Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-01-04, 12:40
No a co do klocków to wymieniłem po 43 kkm - było jeszcze tak na 5kkm materiału.
A wiecie może jak okładziny z tyłu? Bo nie wiem czy powinieniem je już wozić w bagażniku na dłuższe trasy?
No a co do klocków to wymieniłem po 43 kkm - było jeszcze tak na 5kkm materiału.
A wiecie może jak okładziny z tyłu? Bo nie wiem czy powinieniem je już wozić w bagażniku na dłuższe trasy?
moge powiedziec to z autopsi z poprzednich aut ze okladziny wytrzymywaly 90-120 kkm
Mnie stuknęło 95 tys. - wciąż na pierwszym komplecie: zostało ich 8 mm (z 6 dopuszczalnych), więc przy wiosennej zmianie kół na letnie już na pewno będę wymieniał na nowe.
Dziwne natomiast, że z oryginalnych 22 mm tarcz zostało 20 - przy minimalnych dopuszczalnych 19,8...
A ponoć teoretycznie tarcze powinny wystarczyć na dwa komplety klocków?
No ale nic to, też trzeba będzie zmienić.
Marek1603 napisał/a:
to nie są te, tylko te poniżej
Czyli te same co u mnie:
6001549803.jpeg
Plik ściągnięto 12564 raz(y) 49,2 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-01-05, 01:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-05, 11:09
połowa sukcesu to technika hamowania - wykorzystanie silnika, przewidywanie manewrów ma spore znaczenie. No i miejsce gdzie jeździmy. W 15 tysięcznym miasteczku hamulce zużywają się wolniej niż w 500 tysięcznym
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-05, 22:44, w całości zmieniany 1 raz
W 15 tysięcznym miasteczku hamulce zużywają się woniej niż w 500 tysięcznym
Otóż to, jeżdżę Dacią jako kurier w dużym mieście i u mnie klocki w obu autach wystarczają średnio na 30 000 km. Moja jazda to ciągłe hamowanie z racji króciutkich przejazdów
_________________ Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
Jak można gdzieś dojechać ciągle hamując?
Nie dalej jak wczoraj jechałem za samochodem, w którym jadąc bez zatrzymania przez jakieś 1500 m ze 40 razy zapaliły się światła stopu. Nie dotknąłem na tym odcinku hamulca ani razu.
Dar1962 napisał/a:
W 15 tysięcznym miasteczku hamulce zużywają się wolniej niż w 500 tysięcznym
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-06, 10:13
Beckie napisał/a:
Założę się, że wcale nie koniecznie.
jeśli przyjmiemy,że kierowca nie jest rajdowcem i nie stosuje w jeździe systemu zero - jedynkowego, to jednak tak. Brak sygnalizacji świetlnej i konieczności hamowania co kilkaset metrów, znacznie mniejszy ruch na ulicach. możliwość spokojnego dotaczania się do skrzyżowań z wykorzystaniem hamowania silnikiem (nikt z tyłu nie popędza), brak korków itd itd. to wszystko skutkuje mniejszą ilością hamowań - w rezultacie mniejszym zużyciem hamulców
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-06, 15:33, w całości zmieniany 3 razy
Ad rem: też co jakiś czas spotykam takie indywidua (chyba nawet kiedyś opisywałem) - i to również na trasach (łącznie z autostradami). Rzeczywiście zadziwiające zjawisko...
@mekintosz: Takich rzeczy nie ma w serwisówkach, bo one są opisem metod pracy.
Cennik części podaje, że 225 zł brutto za komplet - ref. 7701210142 lub 410602192R.
Motrio - 93 zł brutto, ref. 8671016173.
Wymiana - 0,6 rbg.
Natomiast jest to stan na maj 2012 - a ceny niby niezbyt się zmieniają, ale i tak lepiej się upewnić. Najprościej wysłać mejla z VINem - i pochwalić się potem na forum aktualnymi wieściami [:
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-25, 22:34
Dziekuje za info Laisarze. Oryginal wciaz niecheca cena. Moze sie orientujesz jaka firma produkuje dla renault klocki ? TRW czy jakas inna ? Czy ktos montował klocki boscha ? Jakie ew inne zamienniki polecacie ?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 19:42
70-90 zl ? Jeszcze nie wiem czy wymagaja wymiany. Teraz mam Motrio wymienione przy 30 tys km, aktualnie mam 43 tys. Znalallem oryginalne za 180 zl tylko czy warto 2x placic wiecej za oryginalne klocki ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-26, 19:48, w całości zmieniany 1 raz
tylko czy warto 2x placic wiecej za oryginalne klocki ?
Nie warto, jeżeli tylko tańsze nie będą zużywały się znacznie szybciej. Droga hamowania jest identyczna. Zresztą nawet jeśli będą się szybciej wycierały, to wymiana klocków to chyba najmniejszy koszt serwisowania układu hamulcowego, nie licząc dolania płynu ;)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 20:12
Moje poprzednie oryginały hamowały ostrzej, wymagały mniej sily do spowolnienia pojazdu, zas motrio by bylo skuteczniej wymagaja depniecia. Dlatego chcialbym kupic inne.
PS> Takie pasuja ? Maja specyficznie sciete boki klocka od strony plaszczyzny ciernej.
Moje poprzednie oryginały hamowały ostrzej, wymagały mniej sily do spowolnienia pojazdu, zas motrio by bylo skuteczniej wymagaja depniecia.
Bez śmiechu, to kwestia regulacji układu hamulcowego i ilości płynu w zbiorniczku :)
Po co jest ABS? Po to, żeby koła się nie blokowały. Co to znaczy, że koła się blokują? Ano to, że "siła hamowania" na styku tarcza:okładzina klocka jest o wiele wyższa, niż na styku opony i asfaltu.
Gdyby klocki w "cywilnych" samochodach miały JAKIKOLWIEK wpływ na siłę hamowania, to zamiast ABSu zamontowalibyśmy słabsze klocki :D. A tak ABS musi wymuszać poślizg między tarczą i klockiem, żeby nie dochodziło do blokowania kół. :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-27, 02:09
Marmach napisał/a:
Bez śmiechu, to kwestia regulacji układu hamulcowego i ilości płynu w zbiorniczku :)
...
Chyba nie zrozumielismy sie . Po wyjechaniu samochodem od mechanika od razu zauwazylem inna charakterystyke hamowania. Dopiero jak nadepne mocniej samochod zwalnia wyraznie. Tylko na oryg klockach lekko pedal - spowalnial, ciut mocniej ( glebiej wciskajac ) proces spowalniania byl szybszy. Teraz sie przyzywczailem, jednak roznica była mocno od razu odczuwalna. Poziom płynu mam odpowiedni. Byc moze to wina innej mieszanki scieracej okladzin klocka w oryginale i motrio. Podbnie jak czasem jeden klocek piszczy a inny juz nie. Inne odczucia na pedale hamulca. Akurat działanie ABS tu nic nie ma do rzeczy. U mnie działa jak mocno, niemal awaryjnie zahamujeoraz oczywiscie na sliskiej nawierzchni. Taka samo na obu typach klockow.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-27, 02:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-27, 08:53
Orginalne klocki dla Renault robi firma ATE.
Także jak chcesz kupić orginalne klocki to kup klocki firmy ATE.
W intercarsie są po 144 zł. A ja mam tam jeszcze upusty, także można je kupić jeszcze taniej.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-27, 09:01, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum