajnie, ale już gdzieś za 3000 rpm Duster wytwarzał więcej hałasu, niż przyspieszenia; Mazda po 3000 rpm łapała drugi oddech i ciągnęła niemalże po odcięcie), do tego zapomniałem już zupełnie, jak diesle reagują na wciśnięcie pedału gazu - otóż nie reagują. ;) Po tygodniu jeżdżenia Dusterem przesiadka z powrotem do MCVki to jednak była ulga - sprzęgło i skrzynia, z którymi nie trzeba się siłować, jak wciśniesz to jedzie od razu, a przynajmniej burczy, że chce jechać ;) , mimo wielkiej miłości do mazdowego DiTD - z pary dCi/1.6 16v wybrałbym jednak ten drugi.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-24, 14:57
Może w koniach mechanicznych jest remis ale w momencie obrotowym już diesel wygrywa. Nadal jestem zdania że 105 konna benzyna w 4x4 to za mało. Tak samo jak 68 km dci w Sandero. Bebe według katalogu przyspieszenie diesla i benzyna 4x4 są zbliżone ale skrzynia w brnzynce ma krótsze biegi co może skutkować wrażeniem lepszego kopa. Jednak przy 120 km /h benzyna już musi nieźle warczyc zaś dci pomrukuje
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-10-24, 15:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-24, 15:01
laisar napisał/a:
tzn. częściej korzystać z takiego patyka co wystaje na środku podłogi samochodu <;
Niekoniecznie... Jedynka jest krótka i to wiadomo powszechnie. Natomiast trójka i czwórka jak na mój gust są dobrane bardzo dobrze i pozwalają na naprawdę dużo, włącznie z pokonywaniem sporych odcinków na nich i jednoczesnym przyjaznym traktowaniem silnika. Ale - tak jak mówisz - to subiektywne odczucia, choć coraz częsciej odnoszę wrażenie, że przypadkowo trafił mi się jakiś dodatkowy demon pod maską, w porównaniu z niektórymi forumowymi "ślimakami". Ale tak poważnie mówiąc: uważam, że silnik benzynowy jest dobrany bardzo dobrze i osobiście narzekać na niego nie mam zamiaru. No chyba, że zacznie kaprysić.
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-10-24, 15:01, w całości zmieniany 1 raz
-Nadal jestem zdania że 105 konna benzyna w 4x4 to za mało. Tak samo jak 68 km dci w Sandero. Bebe według katalogu przyspieszenie diesla i benzyna 4x4 są zbliżone ale skrzynia w brnzynce ma krótsze biegi co może skutkować wrażeniem lepszego kopa. Jednak przy 120 km /h benzyna już musi nieźle warczyc zaś dci pomrukuje
- czy 68 KM dCi w Sandero wystarcza tego nie wiem, nie "używam" Sandero, wiem natomiast, że 1,6 16V "w benzynie" radzi sobie całkiem nieźle w Dusterze 4x4 a wiem bo używam ... natomiast gloryfikowany moment obrotowy zapewne bywa pomocny ale jeżdżąc Dusterem "w benzynie" myślący kierownik ma tą świadomość i wie jak sobie z "brakiem momentu" poradzić...
- subtelna sylwetka Dustera przy 120 km/h poważnie utrudnia identyfikację organoleptyczna (osłuchową) zarówno warkotu "benzyny" jak i pomrukiwania "diesla" ...
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-25, 09:04
Ludkowie kochani: co kto lubi. Nie da się jednoznacznie określić który rodzaj silnika jest lepszy i tyle. Ktoś gustuje w death metalu - inny woli poskakać przy disco polo, czyli ilu ludzi, tyle opinii. Dlatego zamiast wzajemnego podnoszenia ciśnienia - proponuję zaparzyć kawkę. Na jedno wyjdzie, a przy okazji można zrobić coś produktywnego.
Tymczasem po tygodniu użytkowania zmuszony jestem złożyć swojego Dustera serwisowi w ofierze. Pojawiły się podejrzane, pojedyncze głośne stuki przy zmianie kierunku jazdy tył/przód. Stawiam na defekcik w hamulcach, bo na jakiś element gumowy to chyba trochę za wcześnie. Defloracja w poniedziałek i zobaczymy co będzie. Mam tylko nadzieję, że to pojedynczy incydent, wywołany procesem "układania się" czy innego docierania podzespołów.
Wtrącę swoje trzy grosze - diesel wg danych technicznych jest głośniejszy, ale prawdopodobnie jego dźwięk jest "przyjemniejszy" dla ucha:
benzyna 5ty bieg -> 36,84 x 3,75 = 138 km/h -> 72,7 dB
olej n. 5ty bieg -> 39,34 x 2,813 = 110 km/h -> 72,6 dB
A poza tym tak jak kolega TD Pedro napisał - przy odpowiedniej prędkości nie ma to większego znaczenia.
Tymczasem po tygodniu użytkowania zmuszony jestem złożyć swojego Dustera serwisowi w ofierze. Pojawiły się podejrzane, pojedyncze głośne stuki przy zmianie kierunku jazdy tył/przód
A nie masz czegoś w bagażniku. Ja miałem spraj do szyb on się turlał jak dodawałem gazu i hamowałem.
Ostatnio zmieniony przez akofreda 2012-10-25, 12:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-25, 12:38
Seal napisał/a:
Bebe a ile ten Dusterek miał "nalatane"?
Jak go odbierałem - 125 km. :)
Seal napisał/a:
Był dotarty?
Nie był, więc też nie katowałem go za bardzo. Tyle, że Matyldy również na co dzień nie katuję, mówię o normalnym przyspieszaniu i jeździe w ruchu miejskim, więc porównanie IMHO jest uprawnione.
Żeby nie było - dCi 110 KM ma lepsze osiągi niż K4M. Tyle, że nie wstrząsająco lepsze, na co liczyłem. :)
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-25, 12:55
Akofreda, bagażnik mam pusty jak portfel przed wypłatą, a to co tam jest, siedzi zamknięte w schowku albo jest umocowane. Poza tym stuk nie pojawia się losowo, a w ściśle określonych przypadkach, czyli przy zmianie kierunku jazdy przód/tył i odwrotnie. Nie pojawia się przy każdej zmianie, ale wystarczająco często, żeby dać do myślenia i sprowokować wizytę w serwisie.
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-10-25, 12:58, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-25, 14:38
Ruszanie. Pospolite ruszanie. Na przykład: wjeżdżam przodem na parking i chcę cofnąć na wolne miejsce. "Zapinam" wsteczny, ruszam do tyłu i w tym momencie pojawia się pojedynczy stuk. Za jakiś czas wyjeżdżam z tegoż miejsca , ale już przodem i znowu pojawia się pojedynczy stuk. Miałem tak kiedyś w jednym z samochdów i winne były dociski klocków. Tu nie jestem pewien, bo stuk dobiega z tyłu, a tam są bębny i nie wiem czy są one w stanie wydawać taki dźwięk. Bardzo dawno nie ujeżdżałem samochodu z hamulcami tego typu...
wjeżdżam przodem na parking i chcę cofnąć na wolne miejsce. "Zapinam" wsteczny, ruszam do tyłu i w tym momencie pojawia się pojedynczy stuk. Za jakiś czas wyjeżdżam z tegoż miejsca , ale już przodem i znowu pojawia się pojedynczy stuk.
U mnie od nowości jest podobnie. Jedyną różnicą jest to, że stuk pojawia się w chwili naciśnięcia hamulca. Czyli: jadę do przodu, zatrzymuję się i zaczynam cofać, po czym przy hamowaniu słychać pojedynczy stuk. Później ruszam do przodu i przy pierwszym naciśnięciu hamulca znowu pojedynczy stuk. Przy normalnym hamowaniu bez zmiany kierunku jazdy nic nie stuka. Wjechałem na kanał i ruszałem przód/tył, druga osoba sprawdzała co stuka przy naciśnięciu hamulca. Ewidentnie głos wydają klocki hamulcowe, które mają niewielki luz w zaciskach.
Jako ciekawostkę powiem, że mam zamontowane zaciski od wersji dCi. Widocznie akurat skończyły im się te do benzyn i włożyli to co mieli na magazynie .
_________________ "Wszystko powinno być tak proste, jak to tylko możliwe, ale nie prostsze." A. Einstein
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-29, 18:16
No i był drobny luz na zacisku. Poza tym mechanik na wszelki wypadek przejrzał zawieszenie, dociągnął kilka śrubek, podregulował tylną klapę, bo zaczęła skrzypieć przy otwieraniu i tyle. Razem: godzinka, którą spędziłem na przymierzaniu się do wszystkiego co stało w salonie. mam nadzieję, że to pierwsza i ostatnia wizyta w serwisie na dłuuugi czas, nie licząc obowiązkowych przeglądów.
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-11-11, 11:33
Jako że autko uzyskało wygląd ostateczny oraz świeżą warstwę wosku tudzież czernidła - zgodnie z obietnicą prezentuję je szerokiej publiczności. Ciekawskich informuję, że radyjko to Kenwood KDC - 3054U, które "napędza" zestaw Audio System HX. Z przodu kicki plus gwizdki ze zwrotnicami, z tyłu głośniki dwudrożne.
1.jpg
Plik ściągnięto 207 raz(y) 176,9 KB
2.jpg
Plik ściągnięto 195 raz(y) 97,72 KB
3.jpg
Plik ściągnięto 149 raz(y) 151,41 KB
5.JPG
Plik ściągnięto 177 raz(y) 138,05 KB
4.JPG
Plik ściągnięto 154 raz(y) 116,55 KB
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-11-11, 23:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 814 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-11-11, 18:55
Witaj. Ładna ta furka - też zastanawiałem się nad białą, ale granat zwyciężył Oglądając zdjęcia Twojego Dusera zauważyłem (zwłaszcza na pierwszym), nie wiem czy dobrze, że na drzwiach, poniżej czarnych listew znajdują się przetłocznia blachy - czy to prawda, bo w moim takich przetłoczeń nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum