Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-01, 06:23
chriskb napisał/a:
Kolejne przykłady jakie są rzeczywiste oszczedności dla posiadaczy aut z LPG.
Oszczędności są wyraźne. Koszt przejechania 100 km (trasa) na LPG = 20 zł, a na PB = 38 zł. Jeśli coś kiepsko działa to obsługa, ale póki gwarancja jest martwi się ASO a nie klient.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-01, 07:29
infos napisał/a:
Znaczy to, że konfigurator wprowadza trochę w błąd.
Nic nie wprowadza w błąd. Wystarczy sprawdzić to w cenniku.
Wersja z LPG nie występuje w standardzie wyposażenia Acces, ale dopiero w Ambiance. Dokonując wyboru wersji silnikowej de facto dokonujesz wyboru najtańszej dostępnej wersji wyposażenia z tym silnikiem.
Dla przykładu. Tce90 jest dopiero w wersji Laureate. W przypadku Nowego Sandero cena wynosi 41900zł w porównaniu do 29900 wersji Acces z silnikiem 1.2 16V. Nie znaczy to, że sam silnik jest droższy o 12tys.zł.
Podobnie przy wyborze tapicerki, konfigurator dobiera wersję wyposażeniową.
jan ostrzyca napisał/a:
Oszczędności są wyraźne. Koszt przejechania 100 km (trasa) na LPG = 20 zł, a na PB = 38 zł. Jeśli coś kiepsko działa to obsługa, ale póki gwarancja jest martwi się ASO a nie klient.
Szczerze mówiąc, dziwi mnie to, że ludzie kupują samochody z silnikami diesla. Może spalają mniej paliwa, ale i tak są znacznie droższe w utrzymaniu niż samochody z instalacją LPG. Oprócz tego bardziej skomplikowana konstrukcja stwarza ryzyko wielu awarii.
Ostatnio zmieniony przez Gimbo 2013-02-01, 07:43, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-02-01, 08:34
Gimbo napisał/a:
Szczerze mówiąc, dziwi mnie to, że ludzie kupują samochody z silnikami diesla. Może spalają mniej paliwa, ale i tak są znacznie droższe w utrzymaniu niż samochody z instalacją LPG. Oprócz tego bardziej skomplikowana konstrukcja stwarza ryzyko wielu awarii.
No to mamy kolejnego eksperta z dziedziny utrzymania samochodów
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ja moge powiedziec jedno na podstawie tego co mam i mialem :)
LPG do uzywnaego zdrowego auta jak najbardziej ale jakbym mial wkladac do nowego auta to wogole sie nie kalkuluje :(
przeglad trza robic co rok a w nowym auie bez lpg wiadomo co ile i do tego obsluga lpg w aso kosztuje sporo wiecej niz u takiego gazownika
Faktycznie, zbyt pochopnie oceniłem konfigurator.
A co do instalacji LPG, to uważam, że każdy ma prawo do własnego zdania w tym temacie, ba nawet do jego zmiany pod wpływam własnych doświadczeń ;)
Jazda na LPG jest najtańsza na obecną chwilę, a czy ta oszczędność się zwraca, zależy od ilości przejechanych kilometrów.
Osobiście jestem przekonany do LPG, stąd moje zainteresowanie tym szczegółem.
-------------
Słyszałem też o instalacjach LPG do silników Diesla !
Nie zastępuję ona paliwa ON na LPG, lecz miesza w proporcjach 2/3 do 1/3.
Oszczędność tutaj jest mniejsza, jednak jest.
A z tego co słyszałem auto dostaje wtedy dodatkowej mocy.
Ostatnio zmieniony przez infos 2013-02-01, 09:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-01, 10:31
pluto napisał/a:
Gimbo napisał/a:
Szczerze mówiąc, dziwi mnie to, że ludzie kupują samochody z silnikami diesla. Może spalają mniej paliwa, ale i tak są znacznie droższe w utrzymaniu niż samochody z instalacją LPG. Oprócz tego bardziej skomplikowana konstrukcja stwarza ryzyko wielu awarii.
No to mamy kolejnego eksperta z dziedziny utrzymania samochodów
Nie uważam siebie za eksperta, po prostu do niektórych rozwiązań nie jestem przekonany.
Trwałość turbosprężarki czy systemu wtryskowego w nowych silnikach nie jest zbyt wysoka i nie gwarantuje bezawaryjnej jazdy. Nie mówi mi o "pewnych" przebiegach rzędu 100 czy 150tys.km, bo to jest śmieszne. Mój poprzedni Fiat Uno na gazie przejechał 150tys.km i miał ponad 250tys.km na liczniku kiedy się z nim rozstawałem (obstawiam, że licznik był cofany). Oprócz wymiany części eksploatacyjnych nie robiłem przy nim nic. Rozrząd można było wymienić na parkingu pod blokiem (układ na pasku zębatym, silnik bezkolizyjny, więc ewentualne błędy można było łatwo poprawić), regulacja zaworów zajmowała pół godziny i kosztowała zgrzewkę piwa. To był silnik.
Teraz bez specjalnego oprzyrządowania w samochodzie nie zrobisz nic. Czy to jest postęp? - Dla mnie nie! Owszem, auta może i są bardziej oszczędne (chociaż to jest kwestia dyskusyjna), pracują ciszej, bardziej wydajnie itp. itd. ale ich eksploatacja jest znacznie droższa niż w przypadku silników starszej generacji.
Turbosprężarka wydatnie poprawia osiągi silnika, jednak w znacznym stopniu komplikuje jego budowę, serwis i eksploatację.
Jeśli chcesz przy zakupie samochodu związać się nierozłącznym węzłem z ASO, to proszę bardzo - masz do tego prawo. Ja wolę mieć wolny wybór.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-01, 20:51
A gdyby tak w niniejszym wątku wypowiadali się głównie posiadacze fabrycznego LPG na tematy dotyczące fabrycznego LPG? Taką mam koncepcję.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Głupie pytanie kiedy trzeba jechać do serwisu na przegląd rok od odebrania samochody czy po przejechaniu pierwszych 10 000 km
oczywiście z fabryczną instalacja
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-02, 13:37
Karenzo napisał/a:
Głupie pytanie kiedy trzeba jechać do serwisu na przegląd rok od odebrania samochody czy po przejechaniu pierwszych 10 000 km
oczywiście z fabryczną instalacja
U mnie rok albo 20.000 km, zależy co nastąpi szybciej. O 10.000 km nic nie piszą.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-02-02, 13:39, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-02, 18:38
W "niefabrycznym" Landi Renzo Omegas przeglądy LPG robi się co 15 tys. km, w tym samym interwale regulacje zaworów. Nie pamiętam cen, ale coś mi we łbie kołacze, że przegląd po 30 tys. w Transwagu wyszedł mi jakieś 250-270 zł, a regulacja zaworów ok. 100 zł.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
zamawaiłem (30.11) Lodgy 1,6 + LPG.
Byłem przekonany że jest to montowane tutaj na miejscu (czyli instalacja, która nie jest fabryczna - a przynajmniej wg mnie ;)).
Z niewiadomego powodu nie zapytałem o to w salonie. Czy są Lodgy z fabrycznym gazem? Jeśli tak to jaka jest jej cena?
Ostatnio zmieniony przez kejo81pl 2013-02-02, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Mea culpa
Ja za wymianę filtra fazy ciekłej /po 10 tys.km/płaciłem 30 zł.
Za wymianę obydwu + podłączenie kabelka podgrzewacza 50 zł.
Ciekawe ile kosztować będzie wymiana w fabrycznym.
Wysłany: 2013-02-03, 13:38 Przeglądy z fabrycznym gazem
Witam. Jestem posiadaczem Sandero z fabrycznym gazem od prawie roku w marcu mam przegląd przejechane narazie 11 000 i według programu przeglądów ze strony moja dacia powinienem :
21/03/2013
Wymienić olej silnikowy
Przegląd Tylko Europa
Wymienić filtr oleju
Wymienić filtr kabiny
16/10/2013
Wymienić filtr gaz-gaz
01/05/2015
Przegląd instalacji LPG
Wymienić świece zapłonowe
21/03/2016
Wymienić płyn hamulcowy
21/03/2016
Wymienić filtr powietrza
12/11/2016
Wymienić filtr gaz-ciecz
Wiec przy pierwszym przeglądzie w ASO robią coś przy gazie czy jak wynika z mojego programu przeglądów dopiero w późniejszym terminie ??
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-03, 19:35
O kurczę! Wymiana filtra fazy lotnej jest co 20 tys. km a nie co rok lub 20 tys. km. To istotna różnica. Przynajmniej tak pokazuje mi wygenerowany plan przeglądów na mojadacia.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Z moich obserwacji fabrycznego LPG,można zauważyć niezbyt dokładne wskazanie ilości posiadanego gazu,krótko mówiąc wskaźnik od gazu jak by się zawieszał.Np zbiornik jest już prawie pusty,a świecą sie prawie wszytskie zielone ledy,kiedy dochodzi do tzw.rezerwy nagle zielone ledy gasną i zapala się czerwona.Po napełnieniu LPG dopiero kilkukrotnym odpaleniu silnika,zapalają się zielone ledy.Może tak ma być,nigdy nie miałem LPG.Na pewno nie jest tak dokładne wskazanie jak benzin.A póki co z Lpg nie ma problemów,chodzi jak należy,aby tak dalej.
Niestety to normalne nawet w instrukcji gazu jest informacja ze pomiar jest jedynie orientacyjny ze względu na jego metodę cokolwiek to znaczy :) Ja po tankowaniu od razu mam wszystkie diody za to nie zawsze działa mi dioda rezerwy czasami jest jeszcze jedna zielona i nagle zaczyna piszczeć ze pusto:/ Trzeba tankować po danym przebiegu.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-02-15, 17:58
pluto napisał/a:
Użytkowanie autogazu ma swoje wady i zalety.
Na pewno każdy, kto zastanawia się nad zagazowaniem swojego samochodu powinien je znać żeby później niknąć przykrych niespodzianek.
Swiete slowa, kolego.
Ja w ten sposob zagazowalem Xsare. Zrobilem ekperyment. Jesli bede zadowolony, to nastepny samochod bedzie 'pod gaz'. Jesli nie bede, to bede sie martwil pozniej, czemu utopilem 2.tys w doswiadczeniu praktycznym :)
Po przeczytaniu instrukcji do LPG znalazłem informacje o końcówkach do zmiany ,do napełniania LPG zależnie od państwa w którym tankujemy.Końcówki te powinny znajdować się w schowku deski rozdzileczej.Tak pisza w instrukcji.U mnie w schowku tylko powietrze, troche za późno zauważyłem.Jak u was?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum