DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
zabezpieczenie gwintu śruby kosza koła zapasowego
Autor Wiadomość
hojnorek 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.2TCe
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 123
Skąd: Św. Katarzyna
Wysłany: 2013-02-20, 16:30   zabezpieczenie gwintu śruby kosza koła zapasowego

wczoraj zmieniając koła na zimowe wulkanizator zasugerował, żeby "zabezpieczyć" gwint po którym opuszcza się kosz z kołem zapasowym. wręcz żeby cyt. nawalić tam smaru i owinąć folią. w przeciwnym przypadku po kilku latach nieodkręcania kosza mogę mieć problem z jego opuszczeniem.

co Wy na to koleżanki i koledzy?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-05-21, 00:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-02-20, 16:39   

hojnorek napisał/a:
co Wy na to koleżanki i koledzy?

Trochę smaru na gwint nie zaszkodzi. Ja tak zrobiłem (bez folii), zaraz w pierwszym tygodni po odbiorze.
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-02-20, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-20, 16:59   

Smar oczywiście tak, ale folia już nie.
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 815
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2013-02-20, 18:39   

Słuszna uwaga!
Musze tak zrobić. Myślę, że jeszcze nie jest za późno po 1,5 roku użytkowania na sucho :lol: :lol:
Spód i profile były robione RustCheckiem więc może będzie spoko :?:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Ptah 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCi 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-20, 19:45   

Tak i to 3xTak oczywiście folia to przesada. Smaru faktycznie trzeba dać dużo "całą garścią". Przez wiele wiele lat jazdy Cytryną, kosz musiałem opuszczać może ze 3 razy, ale dzięki smarowi nigdy nie miałem najmniejszego problemu.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2013-03-02, 23:26   Re: kosz koła zapasowego

Sugerowałbym użycie powszechnego smaru WODOODPORNEGO do łożysk ŁT-4S3. On rzeczywiście długo wytrzymuje działanie wody. A co roku można poprawić.
Żadnej folii, bo ona tylko zatrzyma w środku wilgoć.
_________________
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne