Najbardziej północy punkt europy osiągalny naszymi bolidami!
Złombol 7. edycja Nordkapp Edition – The end of the known world!....
Start: 10.08.2013
Odległość, pustka, komary, awarie, wyczerpanie!
Dla uczestników 7. Edycji Złombolu oznacza to jazdę w jednym kierunku: PÓŁNOC.
Będziemy jechali słynną Via Baltica E-67 przez Warszawę, Suwałki, Litwę, Łotwę, Estonię do Helsinek, „córkę Bałtyku”. Odwiedzimy Kaunas, Rigę, Tallinn, przeprawimy się przez Bałtyk. Jadąc dalej na północ przejedziemy Pojezierze Fińskie, rejon zwanym esencją Finlandii, z setkami jezior, pięknymi widokami i niepowtarzalnym klimatem! Koło podbiegunowe to tylko punkt na naszej dalekiej drodze na północ!
Przekroczymy najbardziej odludnioną i dziką krainę w Europie – Laponie (2,1 mieszkańca na kilometr kwadratowy)! Ale to nie koniec naszej podróży! Po przekroczeniu granicy z Norwegią przeprawimy się przez rejon Finnmark i prawdziwą Tundrę!! Dla tych którzy poradzą sobie z wyzwaniem i przetrwają trasę, problemy i arktyczne niekończące się dni, wynagrodzeniem będzie niepowtarzalny widok na Nordkapp i morze Barentsa! Ale nim tam dojadą czeka na nas po drodze walka z gigantycznym dystansem, brakiem cywilizacji, komarami, łosiami i własnymi nerwami! Po za tym czekają na nas jak co roku rozmaite i nie kończące się awarie, piękne widoki, Fińskie jeziora, tym razem zimna woda w dużej ilości i słynna Złombolowa integracja.
Odnośnie naklejek, pierszeństwo maja Ci co już widnieją na aucie. Na maske i tylną klape Lipton miał wyłączność w 2012r. Jak będzie w tym roku..czas pokaże. Chciałem tylko jeszcze dodać, że do Daci będzie podczepiona pryczepka (nie wykluczone że powstanie z innej 1310).
Jakby ktoś gdzieś widział 1/2 daci 1310 to prosze dać znać.
Powierzchnia reklamowa jest więc spora.
Poniżej przykład Liptona
Zdjęcie1353.jpg Lipton
Plik ściągnięto 243 raz(y) 48,02 KB
Ostatnio zmieniony przez Papryk 2013-01-02, 19:28, w całości zmieniany 2 razy
Fajna inicjatywa. Destynacja również.
Trasa przejazdu znana mi doskonale, z tym że powrót realizowałem inaczej z czego akurat jestem zadowolony i sugeruję taką zmianę, gdyż jest to urozmaicenie a nie nadkłada się jakoś specjalnie drogi.
Wyprawa latem jest sporo prostsza, ale w tak wiekowych samochodach, wcale nie musi się okazać łatwa i przyjemna .
Problemem w razie kłopotów jest niska gęstość zaludnienia, ale w tamtych stronach są fajne przepisy dające możliwości biwakowania na łonie natury - zimą w zasadzie nieprzydatne, a latem jak najbardziej.
Zasięg GSM jest prawie wszędzie więc też spoko.
Powodzenia życzę!
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Odświeże nieco temat.
jesteśmy juz zarejstrowanymi złombolowiczami. nazwa teamu: 'Dzik"
Historia nazwy jest bardzo prosta (mozliwe że juz kiedyś opisywałem). Sprzedający, starszy Pan pierwsze co mi powiedział 'Panie, a pod góre to idzie jak dzik'... i tak już zostało
Przygotowania do wyprawy nabieraja tępa.
Poniżej fotka bolidu (fotka zrobiona dzisiaj) Jeżeli jest ktoś zainteresowany 'zaistnieniem' na mojej Daci prosze o kontkat - tel 695529966.
Przed wyjazdem ktoś stukał sie po głowie. Norwegia, Nordkapp, ile 6000km?? w obie strony starym złomem.....zwariowałes???
7338km w 13 dni Dacia 1310. da sie.
Po tym wyjeżdzie ksywa daci to awaria. sprzęgło, łożysko oporowe, łożyska tylnych kól, klocki- hamulce...tylko kilka cześci które podczas uzywania wydają dźwięk zblizony do zabijanego prosiaka :) części w praktyce nie istnieją, zostały zuzyte do maksimum. Inna sprawa to tunning w szwedzkim lesie gaźnika, pompy paliwa, regulacja zapłonu dla szwedzkiego bio paliwa, palące sie żarówki, bezpieczniki,komary, renifery....za reszte zapłacisz kartą mastercard albo camping na dziko
:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum