Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 123 Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2012-12-05, 21:21
jest jeszcze jedna rzecz która wydawała mi się oczywista i na dodatek jest praktycznie bezkosztowa. Do tej pory w każdym aucie obok ikony dystrybutora paliwa była strzałka która pokazywała z której strony auta jest wlew paliwa. Nie rozumiem dlaczego w daci tego nie ma :(
No to naprawdę LOL i ROTFL...
Miałem już kilkanaście aut, ale w żadnym takiej strzałki, ikonki, wskaźnika nie zauważyłem..
Nie miałem co prawda auta robionego na rynek "amerykański" więc mogę jedynie podejrzewać, że to dla Amerykanów robią takie wskaźniki...
Równie dobrze mogłaby być na kierownicy instrukcja: " Jeśli chcesz skręcić w lewo - kręć kierownicą w lewo..." (specjalnie nie napisałem " w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara" bo w dobie elektroniki ludzie mogliby mieć z tym problem)
p.s.
sprawę rozwiązał Jaguar (Daimler). Nie wiem, czy w innych modelach, ale w Double Six V12 są wlewy paliwa po obu stronach
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-12-06, 07:48
w Xsarze mam po prawej stronie, w C3 zony zas po lewej. Zdarzalo juz mi sie zastanawiac, jak mam wygodniej stanac przy dystrybutorze... Tylko, ze ja jestem z tego pokolenia, co mankutow na sile przestawiano na praworecznych. efektem jest mylenie lewo - prawo oraz umiejetnosc czytania w odbiciu lustrzanym, do gory nogami, na przezroczystej szybie etc. No i dochodzi pisanie oburacz, do gory nogami, odwrotnie na szybie, i takie tam...
O lampce jednak nigdy nie pomyslalem. Czy potrzebna? mi osobiscie nie
Ja tez tak mam - u mnie wlew z prawej, u żony po lewej..to tego jeszcze inne paliwa ( u mnie Pb u żony ON)... Ale cóż - "włącz myślenie" i tyle..
Poza tym ta "lampka" czy wskaźnik pali się cały czas, czy zapala gdy włącza się kontrolka rezerwy?
Bo jeśli jest połączona z kontrolką rezerwy to mnie i tak by nic nie dała - w 90 % tankuję, gdy w baku zostało 1/4 paliwa.... Tak mi zostało odkąd jeździłem Dieslami - żeby nie musieć odpowietrzać gdybym przesadził z jazdą na rezerwie...
@jurek: Daćki (i renówki daaćkopodobne) dla ruchu lewostronnego wlew paliwa mają po tej samej stronie, co przy ruchu prawostronnym. Koszt owej niezbędnej do życia naklejki sam w sobie zapewne faktycznie jest zaporowy, ale akurat nie zależy od strony ruchu.
A tak swoją drogą to ciekawe od czego zależy to, po której stronie jest wlew paliwa ?
Przez chwilę mi się wydawało, że europejskie samochody mają po prawej a amerykańskie po lewej, bo Amerykanie jako praktyczny naród nie widzą potrzeby chodzenia dookoła samochodu aby zatankować.
Ale taki podział chyba nie do końca jest prawdziwy.
Także od czego zależy, po której stronie auta jest wlew paliwa do baku ? Są na to jakieś (durne zapewne) dyrektywy UE albo inne przepisy?
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-12-06, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-06, 12:50
Uważam, że przydatna informacja, szczególnie w autach flotowych i wszędzie tam, gdzie ktoś jeździ różnymi samochodami - na co dzień swoim, w pracy firmowymi, w weekendy małżonki/małżonka etc. Nie trzeba się zastanawiać z której strony podjechać dystrybutora na stacji. A to taki zwykły trójkącik, który wiadomo do życia nie jest potrzebny, a może pomóc.
No ale jak tym razem słusznie kol. jurek zauważył - przecież nie ma to większego znaczenia, bo o ile mówimy o zwykłych osobówkach, a nie o jakichś busach, ciężarówkach czy innych mastodontach, to zazwyczaj da się je zatankować bez względu na stronę, którą się podjechało pod dystrybutor.
(TSD MSZ niniejszy temat wspaniale ilustruje poziom absurdalności do jakiego doszła współczesna motoryzacja. Owszem, wszystkie ułatwienia są dla ludzi - ale jednak niektóre mają więcej sensu, a inne mniej, nawet uwzględniając różne gusta. I na tym tle daćki faktycznie wyglądają"okropnie" - auta z epoki wymagającej nieustannego myślenia i ciężkiej, fizycznej pracy, nie tylko za kierownicą, ale nawet przy klapce paliwa. Że też ktokolwiek je kupuje...).
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-06, 13:22
monopios napisał/a:
hojnorek napisał/a:
w każdym aucie obok ikony dystrybutora paliwa była strzałka która pokazywała z której strony auta jest wlew paliwa.
Czy możesz podać w jakich to wehikułach stosują takie patenty?
Nissan NOTE
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-06, 16:38
wojtek_pl, i byś poszedł z torbami, bo nieoptymalnie myślisz - musiałbyś jeszcze oszacować teoretyczny popyt na lewe i prawe - żeby nie zostać z gotowym towarem który nie schodzi
wystarczy zrobić strzałkę i dystrybutor na osobnych nalepkach, strzałka symetryczna względem najdłuższej osi i gitara - można naklejać tą samą strzałkę w lewo jak i w prawo
Jak chodzi o praktyczność, to uważam za głupotę, że bak otwiera się kluczykiem - mógłby być otwierany (jego klapka, a nie korek) centralnym zamkiem, a awaryjnie (a także w wersji dla ubogich jako podstawa) - cięgiełkiem dostępnym po otwarciu tylnych drzwi w ich futrynie. W dodatku w DD nie ma możliwości zakręcenia korka bez zamykania kluczykiem - w Felce jeździłem z odbezpieczonym korkiem, nikt nigdy i tak mi do baku nie zaglądał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum