Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
15kkm i prawie rok - za nami
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-18, 07:19   15kkm i prawie rok - za nami

Wygląda na to, że jesteśmy z żoną prawie idealnym "typem standardowym" (; - wczoraj naszej MCV-ce stuknęło 15 tys. km, a w najbliższą niedzielę będzie miała roczek (dzień przed synkiem :).

W związku z tym Logan przeszedł wczoraj przegląd serwisowy - niestety, nie bezboleśnie: trzy dni temu pojawiło się jakieś piszczenie, które okazało się odgłosem cierpienia rolki napinacza paska rozrządu, a sam przegląd ujawnił jeszcze lekkie zapocenie miski olejowej... Obie sprawy powodują konieczność ponownej - tym razem całodziennej - wizyty w serwisie.

C.D.N....
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-06-18, 15:00   

Z obserwacji jakie poczyniłem widzę, że na Logana źle działa czas a nie przebyte kilometry. Mi dzisiaj stuknęło ponad 50.000km i wszytko działa wyśmienicie.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-24, 19:31   

Ad rem: wymieniona uszczelka miski olejowej i komplet rozrządu (pasek i rolka napinacza), ale... dalej piszczy - ciąg dalszy zatem w przyszłym tygodniu, przy okazji naprawy zamka i drzwi.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-16, 22:08   

Raport końcowy: w pierwszym tygodniu lipca, kiedy auto miało naprawiane drzwi, podjęto kolejną próbę wyeliminowania piszczenia - niestety, bez rezultatu. Ponieważ jednak nie dojechał na czas bębenek zamka, to po zakończeniu prac lakierniczych auto odebrałem i umówiłem się na kolejne badania przy okazji jego montażu. Udało się to w końcu wczoraj, a przy okazji panowie mechanicy odnieśli także sukces na froncie walki z piszczeniem <: - wymienili jeszcze pompę wody i coś "poprawili" przy "pierścieniu układu wydechowego". Jak na razie - nic nie piszczy. I oby tak zostało...
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-16, 22:17   

I jak tu nie mieć dosyć Dacii za ASO. Najmniejsza rzecz trwa tam wieki.

Co do tego dlaczego do ASO a nie innego warsztatu to od razu mówię - aby zostawić auto w rozliczeniu. A z przebiegiem rzędu 600-700kkm za bardzo go nigdzie nie sprzedam. W sumie to nie wiem czy go ktoś w rozliczenie weźmie :mrgreen:
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-16, 22:49   

Ale kiedy właściwie ja nie mam żadnych zastrzeżeń do ASO. Zachowali się tak, jak trzeba - starali się, walczyli i chyba w końcu wygrali, a nie zbyli problemu prostym "ten typ tak ma" albo "proszę jeździć aż się samo okaże". Być może poszłoby im też szybciej, gdyby mogli się - tak jak wczoraj i dziś - zająć autem na poważnie, a nie z doskoku przy okazji innych wizyt. Auto jest jednak czasem potrzebne właścicielowi, a dodatkowa naprawa lakiernicza trochę zajęła...
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-03-20, 07:44   

Laiser, czy piszczenie było tylko po uruchomieniu silnika czy przez cały czas?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-20, 08:17   

Różnie - czasem od razu po uruchomieniu, czasem dopiero później (a czasem wcale). W każdym razie z biegiem czasu zjawisko się nasilało.

Najlepiej było słyszalne przy pewnych konkretnych obrotach silnika - jeśli dobrze pamiętam, było to ok. 2200 obr. Na początku: zwłaszcza zaraz po wciśnięciu sprzęgła, potem: bardziej na postoju na luzie - przypuszczam, że ogólny klang silnika zmieniał się wtedy tak, że akurat piszczenie się dobrze wybijało z tła.

W zależności od miejsca, z którego się słuchało, dźwięk przypominał albo bardziej gwizdanie (z kabiny), albo bardziej piszczenie (z zewnątrz; trochę jak pralka przy wirowaniu).

Aha: i zazwyczaj było rytmiczne, pulsujące - tak z 5 Hz.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-20, 08:33   

no to podobnie jak u mnie więc nie mogę wykluczyć ani zaworów ani pompy w takim razie :mrgreen: znając moje szczęście będe miał i zawory do regulacji i pompę do wymiany :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne