DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Koniec Pandy Classic
Autor Wiadomość
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-31, 14:28   

Niestety, tym razem smutna wiadomość, pasująca jednak do 1 listopada. To już definitywny koniec Fiata Pandy Classic. Zakład w Tychach kończy produkcję. Co gorsza wróble na dachu ćwierkają, że przy braku pomysłu na wykorzystanie zakładu jego bieżąca działalność może zostać mocno ograniczona... Pracownicy już teraz boją się grupowych zwolnień.

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL

http://www.dziennikzachod...pandy,id,t.html

W znajomym salonie jeszcze niedawno można było kupić Pandę Classic z radioodtwarzaczem i klimatyzacją za 28.900zł (29.900zŁ?).
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-10-31, 14:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3770
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-31, 14:48   

Bardzo zacny samochód miejski. Rodzice zakupili półtora roku temu i naprawdę się sprawdza.
Gdzieś czytałem że koszt produkcji Pandy 3 jest wyższy średnio o 3400 EUR na sztuce. Więc jeśli porównywalny model kosztuje o jakieś 1500 - 2000 EUR więcej niż Panda 2 to Fiat z własnej woli pozbawia się porównywalnego przychodu na każdej sztuce.
Więc mam nadzieję że upadnie w cholerę jak każde przedsiębiorstwo oparte nie na rachunku ekonomicznym tylko polityce. Szkoda tylko Tych i Bielska Białej bo tam będzie podobna sytuacja jak w Detroit.
_________________

 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-11-03, 09:17   

Nic nowego ,już wcześniej mówili o zwolnieniach jak przenieśli Pandę do Włoch, teraz na pewno z 30% załogi poleci czyli jakieś 1500 osób. Jest kryzys który już od dawna zbiera żniwo w Polsce. Zobaczcie sobie w statystki ilości likwidowanych małych i średnich firm. Zus 1000zł zabija jednosobową działalność.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-03, 10:44   

vulcanor napisał/a:
już wcześniej mówili o zwolnieniach jak przenieśli Pandę do Włoch
takie czasy - gdyby FSO miało fabryki na Łotwie i w Estonii, to gdzie w razie kryzysu wygaszalibyśmy produkcję :?:
na Żeraniu, czy w Dyneburgu :?:
jasne, że to nie jest zgodne z rachunkiem ekonomicznym (bo powinno się dążyć do obniżania kosztów, a nie przeciwnie), ale jak się okazuje, kapitał też ma narodowość

vulcanor napisał/a:
Zus 1000zł zabija jednosobową działalność.
a to dużo :?:
mój ZUS to zdecydowanie więcej - a pracuję na etacie i nie zarabiam kokosów (stać mnie na używaną Dacię po dzwonie na kredyt)

po prostu na rynku pracy mamy bezsensowną sytuację, że 1osobowe działalności gospodarcze służą jako erzac etatu - a to nie jest droga dla tych, którzy mało zarabiają, bo oprócz ZUS powinni sobie opłacić
- dodatkowe ubezpieczenie emerytalne (ilu to jest "przedsiębiorców" którzy płacą najniższe stawki a potem będą narzekać na starość, że państwo im emerytury nie daje)
- prywatne ubezpieczenie zdrowotne - nie powiązane z tym, czy jest się akurat ubezpieczonym państwowo, czy nie
- odkładać 1/10 zarobków na to, żeby mieć te 26 dni "urlopu" (tzn żeby stać było na luksus pracowania tylko 11 miesięcy w roku)
- zabezpieczyć sobie osad na koncie na poczet zakończenia kontraktu u aktualnego zleceniodawcy, żeby nie przymierać z głodu zanim się nową pracę znajdzie
- pewnie jeszcze trochę by się wydatków znalazło dodatkowych ;-)

a w tej chwili jest tak, że zamiast etatu 2500 brutto ludzie zakładają 1-osobową działalność żeby dostawać 3000 - kompletnie bez sensu
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-11-03, 10:48, w całości zmieniany 4 razy  
 
Gasnik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Confort
Dołączył: 25 Maj 2012
Posty: 257
Skąd: PL
Wysłany: 2012-11-04, 13:31   

DrOzda napisał/a:
Szkoda tylko Tych i Bielska Białej bo tam będzie podobna sytuacja jak w Detroit.


W bielsku produkują tylko silniki, i chyba nie zanosi się na obniżenie ich produkcji (przynajmniej ja nie słyszałem)
_________________

 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-05, 21:20   

Pracę w tyskim Fiacie straci na poczatku 2013 roku od 500 do 1000 osób. Kondycja koncernu Fiata jak przyznaje sam prezes jest fatalna (link). Kolejna fabryka w Polsce upadnie?

http://biznes.gazetaprawn...nie_agonii.html

okladka_DZ.jpg
Plik ściągnięto 88 raz(y) 139,77 KB

_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-11-05, 21:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 936
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-11-05, 21:59   

Czemu się dziwić, skoro decyzjami polityków Fiat broni swoich fabryk we Włoszech, gdzie robotnicy domagają się wolnego popołudnia z okazji meczu. Tak to właśnie bywa z gospodarką centralnie sterowaną ;P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-05, 23:08   

ian napisał/a:
Kolejna fabryka w Polsce upadnie?

A niech "pada" - jestem pewien, że w przeciwieństwie do FSO zaraz znaleźliby się poważni chętni na przejęcie jej w całości. FIAT też to zresztą pewnie wie i wątpię, żeby mimo politycznych zawirowań tak łatwo sobie ją odpuścił.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-11-06, 10:34   

Wątpię, aby Fiat odpuścił fabrykę w Tychach, jak sam niedawno przyznawał jest to ich najlepsza fabryka w Europie, pod względem jakości i ceny robotnika.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne