Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapalajaca sie podczas przyspieszania kontrolka wykrzyknika
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2008-07-27, 11:56   Zapalajaca sie podczas przyspieszania kontrolka wykrzyknika

Czesc chlopaki.

Jestem w Gdyni, przejechalem Dacia cala zachodnia Polske, bylismy razem w Opolu, Brzegu, Wroclawiu, Gnieznie, Poznaniu, Miliczu, Bydgoszczy. Ponad 1000km zrobila bez zajekniecia. Od kilku dni smigam na wybrzezu i wczoraj zauwazylem ze na pierwszym biegu (czasem tez na dwojce) przy ostrym przyspieszaniu ze swiatel zapala sie na chwile kontrolka (!). Wyczytalem ze odpowiada ona za plyn hamulcowy. Dotyczylo to jednak innych aut, wiec chce sie upewnic. Zaznaczam, ze mam klocki bez czujnikow, wiec raczej ta opcja odpada.

Dodam tylko, ze kilka dni wczesniej lubila sie zapalac kontrolka (P), czyli czujka recznego, mimo iz reczny byl spuszczony. Ma to jakis zwiazek?

Martwi mnie ta kontrolka bo za kilka dni trzeba znow zrobic ponad 1500km (cala, bogatsza w atrakcje, wschodnia Polska).

W przypadku gdy kontrolka odpowiada za poziom plynu, to czy moge dolac plynu? Czy trzeba wymieniac caly. Czy mozna dolac dowolny, bo nie mam pojecia jaki tam jest.

Dajcie znac.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-07-27, 19:07   

Plywak poziomu płynu h-cowego jest w pierwszej komorze, jesli jest mało płynu to podczas mocnego kopa płyn przechodzi do drugiej komory i pływak opada, zamyka obwód, lampka mignie.

Co do płynu, w daciach do 1991r był płyn R-3, pózniej płyn DOT, te płyny są NIEMIESZALNE, aby sprawdzić co masz wlane: R-3 - kolor ostry pomarańcz, silny zapach,

DOT/1 lub2/ kolor jasnozielony słaby zapach, dotyczy to płynów nowych, ale zapach R-3 sie nie zmienia :-D .
Zobacz, jesli jest minimum możesz spokojnie wracać, jedynie często sprawdzać czy nie ubywa, jesli nie ma minimum dolej DOT-3 do dolnej kreski, oczywiście po powrocie trzeba płyn wymienić.

Loganik
 
Gość

Wysłany: 2008-07-28, 07:24   

Dzieki. Autko jest z 2000 roku wiec raczej ktorys DOT. Wyczytalem ze DOT2,3 sa mieszalne w gore. To znaczy ze mozna spokojnie dolac DOT4. Mozesz to potwierdzic?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-07-28, 11:10   

Płyny DOT są mieszalne, różnica polega na temperaturze wrzenia, ale mieszając DOT 4 z DOT 3 obniżasz temp. 4 a 3 pozostaje taka sama/choc biorąc na logikę powinna sie poprawić, ale tak nie jest :-D /

Pozdr. Loganik
 
Gość

Wysłany: 2008-07-28, 15:35   

okazalo sie ze to klocki do wymiany, przez to obnizyl sie plyn w zbiorniczku
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne