Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-08, 22:32   

Jupiter napisał/a:
Zasłyszane ...podobno auta z instalacją LPG są bardziej podatne na korozję niż te bez . Nie pamiętam dlaczego ale fakt poprzedni Matiz po założeniu LPG nie mógł już się opędzić od "rudego"


Tylko wydech szybciej leci.
Matizy tak mialy: do pewnego czasu ok, a potem ruda w oczach go zjadala. Mi jednej zimy wywalilo dziury w progach na 2 palce (po 9 latach).
 
Jupiter 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 23
Skąd: NDM
Wysłany: 2012-11-09, 07:06   

Cendra napisał/a:
Jupiter napisał/a:
Zasłyszane ...podobno auta z instalacją LPG są bardziej podatne na korozję niż te bez . Nie pamiętam dlaczego ale fakt poprzedni Matiz po założeniu LPG nie mógł już się opędzić od "rudego"


Chyba chodziło o wydech, ponieważ spaliny z silników zasilanych lpg mają więcej pary wodnej.

wydech swoją drogą ale podobno cała karoseria jest bardziej narażona
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-11-09, 07:26   

Jupiter napisał/a:
podobno cała karoseria jest bardziej narażona
a z jakiego powodu :?:

jedyne miejsce jakie mi przychodzi na myśl, to w okolicy montażu wlewu paliwa w karoserii


choć mam pewną teorię - wśród aut z instalacją LPG jest większy odsetek aut skorodowanych niż wśród pozostałych

dlaczego - wytłumaczę
auta z instalacją LPG są statystycznie starsze od pozostałych poruszających się po drogach i są montowane przez ludzi którzy chcą oszczędzić, co może się przejawiać w niechęci do drogich napraw blacharsko lakierniczych

sumarycznie - stare auto + oszczędność/brak pieniędzy == skorodowane auto z LPG
 
porter_2 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-15, 21:19   

Witam
Odnośnie tego stukania to dopiero tu znalazłem odpowiedź po ponad rocznej walce z serwisem Renault Zdunek(co tylko odpowiednio świadczy o ich fachowości) najpierw było niewłaściwe ruszanie przez użytkownika, po kolejnej wizycie w serwisie stwierdzono że to drgania z układu wydechowego, po kolejnej jeden z serwisantów stwierdził iż to musi byc wada katalizatora, nagrał nawet plik audio który wysłał do Renault-Polska, tam go podobno "wyśmiano" więc serwis zaproponował mi wymiane wszystkich wieszaków układu wydechowego, co oczywiście zrobiono(kolejna wizyta) a problem był dalej...i nie wyjaśniony.
Przy pierwszym przeglądzie gwarancyjnym stwierdzono drobna wadę przedniego zawieszenia, za krótka sprężyna czy coś takiego w każdym razie przy hamowaniu było lekkie puknięcie dochodzące z prawego przedniego koła, na które ja nawet nie zwróciłem uwagi, wymieniono parę drobiazgów, ale jakośc pracy....teraz po naprawie przy skręcaniu w prawo słychać powiedzmy chrobot, mi ten odgłos przypomina uszkodzony przegub, uważam ze auto zostało bardziej zepsute niż naprawione, jutro wizyta w serwisie w celu naprawienia "naprawionego"

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-11-16, 09:42 ]
Część postu została wydzielona do nowego: http://www.daciaklub.pl/f...p=148518#148518.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-16, 09:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
porter_2 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-15, 21:19   

I jeszcze drobne spostrzeżenie. Obejrzyjcie dokładnie tylna klapę waszych dusterek a konkretnie miejsce gdzie przymocowany jest plastik okalający tablicę rejestracyjną, u mnie były wielkie bąble a pod nimi rdza, wg mnie plastik był przykrecony na zbyt świeży lakier co było widac po pomarszczonej powłoce. Wada została usunięta w ramach gwarancji bez żadnych dyskusji, klapę pięknie pomalowano razem z kawałkiem felgi i dywanika w bagazniku....
pozdrawiam
w dalszych postach zauważyłem ze trochę niejasno się wyraziłem, chodzi mi o element składowy klapy w którym zamontowany jest zamek i podświetlenie tablicy rejestracyjnej.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez porter_2 2012-11-16, 10:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2012-11-15, 22:52   

Dar1962 napisał/a:
garaż nieogrzewany i dobrze wentylowany to właśnie złoty środek ;-)


To dobrze. Tylko denerwuje mnie ta wilgoć na płytkach. Może postawić w garażu pochłaniacze wilgoci z lerłamerlen?
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-11-15, 23:08   

TD Pedro napisał/a:
sporo Lanosów jeździło z LPG i widywałem egzemplarze bez żadnych śladów korozji

Potwierdzam. Błękitna fala dokąd jeździłem ja i MNŻ była bez rudej poza prawym przednim nadkolem mając ok 200 000 na LPG. Jak dostał młody to już wymienił oba błotniki, klapę komory silnika, pas przedni a pewnie niedługo drzwi lewe tylne. Ale to nie ruda była powodem tak szybkiego zużywania się blach ;-)
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-16, 07:25   :)

ajax napisał/a:
TD Pedro napisał/a:
sporo Lanosów jeździło z LPG i widywałem egzemplarze bez żadnych śladów korozji

Potwierdzam. Błękitna fala dokąd jeździłem ja i MNŻ była bez rudej poza prawym przednim nadkolem mając ok 200 000 na LPG. Jak dostał młody to już wymienił oba błotniki, klapę komory silnika, pas przedni a pewnie niedługo drzwi lewe tylne. Ale to nie ruda była powodem tak szybkiego zużywania się blach ;-)


Nauka kosztuje...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 09:39   

porter_2 napisał/a:
miejsce gdzie przymocowany jest plastik okalający tablicę rejestracyjną, u mnie były wielkie bąble a pod nimi rdza, wg mnie plastik był przykrecony na zbyt świeży lakier co było widac po pomarszczonej powłoce

Ramki są montowane dopiero w salonie, więc to chyba nie był problem świeżego lakieru, a raczej tradycyjnie, niestety, braku zabezpieczenia wykonanych w blasze otworów. Np u mnie było dokładnie to samo - wywiercono dziury, nijak ich nie zabezpieczono i po 4 latach wnętrze drzwi zardzewiało... Lakier co prawda się nie zmarszczył, ale przy dużej korozji byłoby to też możliwe.
 
porter_2 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 3
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-16, 09:57   

Witam, ja nie pisałem o ramkach a o tym elemencie z tworzywa w którym międzyinnymi jest podświetlenie tablicyi zamek
Ostatnio zmieniony przez porter_2 2012-11-16, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-16, 11:11   

Chodzi o plastikowy uchwyt nad rejestracją z napisem duster, pewno za mocno przykręcili, miałem coś takiego w nubirze ale tam wystąpiło po paru latach bo plastik ocierał o blachę.
niestety jeszcze jeden przykład niechlujnego montażu, połączonego z pośpiechem (krótki czas na schnięcie lakieru karoserii).
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-16, 11:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-19, 15:35   

porter_2 napisał/a:
nie pisałem o ramkach a o tym elemencie z tworzywa w którym międzyinnymi jest podświetlenie tablicyi zamek

"Ależ wodzu, to ja przepraszam" - zmyliło mnie to "okalanie tablicy"... (((:

W takim przypadku pewnie faktycznie ma rację tomala72.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-20, 09:44   

arturo napisał/a:
na mojej LOGANCE pierwsze objawy rdzy pojawiły sie pod klapką wlewu paliwa na łączeniu.


Mam podobny problem w dusterze - wczoraj zauwazyłem przy tankowaniu.
Jak z naprawą? Zgłaszałeś na gwarancji?
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-20, 11:41   

A gdzie Ci się tam pojawiła korozja Kolego. Wrzuć jakąś fotę.
Ja miałem problem z pękającym lakierem na mastyce we wnęce wlewu (na dole przy łączeniu z błotnikiem) ale rdza na razie nie wychodzi.

W sumie to dalej mam bo znowu pojawiają się drobne pęknięcia (wcześniej pomalowali w aso).
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-20, 11:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2012-11-20, 12:55   

w temacie korozji - co myślicie o zamontowaniu chlapaczy (zwłaszcza przednich)?
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2012-11-20, 14:00   

Chlapacze uważam, że są niezbędne bo kamyczki i piasek , cały syf leci na tylny błotnik i strasznie brudzi szyby. Ja mam chlapacze, choć poprzedni właściciel mojego nie miał ale zamówił w ASO bo mówił, że słyszał wręcz jak piasek i kamyczki wylatujące spod przednich kół biją po tylnim błotniku, po drzwiach i progach . ( chlapacze oryginalne kosztowały go w ASO nie pamiętam dokładnie ale coś około 500 zł wg faktury :shock: ).
Zdjecia zrobię. Mam małe bąbelki (cały szereg) dokładnie wzdłóż łączenia wlewu i błotnika (mniej więcej tam gdzie innym pęka mastyka w tym miejscu).
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2012-11-20, 14:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-20, 14:23   

Ja zakładałem niedawno chlapacze za 64 zł + montaż bo warto.
Też na początku bagatelizowałem problem ale obijanie karoserii przez kamyczki jest na tyle szkodliwe i uciążliwe, iż się musiałem przełamać:)

Założyłem tylko na przód i kupiłem w aso oryginały ale nie te dedykowane do dustera tylko uniwersalne. Pasują super i są bardziej elastyczne co czyni je odporniejszymi na uszkodzenia przy jeździe w terenie:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2012-11-20, 14:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-11-20, 19:40   

właśnie takie same zamówiłem,
po przygodach meganem z dedykowanymi plastikami
doszedłem do tego samego wniosku ->założę gumowe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
pytanie o ile są szersze uniwersalne od dedykowanych ??
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 10:07   

Może kto wrzucić skana strony gwarancji antykorozyjnej/na lakier z rocznika 2007? Proszę bo w roczniku 2012 jest gwarancja na "zabezpieczenie atykorozyjne" a nie ma gwarancji na korozję jako taką. Z tego co pamiętam w MCV z 2007 była gwarancja na perforację. Ale może się mylę.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-22, 10:42   

W 2007 też była tylko antykorozyjna (w sensie nazwy punktu w książeczce - w treści jak najbardziej występuje hasło "perforacja"):

http://www.daciaklub.pl/user/laisar/gwarancja/


(Osobno była na powłokę lakierniczą - może z tym Ci się pozajączkowało).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-12-22, 10:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-22, 13:13   

laisar napisał/a:
W 2007 też była tylko antykorozyjna (w sensie nazwy punktu w książeczce - w treści jak najbardziej występuje hasło "perforacja"):

http://www.daciaklub.pl/user/laisar/gwarancja/


(Osobno była na powłokę lakierniczą - może z tym Ci się pozajączkowało).


Dzięki. Teraz nie dają książki gwarancyjnej tylko 3-stronicowy wydruk z systemu z takim oto zapisem. Trochę to enigmatyczne.

221212A002.jpg
Plik ściągnięto 247 raz(y) 127,21 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-12-22, 13:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-02-06, 06:30   

Mój logan 02.03 skończy 8 lat i wygląda już tak że po prostu płakać się chce. Mechanicznie samochód jest sprawny w 100%, nie mam awarii, problemów pod tym kątem, ale rdza na loganie to jest coś strasznego, po zimie to z nadkoli maski i drzwi od pasażera (od wewnętrznej strony) to będę płatami odrywał coś co kiedyś było lakierem i zostanie tylko kawał rdzy.
Straszne to po prostu jest :cry: :cry: :cry:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-06, 10:50   

(Aż się boję odezwać... No ale ryzyk-fizyk (; ).

waski: Jakbyś miał kiedyś wolną chwilę, to wrzuć proszę parę fotek ku pamięci dla potomnych...
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-06, 11:35   

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-06, 11:46   

A mój "ex" skończy w marcu 5 lat i nigdzie nawet śladu.
Nowy właściciel przeglądał go przy zmianie kół na podnośniku i nawet podwozie jest nietknięte.
Ewidentnie od któregoś roku zaczęto stosować ocynk blach ....
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne