Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Diesel czy LPG?
Autor Wiadomość
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-01-08, 14:22   Diesel czy LPG?

Nie wiem czemu wydawac pare tysiecy na instalacje gazowa jak sa dacie diesle przeciez. Trzeba tez pamietac ze przy sekwencyjnej instalacji silnik pracuje na benzynie dopoki sie nie nagrzeje, wiec jak ktos robi krotkie odciniki szczegolnie zima, radze sie zastanowic czy to nie pozorna oszczedonsc. Jesli kupic wersje benzynowa i myslec o gazie lepiej dolozyc i kupic dci nawet w slabszej wersji. Do tego pozniej dochodzi drozszy przeglad techniczny, poza tym z gazem jest roznie, czesciej jest gorszej jakosci niz benzyna, wiec jesli ktos planuje wsadzic gaz odradzam, trzeba bylo kupic dci, poza tym przy odsprzedazy wiecej sie wezmie za diesla jak za benzyne.
_________________

Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-06, 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-08, 15:05   

Byla juz o tym rozmowa, nie raz i nie dwa...

http://www.logan.fora.pl/...y-spor,479.html
http://www.logan.fora.pl/...-warto,582.html
http://www.logan.fora.pl/...ilnika,510.html
http://www.logan.fora.pl/...-gazowa,48.html
http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=gaz+lpg

Pytanie powinno raczej brzmiec : co kto woli? benzyne, dCi, LPG.
Zagazowany benzyniak nie traci charakterystyki benzyniaka, a dCi to zupelnie inny silnik, nie koniecznie musi sie okazac tanszy w eksploatacji od benzyniaka lub benzynika z gazem.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-08, 15:45   

Nie warto "na siłę" porównywać silników o drastycznie innych parametrach np. dci 68km i mpi 87 km tylko po to żeby wykazać szybszy zwrot inwestycji z diesla, bo ktoś równie pomysłowy mogłby porównac np najtańsze wersje beznynowe i dci a wtedy róznica w cenie wynosi 10 tys. zł na niekorzyść diesla.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-01-08, 17:30   

Jak kto woli, jego samochód. Ja jestem fanem diesli, szczególnie w turbo 8-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-11, 08:03   

A ja jestem fanem nie tykania niczego przy nowym aucie i to jest dla mnie najważniejsze, czyli brak ingerencji żukojebców w oryginalną wiązkę elektryczną ;-) , a dCi - dlatego że sporo jeżdżę.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-11, 09:12   

Black Eryk napisał/a:
A ja jestem fanem nie tykania niczego przy nowym aucie i to jest dla mnie najważniejsze, czyli brak ingerencji żukojebców w oryginalną wiązkę elektryczną ;-) , a dCi - dlatego że sporo jeżdżę.


Prawda, ale przed zastowaniem paliw alternatywnych się nie ucieknie. CNG, LPG, alkohol, wodór, biopaliwa, paliwa z odpadków itp

Jesteśmy tuż przed potężnym kryzysem paliwowym. Wystarczy, że Chińczycy i Hindusi zaczną się gwałtownie motoryzować. Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-11, 10:18   

jan ostrzyca napisał/a:
Black Eryk napisał/a:
A ja jestem fanem nie tykania niczego przy nowym aucie i to jest dla mnie najważniejsze, czyli brak ingerencji żukojebców w oryginalną wiązkę elektryczną ;-) , a dCi - dlatego że sporo jeżdżę.


Prawda, ale przed zastowaniem paliw alternatywnych się nie ucieknie. CNG, LPG, alkohol, wodór, biopaliwa, paliwa z odpadków itp

Jesteśmy tuż przed potężnym kryzysem paliwowym. Wystarczy, że Chińczycy i Hindusi zaczną się gwałtownie motoryzować. Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.


Wtedy będą paliwa na kartki :)
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-11, 10:24   

Cytat:
Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.


...albo raczej wrócimy do propagowania uprawy buraków cukrowych i ziemniaków - z przeznaczeniem na wiadomy cel (; (który w Brazylii jakoś zdaje egzamin).
 
jej1967 


Marka: SKODA
Model: FELICIA
Silnik: 1,3MPI
Rocznik: 1997
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Gru 2007
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-11, 10:44   

laisar napisał/a:
Cytat:
Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.


...albo raczej wrócimy do propagowania uprawy buraków cukrowych i ziemniaków - z przeznaczeniem na wiadomy cel (; (który w Brazylii jakoś zdaje egzamin).

jak ktos ma disla "starego" to poleje olejem spozywczym
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-11, 16:25   

jan ostrzyca napisał/a:
Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.


Wtedy to beda inne silniki, a nie tylko benzyniaki, ktore beda dostosowywane do innego paliwa. Bo po co produkowac silniki benzynowe, jesli na rynku nie bedzie benzyny. Wydaje mi sie, ze tego problemu nie doczekamy...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-11, 18:24   

kas602 napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Wtedy zrobimy z naszych loganów furmanki ciągnięte przez koniki.


Wtedy to beda inne silniki, a nie tylko benzyniaki, ktore beda dostosowywane do innego paliwa. Bo po co produkowac silniki benzynowe, jesli na rynku nie bedzie benzyny. Wydaje mi sie, ze tego problemu nie doczekamy...


Tak naprawdę to pierwsze silniki spalinowe były na alkohol i chyba na naftę. A potem "przystosowano" je do benzyny.

Kryzys paliwowy, kiedy nastapi, wymusi modyfikację istniejącego taboru. Przecież nie pójdzie na złom kilkaset milionów samochodów na całym świecie...

Piszę o zapaści paliwowej z dużą dozą pewności. I nie z powodu wojen w zatoce, ale dlatego, że wkrótce Chińczycy, Hindusi, Pakistańczycy itd zapragną miec własny tani samochód. A chłonność samego chińskiego rynku oceniana jest ostrożne na kilkadziesiąt milionów aut w ciągu nast. 10 lat.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-01-11, 18:29   

jan ostrzyca napisał/a:
Przecież nie pójdzie na złom kilkaset milionów samochodów na całym świecie...


Zanik paliwa (benzyny, ON, ogolnie ropy naftowej) na rynku nie nastapi z dnia na dzien... (IMHO). Stopniowo zacznie je wypierac inna technologia, pewnie dostepna juz dzis...
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-11, 20:06   

kas602 napisał/a:
Zanik paliwa (benzyny, ON, ogolnie ropy naftowej) na rynku nie nastapi z dnia na dzien... (IMHO). Stopniowo zacznie je wypierac inna technologia, pewnie dostepna juz dzis...


Na przykład ogniwa wodorowe, których koncerny nie wprowadzają na razie celowo...
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-11, 21:07   

Bo też faktycznie, z ich punktu widzenia, na razie, celowe to nie jest...

Raczej dziwię* się innym organizacjom, że nie naciskają mocniej na zmianę technologii.

A jeszcze inna rzecz, że koncerny pewnie coraz bardziej patrzą sobie nawzajem na ręce, bo ten który pierwszy złamie status quo pewnie nieźle się obłowi - jak to właśnie świetnie pokazuje sukces Logana.

Tak czy owak, ciekawe czasy przed nami (:

---

* Tzn tak naprawdę oczywiście niestety się nie dziwię, ale nie lubię teorii spiskowych <;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-03-17, 09:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-22, 09:20   

Dlatego za 10 lat kupie sobie autko z jakąś hybrydą :-P
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-22, 10:48   

Mam nadzieję, że za 10 lat będzie już coś lepszego niż hybryda - ale wygląda na to, że nie wszyscy będą zadowoleni... d:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-22, 11:03   

laisar napisał/a:
Mam nadzieję, że za 10 lat będzie już coś lepszego niż hybryda - ale wygląda na to, że nie wszyscy będą zadowoleni... d:


Na razie spalinówki mają jeszcze spore rezerwy jesli chodzi o ekonomię i ekologię. Poza tym, technologia spalinowa jest sprawdzona i dość tania w masowej produkcji i serwisowaniu.

"Wynalazki" mają szanse na zawojowanie motoryzacji jeśli będą miały porównywane ceny zakupu i serwisowania co obecne samochody.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-22, 11:06   

Ta Honda to naprawdę fajne cacko :-) , chciałbym mieć tak ciche autko :-)
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-22, 12:49   

janie, tak naprawdę jedyną rozstrzygającą kwestią będą ceny ropy naftowej - bo oprócz nowych, które na pewno się pojawią, są także inne, stare i całkiem dobre technologie, tylko dyskwalifikowała je do tej pory ich cena.

Porzijom, uwidim (;
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-01-22, 20:01   

Black Eryk napisał/a:
Dlatego za 10 lat kupie sobie autko z jakąś hybrydą :-P


Ja toże... :mrgreen:
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-01-22, 20:10   

ja też Dacie Logan hyibryd ( w zapowiedziach na ro 2018) :mrgreen:
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-01-22, 20:17   

i pod warunkiem że Rumunia wygra EURO 2012
_________________
GeRRaD
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-01-22, 21:13   

Wtrącę się troszkę z informacją, że po przejechaniu ponad 90 tys. km Fordem Fusion 1,4 TDCI mam średnie zużycie 4,15 l/100 km ON (codziennie przejeżdżam ok. 100 km głównie w "cyklu pozamiejskim"). Zwykle tankuję do pełna i nigdy nie przekroczyłem zużycia 4,6 l/100 km. Nie wyjeżdżajcie na mnie, że wypisuję bajki, bo akurat po kilkunastu latach jazdy mogę powiedzieć, że dosyć dobrze znam się na ekonomicznym stylu jazdy, co nie oznacza, że jestem zawalidrogą. Wcześniej jeździłem benzyniakami (m.in. Matizem) i średnie zużycie po 120 tys. km wyniosło 4,9 l/100 km. Być może w tym tygodniu (z tygodniowym poślizgiem) przesiądę się do Logana MCV (oczywiście dCi 85 KM).
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-01-23, 08:28   

wox napisał/a:
Wtrącę się troszkę z informacją, że po przejechaniu ponad 90 tys. km Fordem Fusion 1,4 TDCI mam średnie zużycie 4,15 l/100 km ON (codziennie przejeżdżam ok. 100 km głównie w "cyklu pozamiejskim"). Zwykle tankuję do pełna i nigdy nie przekroczyłem zużycia 4,6 l/100 km. Nie wyjeżdżajcie na mnie, że wypisuję bajki, bo akurat po kilkunastu latach jazdy mogę powiedzieć, że dosyć dobrze znam się na ekonomicznym stylu jazdy, co nie oznacza, że jestem zawalidrogą. Wcześniej jeździłem benzyniakami (m.in. Matizem) i średnie zużycie po 120 tys. km wyniosło 4,9 l/100 km. Być może w tym tygodniu (z tygodniowym poślizgiem) przesiądę się do Logana MCV (oczywiście dCi 85 KM).


Spoko ja Ci wierzę ja jak chcę spokojnie schodzę poniżej 4.0l/100 a nawet czasem zdarza mi się walnąć trasy na poziomie 3.6l/100 i niżej, ale jak chcę to średnie i 5.5l/100 pokaże na trasie poza miastem przy większych prędkościach, wszystko zależy od stylu jazdy ;-)
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-01-23, 15:33   

Mi przy 140km/h ostatnio 7,5/100 pokazał komputerek!! Jak jechałem 90-95 za ciężarówką w korytarzu powietrznym spalanie wyniosło 3,6/100 :-)
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne