DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakie żarówki H4
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-05, 22:09   

W poniedziałek zamontowałem coś takiego http://allegro.pl/philips...2970354629.html

Polecił mi kuzyn i miał racje są rewelacyjne w nocy i warte tych pieniędzy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-03-05, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-05, 22:19   

Na ile lepiej oceniuasz nowe żarówki w stosunku do poprzednich ? Czy jaśniej czy tez dalej oświetlają ?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-05, 22:25   

Marek1603 napisał/a:
Polecił mi kuzyn i miał racje są rewelacyjne w nocy i warte tych pieniędzy.

Szkoda tylko, że spali się po dwóch miesiącach :)
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-05, 22:50   

Ja mam od dwóch lat te:
http://cokupic.pl/produkt...um-30-swiatla/3

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-06, 07:38   

mekintosz napisał/a:
Na ile lepiej oceniuasz nowe żarówki w stosunku do poprzednich ? Czy jaśniej czy tez dalej oświetlają ?


Światło jest białe i dalej oświetla drogę. Wygląda jakby wiązka światła była bardziej skupiona i oświetlała dokładnie to co trzeba czyli drogę.


jackthenight napisał/a:
Szkoda tylko, że spali się po dwóch miesiącach :)


Dlaczego tak sądzisz?
Kuzyn jeździ już trzy miesiące i świecą więc nie jest to zasadą, że się spalą, jak w większości sprzętu.
Pojeździmy zobaczymy. Założone przy 104800km 04.03.2013.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 08:27   

Marek1603 napisał/a:
jeździ już trzy miesiące i świecą
wow
jak pojeździ 3 lata to będzie znaczyło że żarówka jest ok, jak więcej niż 5 to będę mógł stwierdzić że są co najmniej tak samo wytrzymałe jak wygrzebane z czeluści DDRowskie Narvy ;-)

no bo z czego się tu cieszyć? że żarówka za prawie 30zł (jak doliczę koszty przesyłki) nie spaliła się po 3 miesiącach :?:
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-06, 08:58   

No tak trzy miesiące ale 40000km. Więc sam resztę sobie dopisz (auto w jego firmie).

Ale nie to jest najważniejsze tylko, że dobrze świecą. Jak dla mnie to jest ważniejsze niż cena. Nie sztuka kupić, żarówkę za 10 zł, która też będzie świeciła ale co to za świecenie. ;-)
Zaraz mi powiesz, że to jest jak z gustami, o których się nie dyskutuje. ;-) Nikogo nie będę na silę namawiał.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 09:01   

@kapelusznik: No ale nad tą trwałością też się już zastanawialiśmy - wiadomo, że z biegiem czasu żarówki świecą coraz gorzej, więc czy aby na pewno jest sens trzymać je te 3-4-5 lat?

Inna rzecz, że z kolei większość tych żarówek "+20/50/100" to pic na wodę - zmienia się postrzegana jasność, zależna od barwy światła, a nie rzeczywiste natężenie, bo ono jest ograniczone odgórnie przepisami homologacyjnymi.

Oczywiście, wrażenie lepszego widzenia to też jakiś tam pozytyw, ale nie należy przesadzać w fetyszyzowaniu.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-06, 09:09   

Marek1603 napisał/a:
W poniedziałek zamontowałem coś takiego http://allegro.pl/philips...2970354629.html

Polecił mi kuzyn i miał racje są rewelacyjne w nocy i warte tych pieniędzy.


Swojej ceny nie są warte ;) 90% opakowania to slogan reklamowy. To samo uzyskasz z Tungsram +90% a kosztuje około 25 zł za 2 szt.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-03-06, 09:21   

Używałeś czy tylko gdybologia?
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-06, 09:40   

laisar napisał/a:
No ale nad tą trwałością też się już zastanawialiśmy - wiadomo, że z biegiem czasu żarówki świecą coraz gorzej, więc czy aby na pewno jest sens trzymać je te 3-4-5 lat?
nie mam pojęcia, ale póki świecą "dobrze" (to jest takie niemierzalne dobrze, bo poparte tylko doświadczeniem w trakcie jazdy, a nie jakimś ścisłym mierzeniem)

Marek1603, oczywiście te 40kkm zmienia sprawę - i to jest ważniejszy wyznacznik niż "3 miesiące" :idea:
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-06, 20:22   

Poczytajcie sobie test żarówek H4, bardzo ciekawe wnioski po testach ;))

http://www.auto-swiat.pl/...wieca-najlepiej

Moimi faworytami zostały: Osram Bilux, Tesla, Tungsram H4 halogen,

Bosch 1f H4 , Philips Premium, Tesla +30.

Inny test - Test świateł 21 samochodów. Sprawdzamy który najlepiej oświetla drogę?

I komentarz - Niedrogie, ale dobrze skonstruowane lampy halogenowe też mogą świecić przyzwoicie, czego dowodzi przykład Dacii Sandero .... :))

http://www.auto-swiat.pl/...-oswietla-droge
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2013-03-06, 20:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-06, 22:14   

Wersja papierowa on-line.

http://www.fotosik.pl/pok...676d7f3f98.html

http://www.fotosik.pl/pok...e1e753977b.html
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-06, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-07, 10:43   

Marek1603 napisał/a:
Używałeś czy tylko gdybologia?


Uzywałem osobiście w wersji H4 i H1 Philipsy, Tungsramy i Osram night Breaker i różnicy brak, poza cena. Wytrzymałosć podobna. Tungsramy w H4 dają dodatkowo nieco białego światła z powodu niebieskiego paska nad żarnikiem od mijania. Sam pasek nie załania żadnego włókna więc nie przeszkadza w świeceniu.

Co najgorsze - za Philipsy dałem 99 zł, potem szukałem, sprawdzałem i zamówiłem Tungsramy, z wysyłką 32 zł za 2 szt. Potem czyszczenie reflektora, montaż i test - auta w których siedziały H4 to Felicja, Octavia i Golf 3. Róznica jedynie w cenie.

Ps-Co do testów - nie wierzcie w nie w 100%. W jednym z testów wygrały żarówki Unitec H7. Kupiłem i jaki efekt - jakieś to słabe żarówki, pewnie co karton to inna partia.

Potem test żarówek o ile dobrze pamiętam H4 w dwóch różnych gazetach w różnym czasie - w jednym włókno mijania osiąga 1200 lumenów a w innym ta sama żarówka 1480...

I pamiętajcie też, że w jednej lampie dana żarówka jest rewelacyjna a w innej już nie. Niestety żarówki nie sa produktami wzorcowymi więc różnie się zachowują w róznych lampach.
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-03-07, 10:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-07, 11:20   

w moim poprzednim aucie (Note) przetestowałem wzmocnione H4. Osram Night breaker, Philips Nightguide. Swieciły mocno, jasno, zauważalnie lepiej i dalej. I co z tego, gdy zwykle po 2 miesiącach padała pierwsza z nich (najczęściej prawa) co zmuszało do kupienia kolejnego, dość drogiego kompletu. Po 3-4 takich akcjach odpuściłem sobie, wróciłem do standardowych Osramów, które wyjąłem przed zabawą ze wzmocnionymi i autko jeździło na nich aż do sprzedaży. W międzyczasie przeprowadziłem pewien zakazany prawem eksperyment. Którejś zimy założyłem 100 watowe a więc niezgodne z homologacją Tungsramy (stosowane np do świateł dalekosiężnych). Te to dopiero świeciły ;-) Mniej więcej o 1/2 mocniej i 1/3 dalej. Po korekcie wysokości reflektorów nie oślepiały nikogo z przeciwka. Wiosną jednak się ich pozbyłem z obawy o temperaturę we wnętrzu lampy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-03-07, 11:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-07, 11:30   

Podobne problemy z palniem się żarówek wystepują też np. w Punto czy w Fordach - w tym wypadku są to H7. Sprawa jest dziwna bo zawsze pada tylko jedna żarówka, zawsze po tej samej stronie. Napięcia takie same itd a problem jest.

Teraz na H4 głównie jeździ kumpel w Corsie B z roku 98. Średnia żywotność tungsrama +90% to około 11 - 13 miesięcy.

W takich wypadkach najlepszym rozwiązaniem, moim zdaniem to dobra podkręcona żarówka + światła dzienne.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-07, 12:38   

skaktus napisał/a:


W takich wypadkach najlepszym rozwiązaniem, moim zdaniem to dobra podkręcona żarówka + światła dzienne.


Też tak myślę i zamierzam kupić Bosch +60 i będzie optymalnie w połączeniu z DRL.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-07, 12:52   

Możesz się pokusić o żarówki +90% bo i tak większość czasu będą świeciły dzienne. W aucie mam dzienne i tungsramy +90% i mimo upływu 2 lat na skrętce w żarówce nie widać żadnych oznak świecenia (brak wybrzuszeń i zniekształceń)...
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-07, 12:55   

Zobacze jeszcze. Na złość Phillips +30 od dwóch lat nie chce się spalić :-)
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-07, 13:11   

Co nie znaczy że wciąż świeci tak samo jak w dniu zakupu.
Philips Premium +30% H1 to moje pierwsze porządne żarówki, potem było już tylko lepiej ;)
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-07, 14:24   

Hm, przypomniałem sobie szkolną lekturę "Latarnik" Pamiętacie? ;))

Głównym zajęciem bohatera było .... czyszczenie luster i szkła - to dawało gwarancję dalekosiężności snopa światła.
Czy naszych reflektorów tez nie powinno się przed wymianą H4 wyczyścić ?

Nie wierzę w super szczelność i takie tam bajery a lustra wewnątrz z czasem schodzą na psy ..;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4274
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-07, 20:33   

Pewnie nie zaszkodzi. U siebie mam widoczny kurz od środka.
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-08, 08:19   

Czyste lustro i przejrzysta szyba to podstawa. Lustro mozna myć pod wodą, ciepłą + trochę płynu do mycia naczyń. Potem spłukać dokładnie wodą destylowana, dzięki czemu po suszeniu nie pozostaną ślady.

Lustra pod żadnym pozorem nie dotykać palcami w stanie na sucho. Lustra nie przecierać żadnymi najlepszymi nawet szmatkami :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-08, 09:04   

Od roku chyba używam Philipsów Xtreme Cośtam - świecą zauważalnie lepiej niż Osramy Nightbreaker, które z kolei świeciły lepiej niż fabryczne Tungsramy. Fakt, Philipsy wytrzymują 6-10 miesięcy, ale Osramy również padały co chwilę, za to teraz strumień fotonów spycha co mniejsze pojazdy z drogi. :>
 
skaktus 


Marka: VW
Model: Golf
Silnik: 1,3
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 120
Skąd: Nysa
Wysłany: 2013-03-08, 09:27   

Masz jakieś porównanie np. foto na ścianie ?

Masz X-Treme z lustrzaną kopułka czy czarną ? Do jakich osramów porównywałeś ?

Ps-Stosował ktoż z was Night Breaker Gold ?
Ostatnio zmieniony przez skaktus 2013-03-08, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne