Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-08, 02:08
Cytat:
Teraz to jest jedno i to samo auto, pod różnymi nazwami w różnych krajach.
W dobrym salonie Dacia/Renault powinno być tak: kupuję samochód, a sprzedawca pyta się, czy chcę do niego kupić zestaw stylizacyjny Dacia Logan (w ramach promocji gratisowo), czy Renault Symbol (no cóż za markę trzeba dodatkowo płacić powiedzmy 2.000zł). Owszem znaczki na karoserii wymienią, ale jak o kierownicy zapomną W Polsce taka forma sprzedaży powinna być obowiązkowa-ciekawe, który koncern sprzeda więcej samochodów...
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-08, 22:42
się zastanawiam, czy to rzeczywiście jest taka duża różnica w cenie - przecież te teleskopiki w Fabii Sedan są malutkie, wręcz mikroskopijne w porównaniu z olbrzymimi zawiasami w Loganie
ale ja się przyzwyczaiłem
do bagażnika mieści mi się
- pełnowymiarowe koło zapasowe
- dwa 5 litrowe plastikowe baniaki
- 2 duże plecaki 70-90l z bagażami dla 4 osób
- 2 normalnej wielkości plecaki
- 2 torby ze szpejami foto
- koszyczek wiklinowy na grzyby
- 2 gitary akustyczne w pokrowcach
- 2 bicze typu "Indiana Jones"
- 4 kurtki
- kocyk
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-09, 06:03
ano - bicze
był jeszcze kapelusz Indiany (Fedora), ale jechał na tylnej półce, zresztą jego właściciel nie wychodzi na dwór bez kapelusza, więc bym musiał na każdej stacji benzynowej bagażnik otwierać
//miały być jeszcze dwa długie łuki angielskie (średniowieczne) + kołczan, ale tu byłby problem, bo taki łuk to prawie 2 metry ma i musiałby jechać w przestrzeni pasażerskiej
chciałem przez to podkreślić, że bagażnik Logana Sedana, mimo wchodzących do środka zawiasów i pełnowymiarowego koła zapasowego, jest w pełni funkcjonalny
fakt, wózka tam jeszcze nie woziłem, ale wtedy najwyżej nie będę zabierał kumpla z gitarami i biczami
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-11-09, 06:17, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-11-09, 12:50
kapelusznik napisał/a:
się zastanawiam, czy to rzeczywiście jest taka duża różnica w cenie - przecież te teleskopiki w Fabii Sedan są malutkie, wręcz mikroskopijne w porównaniu z olbrzymimi zawiasami w Loganie
Oczywiście, że to baaardzo drogie rozwiązanie! Tylko prestyżowe auta, jak np. Polonez Atu je mają!:
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 13:00
Rysiob napisał/a:
Oczywiście, że to baaardzo drogie rozwiązanie! Tylko prestyżowe auta, jak np. Polonez Atu je mają!:
Nie zawsze chodzi o pieniądze... Mam pomysł na pewne uzasadnienie.. przeprowadzałem ostatnio kabel z klapy do wnętrza auta i zrobiłem to razem z fabrycznymi przewodami od podświetlenia tablicy rejestracyjnej (podłączyłem sobie kamerę, a co!). W polonezie tablica jest w zderzaku, w wielu autach na klapie. I kable w plastikowej rurce są przymocowane do tych zawiasów. Bez nich musiałyby być dla nich jakieś prowadnice, etc i może komplikowałoby to proces produkcyjny?
Z ciekawostek podobnego pokroju - widzieliście jakie prawie sprytne rozwiązanie na kabel ma nowy ford B z rozsuwanymi drzwiami? Jak znajdę filmik to podrzucę. Można zahaczyć nogą i się wywalić.. Chowa się i wyciąga, aż strach czy się nie przetrze. A ze zwykłego, co prawda przeszkadzającego we wsiadaniu słupka b, łatwiej do drzwi prowadzić kable (robiłem ogrzewanie lusterek, to wiem :P).
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-09, 13:17
no to można by te kable dać w peszlu obok teleskopu - co za problem
co do teorii z różnicą rejestracja na klapie vs rejestracja na zdrzaku -
- Citroen C-Elysse ma rejstrację na zderzaku i zawiasy jak w Loganie,
- Polonez Atu miał rejestrację na klapie bagażnika, dopiero Atu Plus miał na zderzaku (klapa jest ta sama - jak zdejmiesz z Plusa ten plastik ozdobny, to pod spodem jest wgłębienie na tablicę rejestracyjną
więc to chyba te teleskopy są po prostu drogie
a nie próbował sobie nikt przerobić klapy tak żeby wywalić zawiasy i dać teleskop
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-11-09, 13:18, w całości zmieniany 1 raz
Eeeeetam - 200 zł w ASO, czyli jakieś 50 zł od producenta. (Co potwierdzają ceny w zwykłych sklepach).
Prezes napisał/a:
Nie zawsze chodzi o pieniądze
Koniec końców prawie zawsze właśnie o nie chodzi (; Ale fakt - niekoniecznie bezpośrednio. Natomiast w tym przypadku wcale nie musi też chodzić o trudności techniczne; czasem wybór danego rozwiązania to kwestia przede wszystkim z dziedziny polityki sprzedaży. Czyli np: "Nie damy teleskopa, bo logan ma wyglądać tanio"...
...Aaaczkolwiek kiedyś mignęło mi też twierdzenie, jakoby takie rozwiązanie zawiasów miało wzmacniać konstrukcję w przypadku uderzenia z tyłu - więc może jednak niesprawiedliwie się czepiamy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum