I ja postanowiłem zgłosic błąd napędu objawiający się kontrolkami "2WD" + "świece żarowe+usterka elektryczna''. Serwis przedstawił stanowisko , że to "grubsza sprawa". Zaproszono mnie ponownie na wtorek, kiedy ma byc ponoc już wiadomo co z tym trzeba zrobic.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ktory dokladnie to serwis? Ciekawe czy cos sie zmienilo ogolnie czy tylko oni a moze jednak Twoje bledy byly inne niz nasze - masz moze wydruk z diagnostyki?
Wydruku nie mam, był to pierwszy przypadek, z jakim spotkał się serwis ZDUNEK z Gdańska. Objawy miałem identyczne jak opisywane w tym wątku. Na wymianę pojadę za + - 10 dni, będę chciał porozmawiać z nadwornym elektrykiem
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
No więc ja jestem po wymianie podobno pompy abs, widocznej na zdjęciu, zgodnie z tym rozwiązaniem które opublikowało Renault. Zobaczymy czy będzie to koniec problemów.
Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. Kilka dni po wymianie spadł śnieg, co prawda mrozu nie było ale koła zabuksowały i napęd się nie przełączył na 2WD.... może pomogło.
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 12:08
Gawin napisał/a:
Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. Kilka dni po wymianie spadł śnieg, co prawda mrozu nie było ale koła zabuksowały i napęd się nie przełączył na 2WD.... może pomogło.
Witam.Napiszcie czy sprawa sie rozwiazala, bo zamierzam wlasnie zamowic dastka i nie wiem czy z esp czy bez. Bije sie z mylami po tym watku. Sklaniam sie chyba jednak do wersji bez esp.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-23, 12:29
ja bym się nie zastanawiał ani przez chwilę - już prędzej zrezygnowałbym z fabrycznego radia
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 13:46
Dar1962 napisał/a:
ja bym się nie zastanawiał ani przez chwilę - już prędzej zrezygnowałbym z fabrycznego radia
Juz dawno to zrobiłem :)
Boje się troche tego esp, na zapietym napedzie w trybie lock chyba nie za bardzo sie przydaje, jak ludzie pisza w zimie na zimnym napędzie wywala jakies błedy, chyba,że już zmienili ten nieszcesny sterownik czy co to tam było, ale nikt o tym nie pisze.
ESP to elektroniczna stabilizacja toru jazdy i nie ma nic wspólnego z zakopywaniem się. Tak jak ABS nie skraca drogi hamowania tylko zapewnia możliwość manewrowania podczas gwałtownego hamowania.
Masz na myśli ASR będący częścią pakietu ESP/ASR. I w zależności od nawierzchni i warunków może pomóc lub przeszkadzać. Na płaskim i śliskim pomoże przy ruszaniu bo (teoretycznie) przyblokuje ślizgające się koła i te z lepszą przyczepnością powinny wyciągnąć samochód. Z kolei w kopnym piachu będzie przeszkadzał bo zdławi silnik a tam trzeba mielić kołami do skutku.
Generalnie ESP wpływa bardzo pozytywnie na zachowanie się Dustera przy gwałtownych manewrach na drodze (suchej). I lepiej mieć a nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć i żałować z rowu obok drogi, że się nie kupiło ESP...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-09-23, 15:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 16:39
wojtek_pl napisał/a:
ESP to elektroniczna stabilizacja toru jazdy i nie ma nic wspólnego z zakopywaniem się. Tak jak ABS nie skraca drogi hamowania tylko zapewnia możliwość manewrowania podczas gwałtownego hamowania.
Masz na myśli ASR będący częścią pakietu ESP/ASR. I w zależności od nawierzchni i warunków może pomóc lub przeszkadzać. Na płaskim i śliskim pomoże przy ruszaniu bo (teoretycznie) przyblokuje ślizgające się koła i te z lepszą przyczepnością powinny wyciągnąć samochód. Z kolei w kopnym piachu będzie przeszkadzał bo zdławi silnik a tam trzeba mielić kołami do skutku.
Generalnie ESP wpływa bardzo pozytywnie na zachowanie się Dustera przy gwałtownych manewrach na drodze (suchej). I lepiej mieć a nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć i żałować z rowu obok drogi, że się nie kupiło ESP...
I to było krótko i na tremat :)
Przekonany, namówiony :)
Dzięki
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-23, 17:09
Osiem napisał/a:
jak się zakopie w blocie/śniego to esp bedzie pomocne a trybie zaróno uto jak i auto lock?
ile czasu (procentowo - w stosunku do ogólnego czasu jazdy) masz zamiar poświęcić na kopanie się w błocie/śniegu? W takich okolicznościach zawsze możesz wyłączyć te układy jednym przyciskiem. A w czasie szybkiej jazdy po dobrej nawierzchni, gdy przesadzisz i dupsko spróbuje wyprzedzić przodek mogą uratować ci skórę. Lepiej mieć i nie korzystać niż nie mieć gdy przyjdzie potrzeba
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-23, 17:12, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 20:01
Dar1962 napisał/a:
Osiem napisał/a:
jak się zakopie w blocie/śniego to esp bedzie pomocne a trybie zaróno uto jak i auto lock?
ile czasu (procentowo - w stosunku do ogólnego czasu jazdy) masz zamiar poświęcić na kopanie się w błocie/śniegu? W takich okolicznościach zawsze możesz wyłączyć te układy jednym przyciskiem. A w czasie szybkiej jazdy po dobrej nawierzchni, gdy przesadzisz i dupsko spróbuje wyprzedzić przodek mogą uratować ci skórę. Lepiej mieć i nie korzystać niż nie mieć gdy przyjdzie potrzeba
Cięzko dyskutować z tym argumentem :)
Ja po prostu boję się tylko awaryjności tego układu (poczytałem o kłopotach na zimnym silniku i zapiętym locku_
Aj tam... Na te setki sprzedanych Dusterów ze trzy osoby miały dziwne zachowanie napędu a ty już dyskwalifikujesz cały układ ? To tak jakbyś nigdy samolotem nie poleciał bo jeden gdzieś spadł.
Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 25 Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-24, 08:22
wojtek_pl napisał/a:
Aj tam... Na te setki sprzedanych Dusterów ze trzy osoby miały dziwne zachowanie napędu a ty już dyskwalifikujesz cały układ ? To tak jakbyś nigdy samolotem nie poleciał bo jeden gdzieś spadł.
Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-12-08, 08:27
Witam. Pojawił mi się dziś problem z napędem. Było to poruszane w tym wątku jeszcze na wiosnę....te same objawy co u innych...- temp. -15 autko 5 min nagrzane , włączenie napędu i....2 WD i kontrolka awarii napędu. Wyłączyłem ....zapaliłem ....znikło.....jadę z 200 m. ,przełączyłem na 4 WD i ok....po 10 sek. wyjeżdżam na drogę główną ,koła lekko zbuksowały i....2 WD i kontrolka awarii. Przypomnialem sobie ze bylo o tym na forum. czy ktos ma jeszcze podobny problem...co z tym robic...bo jest to troche denerwujace...pozdrawiam wszystkich
Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. (...)
Mój Dusterek niestety też doświadczał wyłączania się 4WD w okresie zimowym. Wczoraj zgłosiłem to przy okazji wizyty z gazem w Renault na Puławskiej... ponoć też mam sterownik napędu do wymiany, trzeba go jednak ściągnąć, będzie jutro, na samą wymianę umówiony jestem na piątek - jeśli po tym problem już się nie pojawi to na pewno o tym tutaj wspomnę.
EDIT:
Jak mówił tak zrobił ;)
W ubiegły piątek został mi wymieniony sterownik napędu. Wedle zapewnień z poniedziałkowej wizyty miało to trwać max 2h... w piątek mówiono o godzinie-półtorej... koniec końców wyszło ich pięć. Ponoć dostęp do sterownika w napędu w tych Dusterkach jest bardzo utrudniony i trzeba rozmontować całą konsolę środkową.
Jak na złość tuż po wymianie zrobiło się ciepło (jak na tę porę roku) i sucho, więc nie miałem jak sprawdzić, czy problem został wyeliminowany :E
Ostatnie kilka dni w Warszawie to jednak sporo śniegu, a od dzisiejszego ranka również i mrozik, przy którym uprzednio napęd przełączał się na 2WD i wyświetlał ikonkę przywodzącą na myśl wynik EKG.
Póki co wszystko jest w jak najlepszej formie.
Napęd 4WD nie przełącza się na 2WD z ikoną wskazującą na jakiś błąd. Będę to jeszcze obserwował, zapowiadają się mroźne i śnieżne święta, których część mam zamiar spędzić u teściów na wsi, więc będzie idealna okazja do zabawy samochodem na jakichś polnych dróżkach.
Ostatnio zmieniony przez Smogg 2012-12-20, 16:09, w całości zmieniany 1 raz
panowie właśnie wczoraj wyświetlił się identyczny błąd + zapaliły się kontrolki ABS i kontrolka ESP.
co radzicie bo mój Dusterek był sprowadzony, czy takie awarie obejmuje gwarancja producenta czy zapłacę kosmiczne pieniądze... ? przebieg to 15523 km.
_________________ Łapię chwile ulotne jak fotka...
dzięki RnR tak zrobię. W poniedziałek jadę na Jerozolimskie i zobaczymy co eksperci powiedzą.
Może ktoś podpowie jak jest z gwarancją na auta sprowadzone ? bo niestety nie posiadam książki serwisowej.
_________________ Łapię chwile ulotne jak fotka...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum