DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy - prośba o radę
Autor Wiadomość
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-21, 10:11   Dacia Lodgy - prośba o radę

Pytanie do osób, które kupiły Lodgy.

Potrzebuję nowy (podkreślam nowy, NIE UŻYWANY!) samochód do przewozu 7 osób do firmy. Prawdopodobnie będzie brany w leasingu. Przejazdy poniedziałek-sobota, 50-100 km po mieście (99% Warszawa i okolice) dziennie. Ekipa będzie miała trochę bagażu, głównie elektronarzędzia, większe graty jeżdżą innym autem. Zwykle jechać będzie 4-6 osób, nie więcej.

Pytania:
1. Czy Lodgy to dobry pomysł do takich zastosowań?
2. Jaki silnik brać pod uwagę (koszt zakupu ma mniejsze znaczenie, bo raczej leasing, ale ekonomia silnika już tak - gaz jest fajną opcją)
3. Z wyposażenia interesuje mnie tylko klima - jaka wersja ?

pozdrawiam,
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-21, 10:28   

Lodgy jest dobrym pomysłem , choć trzeba pamiętać ze po rozłożeniu drugiej kanapy bagażnik jest skromny i mało pakowny. Można pomyśleć o trumnie na dach gdyby tych gratów było więcej.
Do gazu to tylko 1.6. Przy takich przebiegach i do miasta brałbym raczej benzynowy i dołożył gaz. Masz tanio i z głowy potencjalne problemy z dieslem (zima , DPF, lewe paliwo itp.)
Klimę masz w standardzie w wersji Laureate i choć do Ambience da się wziąć jako dodatek to się to nie opłaca - oszczędzasz wtedy tylko 500 PLN - za to masz parę fajnych gadżetów w Laureate ekstra w cenie (podgrzewane i regulowane lusterka , regulacja kierownicy itp.) .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-21, 10:36   

zdzisiu27 napisał/a:
Czy Lodgy to dobry pomysł do takich zastosowań?

Wydaje się, że jak najbardziej - bagażnik za 3 rzędem jest wbrew pozorom całkiem spory, a przy 6 osobach można oczywiście wykorzystać jeszcze jedno miejsce na sprzęt, więc nie powinno być problemu ze sprzętem.

zdzisiu27 napisał/a:
2. Jaki silnik brać pod uwagę

Najbardziej pasuje chyba 1.6+LPG - co prawda 50 km powinno wystarczyć na rozgrzanie się nawet dieslowi, ale jakiś megaekonomiczniejeszy w mieście to on wcale raczej nie będzie...

zdzisiu27 napisał/a:
3. Z wyposażenia interesuje mnie tylko klima - jaka wersja?

No jak w konfiguratorze - od ambiance (access nie ma ani klimy, ani wersji 7-os.).

Czy ambiance+klima (od 45450 zł), czy laureate z klimą w standardzie (od 46400 zł) - to już kwestia gustu.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-21, 11:46   

ta druga opcja (Laureate) jest korzystniejsza
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1345
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-21, 13:08   

megane którym teraz śmigam, przez 7 lat użytkowany był głównie po mieście na dystansach 800mm-2km. Nigdy nie było problemu z dogrzaniem (ale być może miał inaczej rozwiązany system chłodzenia silnika niż dotychczasowe dacie - warto by się było dowiedzieć jak jest w lodgy). obecnie ma prawie 95tyś a jedyna "awaria" silnika to wymiana EGR przy przebiegu 88tyś (oryginał - 500zł z wymianą). Spalanie nawet w największą zimę nie było większe niż 6.5L/100 więc nie wiem czy to nie jest "aż tak ekonomicznie". Sądząc po DD 1.5dci 110FAP teścia, FAPa też bym się nie obawiał.

1.5dci 90km to - zapas mocy/momentu nawet przy obciążeniu 4-6osobami, brak zbędnego bagażu w postaci zbiornika na gaz + tankowanie co 7-10dni (samoobsługowo) zamiast co 3-4dni (z pomocą obsługi stacji).
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2012-12-21, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2012-12-21, 13:32   

r70 napisał/a:
megane którym teraz śmigam, przez 7 lat użytkowany był głównie po mieście na dystansach 800mm-2km. Nigdy nie było problemu z dogrzaniem (ale być może miał inaczej rozwiązany system chłodzenia silnika niż dotychczasowe dacie - warto by się było dowiedzieć jak jest w lodgy). obecnie ma prawie 95tyś a jedyna "awaria" silnika to wymiana EGR przy przebiegu 88tyś (oryginał - 500zł z wymianą). Spalanie nawet w największą zimę nie było większe niż 6.5L/100 więc nie wiem czy to nie jest "aż tak ekonomicznie". Sądząc po DD 1.5dci 110FAP teścia, FAPa też bym się nie obawiał.

1.5dci 90km to - zapas mocy/momentu nawet przy obciążeniu 4-6osobami, brak zbędnego bagażu w postaci zbiornika na gaz + tankowanie co 7-10dni (samoobsługowo) zamiast co 3-4dni (z pomocą obsługi stacji).


teraz wszystkie diesle mają DPF a do miasta to nie jest dobry pomysł , użytkuje więc wiem
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1345
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-21, 13:51   

No to napisze coś więcej ?
Mój teściu używa 1.5dci FAP od 2 lat głównie w warunkach wiejsko/miejskich i nie ma żadnego problemu.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2012-12-21, 13:55   

Szczerze mówiąc to wydaje mi się, że jak typowo do pracy to Logan MCV będzie ciut lepszy, a to ze względu na:
1. cenę, powinieneś wytargować rabat
2. otwieranie tylnych drzwi, jak przewieźć awaryjnie coś dłuższego to otwierane na boki drzwi są praktyczniejsze
Poza tym brałbym 1.6Mpi z gazem, jak się uda z butlą 73L
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-21, 14:08   

@r70: Podpowiem, że miasta bywają różne... (;

(I nie chodzi wcale o wielkość).
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1345
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-21, 14:11   

No ja sobie zdaję sprawę ;)
Ale jestem ciekaw jakie problemy sprawiają FAPy w 1.5dci i jak często ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-21, 14:21   

a na pewno Kępno to nie Warszawa ;-)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-12-21, 14:32   

Nie bardzo rozumiem, wszyscy boją się FAP a ja nie znalazłem informacji, żeby rozwiązanie Renault stwarzało problemy użytkownikom.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1345
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-21, 14:47   

kapelusznik napisał/a:
a na pewno Kępno to nie Warszawa ;-)

Na szczęście...
Niestety po Warszawie też mam nieszczęście się przemieszczać.

chriskb napisał/a:
Nie bardzo rozumiem, wszyscy boją się FAP a ja nie znalazłem informacji, żeby rozwiązanie Renault stwarzało problemy użytkownikom.


No ja też, dlatego zapytałem jak się te upierdliwości objawiają.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2012-12-21, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2012-12-21, 14:58   

r70 napisał/a:
No ja sobie zdaję sprawę ;)
Ale jestem ciekaw jakie problemy sprawiają FAPy w 1.5dci i jak często ?


to nie chodzi o problemy jakie sprawiają bo FAP z założenia jest wymogiem pro środowiskowym a nie ma służyć wygodzie użytkownika.
Nie ma idealnego spalania więc po jakimś czasie ceramika się zapcha cząstkami , które nie wypalą się katalityczne. Granica po której to nastąpi przesuwa się zgodnie z postępem technologicznym ale jest granica po której dłuższe użytkowanie ( czytaj cena DPF) byłoby wyższa niż wymiana na nowy. Nikt już nie produkuje długowiecznych urządzeń i samochodów.
Teraz rządzi ekonomia. Diesel z założenia powinien pracować non stop a nie co chwila rozpędzać samochód. W tym momencie powstaje najwięcej nie spalonych kancerogennych cząstek. Musimy je zatrzymywać mechanicznie a potem okresowo dopalać ( katalitycznie i wysokiej temperaturze). Ot i cała filozofia.
Wszystko zależy od warunków w jakich pracuje współczesny diesel , miasto jest dla niego kiepskie i dlatego min taksiarze go nie cenią.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1345
Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-21, 15:16   

Ale ja wiem na czym polega praca i po co jest FAP. Tylko moje pytanie jest o konkretną realizację - 1.5dci. Ona generalnie różni się od większości rozwiązań dostępnych na rynku i jak do tej pory nie spotkałem się z sytuacją ani opisem takiej, żeby sprawiała ona problemy (tzn. żeby użytkownik musiał np. wymienić ten element z powodu niesprzyjającego trybu użytkowania samochodu). Spotkałem się z informacjami, gdzie podczas eksploatacji samochodu z 1.5dci z filtrem, praktycznie tylko w mieście, komputer sugerował wymiany oleju co ok., 8.000km-10.000km. Ale czy to źle ? Każde auto w takich warunkach powinno mieć olej zmieniany 2 razy częściej niż nominalnie więc komputer po prostu zadbał żeby silnik pracował przy optymalnym smarowaniu.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-12-21, 18:54   

Sam mam DCI i pytałem sie w serwisie jak mam sie z nim obchodzic. Powiedzieli ze nam normalnie jeździc i nie zwracac uwagi na to że ten FAP jest. Kiedyś w starszych wersjach trzeba było stwozyc warunki do tego zeby filter sie wypalił a do tego potrzebne były długie przebiegi. teraz filter sam sobie stwaza warunki do wypalenia poprzez dotatkowy wtryskiwacz w filtrze. Wiadomo w miescie czy na krótkich przejazdach bedzie się wiecej osadu zbieralo a za tym wypalanie będzie częstsze no i moze wcześniej sie zużyć . Ale wiadomo że jazda w mieście szybcej wykończy każde auto z fapem czy bez fapa niz śmiganie po długich trasach .
Co do wymiany oleju to powinno sie wymieniać przynajmniej raz w roku, nie ważne ze zrobiło sie 8 czy 10tyś km i do zaleceń serwisu daleko. Te wymiany co 20-30 tyś/km to tylko chwyt markeringowy zeby ludzie myśleli ze maja doczynienia z super silnikami skoro zalecaja wymiane oleju tak rzadko .Producentom czy serwisom nie zależy na dlugowiecznosci silników a wręcz przeciwnie po upływie gwarancji maja sie psuć :-D .
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne