Wysłany: 2013-01-01, 20:22 Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
Witam Państwa,
wspomnę może, że jestem kobietą, ale to chyba w niczym nie przeszkadza
Więc tak: jesteśmy zainteresowani z mężem zakupem Dacii Lodgy Laureate bądź Prestige.
Problem mamy z wyborem silnika:
1) 1.6 benzyna: obawy mamy takie, iż aktualnie jeździmy Vectrą 1.8 115KM i uważamy, że ten benzyniak będzie o wiele słabszy od Vectry;
2) 1.2 Tce 115: ten silnik najbardziej bralibyśmy pod uwagę, lecz mamy obawy co do tego, ile on będzie palił na trasie, przyjmując jazdę autostradą w granicach 140km/h.
Poza tym przy tym silniku nosilibyśmy się z zamiarem zagazowania go, ale obawy dotyczą sprawowania się tego silnika przy gazie, czy gaz go zbytnio nie obciąży;
3) 1.5 dCi 110KM: go też bierzemy pod uwagę. Ale jakie jest jego realne spalanie na trasie?
Jakie są realne koszty przeglądów do tych 100 000km na gwarancji. Zaczerpnęłam informacji w salonie, iż pierwszy przegląd po 20 tys to jest w granicach 400zł (filtry, olej).
Natomiast oprócz oleju co do tych 100 tys.km trzeba jeszcze robić, za co klient musi płacić (czyli: świece, klocki)?
Nasza trasa to są głównie: w tygodniu 2 wyjazdy po 350km, poza tym codzienne podjeżdżanie w granicach 5-10km do sklepów itd.
Rocznie robimy do 20-25.000 km.
Samochód ma być dla 4 osób+ 2 duże psy.
Braliśmy pod uwagę również Chevroleta Orlando, ale bagażnik ma o 300L mniejszy.
Bardzo proszę Państwa o opinie, który silnik wybrać uwzględniając jego spalanie oraz koszty utrzymania samochodu - podczas trawania gwarancji.
1.6Mpi w porównaniu do dynamiki Vectry będzie miał przyspieszenia gorsze o 30-40 procent, u mnie na razie średnie spalanie to 7,8L/100km, jeżdżę spokojnie
w Dci 110 KM masz skrzynie 6 biegową i przełożenia masz dość długie przez co będziesz miała w miarę małą prędkość obrotową silnika przy 140km/h przez co mniejsze spalanie
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-01, 20:43
witam kolejną panią
ad. 1/ - oczywiście,że będzie słabszy - Lodgy wprawdzie jest lżejsza od Vectry ale różnica kilkanastu koni oraz wysokie, pudełkowate nadwozie o gorszym współczynniku oporu powietrza musi zrobić swoje - Lodgy z takim motorem (plus ew LPG) to idealne rozwiązanie do miasta, na krótsze trasy, częste postoje itd lub także na długie trasy ale dla raczej spokojnych - bez ambicji sportowych, kierowców - niedostatek mocy będzie zmuszał do zaplanowania każdego wyprzedzania
ad. 2/ będzie pewnie nieźle żłopał - z pewnością o wiele więcej, niż podają w folderach reklamowych. Te silniki palą mało wtedy gdy pedał gazu traktuje się baaaardzo delikatnie, choć należy przypuszczać,że i tak będzie oszczędniejszy od leciwego już 1,6 8V, który z zasady nie lubi dużych prędkości - ten ostatni akurat idealnie nadaje się do "zagazowania". Z Tce bym już nie ryzykował.
ad. 3/ przy założeniu,że auto będzie sporo jeździło i do tego nieraz z prędkościami autostradowymi - 1,5 dCi 110 KM to stanowczo najlepsze rozwiązanie - oszczędny i dynamiczny, 6-biegowa skrzynia
-realne koszty przeglądu w ASO można obniżyć samemu nabywając i dostarczając do serwisu materiały eksploatacyjne (olej, filtry) za które ASO liczy sobie słono
-4 osoby + dwa psy + bagaż - najlepsza będzie wersja 5-osobowa - grubo ponad 800 l bagażnika
-Orlando jest droższy i jak sama zauważyłaś, ma o połowę mniejszy bagażnik
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-01, 20:50, w całości zmieniany 4 razy
1,6 jest idealny do gazu tylko co 15000 - 20000 regulacja zaworów. Koszt około 50zł poza ASO.
Części tanie. przy 90000 wymiana rozrządu. Koszt części około 350zł - płyn chłodniczym, paski, napinacz, pompa, uszczelniacz wału korbowego.
w Dci 110 KM masz skrzynie 6 biegową i przełożenia masz dość długie przez co będziesz miała w miarę małą prędkość obrotową silnika przy 140km/h przez co mniejsze spalanie
ale i to spalanie wyniesie? czy może Pan określić ile realnie by to spalanie wyszło przy tym silniku i przy tej jeździe autostradowej?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-01, 20:52
strzelę - przy stałej i dość długo utrzymywanej prędkości 140 km/h 1,5 dCi 110 KM będzie palił circa koło 7-8 litrów ???
tu test - między innymi spalania http://superauto24.se.pl/...nie_283902.html
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-01, 20:54, w całości zmieniany 2 razy
sporo. Vectra nasza jest zagazowania i szukamy alternatywy jeśli chodzi o spalanie, aby przekładało się to podobnie do gazu - co może chyba być trudne w tym przypadku.
Ostatnio zmieniony przez dorkas 2013-01-01, 20:57, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-01, 20:58
dorkas napisał/a:
sporo
średnie spalenie ten silnik ma bardzo rozsądne - realnie, w mieście nieco ponad 6 l, w trasie przy spokojnym stylu jazdy jakieś 4,5 , nieco dynamiczniejszym 5 l - oczywiście przy nieco niższych prędkościach niż autostradowe
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-01, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Napisz np. do mausi64 na PW. Ma dustera 1.5 i trochę lata po autostradach to będziesz mieć jakieś odniesienie do Lodgy.
Dar1962 z tym oporem powietrza to bym się kłócił w porównaniu do Vectry. Jeżeli jest combi to mogą mieć porównywalne.
Dlaczego?
Ponieważ jest długa i struga powietrza ma możliwość się ustabilizować. Najlepiej jakby się komuś chciało wy googlać.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-01, 21:02
dorkas napisał/a:
Vectra nasza jest zagazowania i szukamy alternatywy jeśli chodzi o spalanie, aby przekładało się to podobnie do gazu - co może chyba być trudne w tym przypadku.
Vectra 1,8 pali pewnie koło 10 l benzyny na setkę, więc gazu realnie łyka minimum 12 Kg/100 - więc każdy silników Lodgy siłą rzeczy musi być oszczędniejszy
Vectra nasza jest zagazowania i szukamy alternatywy jeśli chodzi o spalanie, aby przekładało się to podobnie do gazu - co może chyba być trudne w tym przypadku.
Vectra 1,8 pali pewnie koło 10 l benzyny na setkę, więc gazu realnie łyka minimum 12 Kg/100 - więc każdy silników Lodgy siłą rzeczy musi być oszczędniejszy
Nasza Vectra w trasie mieści się w 10L gazu przy jeździe nie oszczędzając na autostradzie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-01, 21:12
Marek1603 napisał/a:
Napisz np. do mausi64 na PW. Ma dustera 1.5 i trochę lata po autostradach to będziesz mieć jakieś odniesienie do Lodgy.
DD ma gorsze Cx niż Lodgy - a jej DD jest jeszcze 4x4?One nawet przy wybranym napędzie 2x4 palą więcej niż przednionapędowe więc porównanie będzie mało miarodajne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-01, 21:14, w całości zmieniany 3 razy
sporo. Vectra nasza jest zagazowania i szukamy alternatywy jeśli chodzi o spalanie, aby przekładało się to podobnie do gazu - co może chyba być trudne w tym przypadku.
7-8 litrów to niewiele
1.6 8V w Loganie potrzebuje na autostradzie ok 10-11,a Lodgy +1-2L
1.2 TCe mogę tylko zgadywać, ale małe turbo totalnie nie nadaje się na autostradę, zwłaszcza przy szafie z przodu jaką ma Lodgy 10 na moje niewprawne oko spali
Na szybko wyszukałem wykresy mocy dla
TCEe 115 3000rpm@~60hp - na autostradę potrzeba o wiele więcej, będzie palił jak smok z rozpędzoną turbiną
DCi 110 3000rpm@~80hp - przy 6-stopniowej skrzyni nie powinien potrzebować o wiele więcej obrotów, nadal w okolicy maksymalnej wydajności
_________________ Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
Napisz np. do mausi64 na PW. Ma dustera 1.5 i trochę lata po autostradach to będziesz mieć jakieś odniesienie do Lodgy.
DD ma gorsze Cx niż Lodgy - a jej DD jest jeszcze 4x4?One nawet przy wybranym napędzie 2x4 palą więcej niż przednionapędowe więc porównanie będzie mało miarodajne
przecież napisałem do kogo ma pisać
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-01, 21:19 Re: Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
dorkas napisał/a:
Zaczerpnęłam informacji w salonie, iż pierwszy przegląd po 20 tys to jest w granicach 400zł (filtry, olej).
Ciekawe z jakiego cennika wzięli tą cenę przeglądu ?
Chyba że to bez materiałów eksploatacyjnych.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-01, 21:28 Re: Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
dorkas napisał/a:
Olej plus filter oleju= 340zł
Filtr przeciwpyłkowy = 90zł
Taką informację uzyskaliśmy z mężem u dealera Renault.
już tłumaczyłem jak się obniża koszty - kupuje się na wolnym rynku - przez net, w hurtowni itd -ten sam filtr kabinowy kosztuje 45-50 PLN, filtr oleju, markowy zamiennik 20-25 PLN, olej też przynajmniej setkę taniej - tak robią niemal wszyscy i mechanicy z ASO nie burzą się,że klient przyjeżdża na przegląd z własnymi materiałami
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-01, 21:30, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2013-01-01, 21:33 Re: Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
Dar1962 napisał/a:
dorkas napisał/a:
Olej plus filter oleju= 340zł
Filtr przeciwpyłkowy = 90zł
Taką informację uzyskaliśmy z mężem u dealera Renault.
już tłumaczyłem jak się obniża koszty - kupuje się na wolnym rynku - przez net, w hurtowni itd -ten sam filtr kabinowy kosztuje 45-50 PLN, filtr oleju, markowy zamiennik 20-25 PLN, olej też przynajmniej setkę taniej - tak robią niemal wszyscy i mechanicy z ASO nie burzą się,że klient przyjeżdża na przegląd z własnymi materiałami
czy faktycznie do ASO można przyjechać z własnymi olejami? nie robią problemu?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-01, 21:35 Re: Zakup Lodgy-problem z wyborem silnika
dorkas napisał/a:
faktycznie do ASO można przyjechać z własnymi olejami? nie robią problemu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum