Wysłany: 2012-12-19, 12:59 Duster dCi 90KM a 1.6 16v Pb
Witam i sie zapytam tych co mieli doczynienia z jednym i drugim :)
Duster dCi 90KM wogole jedzie ?? i jak sie ma do benzyniaka ??? wiadomo ze spalanie nizsze ale jak patrze na szybkosc do 100 to troche masakra (aktualnie mam auto co ma okolo 10 do 100), benzyniaka jeszcze bym widzial ale ten dCi troche kiepsko to wyglada no chyba ze gdzie indziej nadrabia tylko gdzie ???
PS kumpel mnie namawia na dCi :):)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2012-12-19, 13:00, w całości zmieniany 1 raz
Osobiscie mam 1.5 dCi 90KM i jest bardzo dobry. Nie muli, jest dynamiczny i nie ma problemu z wyprzedzaniem. Benzyniakiem nie jeździłem wiec nie powiem jak się ma do dCi.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-12-19, 13:05, w całości zmieniany 2 razy
Witam i sie zapytam tych co mieli doczynienia z jednym i drugim :)
Duster dCi 90KM wogole jedzie ?? i jak sie ma do benzyniaka ??? wiadomo ze spalanie nizsze ale jak patrze na szybkosc do 100 to troche masakra (aktualnie mam auto co ma okolo 10 do 100), benzyniaka jeszcze bym widzial ale ten dCi troche kiepsko to wyglada no chyba ze gdzie indziej nadrabia tylko gdzie ???
PS kumpel mnie namawia na dCi :):)
Elastyczność na wyższych biegach to jest to co DCI może mieć lepsze, pisze, może bo nie miałem okazji jeździć 90KM, jeździłem tylko wersją 110KM.
Witam i sie zapytam tych co mieli doczynienia z jednym i drugim :)
Duster dCi 90KM wogole jedzie ?? i jak sie ma do benzyniaka ??? wiadomo ze spalanie nizsze ale jak patrze na szybkosc do 100 to troche masakra (aktualnie mam auto co ma okolo 10 do 100), benzyniaka jeszcze bym widzial ale ten dCi troche kiepsko to wyglada no chyba ze gdzie indziej nadrabia tylko gdzie ???
PS kumpel mnie namawia na dCi :):)
Elastyczność na wyższych biegach to jest to co DCI może mieć lepsze, pisze, może bo nie miałem okazji jeździć 90KM, jeździłem tylko wersją 110KM.
no wlasnie bym musial sie przejechac 90 i to ocenic ale znajac zycie ty maj pewnie 110 tylko :(
PS u nas na wiosce to prawie kazdy Duster to dCi z tego co zauwazylem :)
Ostatnio zmieniony przez BoloSr 2012-12-19, 13:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-19, 13:50
Najlepiej się przejedź i jednym i drugim. Jak się przesiadałem z dCi na PB to myślałem, że benzyniak jest zepsuty Lepiej się jeździ dieslem niż benzyną, jednak lepiej brzmi benzyna i nie "tyrka" na postoju. A te prędkości 0-100 to pic na wodę, porównać najlepiej 60-100 albo 80-120 i tu wychodzi różnica w przyjemności jazdy dieslem. 85KM spokojnie daje radę, więc 90KM też będzie bardzo OK.
Najlepiej się przejedź i jednym i drugim. Lepiej się jeździ dieslem niż benzyną, jednak lepiej brzmi benzyna i nie "tyrka" na postoju. A te prędkości 0-100 to pic na wodę, porównać najlepiej 60-100 albo 80-120 i tu wychodzi różnica w przyjemności jazdy dieslem. 85KM spokojnie daje radę, więc 90KM też będzie bardzo OK.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-12-19, 14:23
Potwierdzam słowa "Dominusa" odnośnie wersji 90 KM.
Też taki miałem dylemat przed kupnem ale po jeździe benzyną i dieslem wybrałem ten drugi. Co mnie przekonało:
- fajnie ciągnie z dołu (benzynę trzeba wysoko kręcić co wiąże się z wyższym spalaniem jak i głośnością),
- ekonomiczność (z uwagi że większość jazdy odbywam w mieście ten silnik jest wprost stworzony do tego, spalanie w mieście przy powolnym sunięciu się w korkach oscyluje mi w granicach 5 litrów. Przy jazdach w terenie lub z prędkością autostradową jest trochę za słaby i robi się głośno ale nie jest tragicznie), zastanawiałem się na benzyną z gazem ale przy moim stylu jazdy oraz moim doświadczeniem z instalacjami w 4 ostatnich autach ( co chwile coś do regulacji, coś do naprawy etc...) powiedziałem dość i nie żałuję,
- eksploatacja - brak dwumasy, zmiennej turbiny, FAP całkowicie bezobslugowy, przeglądy co 20 tys należą do tańszych, no i ta różnica w spalanu (gdyby miał ekonimiczniejszy silnik benzynowy to bym jeszcze się zastanawiał ale tak zdecydowanie polecam 1.5 dCI 90KM - naprawdę warto zainwestować te 4 tys wiecej ale potem cieszyć się jazdą - jak wszyscy posiadacze DACI bez rozróżnienia na wersje silnikową
Wiem ze teraz podpadlem sporej części posiadaczy "benzyny" ale jestem całkowicie zadowolony z mojego wyboru.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Nie jeździłem dieslami Renault, ale mam porównanie TDi 90 KM Audi A4.
Ilość koni to nie wszystko. Ten silnik 90 KM TDi był bardziej dynamiczny w mojej ocenie niż benzynowy 1,6 16V. Do tego mniej palił (no i kiedyś ON był tańszy niż Pb).
Wg. mnie jego przewagą był też brak zmiennej geometrii łopatek turbiny (następna rzecz, która może się zepsuć- przy zbyt delikatnej jeździe potrafią się zapiec i turbo przeładowuje powodując tryb awaryjny)
Jakkolwiek jeśli ktoś lubi smród spalonego ON (w porównaniu do praktycznie braku zapachu spalin Pb) i do tego lubi za sobą zostawiać czarne kłęby dymu po gwałtownym dodaniu gazu - to Tdi też wygrywa Klekot diesla też ma znaczenie (niektórzy mówią na to traktor).
Ja tym razem wybrałem jednak 16V benzynę... Może miałem pecha, ale mojej ostatnie turbo diesle (90 KM, 110 KM i 150 KM Audi) miały tyle awarii, że podziękowałem za tą technologię.
Jak dotąd - nie mam powodów do narzekań, a żona się cieszy, że wolniej jeżdżę...
Reasumując - gdybym miał do wyboru tylko Diesle 90 czy 110 KM - wybrałbym 90 KM (właśnie dlatego, że brak FAP, dwumasy i zmiennej geometrii łopatek turbiny RZĄDZI !!!)
Wiem ze teraz podpadlem sporej części posiadaczy "benzyny" ale jestem całkowicie zadowolony z mojego wyboru.
Spokojnie nie podpadles (przynajmniej mi)
Dzisiaj poważnie zastanowiłbym się własnie nad tym DCI 90KM bo wygląda to całkiem przyzwoicie (spalanie, elastyczność), ja kupiłem benzyne bo miałem złe doświadczenia z dieslami ale to były używane diesle a nowy to nowy i na pewno mniej można się go obawiać. I jak napisałeś ten silnik jest bardzo prosty w konstrukcji jak na diesla (turbina, dwumasa itp.).
Spalananie jest całkiem fajne w silniczkach DCI, jedyne co mi brakowało jak podejmowałem decyzję o zakupie to to, że w tej wersji skrzynia jest 5 biegowa tak jak w benzynie, szkoda, że nie ma 6 biegów. Tak jak mówię nie miałem okazji prowadzić takiej konfiguracji i może jakby mieli na jeździe próbnej to moja decyzja byłaby inna
Ale i tak nie żałuje bo benzynka chodzi bardzo fajnie tylko spalanie jakby było mniejsze to by było super
Reasumując - gdybym miał do wyboru tylko Diesle 90 czy 110 KM - wybrałbym 90 KM (właśnie dlatego, że brak FAP, dwumasy i zmiennej geometrii łopatek turbiny RZĄDZI !!!)
Reasumując - gdybym miał do wyboru tylko Diesle 90 czy 110 KM - wybrałbym 90 KM (właśnie dlatego, że brak FAP, dwumasy i zmiennej geometrii łopatek turbiny RZĄDZI !!!)
FAP chyba teraz jest nawet w tym 90KM
90KM ma FAP ale szczerze mówiąc to nie odczuwam tego że w ogóle coś takiego jest.
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2012-12-19, 14:39, w całości zmieniany 1 raz
Reasumując - gdybym miał do wyboru tylko Diesle 90 czy 110 KM - wybrałbym 90 KM (właśnie dlatego, że brak FAP, dwumasy i zmiennej geometrii łopatek turbiny RZĄDZI !!!)
FAP chyba teraz jest nawet w tym 90KM
90KM ma FAP ale szczerze mówiąc to nie odczuwam tego że w ogóle coś takiego jest.
Wiem ze teraz podpadlem sporej części posiadaczy "benzyny"
- spoko loko , myślę, że nikomu nie podpadłeś, każdy ma prawo do swoich poglądów i preferencji...
- ja również miałem chęć na "dieselka" (w poprzednim samochodzie Renault Kangoo miałem 1,5 dCi a uzasadniony sentyment tą chęć potęgował) ale niestety w wersji 4x4 występował tylko "diesel" mocniejszy ale niestety sporo droższy od "benzyny" (o 9,5 kzł) a to z kolei przy moich założeniach eksploatacyjnych nie miało ekonomicznego uzasadnienia i tak "wyszła benzyna" ...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-19, 16:21
BoloSr napisał/a:
czyli wychodzi jakies 2 litry mniej niz bezyniak
jeśliby porównywać do 1,6 Pb w wersji 4x4 to raczej 3 litry
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-19, 16:27
pluto napisał/a:
benzynę trzeba wysoko kręcić
otóż, wcale nie trzeba kręcić - jeśli nie zależy nam na dynamicznym przyspieszeniu, tylko spokojnie się rozpędzamy, to dysponując 6-biegową skrzynką wszystkie biegi w górę zapinamy przy circa 2,5 tys obr/min i silnika 1,6 Pb to wcale nie męczy. Ten motor jak na 16-zaworówkę w połączeniu z tą skrzynią jest zadziwiająco elastyczny właśnie na dole - być może to kwestia krótkich przełożeń. Mam porównanie z niemal bliźniakiem od nissana (1,6 Pb 16v 110KM) gdzie do 3 tys w ogóle nic się nie działo
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-19, 17:24, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-19, 16:53
Ja jak czytam o tym że 1.6 16V trzeba kręcić wysoko to zawsze zastanawiam czym wersja z dacii różni się od tej z megane I ph2 classic z 1999r w której to byłem zakochany - m.in. ze względu na silnik ?
Pomimo tego że 5 bieg był dość długi, elastyczność tego silnika była fantastyczna. Jedynie jego odgłos ( a w zasadzie ich brak) w zakresie 1500-2800obr nie sugerował że auto przyspiesza porządnie. I nie było tego szarpnięcia przy wciskaniu gazu. Ale wskazówka prędkościomierze ewidentnie wskazywała że auto przyspiesza baaaardzo dobrze. Spalanie także uważam za fantastyczne - delikatnie obchodząc się z pedałem gazu i nie wychodząc poza 2200obr potrafił na trasie zadowolić się 5l/100. Przy jeździe płynnej do 130km/h 6l/100
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2012-12-19, 16:54, w całości zmieniany 1 raz
delikatnie obchodząc się z pedałem gazu i nie wychodząc poza 2200obr potrafił na trasie zadowolić się 5l/100. Przy jeździe płynnej do 130km/h 6l/100
Niestety (przypuszczalnie ze względu na opór DD) na trasie przy 2-2,2 k obrotów wychodzi jakieś 6 litrów.
Ja też jestem zadowolony z tego silnika - ze względów ekonomicznych jak i wydajnościowych - i powiem to jeszcze raz - jest cichszy niż diesel.
Najlepiej się przejedź i jednym i drugim. Jak się przesiadałem z dCi na PB to myślałem, że benzyniak jest zepsuty Lepiej się jeździ dieslem niż benzyną, jednak lepiej brzmi benzyna i nie "tyrka" na postoju. A te prędkości 0-100 to pic na wodę, porównać najlepiej 60-100 albo 80-120 i tu wychodzi różnica w przyjemności jazdy dieslem. 85KM spokojnie daje radę, więc 90KM też będzie bardzo OK.
tylko skad wezme te dane ???
pewnie sam bym musial porobic :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum