Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-01-30, 07:16
Najbardziej wnerwia mnie to, że Stepway nie jest dostępny z najprostszym silnikiem 1.2 16V + LPG. Gdybym miał kupować to auto, taki silnik brałbym pod uwagę.
Nie chcę turbosprężarek, kół dwumasowych i innych wynalazków, których trwałość jest mocno ograniczona. Tutaj niestety nie ma takiego wyboru. Poza tym silniki te są droższe od wersji 1.2+LPG. Trochę to dziwne.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-01-30, 07:22
Zdecydowanie zbyt wiele wykrzyknikow i entuzjazmu. Jak na 10 lat deklarowanego doswiadczenia to marnie, bardzo marnie ten test wyszedl. Poziomem przypomina felietony n/t Rapida z AC (to jest krytyka)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-30, 07:50
Myślę, że będzie to najchętniej kupowana jednostka napędowa w tym modelu.
Jest co prawda jeszcze stary i tańszy 1.2 16V, ale on nie zapewnia takich osiagów jak 0,9 Tce, a pali wcale nie mniej.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-01-30, 09:06
pluto napisał/a:
Jest co prawda jeszcze stary i tańszy 1.2 16V, ale on nie zapewnia takich osiagów jak 0,9 Tce, a pali wcale nie mniej.
Tce 90 występuje tylko w wersji Laureate w przypadku Sandero oraz w dwóch wersjach Stepway.
1.2 16V+LPG występuje w wersji Sandero Ambiance i Laureate. Ta druga jest tańsza o 1000zł od Tce 90. W Stepway nie ma tego silnika. Wesja Ambiance jest tańsza o 4500zł od Laureate.
Myślę, że ten silnik jest dobrą propozycją dla oszczędnych. Sam bym ją wybrał gdybym zdecydował się na Sandero. Szkoda, że Stepway nie występuje z tym silnikiem.
Nie twierdzę, że Tce 90 czy 1.5 dCi są złymi jednostkami. Sam jeżdżę 1.9 dCi i nie mam powodów do narzekań. Uważam jednak, że w sytuacji, gdy można wybrać proste i tanie rozwiązanie zamiast drogiego i dość niepewnego, należy zdecydować się na to pierwsze.
Co by nie powiedzieć, silniki z turbosprężarką wymagają innego traktowania niż wolnossące. Nie bardzo nadają się na krótkie trasy, a w dłuższej perspektywie mogą być droższe w utrzymaniu niż starsze silniki.
Dla mnie też autor trochę "popłynął". Można było te same zalety opisać bez takiego emocjonowania się. Takie nadmierne wtrącanie emocjonalnych opisów nie służy dobremu odbiorowi tekstu. Czytelnik ma wrażenie, że autor nie jest profesjonalistą ( chociaż na wstępie dowiadujemy się czegoś zupełnie innego). Ja osobiście nie wątpię w duże doświadczenie Pana redaktora, ale odczucia mam trochę gryzące się z tym przeświadczeniem.
Obawiam się, że taki tekst nie przysporzy portalowi Francuskie.pl wiernych czytelników, a fanom VAG ( którzy bardzo czujnie obserwują każdy wpis) da argument, aby umocnić swoją opinię o tym, ze redaktorzy tej strony to fanatycy, w złym tego słowa znaczeniu.
Ja oczywiście wierzę, że Sandero Stepway sprawiło bardzo dobre wrażenie, ale apeluję o troszeczkę mniej rozemocjonowany styl pisania. Mi jako użytkownikowi Dacii łatwo uwierzyć, że to auto jest przyejmne w użytkowaniu itp, ale osoba nieprzekonana po przeczytaniu takiego testu raczej się nie przekona, a tylko usmiechnie się z politowaniem, gdyż taka forma pisania nie jest jakoś w moim odczuciu specjalnie wiarygodna.
Mam nadzieję, że moje uwagi Pan redaktor, który tutaj często zagląda zauważy i ewentualnie przemyśli. Sam jestem fanem strony Francuskie.pl i zależy mi na jej rozwoju
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Mi się to auto bardzo podoba. Jedyna wada? Z myślą o drugim potomku nie mogę sobie pozwolić na segment B.
Z kolei na Dustera nie mam kasy...
Stepway to taka namiastka;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-30, 17:04
a ja poważnie zaczynam myśleć o tym aucie pod kątem córki która na razie jeździ leciwym polo
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-01, 07:37
Gimbo napisał/a:
Najbardziej wnerwia mnie to, że Stepway nie jest dostępny z najprostszym silnikiem 1.2 16V + LPG. Gdybym miał kupować to auto, taki silnik brałbym pod uwagę.
Nie chcę turbosprężarek, kół dwumasowych i innych wynalazków, których trwałość jest mocno ograniczona. Tutaj niestety nie ma takiego wyboru. Poza tym silniki te są droższe od wersji 1.2+LPG. Trochę to dziwne.
Wygląda ładnie i bojowo. Poczekajmy na opinie użytkowników którzy przejadą z 10 tys. km. Zobaczymy co napisze o Daci Sandero Stepway Motor w następnym numerze.
W bieżącym numerze jeden z czytelników dopytuje czy to prawda że silniki Renault dCi mają problemy z obracaniem się panewek. Motor sugeruje, że to problem ze smarowaniem i wynika on ze zbyt długich okresów między wymianami oleju.
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2013-02-01, 19:41, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-01, 22:10
Dusterjack napisał/a:
W bieżącym numerze jeden z czytelników dopytuje czy to prawda że silniki Renault dCi mają problemy z obracaniem się panewek.
Silniki 1.9dCi też mają ten problem. Wątek był poruszany na forum Mitsumaniaków (Carisma, Space Star oraz Volvo S40, V40 mają ten silnik).
Osobiście nie spotkałem się z tym problemem, ale wiadomo, że on istnieje.
Powtarzającą się usterką są przecieki z silnika. Nie wiem jak będzie z 1.5, ale inne nie są zbyt szczelne, ale tak podobno jest - we francuskim silniku wycieki są gratis. Niby auto plam nie zostawia na drodze, ale niesmak pozostaje...
Dusterjack napisał/a:
Motor sugeruje, że to problem ze smarowaniem i wynika on ze zbyt długich okresów między wymianami oleju.
To może być przyczyną, bo nie jest tajemnicą, że nowoczesne silniki są bardzo wrażliwe na jakość oleju.
Jako ciekawostkę podam, że niektórzy producenci olejów dla silnika 1.9dCi zalecają wymianę co 20tys.km, a dla innych - co 7,5tys.km.... Wszystko zależy od tego, w jakim samochodzie silnik został zamontowany. Trochę dziwne.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-01, 22:10
Plusem silniczka 900 ccm jest tez relatywnie niska skladka OC. Na dzien dzisiejszy przy mojej aktywnosci szosowej bym wybral ten silniczek. Szkoda, ze nie ma 1.2 16V z turbinka 105 KM (tego z Clio III). Zas dla osob pokonujacych wiecej kilometrow/lubiacych diesle lub wymagajacych od lekkiego stepwaya przyzwoitych osiagow tylko 1.5 DCI 90 KM 220 Nm.
wymagajacych od lekkiego stepwaya przyzwoitych osiagow tylko 1.5 DCI 90 KM 220 Nm.
no właśnie ciekawi mnie jak to z tym momentem jest i dynamiką silnika bo porównując osiągi z tabelek mamy:
SILNIK || 1-100 || Vmax || czas 1-1000m
TCe90 ||10.8 s || 175km/h || 32.8 s
15 dCI || 11.8 s || 167km/h || 33.8 s
w tabelkach TCe90 wypada lepiej
wykresy silników już są na korzyść dCI:
Ostatnio zmieniony przez direk 2013-02-01, 23:40, w całości zmieniany 1 raz
Moment uzyskiwany szybciej i moc też, także odczucia będą lepsze w dCi, w warunkach innych niz testowe tez podejrzewam że dCi wygra bo jednak różnica w momencie jest duża, ale wszystko i tak by trzeba było sprawdzić na drodze.
Ostatnio zmieniony przez Boogie 2013-02-01, 23:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-02, 21:37
Dzis jechałem Sandero II Stepway 1.5 DCI Silnik owszem fajnie sie zbiera, ale czuc wibracje na kole kierownicy na wolnych obrotach wyrazniej , niz w moim Sandero. Nowy Stepway jest lepiej wyciszony w szczegolnosci jesli chodzi o dzwieki pracy podwozia. Na plus podpowiadacz biegow, wyzej umiejscowione pokretla klimatyzacji, inne gałki oraz maske silnika na siłowniku. Jednak plastiki sa delikatniejsze od tych w Sandero pierwszej generacji. Odnosze wrazenie, ze tylna szyba zapewnia o wiele mniejsza widocznosc niz u poprzednika. Sprzegło chodzi ciezej niz u mnie, zas dzwignia zmiany biegow ma krotsze przelozenia - dystans pomiedzy kazda pozycja. Podsumowujac - jesli mialbym dzis wymienic swoje sandero na nowy model to radze zaczekac na wersje trzecia Jest ewolucja pojazdu ale bez szalenstw.
PS. Hit oszednosci - wyprofilowana tapicerka podłogi pod dzwignia hamulca recznego pełniaca role pojemniczka na cos drobnego. W Sandero I jest normalny plastikowy tunel.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-02-02, 21:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum