A ja przechytrzyłem system bo odbieram auto za tydzień a uszczelkę już mam
29 złociszy oryginalna od 126 p.
Także zostanie założona kiedy jeszcze silnik czysty.
Witam, wydaje mi się, że sprawa zabrudzenia i krzu pod maską nie miała by miejsca gdyby
komora silnika była zabudowana od spodu jak w niektórych samochodach. Plastiki które tam
występują zabezpieczają komorę przed zabrudzeniami występującymi w większości od kół.
Może kiedyś będą takie zabezpieczenia do DD.
Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 817 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2013-01-10, 13:25
janusz napisał/a:
Witam, wydaje mi się, że sprawa zabrudzenia i krzu pod maską nie miała by miejsca gdyby komora silnika była zabudowana od spodu jak w niektórych samochodach. Plastiki które tam występują zabezpieczają komorę przed zabrudzeniami występującymi w większości od kół. Może kiedyś będą takie zabezpieczenia do DD. Pozdrawiam.
Częściowo masz rację, Ale z własnego doświadczenia (eksploatacja Dustera ponad rok w tym dwie zimy) mogę powiedzieć, że KUK w znacznym stopniu ogranicza zabrudzenie górnej części komory silnika. Z kolei osłony oddolne (gdyby były) nigdy nie zapobiegną takim zabrudzeniom.
Ja się zastanawiam czy instalacja KUK rzeczywiście ma sens. Wątpliwością są następujące:
1. Jeżeli nawet coś lecie do silnik (kurz śnieg i trochę wody) to właściwie co z tego? I tak od spodu silnika leci woda która po dynamicznym wjechaniu w kałuże jest wszędzie w środku.
2. Wydaje mi się że silniki są generalnie odporne na tego typu zabrudzenia - no chyba że celem KUK są tylko względy estetyczne
3. Czy uszczelka może pogarszać chłodzenie silnika?
4. Czy w innych samochodach są takie uszczelki spotykane? (Musze sprawdzić przy najbliższej okazji w innych dostępnych mi autach ale nie przypominam sobie)
Zaleta KU to jeszcze ochrona BHP, bo osłania ostre krawędzie!!
Co do szczelności komory silnika to trochę demagogia , bo gril jest otwarty, chłodnica i intercooler przewiewny, przy reflektorach luz. Gdyby tak wszystko uszczelnić to skąd silnik miałby zassać powietrze.
Zauważyłem również, że u mnie uszczelka niweluje luz pokrywy silnika.
Koszt niewielki a mam frajdę, że mi się udało coś ulepszyć. Chwała wynalazcy!!
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-01-10, 17:26, w całości zmieniany 1 raz
4. Czy w innych samochodach są takie uszczelki spotykane? (Musze sprawdzić przy najbliższej okazji w innych dostępnych mi autach ale nie przypominam sobie)
Są spotykane, w Fabii mam taką uszczelkę fabrycznie zamontowaną.
4. Czy w innych samochodach są takie uszczelki spotykane? (Musze sprawdzić przy najbliższej okazji w innych dostępnych mi autach ale nie przypominam sobie)
Są spotykane, w Fabii mam taką uszczelkę fabrycznie zamontowaną.
No właśnie. Ja sprawdziłem w dostępnych mi autach i wynik jest następujący:
1. Citroen Berlingo NIE MA, silnik brudny
2. Citroen Berlingo II NIE MA, silnik strasznie brudny
3. Mitsubishi Outlander MA CZĘŚCIOWO, tam gdzie nie ma silnik brudny
3. Duster NIE MA, silnik powoli się brudzi ale bez przesady
3. Duster NIE MA, silnik powoli się brudzi ale bez przesady
u mnie:
Duster, KUK jest a silnik brudny, jeżeli uszczelka coś daje to bez niej byłby pewnie baaaardzo brudny...MSZ rola KUK bardziej kultowa niż rzeczywista
To jest tradycja, której nie chcesz, nie rozumiesz, a i tak to robisz. Robili to twoi przodkowie, więc Ty też i tak samo jest z KUK. Po prostu tak ma być.
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-01-14, 23:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-15, 00:01
TD Pedro napisał/a:
Duster, KUK jest a silnik brudny, jeżeli uszczelka coś daje to bez niej byłby pewnie baaaardzo brudny...MSZ rola KUK bardziej kultowa niż rzeczywista
Jednak przydaje sie. Wyobraź sobie, ze w mrozie podczas montazu akumulatora, przy dokrecaniu mocowania baterii zamiast zahaczac przedramieniem o niczym nie osłoniety rant blachy moja reka była ochraniana przez KUK
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-15, 17:58
Boogie napisał/a:
Gdzie w Poznaniu to na szybko do kupienia bo aż się boje teraz wsiadać do auta ;)
najlepiej gdzieś za rogiem w sklepiku z moto-częściami u pana Zdzicha. W takich sklepach handlują jeszcze częściami zamiennymi do "malucha" (inna uszczelka nie wchodzi w rachubę, bo nie posiada znamion kultowości )
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-16, 07:48, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum