DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
Twince89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 (napęd na przód,skrzynia 5b.)
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2013-02-28, 10:22   

Dziś przyjrzałem się dokładniej tarczom i klockom i wygląda na to że faktycznie są do wymiany. Kurcze, mam nadzieje że przebieg raczej nie był cofany i takie zużycie wynikło jedynie z „nieekonomicznej” jazdy pierwszego właściciela lub, że może zanim bank przejął samochód podmienił klocki i tarcze na jakieś inny bardziej zużyte ( z tym że tą prawdziwą historie auta, że było w leasingu i przejął je bank to się dowiedziałem dopiero po podpisaniu umowy ;/ ) Samochód jest na gwarancji, wiec najpierw spróbuję załatwić sprawę ze skrzynią biegów – bo to raczej gwarancja obejmuje, klocki i tarcze to raczej nie ma szans żeby wymienić na gwarancji, więc na pewno je wymienię we własnym zakresie po naprawie skrzyni. W załączniku zamieściłem zdjęcia lewego i prawego koła.

prawa (4).JPG
Plik ściągnięto 297 raz(y) 173,74 KB

prawa (3).JPG
Plik ściągnięto 280 raz(y) 96,43 KB

prawa (2).JPG
Plik ściągnięto 262 raz(y) 187,58 KB

prawa (1).JPG
Plik ściągnięto 216 raz(y) 124,45 KB

lewa (7).JPG
Plik ściągnięto 229 raz(y) 111 KB

lewa (6).JPG
Plik ściągnięto 167 raz(y) 135,13 KB

lewa (5).JPG
Plik ściągnięto 218 raz(y) 103,05 KB

lewa (4).JPG
Plik ściągnięto 165 raz(y) 131,75 KB

lewa (3).JPG
Plik ściągnięto 205 raz(y) 162,54 KB

lewa (2).JPG
Plik ściągnięto 184 raz(y) 148,64 KB

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 10:37   

Hmm nie dam sobie ręki uciąć ale tarcze wyglądają jak wyjęte ze złomu na szrocie.
Ja coś takiego miałem gdy kupiłem siedmioletniego P106 z przebiegiem 30 tys kilometrów z czego ostatnie trzy lata samochód praktycznie stał w garażu. Wtedy wystarczyło je przetoczyć ale w Twoim wypadku musisz je wymienić i dobrze nasmarować tłoczki w zaciskach.
_________________

Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-02-28, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kristoff 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 86
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 10:59   

Na podstawie zdjęć, ukazujących zaawansowaną korozję i krańcowe zużycie, mogę powiedzieć, że na 100% tak nie wyglądają tarcze w rocznym aucie. Jest możliwe zużycie tarcz po 40 tysiącach km przebiegu przy bardzo agresywnym stylu jazdy, ale tarcze byłyby ew. cienkie, ale nie skorodowane. Te wyglądają, jakby były dłuższy czas nieużywane, jak kolega DrOzda orzekł, wyglądają na wyciągnięte ze złomu. Ale skoro handlarze potrafią zabrać z auta radio za 100 zł, albo apteczkę z trójkątęm, to czemu nie tarcze? W sumie to warte są więcej, niż byle jakie radio. Tak, czy siak, trzeba wymienić.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-28, 11:07   

Musze stwierdzić że moje po prawie pięciu latach są w lepszej kondycji.
Jest duże prawdopodobieństwo, że auto zrobiło te 40000, długo stało i to jest powodem korozji na tarczach co w efekcie doprowadziło do szybciutkiego zużycia klocków. Bardziej mnie dziwi fakt, że one po roku wewnątrz (otwory wentylacyjne) są aż tak skorodowane, co może świadczyć o ich podmiance. Choć niekoniecznie. Nie wiem co za debilowi by się chciało to robić.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-28, 11:09   

Może poprzedni właściciel powymieniał trochę części, albo uzupełniał ich brak częściami ze szrotu (auto postłuczkowe?)
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2013-02-28, 11:15   

Patrząc na fotki rzeczywiście czeka Cię wymiana całości. Przczyny takiego stanu rzeczy - poprzedni właściciel traktował gaz i hamulec wybitnie "zerojedynkowo i do dna", albo Dacia źle dobrała klocki i tarcze - zbyt twardy klocek, zbyt miękka tarcza. Kombinacje przy drogomierzu w tak młodym aucie, podmiana części - wątpliwe, ale na polskim rynku aut używanych wszystko jest możliwe. BTW - w Clio II (teoretycznie takie same hamulce, samochód lżejszy o +/- 300 kg), które to auto miałem od nowości, przy przebiegu 60 kkm klocki zbliżały się do końca swoich dni, ale tarcze spokojnie miały jeszcze przed sobą dalsze minimum 40 kkm życia, tyle że, nie chwaląc się, nie należę do osób znęcających się nad hamulcami.

Pozdrawiam,
Piotr.
Ostatnio zmieniony przez PT 2013-02-28, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-28, 11:23   

Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2013-02-28, 11:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-02-28, 11:31   

kapelusznik napisał/a:
nie wyobrażam sobie przedstawiciela handlowego robiacego rocznie 140kkm który do tego celu używałby Dacii Duster 1.6 16v
- po pierwsze benzyna
- po drugie zawieszenie nie specjalnie nadające się do wygodnej, szybkiej jazdy na długich odcinkach (toż to prawie 400km dziennie - 365 dni w roku)


ja widzialem juz dustery uzywane przez TVN24 i przez firmy ochroniarskie, watpie ze takie auta robia niewielkie przebiegi..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 11:45   

na noPb :?:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-28, 12:09   

Ja mam aktualnie 105000 i klocki wymieniałem przy 89000, a tarcze mam nadzieję przy drugim komplecie klocków dopiero.

Widzisz więc, że wszystko zależy od sposobu użytkowania.
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-02-28, 14:24   

a moze auto było bite i skladane ze szrotu?to by tłumaczylo pordzewiałe tarcze itp(tam czesci pod chmura leza)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-28, 15:52   

Nie straszcie kolegi.
Tarcza rdzewieje bardzo szybko - wystarczy jak auto postoi z klika dni pod chmurką to cała tarcza zachodzi nalotem rdzawym. Jedno hamowanie i tarcza powinna świecić czyściutką stalą.
Co do rantów tarczy, w każdym aucie ranty tarczy są zardzewiałe i dlatego trzeba je co jakiś czas czyścić, opłukując młotkiem i ździerając skrobakiem.
Ze zdjęć kolegi wynika, że ktoś ostro jeździł tym autem, starł klocki - może już któryś komplet - to zależy od jazdy.

U mnie przy przebiegu 44 tyś (5 lat) tarcze i klocki jeszcze są fabryczne i okładziny mają jeszcze grubość palca, a tarcze lekki rancik.
Gdyby moje auto użytkowane było np. w firmie ochroniarskiej SOLID to po 5 latach pewnie auto miało by już 4 komplet tarcz i 20 komplet klocków :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-02-28, 15:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 814
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2013-02-28, 16:54   

Wybacz kolego, ale czy przed kupnem nie miałeś możliwości sprawdzenia stanu technicznego samochodu? Jeśli chodzi o samochody leasingowane doświadczenie każe mi nie do końca być pewnym tego wszystkiego o czym informuje nas zbywca. Po pierwsze piszesz, że samochód przejął bank - postępowanie związane z zajęciem przedmiotu leasingu trochę trwa, dalej jest zajęty przez bank, a później wystawiony na licytację (sprzedaż) - może to tłumaczyć (i tak nie mały moim zdaniem) przebieg pojazdu.
Po drugie, jak wcześniej wypowiadali się koledzy, zużycie części może świadczyć raczej o ew. wymianie na stare - ale oczywiście nie musi - w tym wypadku świadczy jednak o tym jak samochód był użytkowany. Ani pierwsza ani druga opcja zapewne Cię nie zadawała.
W innym temacie piszesz o problemach ze skrzynią. Nic się nie dzieje bez przyczyny! Albo zajechana, albo naprawiana. Sprawdzałeś może samochód testerem do pomiaru grubości powłoki lakierniczej? Proponuję to zrobić! Uzyskasz jedną z podstawowych informacji na temat swojego pojazdu.

Pozdrawiam
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2013-02-28, 16:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-28, 17:29   

jackthenight napisał/a:
Tarcza rdzewieje bardzo szybko - wystarczy jak auto postoi z klika dni pod chmurką to cała tarcza zachodzi nalotem rdzawym. Jedno hamowanie i tarcza powinna świecić czyściutką stalą.
zgadza się - pytanie jakie były okoliczności robienia tych fotek
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-02-28, 19:30   

Tarcze ze zdjęcia nie są zużyte tylko zardzewiałe - co może potwierdzać historię z bankiem - od przejęcia do sprzedaży minęło kilka miesięcy i miały prawo tak zardzewieć - grubość mają całkiem OK. Samochód jest na gwarancji więc bez paniki - najpierw do ASO ze skrzynią, potem wymiana klocków i tarcz, potem niestety mogą być jeszcze problemy z różnymi stykami które też lubią rdzewieć po dłuższym postoju i są potem problemy z przewodzeniem.
Ogólnie - powodzenia w doprowadzaniu Dustera do porządku, jest spora szansa że będzie to wymagało sporej cierpliwości ale niekoniecznie dużych nakładów finansowych.
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-02-28, 20:01   

Rdzawy nalot - jedno hamowanie i tarcza jest jak lustro. Poza nalotem nie wygląda na zużytą. Przy hamowaniu czuć bicie? Jeżeli nie to kupić nowe klocki, założyć i jeździć.
ps. tarczę można wykończyć dużo szybciej niż 40 tys. Koledze brembo wytrzymały ok 15 tys km, oryginalne podobnie. Wystarczy kilka razy na autostradzie mocno wyhamować i po tarczy...
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-02-28, 21:35   

Jack ma rację, nie straszyć. Ja wymieniałem klocki jak dobijałem do 40 tys a hamuję mało. Tarcze i klocki to trochę loteria, tak zresztą jak całe auto. Trafisz pechowo i jest do d... :oops: Ale na resztę nie narzekam, jak do tej pory thalijka spisuje się wzorowo. pozdr
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-28, 22:09   

W moim aucie tarcze na tylnej osi rdzewieją nawet po kilkudniowym postoju. Czasami mam wrażenie, że rdza zaczyna je pokrywać natychmiast jak tylko koło przestanie się kręcić ;-)

Taka rdza to nie rdza. Szybko zejdzie. Jeśli grubość tarczy jest wystarczająca, to nie ma problemu.
 
Twince89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 (napęd na przód,skrzynia 5b.)
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2013-02-28, 22:27   

W obecnej chwili Duster zabrany przez DACIA ASSISTANCE do ASO w celu naprawy skrzyni. Jak tylko auto wróci to na zabiorę się za tarcze i klocki żeby mieć spokój na dłuższy czas i pewność że jak wcisnę hamulec to się zatrzymam przed przeszkodą a nie na niej.
 
milky
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-01, 09:50   

PiotrWie napisał/a:
Samochód jest na gwarancji więc bez paniki - najpierw do ASO ze skrzynią, potem wymiana klocków i tarcz


No dobra, a jeżeli samochód jest od handlarza i zdecydował się on podmienić tarcze i klocki hamulcowe z nówek na jakieś szroty to nie traci się gwarancji? Poza tym z tego co wiem to ogólnie ciężko jest "wyegzekwować" gwarancję na częsciach układu hamulcowego, ale specem w tej dziedzinie nie jestem.
 
Twince89 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105 (napęd na przód,skrzynia 5b.)
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 8
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2013-03-01, 09:56   

PiotrWie miał na myśli że skrzynię naprawić w ASO a klocki i tarcze wymienić we własnym zakresie ;-)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-01, 11:12   

Ostatni raz widziałem takie tarcze jak żonie kupiłem daewoo nexię do nauki jazdy za 2500 złotych od handlarza z Gubina i oczywiście je wymieniłem od razu:)

(nexia ciekawe auto, klon kadeta, skasowałem nią za jednym zamachem raz polówkę i małego vana mitsubishi, który odjechał na lawecie a ja odgiąłem błotnik i pojechałem do domu:))

No straszyć, nie straszyć ale jak na 40 to są dowalone:) Se ktoś nie żałował hebla:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-03-01, 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-03-02, 16:22   

Kolega mógł poczekać na wyprzedaże rocznika 2012,msc temu widziałem Ambiance za 43tyś. salonowa 3l.gwr,dopłacić pare zł wiecej, ale spokojnie spać.Sam z tego skorzystałem.Teraz nerwy.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-03-02, 21:23   

używany też ma gwarancję o ile mi wiadomo..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-03-03, 12:50   

W moim przypadku (Stepway 1.6) po 20 m-c, ~58tyś km, ocena klocków to około 50% zużycia.

Na wiosnę mimo to wymienię klocki, ale może i też tarcze. Poruszam się przede wszystkim po za miastem, a nawet jeżeli nie, to unikam godzin szczytu. Myślę że spokojnie osiągnąłbym 100tyś km na jednych klockach, a może nawet i ze 150-180tyś na tarczach - pytanie tylko czy w tak prostym i tanim samochodzie jest sens oszczędzać na bezpieczeństwie?
_________________
---
Stepway
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne