Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-02-09, 22:46
falujące obroty - silnik benzynowy
Autor Wiadomość
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 533
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-03-23, 18:24   

A jaki masz gaz? fabryczny?
 
WOJCIESZKO 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V + lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Ruda ŚLASKA
Wysłany: 2012-03-23, 23:01   

Mam założoną w ASO/Stag 400
 
WOJCIESZKO 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V + lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Ruda ŚLASKA
Wysłany: 2012-03-31, 13:23   

No i jestem po wizycie w ASO.
Problemem było "lewe powietrze" na przewodach.
 
Paweł1 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Łomża
Wysłany: 2012-04-01, 21:18   

Moja Duster(bez gazu) ma problem z falującymi obrotami. Na ciepłym silniku wachnięcia ok.200 obr., na zimnym zachowuje się trochę inaczej.Jak zapalam zachowuje się jak bez z ssania,jak dodam gazu wchodzi na obroty jak na ssaniu i wtedy faluje (wahania ok.500 obr.).Pomóżcie,ASO sprawdza kompem,wszystko OK.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-04-02, 07:24   

Paweł1 napisał/a:
ASO sprawdza kompem,wszystko OK


Jeżeli nie ma usterki silnika krokowego (może być brudny albo dostaje się za nim tzw fałszywe powietrze - mała nieszczelność w układzie dolotowym powietrza) to ASO powinno ustawić obroty biegu jałowego, mają do tego urządzenie diagnostyczne.

Jak nie pomaga w jednym ASO ja bym podjechał do innego na diagnozę. Usterka z falującymi obrotami biegu jałowego ma wpływ na trwałość silnika.
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2012-04-17, 09:19   

Huh i ja mam to samo. Zimny silnik, wrzucam trojke (6 biegowa skrzynia, ruszam z 2) i szarpie. Po nagrzaniu problem znika. Byl ktos z tym w ASO? Nie powiem zirytowalem sie troche :/ Dod. przy zimnym silniku przy zkretach slychac jakies stukania. Cuda i dziwy. Jak ktos byl z tym w ASO dajcie prosze znac. Ja poki co mam goracy okres w pracy wiec pewnie dopiero w przyszlym tygodniu sie wybiore. Tylko pewne auto bedzie trzeba im zostawic, bo jak juz dojade do ASO to silnik rozgrzany i problemu nie stwierdza :/
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2012-11-16, 12:04   

Wyczyściłem dzisiaj silnik krokowy, po odpaleniu wskoczyło dziarsko na 1k obr. z małym hakiem, natomiast przy "jeździe próbnej" na zimnym silniku dalej gaśnie (szczególnie jak musi spaść z wyższych obrotów np 2k przy wciśnięciu sprzęgła na dojeździe do skrzyżowania - na benzynie). Jak stwierdzić, czy krokowiec jest uszkodzony? W ASO oczywiście, mimo moich sugestii, nikt krokowcem się nie zajął ani razu, ostatnio były świece do wymiany - wymieniłem, potem stanęło na regulacji zaworów - wg ASO w tym silniku nie ma hydrauliki, tylko czysty manual :shock: :?: (jeszcze nie wykonana - będzie przegląd gazu to wspomnę) a "krokówkę" dzisiaj wyczyściłem w końcu sam. Dodam jeszcze, że spaliny miały dziwny, jakby lekko "zgniły" zapach ...
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-16, 16:31   

A ja walczę od 3 tygodni - tzn. ASO walczy ze skaczącymi obrotami . Przerabiane już było i regulacja zaworów, i wymiana świec, i grzebano przy sondzie lambda. Dziś odstawiłem auto do warsztatu na dłużej, ciekawe co wymyślą...
_________________

 
Hawki 



Marka: Seat
Model: Ibiza
Silnik: 1.6
Rocznik: 2001
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 28
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-11-16, 16:43   

a czyszczenie przepustnicy było ?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-16, 16:47   

Tak patrzę na te problemy, to zauważyć można, że głównie te problemy (trudne do zlokalizowania) dotyczą użytkowników silników benzynowych z gazem oraz silników diesel. Coś czuję, że w benzynie to właśnie gaz tak wpływa na nieprzystosowane silniki 1.4 i 1.6 MPI po dłuższym czasie użytkowania gazu.
A kolega rimo miał fabryczny gaz, czy montowany już w ASO lub u innego gazownika ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-16, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2012-11-16, 21:10   

Przepustnica była czyszczona wcześniej 2 razy i poprawa też była mierna ... czyli użerania się ciąg dalszy ... co do samego gazu, to jak już przeskoczy na gaz, to działa w miarę normalnie, najgorsze jest to, że od niedawna problem nasilił się drastycznie w 1 fazie na zimnym silniku i na benzynie.

Jeszcze jedno pytanie - silnik wymontowałem na zimno i trzpień był na mój gust maksymalnie wysunięty - normalny objaw?
Ostatnio zmieniony przez koniu 2012-11-16, 21:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-11-16, 23:04   

Instalacja zakładana w RRO na Puławskiej przed odbiorem autka, a teraz niech się z nim męczą, bo jak na 54 tys. km to trochę dziwne. Być może to pokłosie odwalonej fuszerki na przeglądzie 15kkm.
http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#97634
_________________

 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2012-12-23, 13:52   

Bardzo podobne objawy jak w moim Stepway'u, tylko odwrotnie, wpierw na gorącym spadające obroty i nierówna praca silnika a teraz potrafi to zrobić samo i na zimnym, no i tylko na benzynie. Silnik na gazie pracuje normalnie. Drugiego stycznia podejście nr 007... :lol:
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-12-23, 14:12   

Ten temat powinien być podzielony na benzynę i diesla bo niektórzy porównują w/w usterki od diesla do benzyny albo odwrotnie :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
bakulec 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-14, 17:20   [Logan] Falowanie obrotów + szarpanie i inne

Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem.
Zaczęło się od odpalania: na zimnym obroty falują między 300-1200, silnik chodzi jak traktor i bardzo często trzeba było trzymać nogę na gazie żeby nie zgasł, jak się zagrzał to już wszystko było ok.
Od jakiegoś czasu (jakieś 3 dni) zauważyłem że zarówno występują powyższe objawy, ale doszło do tego że nawet jak jest zagrzany to szarpie, po zmianie biegu się przydusza i nie ma przyśpieszenia. Co ciekawe na LPG jeździ praktycznie bez problemów.

Logan LS 1,4 (2006)


Co było robione w ostatnim czasie
16-06-2012 139 400 Naprawa regulacja wtrysków gazowych
19-09-2012 146 472 Naprawa wymiana kabli wysokiego napięcia
19-09-2012 146 472 Naprawa zespół przepustnicy z czyszczeniem
13-10-2012 148 150 Naprawa regulacja luzu zaworów
10-12-2012 151 850 Naprawa wymiana świec


Ktoś ma jakąś koncepcje co to może być??
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-14, 19:38   

A paliwo leci ?
Może to pompa paliwa ? Przekaźnik pompy paliwa ?
Silnik benzynowy nie odpala w dwóch tylko przypadkach :
1. Jak nie ma benzyny.
2. Jak nie ma iskry.
\:)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-01-14, 19:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
bakulec 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-14, 19:58   

jackthenight napisał/a:
A paliwo leci ?
Może to pompa paliwa ? Przekaźnik pompy paliwa ?
Silnik benzynowy nie odpala w dwóch tylko przypadkach :
1. Jak nie ma benzyny.
2. Jak nie ma iskry.
\:)


Odpalać, odpala. Z tym że jak napisałem chodzi trochę jak traktor i skaczą obroty, w trakcie jazdy szarpie i tak jak by się dławił po zmianie biegu.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-14, 20:17   

To trzeba pod kompa się podpiąć.
_________________

 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-14, 20:41   

Miałem podobne objawy w poprzednim samochodzie, ale to inna epoka. Tam się okazało na koniec długiej seri wymian (świece, kable, przerywacz kopułka i palec), że to był moduł. W dusterku kilka razy zawiesiłay się obroty w zeszłym roku i pomogło czyszczenie przepustnicy na serwisie. Najlepiej podłączyć kompa. Popieram kolegę "jackthenight". W elektronice metodą prób i błedów można grzebać do woli, a i tak nie znajdzie się przyczyny czasami. Może być coś poważnego, ale może być też drobiazg. Komputer polecam i powodzenia.
 
bakulec 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-01-14, 22:53   

Dzięki za odpowiedzi, miałem małą nadzieję że ktoś miał coś podobnego. W ASO (Dąbrowscy-Zabrze) już podpinali stwierdzali że u nich jest ok. Kiedyś był zostawiony żeby go rano odpalili na zimnym, to przeczyścili przepustnicę i wyregulowali zawory. Pomogło na jakiś czas, później stwierdzili, że dopóki się nie zepsuje do końca to nie wiele zrobią (taki był przekaz ustny poprzedniego właściciela)
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-14, 22:54   

Silniki inne ale objawy podobne...
_________________

 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-14, 22:57   

Mam podobnie i walczą z tym od 3 mies. w ASO
http://www.daciaklub.pl/f...ic.php?p=154791
http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=#148622
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-14, 23:25   

bakulec napisał/a:
Ktoś ma jakąś koncepcje co to może być??

"Traktor" to wynik wypadania zapłonów. Przewody WN?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18035
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-15, 03:10   

Lukas87 napisał/a:
temat powinien być podzielony na benzynę i diesla

Słuszna słuszność! Zrobione.


rimo napisał/a:
objawy podobne

Ale przyczyny inne.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-15, 11:02   

Laisar, to co do regulatora ciśnienia z działu diesel:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=177741
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=43260
Jak widać przyczyna może być ta sama... co nie wyklucza indywidualnych przypadków.
Kolega pisał że przewody wymienione (u mnie również i nie tylko)
W ASO na Puławskiej już mają mnie dość i wzajemnie. Wymieniają to i tamto, i oddają auto a po paru dniach znów to samo, czyli szarpanie i nierówna praca silnika...
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne