Zdecydowanie nie - bez względu na rozmiar felgi wielkość koła się przecież nie zmienia, a akurat zimą lepszy jest wyższy profil opony (czyli więcej gumy w oponie, czyli jak już to raczej mniejsza felga niż większa).
Laisar ma rację. Szwagier ma felgi 16 w ibizie i kolega wulkanizator założył mu 14. Teraz mówi że zimą jeździ się lepiej. Lepiej pokonuje wszystkie nierówności zimowe na drodze.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-08-11, 18:19
Witaj. Nie bez powodów mówi się że na polskich drogach mniejsze felgi=mniej problemów. Większych od fabrycznych na pewno bym nie montował, chyba że zależy Ci bardzo na efekcie wizualnym...
ja osobiście mam fabryczne 16" i powiem szczerze że jest to optymalny wybór jeśli chodzi profil do wyglądu. 17" na pewno bym nie zamontował i profilu ok. 45... 55 jest optimum
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Gdy kupowałem swojego Steepwaya dostałem propozycje dokupienia albo opon zimowych 16" albo 15" na felgach stalowych. Wybrałem zestaw na felgach. W poprzednim samochodzie też zimówki miałem na felgach o 1 cal mniejszych. Coś w tym musi być :)
No i jest kolosalna różnica w cenie opon 15'' a 16''.
Mam jeszcze pytanie czy ET alufelg 15'' jest takie samo jak oginalnych 16'' w Stepwayu ? i czy trzeba zakladac dokladnie takie same czy jest jakaś tolerancja. Np czy ET 35 15'' wejdzie do Stepwaya ?
No i komplecik zimowy założony
Opony
producent.................. CONTINENTAL
model........................ WINTERCONTACT TS850
szerokość.................. 195
profil.......................... 65
średnica.................... 15
index ładowności....... 91
index prędkości......... T
Felgi
Marka: DEZENT
Model: V
Kolor: Black/polished
Szerokość felgi: 6.50
Średnica felgi: 15 cali
Rozstaw śrub: 4x100
Dostępne ET: 38
Cena opon to 980zł i felgi 1480zł czyli komplet 2460zł. troche drogo ale to wydatek raz na jakiś czas a nie mam zamiaru szybko autka zmieniać.
A zeby nie było tak kolorowo to jest i minus. A mianowicie przy zmianie kół wyszło że jest zerwana jedna szpilka w przednim kole . Niestety nie dało sie wkręcić drugiej szpilki chyba ze na chama a efekt był by jak poprzednio czyli zrąbany gwint. więc nie wkręcili wcale . zrobiłem kilka zdjęć w zakładzie wulkanizacyjnym i pojechałem od razu do serwisu u Nazaruka. myslałem że wcale nie wypuszczą mnie z serwisu na 3 szpilkach a tu niespodzianka. Gościo popatrzył na śróbę i powiedział że gwint jest przeciągniety i trzeba będzie przegwintować ale to nie bedzie podlegać pod gwarancje
Troche mnie wkurzył tym stwierdzeniem ale w końcu staneło ze mam przyjechać w poniedziałek i sprawdzą jaka jest przyczyna zerwania gwintu .
Moze ktos potrzebuje alumy do fiata 14" rozstaw śrób chyba 114 mm. pasują też do lancii , alfy. I komplecik kół stalowych z oponami zimowymi
A co do opon Continentala które kupiłem, to zimy jeszcze nie było tak że jak sie sprawuja sie na śniegu nie wiem ale na asfalcie w zależności jaka jest powierzchnia to slychać je jak bym jechał terenówką chociaż stepweyjka to prawie terenówka, ma być slychać ze jadę
Właśnie chodzi mi o dokupienie felg "na lato". Stalowe pójdą na zimówki.
W swoim Loganie mam alu Dezenty i jeżdzę na nich latem i zimą. Zero oznak zużycia poza kilkoma zadrapaniami od krawężników. Z tego co wiem poprzedni właściciel również używał ich zimą.
Teraz zamierzam kupić całoroczne Klebery i zupełnie zapomnieć o zmianie opon, a tym bardziej felg :)
_________________ Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-03-15, 16:52
jakbym mieszkał w górach albo skandynawii i musiałbym się przekopywać przez połowę roku przez zaspy śnieżne, to pewnie zimówki to byłby mus
ale że tak nie jest, to nie wieszam psów na uniwersalnych
co nie oznacza że nie jeżdżę aktualnie na zimówkach - jeżdżę, bo takie opony były na Loganie jak go kupiłem - fakt że chińskie Maxxisy, no ale przecież zimówki
laisar napisał/a:
rzecz tylko w tym, że nie będzie to połączenie idealne
tak samo jak zimowa nie nadaje się na lód, a na letni deszcz najlepsze byłby opony deszczowe (dlatego mam w sumie Klebery Dynexer HP3 - bo na suchym to i na gumie do żucia się pojedzie ) a na suchy tor slicki
każda opona to kompromis
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-03-15, 16:55, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum