Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-03, 18:01 Zmiana układu sił Motor nr 49/2012
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-03, 19:19
Gdybym musiał kupić kombivana i miał do wyboru tą trójkę, to ostro bym się zastanawiał, czy jednak nie sprzedać nerki i nie kupić... Fiata. Przeciwko Fiatowi przemawia cena, głośność, spalanie i fakt, że to Fiat. ;) Za - wielowahaczowe zawieszenie, ale przede wszystkim - silnik... Niby podobny jak u reszty, ale wystarczy popatrzeć na moment obrotowy i czas 60-100 km/h, żeby zorientować się, co mniej więcej ten silnik potrafi. :]
Swoją drogą, bardzo mnie ciekawi, jak w tym porównaniu wypadło by Renault Kangoo. :>
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-03, 22:57
bebe napisał/a:
Gdybym musiał kupić kombivana i miał do wyboru tą trójkę, to ostro bym się zastanawiał, czy jednak nie sprzedać nerki i nie kupić... Fiata. Przeciwko Fiatowi przemawia cena, głośność, spalanie i fakt, że to Fiat. ;) Za - wielowahaczowe zawieszenie, ale przede wszystkim - silnik... Niby podobny jak u reszty, ale wystarczy popatrzeć na moment obrotowy i czas 60-100 km/h, żeby zorientować się, co mniej więcej ten silnik potrafi. :]
Swoją drogą, bardzo mnie ciekawi, jak w tym porównaniu wypadło by Renault Kangoo. :>
Co do Doblo, to wrzucę dwa zdania komentarza - kilka razy miałem okazję jeździć wersją 1.3 90 KM 200 Nm i... daje radę. Tubo dziuuuuura jest ogromna, ale potem jedzie ;) Rzeczywiście w teście różnica w elastyczności (w końcu moment zdecydowanie wyższy) masakryczna. Gdyby faktycznie Dokker miał dostać 1.5 110 KM to nie byłoby pytań, a tak naprawdę Fiat wypada najlepiej.
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-12-03, 23:00, w całości zmieniany 1 raz
Dokker ma najmniejsze spalanie co jest bardzo ważne w wyborze dostawczaka. Już na starcie kupując dokkera wydaje się mniej kilkanaście tysi a potem dochodzą oszczędności z dalszej eksploatacji.
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-05, 07:03
No przyznam, ze nie analizowalem az tak dokladnie wymiarow
i nie przypuszczalem ze buda jest wieksza nawet od Doblo :):)
Chyba u konkurencji jest teraz lekka panika ;)
Przy innych autach mozna wydziwiac, ale auto uzytkowe musi
miec wielki otwor zaladunkowy, duzo miejsca w srodku i byc tanie.
I tyle. A ladnie wykonczone moze byc ale nie musi...
J.
Ostatnio zmieniony przez kukubara 2012-12-05, 08:22, w całości zmieniany 1 raz
Przy innych autach mozna wydziwiac, ale auto uzytkowe musi
miec wielki otwor zaladunkowy, duzo miejsca w srodku i byc tanie.
I tyle. A lednie wykonczone moze byc ale nie musi...
tak wyglądały pierwsze generacje tych samochodów, teraz producenci skupili się na komforcie, bajerach, i by bylo fajnie, dali więcej plastiku ale to kupe kasy kosztuje kiedyś było dużo taniej. Maże żeby wróciły stare Partnery, Kangoo, Combo już pojawił sie Dokker ale to mało i było jeszcze taniej i goła blacha .
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: daeewoo fan :)
Model: Octavia, moze za niedlugo DACIA
Silnik: 1.6
Rocznik: Kraków
Dołączył: 09 Cze 2009 Posty: 168 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-12-05, 08:25
RenaultDacia napisał/a:
...
Co do Doblo, to wrzucę dwa zdania komentarza - kilka razy miałem okazję jeździć wersją 1.3 90 KM 200 Nm i... daje radę. Tubo dziuuuuura jest ogromna, ale potem jedzie ;)
Apropo - jak z turbo dziura w 1.5dCi szczegolnie 75KM?
Jechalem testowo Fiatem QUBO z silnikiem 1.3 i tam dziura byla koszmarna -
do prawie 2000obr/min auto ledwo jechalo, ale za to jak sie turbina rozpedzila
to wgniatalo w fotel ;)
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-06, 07:58
bodzio napisał/a:
Już chce go mieć
Ogladalem Dokkera i jako, ze nie musze miec towosa, to tego modelu nie chcialbym miec. W srodku w ogole mi sie nie podoba. Za duzo golej blachy (alez jestem pruderyjny! ). Logan MCV przy nim to szczyt finezji i elegancji (prezentacja wnetrza).
Ogladalem srebrnego metallica i wygladalo to naprawde "roboczo".
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-06, 08:30
1.5dci 90KM jest z całą pewnością cichszy niż 1.6hdi z PSA - jak to wygląda przy fiacie - nie wiem więc nawet przy podobnym wyciszeniu kabiny dacia może być cichsza.
wersje 1.5dci 75 i 90 są na dzisiejsze czasy raczej mało wysilone i turbo-dziura jest raczej mało odczuwalna. W zasadzie to co jest turbo-dziura czuję tylko przy jeździe 1.5dci 110km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum