drodzy użytkownicy czy dacia montuje ten sam silnik we wszystkch modelach chodzi mi o 1.6 Pb+lpg tzn logan , duster , sandero , lodgy , doker czy do każdego jest dedykowany inny acz podobny
Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 329 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2012-12-29, 12:54
matucha napisał/a:
Sygnał dźwiękowy oznacza brak gazu - przynajmniej u mnie Wtedy się nie przełączy.
a u mnie nie :)
wyczytałem kiedyś, że po sygnale dźwiękowym mozna przejechać kilkanaście km, po ponownym przełączeniu na gaz
i potwierzam jest to prawda:
trzeba ustabilizować obroty na poziomie około 2000-2500 (trasa) i włączyć ponownie na gaz, instalacja reaguje na ciśnienie gazu, więc można troszkę wydoić do końca operując delikanie pedałem gazu...
jednak przy zmianie biegów trzeba uważać by nie przekroczyć obrotów, bo znowu instalka przełączy
gaz mam bo pala sie dwie diody wiec jest polowa zbiornika, a sygnal dzwiekowy pojawia sie przy probie przelaczenia na gaz i jak nie wcisne przycisku to dzwieczy caly czas
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-29, 18:06
peys napisał/a:
gaz mam bo pala sie dwie diody
błędne założenie
palą ci się 2 diody, bo tak im każe komputer od gazu
może masz źle naregulowany wskaźnik ilości gazu
i taki hint - jakbyś chciał jechać, żeby ci gazownik wyregulował - to szkoda twojego czasu i pieniędzy (z doświadczenia piszę - choć akurat w Dacii dobrze działa)
a i tak trzeba jeździć na licznik dzienny
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-12-29, 18:07, w całości zmieniany 1 raz
jeżeli masz możliwość to wstaw samochód o ciepłego garażu, może zamarzł jakiś przewód/zawór zasilający LPG, silnik się nagrzewa, "system" próbuje przełączyć na gaz a gaz nie dochodzi a "system" odbiera to jako brak gazu i piszczy...
teraz bylo pare dni odwilzy (5-6 st) wiec jakby zamarzl wczesniej to teraz by puscilo? wczesniej nic sie nie dzialo, jezdzilem do czerwonej diody czyli do rezerwy i wtedy dopiero tankowalem
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-29, 18:15
u ojca się przestawiło i teraz ma cały czas 2 diody - nie ważne ile gazu - tak z dnia na dzień
przy okazji wizyty u gazownika poprosił i zrobienie z tym czegoś, ale nie pomogło
a jak miałeś wcześniej rezerwę ustawioną ? bo ja na czerwonej diodzie robię 100-120 km
zostaw samochód z otwartymi drzwiami, podniesioną maską komory silnika i otwartym bagażnikiem, spróbuj na ile się da poodsłaniać wszystkie dostępne elementy instalacji LPG...
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-29, 18:39
peys napisał/a:
mam ten samochod dopiero drugi miesiac i nie wyczulem ile na rezerwie przejade bo jak sie pojawila czerwona dioda to zaraz tankowalem
wartoby było gdybyś kilka razy "wyjechał" do końca cały zbiornik w różnych warunkach (miasto, trasa, warunki mieszane) żeby mieć pojęcie ile km możesz zrobić na zbiorniku
wtedy nie patrzysz na bardzo niedokładny wskaźnik, tylko na super dokładny licznik pokonanych kilometrów - 6 lat tak jeżdżę i sobie chwalę - rzadko się mylę - tylko gdy są nieprzewidywalne warunki (np w górach ostatnio zrobiłem dużo za dużo kilometrów - pojechałem tankować, bo myślałem że opary, a w zbiorniku jeszcze kilka litrów gazu zostało )
ok,narazie wstawilem auto do ogrzewanego garazu, jezeli to ic nie da to zatankuje pare litrow gazu,jezeli to nic nie da to bede musial pojechac do "gazownika".
A ja miałem wczoraj tak ze tez nie mogłem na gaz przełączyć, zatankowałem do pełna i właczenie bez problemu nastąpiło, ciekawe tylko ze zatankowałem 32 litry a mam podobno zbiornik 50 litrów....
ciekawe tylko ze zatankowałem 32 litry a mam podobno zbiornik 50 litrów....
to da się wyregulować, u mnie do zbiornika 73 l też "wchodziło" poniżej 50 l a po regulacji teraz tankuję ok. 62 l... u Ciebie powinno bez problemu wchodzić ponad 40 l... ponadto napisałeś "podobno" może upewnij się, że masz rzeczywiście zbiornik 50 litrowy...
no i cieply garaz nie pomogl. wiec zatankowalem 10l i okazalo sie ze cos pod spodem mi syczy. czyli wizyta u specjalisty konieczna bo gaz po porostu ucieka.
i to chyba jest to bo wg kontrolek jest gaz w zbiorniku a jak zatankuje gaz to zwieksza sie cisnienie i ten zawor je wypuszcza.
jezeli to wielozawor to moze wiesz ile to kosztuje i jaki ? w dokumentach mam tylko wytworce TMS ale nie wiem czy to producent butli czy calej instalacji? moja lpg jest fabrycznie zamontowana w sandero.
wole wiedziec zeby mnie nie nabili w bambuko w serwisie.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-30, 15:06
wielozawór musi być dopasowany do butli
normalnie powinien kosztować 150-200zł (jak do butli w Sandaczu, to raczej bliżej 150 niż 200) a ile w serwisie zaśpiewają to inna sprawa
a nie masz jeszcze gwarancji na instalkę
jak nie masz, to zamiast do serwisu Dacii, to bym pojechał normalnie do jakiegoś porządnego warsztatu co się LPG zajmuje
peys napisał/a:
wytworce TMS
o, poszperałem
TMS to turecki producent butli LPG
jakby nie można było zwykłego Stako czy Bormecha montować - no ale to wątpliwy "urok" posiadania fabrycznej instalacji
mimo to wielozawór powinni dopasować jakiś
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-12-30, 15:17, w całości zmieniany 3 razy
a moze tylko jakas uszczelka jest uszkodzona? piszac o serwisie mialem na mysli "gazownika" w swoim warsztacie, nie serwisantow dacii
zebym wiedzial jaki rozmiar tego zaworu to wziabym sie sam za jego wymiane . moze ktos z was wie ?
Ostatnio zmieniony przez peys 2012-12-30, 15:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-30, 21:37
Może trochę obok tematu, ale jak brać auto z fabrycznym LPG to modlić się, żeby do czasu gwarancji nic się nie psuło - też jestem zdania, że porządny gazownik jest o wiele lepszy niż jakikolwiek serwis fabryczny (w kwestii LPG) a po gwarancji to już nic nas nie trzyma, żeby u porządnego fachowca serwisować "zapalniczkę" ;)
drodzy użytkownicy czy dacia montuje ten sam silnik we wszystkch modelach chodzi mi o 1.6 Pb+lpg tzn logan , duster , sandero , lodgy , doker czy do każdego jest dedykowany inny acz podobny
Ten sam - 1.6 MPI (8v), typ fabryczny K7M, podtyp 718 (Euro4) i 818 (Euro5).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum