Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 15:04
Duster 4x4 - usterka napędu 4WD
Autor Wiadomość
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-01, 19:26   

I ja postanowiłem zgłosic błąd napędu objawiający się kontrolkami "2WD" + "świece żarowe+usterka elektryczna''. Serwis przedstawił stanowisko , że to "grubsza sprawa". Zaproszono mnie ponownie na wtorek, kiedy ma byc ponoc już wiadomo co z tym trzeba zrobic.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-06, 16:28   

Zabawy ciąg dlaszy. Renault nakazało wymienic sterownik napędu. Czas oczekiwania min. 10 dni ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-06, 16:49   

Ktory dokladnie to serwis? Ciekawe czy cos sie zmienilo ogolnie czy tylko oni a moze jednak Twoje bledy byly inne niz nasze - masz moze wydruk z diagnostyki?
_________________
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-06, 16:55   

Wydruku nie mam, był to pierwszy przypadek, z jakim spotkał się serwis ZDUNEK z Gdańska. Objawy miałem identyczne jak opisywane w tym wątku. Na wymianę pojadę za + - 10 dni, będę chciał porozmawiać z nadwornym elektrykiem ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-06, 17:00   

Dzieki, daj znac co i jak :)
_________________
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-04-07, 14:13   

No więc ja jestem po wymianie podobno pompy abs, widocznej na zdjęciu, zgodnie z tym rozwiązaniem które opublikowało Renault. Zobaczymy czy będzie to koniec problemów.

IMG_20120407_103954-1.jpg
Plik ściągnięto 192 raz(y) 23,22 KB

_________________
 
Gawin 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 40
Skąd: Bukowina
Wysłany: 2012-04-07, 20:25   

Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. Kilka dni po wymianie spadł śnieg, co prawda mrozu nie było ale koła zabuksowały i napęd się nie przełączył na 2WD.... może pomogło.
_________________
 
Osiem 


Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 12:08   

Gawin napisał/a:
Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. Kilka dni po wymianie spadł śnieg, co prawda mrozu nie było ale koła zabuksowały i napęd się nie przełączył na 2WD.... może pomogło.
Witam.Napiszcie czy sprawa sie rozwiazala, bo zamierzam wlasnie zamowic dastka i nie wiem czy z esp czy bez. Bije sie z mylami po tym watku. Sklaniam sie chyba jednak do wersji bez esp.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-23, 12:29   

ja bym się nie zastanawiał ani przez chwilę - już prędzej zrezygnowałbym z fabrycznego radia
 
Osiem 


Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 13:46   

Dar1962 napisał/a:
ja bym się nie zastanawiał ani przez chwilę - już prędzej zrezygnowałbym z fabrycznego radia
Juz dawno to zrobiłem :)
Boje się troche tego esp, na zapietym napedzie w trybie lock chyba nie za bardzo sie przydaje, jak ludzie pisza w zimie na zimnym napędzie wywala jakies błedy, chyba,że już zmienili ten nieszcesny sterownik czy co to tam było, ale nikt o tym nie pisze.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 14:50   

Bierz ESP i nie kombinuj. Bo potem i tak nie dokupisz.
 
Osiem 


Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 15:10   

wojtek_pl napisał/a:
Bierz ESP i nie kombinuj. Bo potem i tak nie dokupisz.
To krótko i na temat, jak się zakopie w blocie/śniego to esp bedzie pomocne a trybie zaróno uto jak i auto lock?
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-23, 15:35   

ESP to elektroniczna stabilizacja toru jazdy i nie ma nic wspólnego z zakopywaniem się. Tak jak ABS nie skraca drogi hamowania tylko zapewnia możliwość manewrowania podczas gwałtownego hamowania.
Masz na myśli ASR będący częścią pakietu ESP/ASR. I w zależności od nawierzchni i warunków może pomóc lub przeszkadzać. Na płaskim i śliskim pomoże przy ruszaniu bo (teoretycznie) przyblokuje ślizgające się koła i te z lepszą przyczepnością powinny wyciągnąć samochód. Z kolei w kopnym piachu będzie przeszkadzał bo zdławi silnik a tam trzeba mielić kołami do skutku.
Generalnie ESP wpływa bardzo pozytywnie na zachowanie się Dustera przy gwałtownych manewrach na drodze (suchej). I lepiej mieć a nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć i żałować z rowu obok drogi, że się nie kupiło ESP... :lol:
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-09-23, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-09-23, 16:09   

Bierz ESP, tu nie ma co się zastanawiać.
 
Osiem 


Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 16:39   

wojtek_pl napisał/a:
ESP to elektroniczna stabilizacja toru jazdy i nie ma nic wspólnego z zakopywaniem się. Tak jak ABS nie skraca drogi hamowania tylko zapewnia możliwość manewrowania podczas gwałtownego hamowania.
Masz na myśli ASR będący częścią pakietu ESP/ASR. I w zależności od nawierzchni i warunków może pomóc lub przeszkadzać. Na płaskim i śliskim pomoże przy ruszaniu bo (teoretycznie) przyblokuje ślizgające się koła i te z lepszą przyczepnością powinny wyciągnąć samochód. Z kolei w kopnym piachu będzie przeszkadzał bo zdławi silnik a tam trzeba mielić kołami do skutku.
Generalnie ESP wpływa bardzo pozytywnie na zachowanie się Dustera przy gwałtownych manewrach na drodze (suchej). I lepiej mieć a nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć i żałować z rowu obok drogi, że się nie kupiło ESP... :lol:
I to było krótko i na tremat :)
Przekonany, namówiony :)
Dzięki
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-23, 17:09   

Osiem napisał/a:
jak się zakopie w blocie/śniego to esp bedzie pomocne a trybie zaróno uto jak i auto lock?

ile czasu (procentowo - w stosunku do ogólnego czasu jazdy) masz zamiar poświęcić na kopanie się w błocie/śniegu? :mrgreen: W takich okolicznościach zawsze możesz wyłączyć te układy jednym przyciskiem. A w czasie szybkiej jazdy po dobrej nawierzchni, gdy przesadzisz i dupsko spróbuje wyprzedzić przodek mogą uratować ci skórę. Lepiej mieć i nie korzystać niż nie mieć gdy przyjdzie potrzeba ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-23, 17:12, w całości zmieniany 5 razy  
 
Osiem 


Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-23, 20:01   

Dar1962 napisał/a:
Osiem napisał/a:
jak się zakopie w blocie/śniego to esp bedzie pomocne a trybie zaróno uto jak i auto lock?

ile czasu (procentowo - w stosunku do ogólnego czasu jazdy) masz zamiar poświęcić na kopanie się w błocie/śniegu? :mrgreen: W takich okolicznościach zawsze możesz wyłączyć te układy jednym przyciskiem. A w czasie szybkiej jazdy po dobrej nawierzchni, gdy przesadzisz i dupsko spróbuje wyprzedzić przodek mogą uratować ci skórę. Lepiej mieć i nie korzystać niż nie mieć gdy przyjdzie potrzeba ;-)
Cięzko dyskutować z tym argumentem :)
Ja po prostu boję się tylko awaryjności tego układu (poczytałem o kłopotach na zimnym silniku i zapiętym locku_
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-24, 07:14   

Aj tam... Na te setki sprzedanych Dusterów ze trzy osoby miały dziwne zachowanie napędu a ty już dyskwalifikujesz cały układ ? To tak jakbyś nigdy samolotem nie poleciał bo jeden gdzieś spadł. :lol:
 
Osiem 


Marka: Prawie Dacia
Model: Prawie Duster
Silnik: prawie 1.6
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 25
Skąd: zgierz
Wysłany: 2012-09-24, 08:22   

wojtek_pl napisał/a:
Aj tam... Na te setki sprzedanych Dusterów ze trzy osoby miały dziwne zachowanie napędu a ty już dyskwalifikujesz cały układ ? To tak jakbyś nigdy samolotem nie poleciał bo jeden gdzieś spadł. :lol:
racja :)
Samolotami latam :)
 
maurycy 



Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-12-08, 08:27   

Witam. Pojawił mi się dziś problem z napędem. Było to poruszane w tym wątku jeszcze na wiosnę....te same objawy co u innych...- temp. -15 autko 5 min nagrzane , włączenie napędu i....2 WD i kontrolka awarii napędu. Wyłączyłem ....zapaliłem ....znikło.....jadę z 200 m. ,przełączyłem na 4 WD i ok....po 10 sek. wyjeżdżam na drogę główną ,koła lekko zbuksowały i....2 WD i kontrolka awarii. Przypomnialem sobie ze bylo o tym na forum. czy ktos ma jeszcze podobny problem...co z tym robic...bo jest to troche denerwujace...pozdrawiam wszystkich
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-12-08, 11:52   

ASO, oni z reguły nie wiedzą co jest przyczyną, więc wymieniają na oślep. U mnie wymieniono sterownik napędu. Problem nie powrócił. :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Smogg 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-11, 10:47   

Gawin napisał/a:
Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. (...)


Mój Dusterek niestety też doświadczał wyłączania się 4WD w okresie zimowym. Wczoraj zgłosiłem to przy okazji wizyty z gazem w Renault na Puławskiej... ponoć też mam sterownik napędu do wymiany, trzeba go jednak ściągnąć, będzie jutro, na samą wymianę umówiony jestem na piątek - jeśli po tym problem już się nie pojawi to na pewno o tym tutaj wspomnę.

EDIT:
Jak mówił tak zrobił ;)
W ubiegły piątek został mi wymieniony sterownik napędu. Wedle zapewnień z poniedziałkowej wizyty miało to trwać max 2h... w piątek mówiono o godzinie-półtorej... koniec końców wyszło ich pięć. Ponoć dostęp do sterownika w napędu w tych Dusterkach jest bardzo utrudniony i trzeba rozmontować całą konsolę środkową.

Jak na złość tuż po wymianie zrobiło się ciepło (jak na tę porę roku) i sucho, więc nie miałem jak sprawdzić, czy problem został wyeliminowany :E

Ostatnie kilka dni w Warszawie to jednak sporo śniegu, a od dzisiejszego ranka również i mrozik, przy którym uprzednio napęd przełączał się na 2WD i wyświetlał ikonkę przywodzącą na myśl wynik EKG.

Póki co wszystko jest w jak najlepszej formie.
Napęd 4WD nie przełącza się na 2WD z ikoną wskazującą na jakiś błąd. Będę to jeszcze obserwował, zapowiadają się mroźne i śnieżne święta, których część mam zamiar spędzić u teściów na wsi, więc będzie idealna okazja do zabawy samochodem na jakichś polnych dróżkach.
Ostatnio zmieniony przez Smogg 2012-12-20, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
fx77 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster "Mała Gosia"
Silnik: 1.5 dci 110
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 6
Skąd: Janki
  Wysłany: 2013-01-04, 21:13   pomocy panowie !!!

:-( :-( panowie właśnie wczoraj wyświetlił się identyczny błąd + zapaliły się kontrolki ABS i kontrolka ESP.
co radzicie bo mój Dusterek był sprowadzony, czy takie awarie obejmuje gwarancja producenta czy zapłacę kosmiczne pieniądze... ? przebieg to 15523 km.
_________________
Łapię chwile ulotne jak fotka...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2013-01-04, 21:20   

Jedz do aso, nic nie zaplacisz a kto wie co to... http://www.daciaklub.pl/f...p=153716#153716
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2013-01-04, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
fx77 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster "Mała Gosia"
Silnik: 1.5 dci 110
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 6
Skąd: Janki
Wysłany: 2013-01-05, 15:03   

dzięki RnR tak zrobię. W poniedziałek jadę na Jerozolimskie i zobaczymy co eksperci powiedzą.
Może ktoś podpowie jak jest z gwarancją na auta sprowadzone ? bo niestety nie posiadam książki serwisowej. :?:
_________________
Łapię chwile ulotne jak fotka...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne