Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
prędkość vs obroty
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-08, 09:48   prędkość vs obroty

Mam pytanie do kolegów ujeżdżjących MCV 1.6 mpi 8v jaka jest licznikowa prędkość w km/h, na V biegu, przy obrotach:
1) 2000/min
2) 2500/min
3) 3000/min
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-08, 10:54   

Sprawdzę dokładnie przy okazji, ale ad 1) - ok. 55-60km/godz ( http://www.daciaklub.pl/f...php?p=4247#4247 ).

Z oficjalnych danych technicznych wynikałoby:

ad 1) 67,88km/godz (wersja 7-os.: 63,58)

ad 2) 84,85 (79,475)

ad 3) 101,82 (95,37)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-08, 11:40   

laisar napisał/a:
Sprawdzę dokładnie przy okazji, ale ad 1) - ok. 55-60km/godz ( http://www.daciaklub.pl/f...php?p=4247#4247 ).

Z oficjalnych danych technicznych wynikałoby:

ad 1) 67,88km/godz (wersja 7-os.: 63,58)

ad 2) 84,85 (79,475)

ad 3) 101,82 (95,37)


Wersja 7 os. ma inne przełożenia?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-08, 12:02   

Tak - skrzynia biegów jest taka sama jak w 16v (i dieslu, ale tam jest jeszcze inaczej zestrojona).
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-08, 15:58   

U mnie wg licznika jest tak:

1) 2000/min: 70 km/h
2) 2500/min: 85km/h
3) 3000/min: ???
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-08, 16:11   

No to uwzględniając niedokładność wskazań chyba się zgadza?

(Te moje ~60km/godz było pewnie bliżej 1700obr/min, więc też w zasadzie zgodnie).

Jakie zatem wnioski końcowe? (;
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-07-09, 07:46   

Hmmm czy różnice w przełożeniach są istotne? Wydaje mi się, że są one minimalne i tak np. w 1.6 16v na piątce przy 2000 jest licznikowe ok. 65 km/h, przy 2500 jest to ok. 85 km/h, przy 3000 - ok. 98 km/h. Niemal identyczne przełożenia miała skrzynia w Clio II 1.2 8v. Zauważyłem, że dzisiejsze skrzynie są bardzo podobnie skonstruowane. W większości przypadków zestopniowanie uznaje się za optymalne, gdy silnik benzynowy na kolejnych biegach przy 3000 obrotów uzyskuje kolejno 20, 40, 60, 80 i 100 km/h (skrzynia 5-biegowa). Diesel z kolei podobne prędkości uzyskuje przy 2500 obrotów. Jeśli obroty na biegach przy podanych prędkościach są wyższe, uznaje się, że przełożenia są skrócone, jeśli niższe - wydłużone.

Wydłużenie biegów powoduje większy komfort akustyczny, a w przypadku piątki i jazdy na trasie - niższe zużycie paliwa. Odbija się to jednak negatywnie na tzw. elastyczności i auto dłużej się rozpędza, co skutkuje ujemnymi punktami w testach.

Skrócenie przełożeń pozwala na uzyskiwanie lepszych przyspieszeń kosztem jednak podwyższonego poziomu hałasu i podwyższonego zużycia paliwa.

Gdyby tak w Loganie w opcji była skrzynia 6-biegowa, to była by bajka - wyobraźcie sobie: jazda 100 km/h (piątka) i w benzyniaku obroty spadają z ok 3000 do 2500 na szóstce, lub w dieslu z 2375 do 2000.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-09, 08:03   

Cytat:
Hmmm czy różnice w przełożeniach są istotne? Wydaje mi się, że są one minimalne

Konkretne - oficjalne - wartości podałem wcześniej, a czy różnica 101,82 / 95,37 to dużo czy mało to już chyba kwestia gustu...

Ale VI. bieg to faktycznie byłoby coś pięknego.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-07-10, 13:29   

laisar napisał/a:
Jakie zatem wnioski końcowe? (;


MCV nie warto przekraczać prędkości podróżnej 100km/h. Ze względu na zuzycie paliwa i BEZPIECZEŃSTWO.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-10, 13:55   

Cytat:
nie warto przekraczać prędkości

Jako wniosek ogólny pasuje właściwie do wszystkich aut, ale w konkretnych sytuacjach to już zależy od wielu szczegółów - zwłaszcza że dalece nie wszystko da się obiektywnie przeliczyć na dutki...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-14, 12:07   

Sprawdziłem wczoraj dokładnie: 50km/godz, V. bieg, o grubość wskazówki mniej niż 1500 obr - żadnych problemów. Działa to nawet na lekkich podjazdach, choć ewentualne utrzymanie prędkość wymaga czasem delikatnego dodawania gazu (lub rzecz jasna redukcji, ale nie o tym piszemy) - przy wciśnięciu pedału gazu do deski dźwięki i wibracje stają się trochę nieprzyjemne, ale po płaskim trwają dosłownie parę sekund.

Eksperyment wymaga jednak... mocnych nerwów (; - zwłaszcza w warunkach warszawskiego ruchu dziennego <; Raz, że wymaga sporego kawałka drogi, na której inni kierowcy osiągają co najmniej dwukrotnie większe prędkości (inna sprawa, że te 50km/h nawet bez nich faktycznie wydaje się tempem iście żółwim), a dwa, że jest coś trochę niezwykłego w jadącym aucie, którego silnika właściwie nie słychać...

W każdym razie, jak się komuś nudzi za kierownicą a nie ma akurat dużego niedoczasu, to zamiast bawić się w tradycyjne polskie wyścigi d: polecam trochę poeksperymentować w drugą stronę - nad slow-drivingiem (coś jak slow-food? ;) jazdą ekonomiczną itp
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-08-27, 17:41   

Ten "slow driving" to jest coś, co praktykuję zdecydowanie częściej od ostrej jazdy :-) i nawet przynosi to jako taką przyjemność.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-02, 23:17   

"Mina kierowcy BMW, którego po raz trzeci doganiasz na światłach tocząc się 50km/godz - bezcenna" (;
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-11-12, 17:04   

Silnik 75 KM w Dacii-najwszechstronniejszy jest 4 bieg. Można jechać 50 km/g przy 1800 obr/min. jak i 110 km/g przy 3500 obr/min.

Zastanawiam się jakie są faktyczne oszczędności w spalaniu benzyny jeśli zamiast jechać 50 km/g na 3 biegu (około 2200 obr/min), wrzucimy 4 bieg, i mamy 1800 obr/min. W tych drobnych rożnicach dopiero widać istotę ekonomicznej, oszczędnej jazdy.

Ostatnio na drodze, w godzinach popołudniowych, gdy zmrok powoli zapadał, mijałem się kilkakrotnie z Lexusem 300 GS. Z czystej ciekawości, aby poznać co to za samochód poćwiczyłem trochę szybką (w miarę) jazdę. Wszyscy pasażerowie byli pewni, że to Toyota Corolla :mrgreen: . Trochę się zdziwiłem :shock: Ksenonowe reflektory przednie, aluminiowe felgi, podwójny wydech, szerokie opony. I to przyspieszenie-samochód błyskawicznie połykał asfalt! Mhh, trochę dziwna ta Corolla :-P
Cały czas pędziłem za tajemniczym pojazdem na IV biegu, zmieniając tylko prędkość od 80 km/g do około 120 km/g.
Na skrzyżowaniu wreszcie postój, ostrożny podjazd pod tylny zderzak, i wybuch śmiechu. "Wiesz, co ty goniłeś? Lexusa!". Trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik, 249 KM, he, he, he...
Teraz to przynajmniej wiem jaki silnik potrzebuję w swojej Daćce :lol:
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-11-12, 21:34   

ian napisał/a:
astanawiam się jakie są faktyczne oszczędności w spalaniu benzyny jeśli zamiast jechać 50 km/g na 3 biegu (około 2200 obr/min), wrzucimy 4 bieg, i mamy 1800 obr/min.


Są spore :)
Oczywiscie zakładając rownomierną jazdę po prostym.
Jesli mnie pamiec nie myli to na 4 przy 50 km/h spokojnie da sie wyciagac 4,3-4-6 l/100 km
Przy 3 bedzie to zdecydowanie ponad 5 litrow
Dla pewnosci w weekend sprawdze i ew. zedytuje posta ;)

--
pozdrawiam
kierek

--
pozdrawiam
kierek
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-11-12, 21:46   

Podstawowa zasada ekojazdy - staramy się jechać w miarę możliwości na jak najwyższym biegu, więc dla mnie jazda na 3 z prędkością 50 km/h to bezsens, skoro możemy jechać na 4 (tym bardziej w dieslu, gdzie od 40 km/h na 4 "spokojnie się zbiera").
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne