Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 00:43
Podłokietniki - rodzaje, modele, montaż
Autor Wiadomość
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-01-04, 17:34   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Wg ceny serwisowej w Białymstoku zaoszczędziłem 500 zł

Też montowałem sam.
Muszę żonę poprosić o przynajmniej 250 zł.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
48piotr
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-04, 18:25   

Andrzej powiedz mi :
--czy zdejmowałeś cały tunel czy tylko ten plastik na nim???instrukcja jakoś dziwnie to pokazuje
--Drugie pytanie o te szablony--czy sa to te na kartkach a4 do wyciecia?trzeba wyciac i przylozyć?

ja wg cen aso zaoszczedziłem juz 550 na samym podłokietniku
Ostatnio zmieniony przez bossboss 2013-01-04, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-01-04, 19:20   

Dokładnie tak jak w instrukcji . Jak zdejmiesz górną ramkę (jest na zatrzaskach w tej dolnej), przełączniki tylnych szyb( jeśli masz w opcji) potem wkręty , zdaje się sześć. Musisz odkryć tapicerkę na podłodze. Tapicerkę trzeba naciąć z tyłu dźwigni hamulca. Na rysunkach trochę jest zniekształcony kształt tapicerki przy dźwigni hamulca ręcznego, ale wszystko pasuje.Trochę mocowałem się z metalowym wspornikiem bardzo ciasno spasowany do otworu w podłodze. Sposób wsuwania dokładnie tak jak w instrukcji : lekko skosem , żeby weszły przednie łapki , do przodu i jak wejdą tylne łapki całość przesuwamy do tyłu i zabezpieczamy śrubą i nakretką. Szablony są dwa lewy i prawy wyciąłem i po przyklejeniu taśmą samoprzylepną wywierciłem otwory.
Bałem się czy zmieszczą się zaczepy zapięć od pasów bezpieczeństwa zamontowane na bokach foteli ale luz jest wystarczający i nic nie zaczepia.
Powodzenia w robótkach ręcznych.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-01-04, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-04, 19:23   

czyli zdejmuje cały tunel czy sama ramke?z instrukcji wynika ze ramke tylko? pytam o to bo mam w tunelu to cholerna blokade skrzyni biegów i jak trzeba cały tunel usunac to juz robi sie problem
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-01-04, 21:13   

Koniecznie trzeba zdjąć lub unieść całą osłonę szczególnie tył obudowy tunelu bo ten metalowy wspornik wchodzi pod spód : punkt 3 A,B,C,D instrukcji .
Tak jak w punkcie 5 musisz mieć dostęp do mechanizmu regulacji naciągu hamulca ręcznego. Usunąć plastikową wkładkę wkręta bo w stelażu jest gwint na trzpień gwintowany.
Nie wiem jak mocowana jest u Ciebie blokada dźwigni zmiany biegów. Jak zdejmiesz ramkę z osłoną drążka zmiany biegów pewnie jakoś osłona kanału zejdzie ona jest sztywna ale ścianki na boki od spodu można trochę rozchylić.
poniżej instrukcja montażu podłokietnika.
https://www.dropbox.com/s...coudoir-h79.pdf
Zrób zdjęcie jak masz zamocowaną blokadę to może coś się doradzi. Blokada była założona w serwisie na pewno po zdjęciu całej osłony inaczej nie ma dostępu do mechanizmu.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-01-05, 09:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-01-05, 18:08   

ok dzieki. w najblizszym czasie foto blokady. a podlokietnik robie jak sie cieplo zrobi wiec nie predko i zrobie manuala ze zdjeciami
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-01-30, 19:05   Podłokietnik do Lodgy

Czy ma ktoś może zamontowany podłokietnik Armcik http://allegro.pl/podloki...2990713259.html i może coś powiedzieć na temat jego użytkowania?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-01-30, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-30, 19:55   

Podłokietnik to to samo co w Dusterze.
Wygodny, ale dość delikatny.
Tak czy siak polecam go nabyć. ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 22:50   

W związku z tragicznym zejściem "fabrycznego" podłokietnika, rozglądam się za podłokietnikiem niefabrycznym.

Cikcar niekoniecznie, bo wydaje się mieć za małą komorę zupną, znaczy, schowek, zaś górna poduszka jest niepotrzebnie fufiasta.

Z podłokietników dedykowanych pozostaje Armster. Jest stary Armster, który mocno przypomina fabryczny podłokietnik, ale chyba ma inaczej zrobiony zawias, to przynajmniej dawałoby jakąś szansę, że nie złamie się tak jak fabryczny. Ma też inną kolumnę, z jakimś tajemniczym garbem na środku - akurat w miejscu, gdzie w resztce oryginalnego podłokietnika mam wyprowadzone gniazdo 12V. :/ Czy ktoś ma podłokietnik Armstera z taką kolumną i mógłby zrobić jej zdjęcie?

Jest też nowy Armster, który wygląda trochę fajniej, ma jakąś magiczną, wyjmowaną kieszonkę i w'ugle, ale kolumna w nim jest inaczej montowana - z jednej strony odzyskano trzymadełko na kubek i można by pomyśleć o retroficie szyb elektrycznych z tyłu, z drugiej - nie wiem, czy mi się w onej kolumnie zmieści gniazdo 12V. Ktokolwiek widział ów podłokietnik w naturze?

Ewentualnie, jakieś inne propozycje podłokietnikowe?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-27, 23:53   

Te podłokietniki bez jakiegoś solidnego metalowego wewnętrznego stelaża montowane do delikatnej osłony tunelu środkowego sa skazane na chybotanie oraz ew. uszkodzenia.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 00:12   

mekintosz napisał/a:
Te podłokietniki bez jakiegoś solidnego metalowego wewnętrznego stelaża montowane do delikatnej osłony tunelu środkowego sa skazane na chybotanie oraz ew. uszkodzenia.

Polimeryzowałbym. Dotychczasowy też nie miał solidnego metalowego wewnętrznego stelaża i raczej się nie chybotał, uszkodzenie również nie nastąpiło przy tunelu, tylko zupełnie gdzie indziej. Insza inszość, że nikt się na tym podłokietniku nie wieszał, co najwyżej opierał rękę, a do tego mocowanie do tunelu w zupełności wystarcza.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 00:29   

To w takim razie warto skleic chyba.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 01:08   

http://www.daciaklub.pl/f...p=159909#159909
bebe napisał/a:
pytanie, głównie do laisara ;) - czy pojawił się nowy dedykowany podłokietnik do Logana ph. II, eliminujący problem ułamiujących się zawiasów?

Nie mam bladego pojęcia.

Na Dacia.FR są wypisane akcesoria do nowych daciek i mają nowe numery referencyjne - ale fotki są chyba raczej poglądowe, a przede wszystkim maleńkie. Wszystkie pozostałe miejsca w sieci używają właśnie ich.

W portalu Renault z instrukcjami do akcesoriów - http://www.tech-accessoir...ch-accessoires/ - w ogóle brak informacji.

Nowej dokumentacji technicznej też nie ma.

Bida...


(Z lodgy/dokkera wygląda na solidny, ale ma bardzo mały schowek oraz nie wiadomo czy pasuje).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-02-28, 02:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 11:37   

Znalazłem.

Podłokietniki do lodgy/dokker oraz nowego sandero i nowego logan są takie same w górnej części, a różnią się podstawą.

Wyglądają tak:



- klatka pochodzi z czterosekundowego fragmentu filmu http://www.youtube.com/wa...ttErFztjg#t=19s
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2013-02-28, 14:46   

Co do gwarancji to mi też powiedzieli, że trzeba podjechać i zobaczą co się popsuło w podłokietniku ale na miejscu mily Pan nie potrafił go nawet rozmontować a co do gwarancji to na akcesoria jest chyba 6 miesięcy
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-02-28, 20:53   

http://duster.forum-dacia.com/viewtopic.php?t=2256
Może się przyda obrazkowy "tutorial" naprawy zawiasu w oryginalnym podłokietniku do Logana

Na uznanie gwarancji za złamany element raczej bym nie liczył.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-02-28, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-28, 22:29   

To jak jest z oryginalnym podłokietnikiem, ma czy nie ma metalowego połączenia z karoserią? Bo nie widzę sensu w plastikowej namiastce. Czasami człowiek się przecież "zaprze" łokciem, żeby się wygodniej usadowić ;-) i co po podłokietniku?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 22:31   

r_lukas napisał/a:
To jak jest z oryginalnym podłokietnikiem, ma czy nie ma metalowego połączenia z karoserią?

Pierwsza wersja miała, druga, montowana później - nie.
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-28, 22:34   

To kiepsko i jeszcze ten słaby zawias... Wychodzi na to, że jakiś zamiennik może być lepszym wyborem
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 22:36   

@r_lukas: Przeczytaj ten temat od początku - w części jest tylko stelaż chroniący tunel, reszta to sam plastik. Natomiast pękanie następuje na zawiasach, gdzie to i tak nie ma większego znaczenia.

TSD wydaje mi się, że prawdziwą przyczyną może być ten wystający pipek od regulacji wysokości - podniesiony, może powodować nie tylko powstanie dźwigni, ale i momentu skręcającego...

@bebe: Jak miałeś ustawiony?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-01, 00:18   

laisar napisał/a:
TSD wydaje mi się, że prawdziwą przyczyną może być ten wystający pipek od regulacji wysokości - podniesiony, może powodować nie tylko powstanie dźwigni, ale i momentu skręcającego...

@bebe: Jak miałeś ustawiony?

Chyba na maksa schowany, albo bardzo mało wystający. Ani dźwignia jakaś straszna, ani moment skręcający IMHO nie powstają - pipek jest za daleko od zawiasu na porządną dźwignię, zawias ma za szeroko rozstawione punkty mocowania, żeby powstał porządny moment skręcający. Ja obstawiam za małą powierzchnię w newralgicznym punkcie zawiasu (zmęczenie materiału), zbyt opornie pracujący zawias i tor podnoszenia podłokietnika pokrywający się z miejscem, w którym się odłamał.

W chwili słabości zamówiłem tego nowego Armstera, historia mnie osądzi. :|
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-02, 00:13   

Czy stary pasuje do Sandero ? Jesli masz zamiar wyrzucic chetnie sprobuje go reanimowac ;-)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-02, 01:41   

mekintosz napisał/a:
Czy stary pasuje do Sandero ? Jesli masz zamiar wyrzucic chetnie sprobuje go reanimowac ;-)

Z tego co pamiętam to nie, jest inny kształt tunelu, ale oczywiście mogę Ci go zostawić i będziesz sobie szalał. ;) Przemyśl podciągnięcie prundu do gniazda 12V, bo inaczej będzie ziała dziura po gnieździe w kolumnie podłokietnika. ;)

Nowy podłokietnik już dotarł, śliczny jak z obrazka. :] W weekend montaż/foty.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-12, 22:41   

Od tygodnia bujam się z nowym podłokietnikiem.

Fot nie będzie, bo tradycyjnie kończyłem akcję po zmroku, poza tym syf w samochodzie panuje niemożebny i zdjęcia nie byłyby ładne. ;)

Nowy podłokietnik fajny, ale nie polecam. :) Z zalet: ładniejszy (mam ten ze srebrnym plasticzkiem, kolor plasticzku bardzo przypomina ten co był w Dusterze Delsey/Laureate2), jeszcze wygodniejszy, ma organizer na monety, z tyłu dodatkowy pojemniczek na szpej (tego czegoś do noszenia przy pasku nie używam). Z wad: nie podnosi się do pionu, tylko wystaje między siedzeniami, przez co nie da się wygodnie jeździć z podniesionym podłokietnikiem, ciężko się otwiera (plastikowy zatrzask zamiast magnesów), oś otwierania wieczka pokrywa się z osią podnoszenia całego podłokietnika, przez co przy próbach otwarcia zazwyczaj się podnosi.

Stary podłokietnik jest be, bo się łamie i jest brzydki. Nowy jest be, bo nie da się podnieść do pionu i głupio się otwiera. Brak podłokietnika jest be, bo nie ma podręcznego miejsca na szpej i nie ma gdzie umieścić gniazda 12V dla drugiego rzędu siedzeń. Znikąd ratunku. :|
 
Grzechub 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: K7M 1,6 87KM LPG
Rocznik: 2012 240kkm
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 46
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2013-11-03, 20:14   Podłokietnik Stepway

Zamontowany, przetestowany przez 4 tygodnie, źródło: NETTO za 25PLN.

DSCF8921.jpg
fragment mocowania , widok od tyłu
Plik ściągnięto 361 raz(y) 216,67 KB

WP_000428l.jpg
Plik ściągnięto 371 raz(y) 243,23 KB

Ostatnio zmieniony przez Grzechub 2013-11-04, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne