Pokazują. Ile mają naprawdę, to by trzeba sprawdzić niezależnie - ale dlatego właśnie pisałem o tej dokładności...
(Oczywiście, zmiany w specyfikacji skrzyń też są możliwe - co jednak nic nie zmienia względem powyższego).
Tylko ja mam jedno pytanie: I co z tego? Ich urządzenia pomiarowe też nie są dokładne, bo nie ma urządzeń idealnie dokładnych, a w dodatku podają wynik do dwóch miejsc po przecinku - zaokrąglenie. Więc tak samo można podważyć twój wynik, jak i ten z zegarów ;)
Nie wiem, jak faktycznie jest u Renault, ale zazwyczaj w takich przypadkach podaje się wartości obliczeniowe - silnik kręci się ileś, przełożenia są jakieś, więc koło o pewnym obwodzie turla się tak, że prędkość wynosi dokładnie tyle...
Nie mam ochoty się dalej spierać, bo do niczego to nie prowadzi, ale nie możesz wyliczyć dokładnej prędkości bo w obwodzie koła masz pi, która , jak wiemy jest niewymierna. Poza tym mierzysz koło (albo średnicę , albo obwód i wtedy nie masz już pi), ale mierzysz najpewniej z dokładnością do mm. Czyli zaokrąglasz, więc wynik nie jest dokładny. Wiem, że prawdopodobnie dokładniejszy od tego wskazywanego, ale i tak nie dokładny. Poza tym zetrzesz sobie 3mm bieżnika i możesz sobie liczyć od nowa :)
Poza tym jak wiem ile pokazuje mi wskazówka, to mogę jakoś porównać wyniki, dla przykładu, głośności w kabinie. Bo co z tego, że wiem ile wskazówka powinna pokazać, jak nie mam odniesienia do stanu przed oczami.
Czasem fajnie jest zdarzyć królową nauk z rzeczywistością
@yadoctor: Ja się nie spieram, bo tu nie ma o co - wskazałem dane fabryczne jako źródło szukanych informacji, bez czekania. I tyle, obowiązku korzystania nie ma.
W duchu życzliwości - mniemanologię zmilczę (; A Królowa to właśnie rzeczywistość, więc zderzać nie ma czego.
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-09, 20:10
Hm, podpinałem swego czasu OBD do auta i porównywałem obroty z obrotomierza i wypisane na ekranie laptopa - różnice były pomijalne, na pewno nie rzędu 300 rpm :) W sytuacji kiedy sporo użytkowników MIII potwierdza dane fabryczne, ale jednocześnie pewna liczba ma ewidentnie inne obroty i kiedy widać jako tako korelacje z rocznikami (próbka słaba, bo tam paręnaście osób na forum...), mnie jednak bardziej przekonuje, że podmienili przełożenia. Bądź co bądź, według oryginalnych danych technicznych 1.4 TCe miał na szóstym biegu przy 100 km/h takie same obroty, co 1.6 16V (2813 vs 2797), co wydaje mi się dziwnym - przecież 1.4 to jest turbo z momentem dostępnym od dołu, na ki ciul robić taką krótką szóstkę? IMO realne jest, że np. z liftem w 2012 roku coś zmienili.
zauważyłem że wśród użytkowników tego forum, kilka osób jest już szczęśliwymi posiadaczami Sandero II Stepway (lub Logana) z silnikiem 0,9TCe.
Ponieważ rozważam zakup Daćki z tym silnikiem proszę o informacje:
1. realne spalanie w mieście i w trasie?
2. wrażenia z użytkowania?
3. czy 0,9 jest dobrą alternatywą dla 1,5dCi pod względem spalania oraz osiągów przy oszczędności ok. 6000zł?
3. czy 0,9 jest dobrą alternatywą dla 1,5dCi pod względem spalania oraz osiągów przy oszczędności ok. 6000zł?
Ale taka oszczędność w Sandero i Loganie nie występuje, chyba że w porównaniu TCe vs dCi90KM :)
Różnica między turbobenzyną a dieslem 75KM to 4000zł i wydaje mi się, że dla tych modeli ta dopłata za przyjemność posiadania głośniejszego silnika z podobnymi osiągami, wrażliwszego na złe paliwo i dmuchającego spaliny przez filtr cząstek stałych - jest bezsensowna. Może w MCV, które można ostro załadować i które z definicji jest samochodem na dłuższe trasy, miałoby to sens.
Co najwyżej można się zastanawiać nad tym, ile kosztują przeglądy i części zamienne dla jednego i drugiego, oraz czy relatywnie nowa konstrukcja Tce będzie niezawodna w stosunku do udoskonalanego od dawna 1.5 dCi.
spalanie w trasie do 100 km/h ok 4.9 l/100, potem im szybciej tym więcej ;)
miasto 6- 6.5 zależy też jak po tym mieście jeździsz :]
Z tym że autko na dotarciu ;)
mik napisał/a:
2. wrażenia z użytkowania?
Mam za sobą prawie 2 tys. kilometrów i jestem zadowolony. Autko dynamiczne, twardo i wysoko zawieszone, odporne na nasze dziurawe drogi. Ogólnie nie mam zastrzerzeń.
mik napisał/a:
3. czy 0,9 jest dobrą alternatywą dla 1,5dCi pod względem spalania oraz osiągów przy oszczędności ok. 6000zł?
Z pewnością turbobenzyne 0.9 nie można porównać do diesla :) zależy od gustu i od tego do czego potrzebujemy auto.
Może trochę odbiegam od twojej wersji bo mam silnik 1.2 TCe niemniej konstrukcja podobna.
Spalanie w mieście bez szaleństw - 7,5. Na trasie 110km/h - 5,8. Silnik na dotarciu.
Wrażenia z użytkowania silnika TCe jak najlepsze
Na diesla się nie zdecydowałem z uwagi na mój przebieg roczny w granicach 10 - 13 tyś. km, filtr FAP ( jeżdżę na krótkich trasach). Tak więc jak dla mnie oszczędności znikome. Miałem również możliwość jazdy Lodgy w wersji z dieslem i jest głośniejsza niż moje TCe.
Oczywiście nie neguję silników 1,5dCi po prostu wybór uzależniłem od warunków pracy pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez luk80 2013-03-25, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
w chwili obecnej wybrał bym chyba TCe90 zamiast Diesla .......... z opisów wynika że ten silnik ma większość zalet Diesla nie mając większości jego wad ..... choć najpierw musiał bym się nim jednak przejechać ............ i to doradzam
W moim aucie inne TCe, ale gorąco polecam, tym bardziej, że ja już przejechałem prawie 60 tys. km i ("odpukać") jak na razie złego słowa powiedzieć nie mogę.
Mam oczywiście porównanie z dieslami, bo dwoma autami (jedno TDCI, drugie dCi) przejechałem 200 tys. km.
Ja już do diesla nie wrócę; dobrze napisał kol. kakus trzy posty wyżej: "z opisów wynika że ten silnik ma większość zalet Diesla nie mając większości jego wad".
Ostatnio zmieniony przez wox 2013-03-25, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Moim zdaniem największą wadą silnika z zapłonem iskrowym to sam zapłon. Konstrukcja niezmienna od lat a ilość usterek układu zapłonowego znacznie przewyższa wady w stosunku do silników wysokoprężnych.
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-26, 16:47
Świece kosztują ile, po 15zł sztuka? Jeśli wymiana takich rzeczy raz na parędziesiąt tysięcy km to największa wada benzyniaków, to ja jestem hepi :D W dieslach masz choćby wtryski, które też wymagają okresowych wymian, a kosztują sporo drożej, nie wspominając o DPFach, EGRach i masie innych takich.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 19:28
Big Mac - te elementy w dieslu sie wymienia jak sie popsuja a nie jako materiał eksploatacyjny. Na tej samej zasadzie benzyna ma psujace sie cewki Oczywiscie serwisowanie diesla jest drozsze. Za to jak ktos wiecej jezdzi, szczegolnie na trasie oszczedza na paliwie oraz w gamie silnikow montowanych do daci diesle sa ekonomiczniejsze i jednak mocniejsze. Szczegolnie do ciezych pojazdow Duster/Lodgy/MCVkombi. Dla Sandero w sam raz wydaje sie nowy silniczek 0.9 tce.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-26, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-26, 20:15
we wszystkich obecnie sprzedawanych benzyniakach DAcii stosuje się cewki Boscha, które w odróżnieniu od Valeo są praktycznie bezawaryjne (taką informację uzyskałem podczas ostatniego przeglądu w ASO). A cewka kosztuje kilkadziesiąt zł. Porównywanie jej z ceną jednego wtryskiwacza sensu większego nie ma
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-03-26, 20:17, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum