Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-10, 23:35
jjmalin napisał/a:
przy 75 nie ma. jest w 90 i 110 KM
Kolego przestań mieszać bo to już było wałkowane i najpierw poczytaj sobie przy jakich normach EURO występuje FAP.
Tu masz Sandero z 75KM z FAPem bo Polska strona nie działa http://www.dacia.fr/media...ero-v10-nov.pdf
Kiedyś w katalogu od logana też nie pisało "FAP" dopiero teraz poprawili.
W każdym razie jeśli jest norma Euro5 to na 100% jest FAP.
Jeśli chodzi o prosty sposób usuwania lub czyszczenia filtra FAP to w daćkach po
2010 będzie problem bo w dokumentacji wygląda na to (sprawdzałem od dustera ale silnik
K9K 892) że FAP jest zintegrowany z katalizatorem w jednej obudowie i jeszcze dodatkowo
stałe połączenie elastyczne od kolektora wydechowego.
Ostatnio zmieniony przez lep 2011-03-11, 11:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: Z17DTL
Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-28, 21:01 Re: Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
TAXI AIRPORT napisał/a:
...
Zdam relacje nastepną po wyjeżdzeniu kilku baków. W kazdym razie ewidentnie praca silnika się wycisza na postoju-lepsze smarowanie wtrysków i pompy i wieksza żywotność.
...
Pozwolę odświeżyć temat.
Jakie są efekty dolewania mixolu (itp. olejów do 2T) po dłuższej eksploatacji na tej miksurze.
Marka: Opel
Model: Astra G
Silnik: Z17DTL
Rocznik: 2007
Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-01-29, 13:58
Lukas87 napisał/a:
bardzo dobre nic sie nie dzieje wtryski sa ciche i niewiem czy to zasluga mixolu ale duzy mroz -10 i od strzala zapala i rowniotko pracuje
A jak długo jeździsz na tej miskturze.
p.s.
Ja stosuje olej LM 1051 w stosunku 1:200.
Dopiero dwa zbiorniki wiec niewiele mogę powiedzieć, na pewno nie jest gorzej.
Wydaje mi się że ciszej pracuje zimny silnik.
Do mojej daćki się nie odważyłem ale mam punto II 1.9 JTD
i wlewam zawsze przy tankowaniu (2/3 baku) jakieś
pół szklanki Mixola i też mam wrażenie że silnik pracuje ciszej.
Na pewno nie zauważyłem pogorszenia pracy czy dymienia.
Bark problemów z odpaleniem ale tak miałem zawsze
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-29, 22:57
100ml mixolu S na 50l On + do tego 20ml keen flo smar do diesla 13tys przejechane na tym nic sie nie dzieje a jakos spokojniej sie czuje jak dolewam na 100% ciszej chodzi silnik bo wtryski sie wyciszaja
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-01-29, 22:58, w całości zmieniany 1 raz
To żadne testy niestety. Ja nie leje i też odpala od strzału... Może ktoś kto leje nagrał by filmiki porównawcze?
Ja też przez prawie 8 lat jeżdżąc 2 dieslami (prawie 200 tys. km; a zimy na Podhalu bywają bardzo mroźne - mam na myśli temp. nawet ponad -25) nic nie dolewałem i ... jak powyżej (paliwo z Neste i Orlenu).
Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 133 Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-11, 08:11
Odświeżę trochę stary temat.
Rozpocząłem kilka dni temu testy z mixolem
Silnik 1.9dCi 102KM - rocznik 2002, na liczniku prawie 200tys.km.
Paliwo: Stacja 123 (niby Statoil, ale kto tam wie...) + dolany wcześniej na niskie temperatury.
Na początek wlałem niewielką ilość do baku, kiedy wskazówka poziomu paliwa znajdowała się w połowie. Myślę, że było to ok. 30 litrów. Nie zauważyłem większych zmian, więc dolałem więcej - w sumie ok. 750ml/30 litrów paliwa.
Po przejechaniu 100km trudno zauważyć jakieś większe zmiany w pracy silnika. Wydaje mi się, że łatwiej wkręca się na obroty. Wcześniej miał pewne "opóźnienie", teraz obroty wzrastają natychmiast po wciśnięciu pedału gazu.
Przy przyciskaniu gazu wcześniej odbywało się to agresywnie. Nie wiem, jak to opisać, było takie, jakby pierwsze szarpnięcie. Teraz tego nie ma. Silnik rozkręca się prawie jak benzyna.
Wydaje się, że nieco łatwiej odpala.
Trudno jest ocenić moc czy moment obrotowy. Wydaje się jednak, że na biegu jałowym pracuje bardziej stabilnie i ma mniejsze wibracje... ale to tylko "wydaje mi się".
Nie zauważyłem wzrostu czy spadku spalania.
Silnik nie dymi, nic złego się nie dzieje.
Mam problem prawdopodobnie z wtryskiem. Jest to metaliczne stukanie w pewnym zakresie obrotów. Na razie problem nie ustąpił. Jeżdżę z tym już prawie 3 lata, przejechałem ponad 40tys.km. i nic się nie zmieniło ani na gorsze ani na lepsze, więc na razie tak zostanie. Chyba, że mixol coś zdziała
Będę testował dalej.
Zastanawiam się czy nie dolać jeszcze więcej...
P.S.
Mój silnik nie ma FAP, a o zanieczyszczenie zaworu EGR się nie boję, bo w każdej chwili mogę go oczyścić. Zajmuje to max godzinę razem z wypiciem dobrej kawy
Śledzę ten temat. ostatnio rozmawiałem o tym z ojcem i się okazało, że w od dawna tego dolewa do MB Vario. Wóz na gwarancji, nic się nie dzieje. Twierdzi, że ciszej chodzi... Chyba też doleje. U mnie wtryski hałasują na luzie, lub przy mało obciążonym silniku. Tak mam od nowego. No chyba, że to terkocze co innego...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-09, 19:37
Ikarusiarz napisał/a:
Śledzę ten temat. ostatnio rozmawiałem o tym z ojcem i się okazało, że w od dawna tego dolewa do MB Vario. Wóz na gwarancji, nic się nie dzieje. Twierdzi, że ciszej chodzi... Chyba też doleje. U mnie wtryski hałasują na luzie, lub przy mało obciążonym silniku. Tak mam od nowego. No chyba, że to terkocze co innego...
Terkotanie w dci to wtryski :) taka uroda tego silniczka a wracając do tematu przedwczoraj zawiozłem do firmy zanap w Mikołowie http://www.zanap.com.pl/index3.html (z tego co słyszałem dobre opinie mają) wtryskiwacze z ciągnika do ustawienia i sprawdzenia i popytałem się o mixolu powiedziano mi że można dolewać do dci. Firma głównie specjalizuje się w zasilanie układów paliwowych robią regeneracje wszystkich rodzai wtrysków jak i pomp. Powiedziano także że silniki dci na zachodzie przejeżdżają spokojnie nawet 300 tyś km a u nas ponad 100tyś i już zdarzają się awarie.
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-03-09, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-03-10, 08:52
Nie wiem jak w tych nowych konstrukcjach z dpf ale ten silnik ma jeszcze jeden problem, panewki bez zamków które przy kiepskim oleju czy butowaniu na zimnym lubią się obracać i silnik na śmietnik. W wersji 105-110 km lubi tez korba bokiem wyjść robiąc wielką dziurę.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 20:28
Jakoś z formowiczów nikt nie doświadczył obrotu panewki w naszych daciach ? Moze to dotyczy mocniejszych 1.5 dci montowanych w renault/nissan ?
Jak sadzicie, czy lepiej dodac mixolu przed np dluższa trasa, gdzie silnik bedzie dlugo pracował na obrotach dobrze rozgrzany, czy wystarczy 200 ml/bak i turlac sie w miescie po 3-4 km co dwa dni caly miesiac ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-03-10, 20:32, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum