Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-06, 07:43
Nic nadzwyczajnego, zwykły przeciętniak, który rynek może zdobyć nieskomplikowana konstrukcją i niską ceną.
Poprzedni logan mcv był na rynku czymś innowacyjnym a ten niczego nowego nie wnosi.
Można rozumieć i jednocześnie nie być zadowolonym.
Problemem nie jest (nie)robienie konkurencji, tylko bezsensowne używanie starej nazwy na coś nowego, zupełnie odmiennego (nawet jeśli tak ogólnie to przyzwoite auto i przyzwoite kombi) oraz niedostatki najbliższego następcy - lodgy.
Dyziek napisał/a:
Dacia idzie w kierunku samochodow benzynowych 'niegazowalnych' dla rynku unijnego
Akurat 0,9 powinno się dać zagazować bez większych problemów.
Dyziek napisał/a:
nie jest to tendencja jednego producenta
W rzeczywistości chodzi o kierunek na zmniejszania zużycia paliwa. Znowu: w zasadzie zrozumiały, ale z metody można być niezadowolonym - nawet jeśli ona też jest zrozumiała.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:24
tomala72 napisał/a:
Poprzedni logan mcv był na rynku czymś innowacyjnym a ten niczego nowego nie wnosi.
nie odrzucający na 50m wygląd
dla praktyków którzy kupowali stare MCV jest Dokker i Lodgy
nowe MCV ma szanse przyciągnąć do Dacii nowych klientów którym poprzednia generacja kombi nie odpowiadała
sądząc po wczorajszym odzewie wśród moich znajomych, jest na to szansa - wg ludzi nie związanych w żaden sposób z Dacią, wreszcie jest praktyczne auto które może się podobać (bo bądźmy szczerzy - MCV, Dokker i Lodgy są trochę kontrowersyjne jeżeli chodzi o design)
0,9 tCe nawet jak się zagazuje, to nie będzie to opłacalna inwestycja.
Raz, że ponoć mało palą te silniki, a dwa ze turbina dostanie mocno po tyłku. To jest mały silniczek gdzie turbo chodzi praktycznie non stop, żeby była jakakolwiek dynamika. Wyższa temperatura spalania LPG może turbinie zaszkodzić.
Myślę, że Dacia oferowałaby już LPG do tego silnika gdyby było to w pełni opłacalne i bezpieczne.
Dobrze ze jest 1,2 75KM LPG i wcale nie takie drogie diesle. Do oszczędzania w sam raz.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:29
ryjas napisał/a:
Raz, że ponoć mało palą te silniki
czy aby na pewno tak mało (jakby paliły 4l w trasie z obciążeniem, to by się nie opłacało montować lpg)
ryjas napisał/a:
dwa ze turbina dostanie mocno po tyłku. To jest mały silniczek gdzie turbo chodzi praktycznie non stop, żeby była jakakolwiek dynamika. Wyższa temperatura spalania LPG może turbinie zaszkodzić.
...Dokker... są trochę kontrowersyjne jeżeli chodzi o design)
Dokker jest tak samo kontrowersyjny pod względem wizualnym jak konkurencja. Dokerowi naprawdę nie można niczego zarzucić patrząc równoczesnie na kilka nowych kombivanów. Kwestią sporną jest wykończenie, które dla typowych użytkowników aut takich jak Berlingo np. może być zbyt spartańskie (chodzi głównie o drugi rząd siedzeń, bagażnik).
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:38
ryjas napisał/a:
Praktyka z testów
a praktyka z praktyki
bo 5.3l/100 w trasie to ja też potrafię zrobić swoim 1.4, ale tak się nie da jeździć na codzień
czyli wychodzi na to, że spalanie podobne, a z ręką na sercu mogę powiedzieć że przy takim spalaniu montaż normalnego LPG jest opłacalny (a skoro 0.9 Tce to silnik MPI to wszystkie znaki na niebiesiach wskazują że wystarczy zwykła sekwencja)
ryjas napisał/a:
sekwencja spala także benzynę
tylko przy rozruchu, potem tylko LPG
wg moich obliczeń przy moim stylu jazdy w 1.4 potrzeba ok 18kkm żeby montaż się zwrócił, w takim 0.9 Tce który spala troszeczkę mniej, to może być załóżmy 22kkm
jeżeli ktoś robi 22kkm w kilka lat, to ani lpg mu nie potrzebne, ani 0.9 Tce, zastanawiałbym się także nad sensem posiadania samochodu
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-03-06, 08:41, w całości zmieniany 2 razy
czyli wychodzi na to, że spalanie podobne, a z ręką na sercu mogę powiedzieć że przy takim spalaniu montaż normalnego LPG jest opłacalny (a skoro 0.9 Tce to silnik MPI to wszystkie znaki na niebiesiach wskazują że wystarczy zwykła sekwencja)
Ale najpierw musisz dopłacić za ten silnik, więc dorzucając jeszcze 3,5-4 tys za instalacje wychodzi Ci cena diesla.
Sekwencja to teraz wydatek 2500zł. Poza tym jednak koszt przejechaniu km jest w dieslu większy niż na LPG.
Zależy z jakimi bajerami. Poza tym czysto teoretycznie piszę odnośnie dostępności instalacji w salonie, gdzie dopłata kosztuje 3,5 tys.
kapelusznik napisał/a:
jasne, tylko że
- jazda na ON i tak jest droższa
- nie każdy jest fanem diesla
różni ludzie mają różne potrzeby i dlatego produkowane są różne wersje silnikowe
w innym przypadku wszystkie auta miały by montowane 1.9TDI
Do kombi z tak dużym kufrem i teoretycznym przeznaczeniem (zakładam, ze będzie to auto flotowe) diesel pasuje jak ulał.
Odnośnie jazdy na ON. Jeśli podliczysz wszystkie za i przeciw to niekoniecznie jest to droższe. W mieście pewnie tak. ale na trasie, gdzie dCi będzie spalało 4,5 l/100 bez zbytniego ecodrivingu, zapewniając przy tym lepsza dynamikę to nie jest taki głupi pomysł.
Koszty przeglądu instalacji LPG, częstsza wymiana świec i innych bajerów tez nie jest tu bez znaczenia.
Generalnie do miasta tańsze będzie 1,2 75 KM. Ale w trasę ten silnik jest za słaby. Gdyby był dostępny 1,6 pewnie sens diesla czy 0,9 tCe byłby żaden.
Nie jestem przeciwnikiem LPG, bo sam go miałem w poprzednim aucie (Lanos 1,6) ale np. teraz zupełnie mi się to nie opłaca mimo iż jeżdżę 10-12 tys. rocznie. Auto mi pali 8 l/100 w mieście gdzie robię małe przebiegi. W trasie jest to 5,5-6,5 (zależy jak cisnę). Mam z głowy dodatkowe opłaty za przeglądy. Ew. problemy ze świecami, cewkami itp.
Jeżdżąc w mieście gaz przełącza się po ok. 2 km a ja robię jednorazowe trasy od 3 do 6, czasem dłuższe ok. 20 jak mam przejechać przez Trójmiasto (ale to nie jest typowa miejska jazda)
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2013-03-06, 09:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-03-06, 10:41
laisar napisał/a:
Oficjalnie niby od 8990 €, ale dla nas to zupełnie nic nie oznacza - Renault "przelicza" sobie ceny na lokalne waluty po jakimś swoim wewnętrznym kursie (czytaj: wymyśla).
Będzie trochę drożej niż sedan, a trochę taniej niż lodgy, i tyle - np 33900?
Watpie w 33900zl. Ile normalnie kosztowal stary MCV Access przed upustami zwiazanymi z wyprzedaza? ZTCP wyraznie ponad 34kzl, zdaje sie ok. 34,5kzl czy 34,7 czy jakos tak. Nie sadze, zeby nowy MCV mial byc tanszy od starego (nawet mimo tego, ze jest mniejszy). Tak wiec spodziewam sie raczej ceny co najmniej 34900zl. Chociaz oczywiscie chcialbym sie mylic
Ostatnio zmieniony przez DD 2013-03-06, 11:02, w całości zmieniany 1 raz
Ile normalnie kosztowal stary MCV Access przed upustami zwiazanymi z wyprzedaza?
34150 - co jednak nie ma najmniejszego znaczenia: wtedy było wtedy, teraz jest teraz, a cena ma niewiele wspólnego z czymkolwiek obiektywnym.
33900 to jedynie zgadywanka - taka kwota wydaje się logiczna patrząc na polskie ceny (logan 28900, sandero 29900, mcv ???, dokker 36900, lodgy 37900). Jednak nigdzie nie jest powiedziane, że to musi być - i będzie - logiczne...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 18:28
piotrres napisał/a:
laisar napisał/a:
Marmach napisał/a:
bardzo interesują mnie testy zderzeniowe
Przecież wiadomo - będą 3*... <:
Amen! Safety First!
Jeśli kolejne modele daci wciąż będą tylko na trzy gwiazdki to nie wróży tej marce rekordów w sprzedaży. Przynajmniej musi być 4. Bynajmniej ja nowego pojazdu z 3 gwiazdkami bym nie chciał kupić. Nawet kupując dustera używanego szukalbym z ESP by mieć max wyposażenie z zakresu ochrony pasażerów.
kij z gwiazdkami mnie dobija raczej dalszy brak płaskiej podłogi w nowej mcv po rozłożeniu siedzeń troche poracha jak czasem trzeba przewieść coś dłuższego
Mnie się umiarkowanie podoba. Jak już to w tym czerwonym kolorze. Co prawda MCV-ki to nie przypomina, ale to już chyba taki zamysł, że jak ktoś chce coś bardziej pakownego to bierze Dokera lub Lodgy. Co do silników to w takim autku ten zwykły 1.2 75KM odpada. Mam go w Clio i raczej sprawdza się tylko i wyłącznie do spokojnej jazdy po mieście najlepiej nieobładowanym autkiem. Na TCe psów bym nie wieszał bo na pewno będzie lepszym rozwiązaniem niż wspomniane wcześniej 75KM. Fakt dziwnie to wygląda z taka pojemnością ale przecież Ford ma litrowego EcoBoost w Focusie i jakoś nikt z tego problemu nie robi. Diesle wiadomo jak kto lubi lub potrzebuje.
Ogólnie ciekawa propozycja która systematyzuje ofertę Dacii.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 20:53
wat napisał/a:
kij z gwiazdkami mnie dobija raczej dalszy brak płaskiej podłogi w nowej mcv po rozłożeniu siedzeń troche poracha jak czasem trzeba przewieść coś dłuższego
Być może usyskasz ją jak zdemontujesz siedziska tylnej kanapy i oprzesz je o oparcia foteli kierowcy i pasażera to dzielone oparcie tylnej kanapy ułoży się na płasko z podłogą bagażnika ? Niech ktoś to potwierdzi bo gdybam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum